Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Z powodu odwołań od wykupów gruntów remont Kolejowej poczeka przynajmniej do przyszłego roku - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Z powodu odwołań od wykupów gruntów remont Kolejowej poczeka przynajmniej do przyszłego roku
02-05-2015 09:37   Janusz Ludwiczak
W tym roku nie rozpocznie się remont ulicy Kolejowej. Inwestycja wiąże się z wykupem gruntów na podstawie tzw. specustawy. Jeden z właścicieli nieruchomości już złożył odwołanie do wojewody. Okazuje się również, że przebudowa ulicy wiąże się z komplikacjami formalnymi - w projekcie nie uwzględniono przebiegającej pod ziemią infrastruktury kolejowej. Spór dotyczy również wycinki drzew, które przewiduje projekt.

W czwartek w sprawie remontu Kolejowej odbyło się wspólne spotkanie wiceprezydenta Macieja Wudarskiego z przedstawicielami inwestora - spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, Zarządu Dróg Miejskich, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta oraz Rady Osiedla Św. Łazarz.

Poznańskie Inwestycje Miejskie miały wiosną ogłosić przetarg na przebudowę Kolejowej, inwestycja miała rozpocząć się najpóźniej w wakacje i potrwać rok. To jednak jest już nieaktualne.

Kiedy Radni Miasta Poznania głosowali za przeznaczeniem środków na remont ulicy Kolejowej nie wiedzieli, że inwestycja ma iść tzw. drogą specustawy, a konserwator zabytków nie będzie mieć nic do powiedzenia. Dwa lata temu konserwator wydała negatywną opinię. Również jednostka zajmująca się zielenią w ZDM oraz Zarząd Transportu i Zieleni nie są za wycięciem drzew, ulica Kolejowa nie może zostać w całości zalana asfaltem. Czy ma być zniszczony zabytkowy bruk po to, by kierowcy jeździli jeszcze szybciej Kolejową i omijali zakorkowaną Hetmańską - mówi Katarzyna Kretkowska, Radna Miasta Poznania, która brała udział w czwartkowym spotkaniu.

Okazuje się, że inwestycja wiąże się z wykupem gruntów na podstawie tzw. specustawy, gdyż powiększony zostanie pas drogowy.

Z tą inwestycją wiążą się przymusowe wykupy gruntów drogą "specustawy". Jedna z osoba odwołała się od tego, w tej chwili sprawa czeka na decyzję wojewody - zaznacza radna Katarzyna Kretkowska.

Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy ulicy Kolejowej wydał już Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania, jednak zadanie to wstrzymuje Miejska Konserwator Zabytków.

Chodzi o kostkę brukową. Pani konserwator domaga się zachowania obecnej kostki brukowej na 1/3 fragmentu ulicy jako historyczny element, dowód jak ulica wyglądała w przeszłości. Ta kostka miałaby zostać wyrównana. Jednak kostka będzie wywoływać dalej hałas. Dlatego być może dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie ograniczenie prędkości do 30 km/h i jak jest to w projekcie zastosowanie wyniesionych skrzyżowań - wyjaśnia Filip Olszak, Przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Okazuje się również, że przebudowa ulicy wiąże się z komplikacjami formalnymi - w projekcie nie uwzględniono przebiegającej pod ziemią infrastruktury kolejowej. Remont Kolejowej ma zostać przesunięty również z powodu uwzględnienia podłączenia sieci ciepłowniczej.

Byłaby to również doskonała okazja by zrobić cieplik. Nie może być tak, że dwa lata po remoncie ulica znów zostałaby rozryta, bo dana wspólnota chce podłączyć się do sieci ciepłowniczej - dodała Lidia Dudziak, Radna Miasta Poznania.

Przebudowa ulicy Kolejowej miała zakończyć się do końca 2016 roku. Inwestycja miałą kosztować łącznie 9 milionów złotych, z czego połowa środków pochodzi z przyszłorocznego budżetu miasta. W 2013 r. miasto przekazało 200 tys. zł na wykonanie projektu. Aktualny projekt przebudowy Kolejowej zakłada przebudowę nawierzchni, wykonanie skrzyżowań wyniesionych i progów zwalniających, a także budowę zatok, które pozwolą na poprowadzenie linii autobusowej z Dworca Zachodniego w kierunku Hetmańskiej.

Do sprawy będziemy wracać.

ZOBACZ TAKŻE: Kolejową będzie jeździć autobus. Na ulicy wytną drzewa


Komentarze (16)

07-05-2015 10:23:39
M.
Lepiej porządnie przygotować i przeprowadzić remont, nawet kosztem opóźnienia jego rozpoczęcia, niż powtarzać błędy z Kaponiery i Grunwaldzkiej. Rozumiem, że spacer do przystanku może być uciążliwy, ale z tego co pamiętam to Kolejową autobus do tej pory nie jeździł, żadna linia nie została zawieszona, więc pretensje są nieco na wyrost. Sytuacja się poprawi, a do tego czasu, tak jak od wielu lat do przystanku musimy dojść.
07-05-2015 03:00:11
Stefan z Kolejowej
Ile jeszcze lat będziemy żyć w tym syfie! I tak remont się opoznia o 2 lata teraz miał się zacząć w czerwcu 2015 by w czerwcu 2017 mój jeździć autobus. Teraz dowiadujemy się ze jeszcze bagatela 3lata dzień w dzień będziemy chodzić prawie 1.1km na przystanek np Kolejowa to jest jakaś patologia!
05-05-2015 16:10:14
Filipo
"Okazuje się również, że przebudowa ulicy wiąże się z komplikacjami formalnymi - w projekcie nie uwzględniono przebiegającej pod ziemią infrastruktury kolejowej." Czy zainteresowani wezmą w końcu projekt do ręki i zapoznają się z jego zawartością? Otóż uzgodnienie z TK Telekom zajmującej się infrastrukturą kolejową było uzyskane. Dodatkowo w założeniach projektowych zabytkowa kostka nie jest całkowicie eliminowania z ulicy tylko przekładana w obrys miejsc postojowych oraz w ścieki przykrawężnikowe. Wykorzystywane są również oryginalne krawężniki granitowe. Wszystko to po to, aby nawiązać do dawnego charakteru ulicy. Wykorzystanie istniejącej kostki rzędowej w jezdni nie pozwala w żaden sposób spełnić wymogów dotyczących emisji hałasu wymaganych przez decyzję środowiskową. Jest to możliwe dopiero przy zastosowaniu drobnoziarnistej mieszanki z betonu asfaltowego. O drzewach pisał już Grucha. Nie wiem skąd w kolejnym artykule pojawia się 200 tys. przeznaczonych na projekt, gdyż jak łatwo można sprawdzić w wynikach przetargu kosztował 1/4 tej kwoty.
03-05-2015 22:28:44
M.Łazarz
Terminarz prac na Kolejowej ze strony PIM: Terminy: Wystąpienie o prolongaty uzgodnień dokumentacji, koniecznych do wystąpienia o wydanie decyzji ZRID – czerwiec 2014 r. Termin zakończenia – odbiór końcowy robót budowlanych – wrzesień 2016 r. Aktualny stan realizacji: Uzyskanie brakujących prolongat uzgodnień dokumentacji – październik 2014 r. Aktualizacja planów sytuacyjnych niezbędnych do uzyskania ZRID – listopad 2014 r. Wystąpienie z wnioskiem o wydanie decyzji ZRID – grudzień 2014 r. Obecnie trwa uzyskiwanie Decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy ulicy Kolejowej. Po uzyskaniu ww. decyzji planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych. Planowany zakres realizacji do wykonania: Uzyskanie decyzji ZRID – marzec 2015 r. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane – marzec 2015 r. Rozpoczęcie robót budowlanych – lipiec 2015 r. Zakończenie robót budowlanych – czerwiec 2016 r. Odbiór końcowy robót – wrzesień 2016 r. Wypłata odszkodowań na nieruchomości przejęte pod pas drogowy – wrzesień 2016 r.
03-05-2015 20:01:30
ja
A ciekawe gdzie przeniesione zostanie 9 mln przeznaczone na remont. Hmm pewnie jest juz ujete w nowym budżecie. Może na ZUS przy Głogowskiej ???
03-05-2015 08:48:27
ad
Rozumiem że razem z pozostawieniem bruku na Kolejowej Pani Konserwator założy fundusz finansujący wymiany okien mieszkańcom ulicy, a kierowcom korzystającym regularnie z ulicy dopłaty do remontów zawieszenia. A skoro już zmieniamy projekt to do tego bruku pasowałoby jeszcze latarnie gazowe... Jedyna opcja jaka widzę z brukiem to użycie go do wykonania wyniesionych partii ulicy, ale tylko jeżeli dałoby się to zrobić w sposób gwarantujący przyzwoitaą jakość tej nawierzchni.
02-05-2015 23:46:39
pit
I tak będziemy wydawać na kolejne projekty za 200 tyś. Bo za każdym razem przed samym remontem ktoś się obudzi i do czegoś doczepi. Może wykonawca projektu powinien oddać kasę skoro jest on bezużyteczny. Ktoś jakieś konsekwencje powinien ponieść za niedopatrzenie.
02-05-2015 19:15:11
z łazarskiego
Żałosne jest wydawanie 9 mln złotych na jedną ulicę a na innych rozwalone jezdnie i chodniki.Należało poprawić chodniki, nawierzchnię jezdni a nie topić miliony w tej ulicy. Przez ten remont na Łazarzu już nic nie naprawią.Chociaż tam nie będzie progów zwalniających tylko dwa wyniesienia i ograniczenie prędkości.Tranzyt do Głogowskiej , zakurzone ulice bez drzew ,a hałas niewiele mniejszy.Pożyjemy,zobaczymy oby nie okazało się że Polak mądry po szkodzie.
02-05-2015 18:18:13
Grucha
Pani radna Kretkowska to niech się z projektem zapozna, a nie farmazony opowiada. Projekt zakładał wycięcie drzew po zachodniej stronie gdzie jest ich dosłownie tylko kilka, a zdecydowana większość rośnie po wschodniej stronie. Bruk miał być ułożony w zatokach parkingowych, a jezdnia miała być pokryta asfaltem wraz z wyniesionymi skrzyżowaniami, które ograniczyłyby prędkość. Bruk nie ogranicza prędkości, a powoduje jedynie zwiększony hałas. Jeśli radni i pani konserwator tak miłują ten zabytkowy bruk to proponuję ułożyć go na odcinkach dróg pod ich oknami, a wtedy bardzo szybko zmienią zdanie. Jeśli chodzi o podłączenie do cieplika to możecie pomarzyć, bo konserwator blokuje ocieplanie budynków, a nikt przy zdrowych zmysłach nie ma zamiaru płacić majątku za ogrzewanie powietrza wokół budynków ze względu na straty energetyczne. Szanowni radni podziękujemy Wam przy okazji wyborów.
02-05-2015 17:58:19
lola
to są jaja !!!!! co Wy na tych <stołkach> robicie ????wariatów z mieszkańców Kolejowej !!!! nagle miesiąc przed remontem coś nie tak ???zamiast pomagać utrudniacie !!! zabytkowa kostka śmiechu warte XXI wiek !!! a my w mieszkaniach o zamkniętych oknach bo taki hałas ze nie da się egzystować.
02-05-2015 13:56:31
pyra
ulica to nie muzuem! zryc ta kostke, mamy 21 wiek.
02-05-2015 12:24:05
Ania
Jak długo mamy jeszcze czekać?????? To sa kpniny!
02-05-2015 11:46:29
De @m
Podziemną infrastrukturą kolejową są pewnie kable telekomunikacyjne, światłowody.
02-05-2015 10:25:42
m
I znowu nic. Pani konserwator nich się przyjrzy cudownej plombie, którą wybudowała VECHTA na rogu Potockiej i Kolejowej. Tak to miejsce wyglądało pewnie 100 lat temu, bo zgodę chyba musiała wydać. Mieszkańcy chcą żyć w XXI wieku, a nie XIX. Najlepiej zamknąć wszystkie ulice dla samochodów i ludziom nakazać jeździć rowerami albo wozami konnymi, ba po zabytkowej kostce to tylko pieszo lub konno. O jakiej podziemnej infrastrukturze kolejowej pisze autor? Taki zapis bez wyjaśnienia o co chodzi, to dowód nie zagłębienie się w temat.
02-05-2015 10:19:13
mieszkaniec Kolwjowej
A mieszkańców mamy w d...... Konserwator zabytków nie zapoznał sie z projektem. Przecież "zabytkowa" kostka miała pozostać w zatokach parkingowych. Zarząd Zieleni także nie widział projektu, nie pojedziemy przecież szybciej, ponieważ na praktycznke każdym skrzyżowaniu mają być progi zwalniające. A ograniczenie z obecnych 40 km/h do 30 cóż ten kto tu nie mieszka może sobie pożartować. Przecież cierpią tylko mieszkańcy. Niech dalej ulica będzie brudna, głośna, niech pozostanie skrótem do ominięcia pełnej świateł sygnalizagorów Głogowskiej, a może o to właśnie chodzi. Moja radość jak i pewnie innych mieszkańców minęła. A zbliżają się wybory..... Ha
02-05-2015 10:00:52
JD
To jest żałosne!
Aktualności
Niezapominajka
20

wrz

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"O rogalach Świętomarcińskich"- Spektakl muzyczny dla dzieci w wykonaniu Teatru Mozaika

21

wrz

do 23-09-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi stomatologiczne "Cede"

do 22-09-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mieszkaniowe, domów i nieruchomości

Skwer Eki z Małeki (Małeckiego/Łukaszewicza/Graniczna)
"Psy psom" - rzeźba psów dla psów
w godz. 12:00-16:00

Skwer Eki z Małeki (Małeckiego/Łukaszewicza/Graniczna)
Park(ing) Day Poznań 2019

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: