Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Co dalej z Kolejową? Przebudowa ulicy możliwa najwcześniej w 2017 roku - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Co dalej z Kolejową? Przebudowa ulicy możliwa najwcześniej w 2017 roku
08-10-2015 08:19   Janusz Ludwiczak
Wojewoda wstrzymał przebudowę ulicy Kolejowej. Oznacza to, że cała procedura związana z rozpoczęciem inwestycji musi ruszyć od nowa. Rada Osiedla Św. Łazarz musi teraz zdecydować, czy gruntownie przebudowana zostanie arteria wraz z wymianą infrastruktury podziemnej i poszerzeniem jezdni, czy przeprowadzony zostanie tylko remont, w ramach którego wymienione zostaną chodniki i naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni. 4 listopada mają odbyć się konsultacje społeczne z mieszkańcami. Wiadomo, że jakiekolwiek prace na Kolejowej rozpoczną się z opóźnieniem, w wariancie optymistycznym w 2017 roku, w wariancie pesymistycznym nawet za trzy lata.

W czerwcu miała rozpocząć się gruntowna przebudowa Kolejowej. Na ten cel miasto zarezerwowało 9 milionów 200 tysięcy złotych w latach 2015-2016.

Od lat mieszkańcy dopominają się, by ulica ta przestała przypominać dziewiętnastowieczną drogę wiejską. Dziurawe, krzywe i nierówne chodniki, kostka brukowa na jezdni powodująca ogromny hałas - tak dziś wygląda ulica Kolejowa.

Ulica Kolejowa, która jest równoległą arterią do ulicy Głogowskiej jest często skrótem dla kierowców, gdyż jest dogodnym dojazdem od Hetmańskiej w stronę Targów i Dworca Zachodniego. Zabytkowa kostka brukowa na jezdni powoduje dość spory hałas, szczególnie w godzinach nocnych, gdyż kierowcy mimo ograniczenia prędkości do 40 km/h jeżdżą tam znacznie szybciej. Niejednokrotnie dochodziło tutaj do wypadków.

Poznańskie Inwestycje Miejskie miały wiosną ogłosić przetarg na przebudowę Kolejowej. Inwestycja miała rozpocząć się najpóźniej w wakacje i potrwać rok. Tak jednak się nie stało.

Powodów jest kilka. Pierwszym z nich jest wykup gruntów na podstawie tzw. specustawy, gdyż w ramach pierwszego projektu generalnej przebudowy powiększony ma zostać pas drogowy. Kolejna przyczyna, to nie uwzględnienie w projekcie przebiegającej pod ziemią infrastruktury technicznej, należącej do kolei.

Zastrzeżenia do inwestycji miała również Miejska Konserwator Zabytków, która nie zgadza się na usunięcie kostki brukowej, która jak twierdzi ma ona charakter zabytkowy.

Ponadto jedna z właścicielek nieruchomości odwołała się do wojewody. Chodzi o wywłaszczenie jednej z działek przy Kolejowej.

W czerwcu wojewoda wstrzymał decyzję lokalizacyjną, oraz rygor natychmiastowej wykonalności, uchylając samą decyzję. Inwestycja nie może być rozpoczęta ze względu na braki formalne i źle przygotowaną dokumentację przez projektantów i urzędników.

Jedna z mieszkanek złożyła odwołanie do wojewody. Chodzi o podział działek. Wojewoda po przeanalizowaniu decyzji stwierdził, że nie jest możliwe wydanie pozwolenia na realizację inwestycji. Wystąpiły błędy proceduralne – wskazuje Łukasz Prymas, członek Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz.

Oznacza to, że cała procedura związana z rozpoczęciem inwestycji musi ruszyć od nowa.

9 milinów złotych przeznaczono na przebudowę Kolejowej i teraz projekt idzie do kosza? Chcemy w końcu, by ulica ta została wyremontowana – żali się Lilianna Krantz-Domasłowska, mieszkanka ulicy Kolejowej.

W tej sprawie Rada Osiedla Św. Łazarz spotkała się w środę z przedstawicielami Poznańskich Inwestycji Miejskich, Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta Poznania, Zarządu Dróg Miejskich oraz Zarządu Transportu Miejskiego.

Pewne jest, że ulicą Kolejową jeździć będzie miejski autobus. Wiadomo też, że na ulicy Kolejowej nie pojawią się zatoki dla autobusów, pojazdy MPK mają zatrzymywać się na jezdni.

Przedstawiciele Rady Osiedla Św. Łazarz dopytywali urzędników o przebieg danych linii i częstotliwość połączeń. Jak wskazywał Filip Olszak - przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz efektywne byłoby puszczenie Kolejową jednej lub dwóch linii, które miałyby jeździć nie rzadziej niż co 15-20 minut.

Jak się okazało, radni ze Świerczewa chcieliby, by uruchomiona została linia autobusowa przez środek osiedla - ulicę Kołłątaja i dalej przez Górecką, Kolejową do Dworca Zachodniego. Jeden z radnych zamówił nawet w tym celu ekspertyzę u specjalistów z UAM i Politechniki.

W dalszej części spotkania przedstawicielka Poznańskich Inwestycji Miejskich, które mają być wykonawcą przebudowy Kolejowej wyjaśniła, że opóźnienie w inwestycji związane jest ze zmianami w strukturach spółki i zmianą prezesa PIM.

Rada Osiedla Św. Łazarz ma teraz zdecydować, czy gruntownie przebudowana zostanie arteria wraz z wymianą infrastruktury podziemnej i poszerzeniem jezdni, czy przeprowadzony zostanie tylko remont, w ramach którego wymienione zostaną chodniki i naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni.

Gdyby zdecydowano, że ulica Kolejowa ma zostać gruntownie przebudowana, będzie trzeba przygotować nowy projekt lub dokonać aktualizacji obecnego dokumentu. Cztery miesiące mogą zająć sprawy związane z niezbędnymi uzgodnieniami. Sprawy związane z uwarunkowaniami, pozwoleniami, opiniowaniem, wydaniem decyzji środowiskowej, opinii konserwatorskiej i przetargami mogą zająć nawet rok. W wariancie optymistycznym inwestycja mogłaby się rozpocząć dopiero w połowie 2017 roku.

W przypadku przeprowadzenie kompleksowego remontu z wymianą chodników i wyrównaniem nawierzchni zadaniem zająłby się Zarząd Dróg Miejskich oraz Wydział Transportu i Zieleni, a Poznańskie Inwestycje Miejskie byłyby tylko wykonawcą (zajęłyby się tylko sprawami przetargowymi). Drugi wariant wiązałbym się jednak z wykonaniem projektu, który według przedstawicielki PIM mógłby kosztować nawet 500 tysięcy złotych! Przygotowanie projektu, uzyskanie decyzji i wyłonienie wykonawcy miałoby zająć przynajmniej osiem miesięcy, ale nie ma ryzyka związanego z ewentualnym odwoływaniem się właścicieli nieruchomości od podjętych decyzji.

Tymczasem 12 listopada o godz. 17:00 w Gimnazjum nr 51 przy ul. Potockiej ma odbyć się spotkanie konsultacyjne z udziałem przedstawicieli Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Poznańskich Inwestycji Miejskich. W spotkaniu ma wziąć udział również wiceprezydent Maciej Wudarski.


Komentarze (12)

11-10-2015 12:57:21
Daras
Wymienić cały urząd WOJEWÓDZKI i PLAC KOLEGIACKI!!!!!!!!!!!!!!!! PRZYJDĄ NASTNĘPNE ZŁODZIEJE DO KORYTA ALE MOŻE!!!!!!!!!!!! COŚ ZMIENIĄ WCO WĄTPIE!!!!!!!
09-10-2015 22:11:32
miągwa łazarska
załamać się można...
09-10-2015 17:51:13
Mieszkaniec
Nawołuję do wzięcia udziału w spotkaniu 4 listopada, może przyjdzie ktoś z władz, kto dzięki dużej frekwencji wreszcie zrozumie, że mieszkańcom naprawdę zależy na życiu w lepszych warunkach. Zresztą nie bardzo rozumiem po co kolejne konsultacje... A po ostatniej budowie cieplika, na wysokości numeru 34 - do dzisiaj jeszcze wisi znak informujący o robotach drogowych i ograniczający z tego powodu prędkość... a budowa zakończyła się prawie 2 tygodnie temu :)
08-10-2015 23:54:07
tonny
@L.Domasłowska: a co ci przeszkadza autobus?? moja babcia mieszka na Kolejowej, dla niej spory wysilek podejsc na tramwaj do Rynku Lazarskiego.
08-10-2015 23:49:45
L.Domasłowska
Głowy powinny polecieć za niegospodarność, bo projekt, który kosztował bardzo dużo ma być zastąpiony kolejnym. W tej chwili najistotniejsze, aby remont Kolejowej dał efekt najlepszy dla samych mieszkańców. Aby tak było, musimy sami dojść do pewnych ustaleń i mówić jednym głosem, bowiem inaczej dostaniemy kolejny projekt przyniesiony w teczce. Moim zdaniem Kolejowej nie trzeba poszerzać, zachować maksymalnie zieleń, natomiast wymiana infrastruktury jest potrzebna, bo ciągi kanalizacyjne są bardzo stare, a cieplik daje potencjalną możliwość podłączenia poszczególnych kamienic, w momencie, gdy do takiej decyzji dojrzeją sami mieszkańcy. Pomysł z autobysem jest "odgórny" i nie jestem przekonana, czy konieczny, przyczyni się do zwiększenia natężenia ruchu, a tego chyba nikt z mieszkańcow sobie nie życzy (nie wspominając o lokalizacji przystanków pod oknami). Na zebranie 4.XI. trzeba przyjść i to najlepiej już z określoną wizją ulicy.
08-10-2015 17:10:00
takiego wala nie tierieszkowa
I walą was darogije idiokratne lemingi a wy nadal na to głosujecie.
08-10-2015 15:21:20
Matka małych dzieci
Tak powyłamywane chodniki sa niebezpieczne nie tylko dla staruszków,których tutaj sporo mieszka,ale też dla małych dzieci. Na niektórych odcinkach ulicy trzeba dziecko przenieść ,bo nie radzi sobie z nierównościami. Skandal.
08-10-2015 14:33:36
Marek
Za to powinny polecieć głowy! Śmiech na sali, ale czego w tym mieście mamy się spodziewać, skoro Kaponiery nie potrafią ukończyć na czas.
08-10-2015 11:03:54
Darek
To już robi się nudne... Ile można czekać? Pierwsze gadki są od 2008 roku.. czy w tych chorym państwie wszystko musi trwać ok 15 lat? A jak słyszę procedury proceduralne... To po porostu żygac mi się chce.... Wielce projekty jakby mieli budować Sky Tower a to zwykły remont ulicy. Śmieszni są nasi urzędnicy
08-10-2015 09:53:33
zfyrtla
I oto przytulna Kolejowa zostanie kolejną łysą, zaś rodzoną arterią.
08-10-2015 09:43:45
Mieszkaniec ul. Kolejowej
Ile to już projektów ,ekspertyz, biadolenia nad jedna z głownych ulic Łazarza było. Przypuszczam,że pieniędzy wyrzuconych w błoto również. I co? Będą konsultacje z mieszkańcami ,nowe projekty i czekanie aż chodniki i nawierzchnia zupełnie się rozpadnie Może by pani Konserwator zabytków pofatygowała się na ul. Kolejową i popatrzyła na ułożoną przez drogowców zabytkową kostkę brukową .Przeprowadzany był prawdopodobnie cieplik na wysokosci numer 34 ,14 ,15, Między kostkami szerokie szpary ,chodnik nierówny i niebezpieczny. Na placyku przy nr 34 pozostawiony bałagan, piasek ,kamienie . Nikt nie przejmuje się wykonawstwem. Gdzie się podział nasz poznański porządek ?. Czy tego nikt nie sprawdza? Przecież ktoś wziął za tę robotę pieniądze. Naprawdę przykro patrzeć na coraz bardziej dewastowaną naszą ulicę!
08-10-2015 09:37:37
mieszkanka
Jak tak dalej pójdzie to remontu nie doczekają nawet moje wnuki.
Aktualności
Niezapominajka
23

sie

do 24-08-2019
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

do 24-08-2019
Palmiarnia Park Wilsona
Noc w Palmiarni - w godz. 20:00-2:00
Koncert na misach tybetańskich i gongu: 21:00, 21:45, 22:30, 23:15

25

sie

Park Wilsona
XIII Światowe Spotkania z Kulturą Romską

27

sie

do 28-08-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mody - jesień/zima 2019/2020

16:00
Pływalnia letnia Park Kasprowicza 1
Łazarski Wyścig Australijski - zawody pływackie dla dzieci i młodzieży

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: