Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

PeSTka zostanie przedłużona wzdłuż ulicy Kolejowej na Dębiec? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
PeSTka zostanie przedłużona wzdłuż ulicy Kolejowej na Dębiec?
14-02-2015 13:13   Janusz Ludwiczak
Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z Dworca Zachodniego, wzdłuż ulicy Kolejowej, równolegle do ulicy Kolejowej w kierunku Dębca i Górczyna postulują politycy PiS. Według radnego Adama Pawlika inwestycja powinna być wpisana w planach zagospodarowania Wolnych Torów i uwzględniona w przyszłości w projekcie Kolei Dużych Prędkości.

Prawo i Sprawiedliwość proponuje również przedłużenie przejścia podziemnego od peronu 3 pod centrum handlowym Poznań City Center w stronę ulicy Przemysłowej.

Wydłużenie tunelu skomunikuje cały kompleks Poznań Główny. Dużo mówi się o tym, że drogi do pokonania na dworcu są zbyt długie. W momencie kiedy tunel zostałby przedłużony poprawia się komunikacja pieszych, w tym podróżnych z PeSTki na dworzec PKS - przekonuje Adam Pawlik, Radny Miasta Poznania.

PiS postuluje również, by w przyszłości trasa PeSTKi została przedłużona z Dworca Zachodniego, wzdłuż ulicy Kolejowej, równolegle do ulicy Kolejowej w kierunku Dębca i Górczyna. Według radnego Adama Pawlika inwestycja powinna być wpisana w planach zagospodarowania Wolnych Torów i uwzględniona w przyszłości w projekcie Kolei Dużych Prędkości.

Koncepcja zagospodarowania Wolnych Torów opracowana przez ZDM przewiduje trasę tramwajową, przedłużoną od ulicy Towarowej do 28 Czerwca 1956 r. Byłaby to typowa linia konwencjonalna, kolizyjna, tak jak w centrum. Jeśli zagospodarowujemy 120 hektarów na Wolnych Torach to mówimy o perspektywie 20 lat. Linie tramwajowe nie mogą być zbyt gęsto - zauważa radny Adam Pawlik.

Mamy doprowadzoną PeSTkę do Dworca Zachodniego, do peronu 7. Jest to jedna z najbardziej obciążonych linii tramwajowych w Poznaniu. Przedłużona PeSTka obsłużyłaby całe Wolne Tory. W koncepcji zagospodarowania przewidziane są dwa przejścia tunelowe i kładka przez tory kolejowe, przy których mogłoby powstać przystanki. Dalej PeSTka mogłaby prowadzić nad ulicą Hetmańską do Górczyna lub Dębca, a w przyszłości do Lubonia. Powstałoby szybkie, bezpośrednie, bezkolizyjne połączenie w osi północ-południe - sądzi Adam Pawlik.

Inwestycja miałaby powstać w ramach zagospodarowania Wolnych Torów. W przyszłości PeSTka miałaby dowozić pasażerów Kolei Dużych Prędkości od stacji Poznań-Południe, która ma powstać na Górczynie lub Dębcu.

Jeśli wydano miliard 800 milionów złotych na tunel w Łodzi z pieniędzy centralnych, to dlaczego rząd nie miałby wydać pieniędzy na budowę PeSTki, która woziłaby ludzi, pasażerów z Kolei Dużych Prędkości do centrum miasta - podsumowuje Adam Pawlik, Radny Miasta Poznania.


Komentarze (4)

18-02-2015 08:02:12
ana
Pociągi w okolicach Poznania jeżdżą co najmniej 120 km/h, a mogą i więcej. A w tych całych cudownych projektach, to chyba Poznania nie znają, gdyż ulicę Przybyszewskiego/Reymonta/Arciszewskiego nazwali Grunwaldzką - PORAŻKA!
15-02-2015 08:35:37
Jan
Zgadzam się z Tom's. Moim zdaniem sieć tramwajowa nie zyska zbyt wielu nowych klientów przez zbudowanie linii na Kolejowej (ci ludzie już teraz korzystają z tramwajów na Głogowskiej lub Hetmańskiej). Konsekwencją alternatywnej linii będzie mniej tramwajów na Głogowskiej, przez co komunikacja publiczna stanie się mniej atrakcyjna dla osób mieszkających bliżej zachodniej strony Łazarza. Uważam, że liczenie na ożywienie nowych terenów jest nieco naiwne ze względu na ucieczkę ludzi na przedmieścia. Myślę, że miasto powinno skupić się w pierwszej kolejności na zachęceniu do inwestowania w miejsca, które już są dobrze skomunikowane (np. okolice dworca PKS, tereny MTP między Ułańską a Matejki, czy miejsca w ścisłym centrum jak: szpital Strusia albo okolice Teatru Polskiego)
15-02-2015 07:23:33
Szczun zez Łazarza
A co to jest KDP ? Pociągi w okolicach Poznania jadą średnio 40km/h ......
14-02-2015 13:37:25
Tom's
siec nie powinna byc zbyt gesta, to po co chce prowadzic pestke do gorczyna, skoro juz tam dojezdza 14?? Zdaje sie, ze jest tez projelt wybudowania stacji kolejowej nad Hetmanska po co dublowac tramwaj z pociagiem?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

17:30
Urząd Miasta Poznania pl. Kolegiacki
I sesja (inauguracyjna) Rady Osiedla Św. Łazarz
► porządek obrad
- Sala Biała Urzędu Miasta Poznania przy pl. Kolegiackim

24

kwi

15:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie Komitetu Organizacyjnego 30. Dni Łazarza

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Z cyklu: "Przez żołądek do kultury" - Francja - realizowane we współpracy z Centrum Inicjatyw Młodzieżowych Horyzonty
Zapisy w sekretariacie Klubu Krąg.

25

kwi

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Łazarskie Przedszkolaki - Seniorom
"Wiosenne przebudzenie" w wykonaniu dzieci z Przedszkola nr 48

26

kwi

do 28-04-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Festiwal Fantastyki "Pyrkon"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: