Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

PeSTka zostanie przedłużona wzdłuż ulicy Kolejowej na Dębiec? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
PeSTka zostanie przedłużona wzdłuż ulicy Kolejowej na Dębiec?
14-02-2015 13:13   Janusz Ludwiczak
Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z Dworca Zachodniego, wzdłuż ulicy Kolejowej, równolegle do ulicy Kolejowej w kierunku Dębca i Górczyna postulują politycy PiS. Według radnego Adama Pawlika inwestycja powinna być wpisana w planach zagospodarowania Wolnych Torów i uwzględniona w przyszłości w projekcie Kolei Dużych Prędkości.

Prawo i Sprawiedliwość proponuje również przedłużenie przejścia podziemnego od peronu 3 pod centrum handlowym Poznań City Center w stronę ulicy Przemysłowej.

Wydłużenie tunelu skomunikuje cały kompleks Poznań Główny. Dużo mówi się o tym, że drogi do pokonania na dworcu są zbyt długie. W momencie kiedy tunel zostałby przedłużony poprawia się komunikacja pieszych, w tym podróżnych z PeSTki na dworzec PKS - przekonuje Adam Pawlik, Radny Miasta Poznania.

PiS postuluje również, by w przyszłości trasa PeSTKi została przedłużona z Dworca Zachodniego, wzdłuż ulicy Kolejowej, równolegle do ulicy Kolejowej w kierunku Dębca i Górczyna. Według radnego Adama Pawlika inwestycja powinna być wpisana w planach zagospodarowania Wolnych Torów i uwzględniona w przyszłości w projekcie Kolei Dużych Prędkości.

Koncepcja zagospodarowania Wolnych Torów opracowana przez ZDM przewiduje trasę tramwajową, przedłużoną od ulicy Towarowej do 28 Czerwca 1956 r. Byłaby to typowa linia konwencjonalna, kolizyjna, tak jak w centrum. Jeśli zagospodarowujemy 120 hektarów na Wolnych Torach to mówimy o perspektywie 20 lat. Linie tramwajowe nie mogą być zbyt gęsto - zauważa radny Adam Pawlik.

Mamy doprowadzoną PeSTkę do Dworca Zachodniego, do peronu 7. Jest to jedna z najbardziej obciążonych linii tramwajowych w Poznaniu. Przedłużona PeSTka obsłużyłaby całe Wolne Tory. W koncepcji zagospodarowania przewidziane są dwa przejścia tunelowe i kładka przez tory kolejowe, przy których mogłoby powstać przystanki. Dalej PeSTka mogłaby prowadzić nad ulicą Hetmańską do Górczyna lub Dębca, a w przyszłości do Lubonia. Powstałoby szybkie, bezpośrednie, bezkolizyjne połączenie w osi północ-południe - sądzi Adam Pawlik.

Inwestycja miałaby powstać w ramach zagospodarowania Wolnych Torów. W przyszłości PeSTka miałaby dowozić pasażerów Kolei Dużych Prędkości od stacji Poznań-Południe, która ma powstać na Górczynie lub Dębcu.

Jeśli wydano miliard 800 milionów złotych na tunel w Łodzi z pieniędzy centralnych, to dlaczego rząd nie miałby wydać pieniędzy na budowę PeSTki, która woziłaby ludzi, pasażerów z Kolei Dużych Prędkości do centrum miasta - podsumowuje Adam Pawlik, Radny Miasta Poznania.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
17

mar

17:00
Biblioteka Raczyńskich filia nr 4 ul. Lodowa 4
Spotkanie autorskie z Kingą Piotrowiak-Junkiert wokół książki "Węgry. W objęciach Dunaju"

18

mar

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przyroda przy Kręgu" - spotkanie z przyrodnikiem Maciejem Jędrzejczakiem z Kasztelanii Ostrowskiej

19

mar

do 20-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Labs Expo - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych

20

mar

do 22-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Wino - Targi polskich win i winnic

21

mar

do 23-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Euro Target Show - Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: