Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zamiast gruntownej przebudowy Kolejowej będzie tylko wymiana chodników i remont nawierzchni? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zamiast gruntownej przebudowy Kolejowej będzie tylko wymiana chodników i remont nawierzchni?
08-05-2015 10:04   Janusz Ludwiczak
W czerwcu miała rozpocząć się gruntowna przebudowa Kolejowej. Mieszkańcy ulicy od lat czekają, by ulica przestała przypominać dziewiętnastowieczną drogę wiejską. Obecnie miasto rozważa dwa warianty. Pierwszy z nich zakłada gruntowną przebudowę arterii wraz z wymianą infrastrukturą podziemną i poszerzeniem jezdni. Druga opcja przewiduje wymianę chodników i naprawę nawierzchni bez kompleksowej przebudowy ul. Kolejowej.

Dziurawe, krzywe i nierówne chodniki, kostka brukowa na jezdni powodująca ogromny hałas - tak wygląda ulica Kolejowa. Mieszkańcy od lat domagają się remontu chodników i nawierzchni. Bezskutecznie, bo ciągle brakuje pieniędzy. Ulica Kolejowa, która jest równoległą arterią do ulicy Głogowskiej jest często skrótem dla kierowców, gdyż jest dogodnym dojazdem od Hetmańskiej w stronę Targów i Dworca Zachodniego. Zabytkowa kostka brukowa na jezdni powoduje dość spory hałas, szczególnie w godzinach nocnych, gdyż kierowcy mimo ograniczenia prędkości do 40 km/h jeżdżą tam znacznie szybciej. Niejednokrotnie dochodziło tutaj do wypadków. W tym roku miało się to zmienić. Poznańskie Inwestycje Miejskie miały wiosną ogłosić przetarg na przebudowę Kolejowej, inwestycja miała rozpocząć się najpóźniej w wakacje i potrwać rok. To jednak jest już nieaktualne. Więcej w artykule: Z powodu odwołań od wykupów gruntów remont Kolejowej poczeka przynajmniej do przyszłego roku.

Dużo zależy teraz od mieszkańców i rady osiedla. Problemy były już zgłaszane na etapie wykonywania projektu przez panią konserwator i stowarzyszenia, które bały się o wycinkę drzew - wyjaśnia Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania odpowiedzialny za inwestycje i komunikację.

Obecnie pod uwagę rozważane są dwa scenariusze. Pierwszy z nich zakłada gruntowną przebudowę arterii wraz z wymianą infrastrukturą podziemną i poszerzeniem jezdni.

Są dwie możliwości. Pierwsza zakłada realizację projektu, który został przygotowany z wymianą bruku na asfaltobeton, z korektą przebiegu szerokości ulicy, wycinką drzew po stronie zachodniej i budową kanałów teletechnicznych i innych instalacji. PIM jest gotowy, żeby tą inwestycję rozpocząć w trzecim, najpóźniej czwartym kwartale tego roku - tłumaczy Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Druga opcja przewiduje wymianę chodników i naprawę nawierzchni bez kompleksowej przebudowy ul. Kolejowej.

Opcja druga zakłada, że uznajemy walory tej ulicy pod względem zarówno historycznym jak i przyrodniczym. Przystępujemy wtedy tylko i wyłącznie remontu chodników, naprawy fragmentów nawierzchni, budowy wyniesionych skrzyżowań bez korekty infrastruktury technicznych. Wydział Transportu i Zieleni pracuje nad ustaleniem czy ten remont i wymiana infrastruktury jest niezbędnym elementem takiego remontu. W momencie kiedy nie będziemy musieli wymieniać rur przekażemy informację do rady osiedla, która kontaktując się z mieszkańcami będzie musiała ustalić co dalej. Jeżeli będzie wyraźna rekomendacja ze strony rady osiedla poparta opinią i konsultacjami społecznymi, to wtedy podejmiemy decyzję - objaśnia wiceprezydent Maciej Wudarski.

Chcemy, by ulica Kolejowa była czysta, by można było nią spokojnie przejść. Bruk jest piękny, ale mamy XXI wiek, a nie dziewiętnasty. Tyle lat czekaliśmy na ten remont. Kolejowa już miała zostać wyremontowana. Czujemy się oszukani. Czy deklaracje o rozpoczęciu inwestycji były deklaracjami wyborczymi? Pani konserwator utrudnia nam życie. Ten bruk słychać będzie nawet przy wprowadzeniu ograniczenia prędkości do 20 km/h. Niech pani konserwator przyjdzie do nas i zobaczy jak mieszka się przy Kolejowej. Latem nie idzie otworzyć okna! - wskazuje Małgorzata Madończyk, mieszkanka ul. Kolejowej.

W sprawie remontu ulicy Kolejowej najpóźniej w czerwcu zorganizowane zostanie przez Radę Osiedla Św. Łazarz spotkanie konsultacyjne, na które zaproszeni mają zostać przedstawiciele spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, Zarządu Dróg Miejskich, ZTM i Urzędu Miasta.


Komentarze (20)

25-05-2015 23:02:50
L.Domasłowaka
Zbliża się czerwiec. Powinno być przeprowadzone spotkanie z mieszkańcami Kolejowej w sprawie remontu ulicy. Na razie cisza. Drodzy mieszkańcy musimy zebrać opinie w tej sprawie, by móc udać się na Plac Kolegiacki.
20-05-2015 07:24:22
Mieszkaniec Kolejowej
Popisali popisali, i zapanowała niezmącona cisza......... a my czekamy na ruch, decyzje !!!!
13-05-2015 18:49:45
Mieszkaniec Kolejowej
Czy ktoś mi może wyjaśnić o co chodzi ???? - Konsultacje były, projekt do którego dorzuciła się Rada Osiedla był, termin został wyznaczony, kwota zabezpieczona. Mieszkańcy się cieszyli, że wkraczają w XXI wiek z opóźnieniem ale jednak, i nagle co....... Wszystko od nowa ???? DLACZEGO ??????? Pieniądze, które zostały wydane to co ... wyrzucone... ????? nie rozumiem naszej "władzy"
12-05-2015 14:39:55
Mieszkaniec
Dlaczego ci wszyscy którzy ubolewają nad zalaniem kostki brukowej asfaltem nie zastanawiają się jak ktoś przed laty mógł to zrobić na połowie ulicy, czyli połowę zalał z połowę pozostawił. Czyżby na odcinku Kolejowej zalanej mieszkał ktoś ważny i wpływowy np radny lub inny. Przecież bruk znajduje się na całej długości ulicy, proponuję zerwanie go będzie miło historycznie i dla poprawy klimatu ubiegłych wieków lampy naftowe, ale wtedy wara samochodom tylko koniki. Czyż nie przekonująca propozycja. Ludzie wypisujący bzdury opamiętajcie się.i zakończcie te brednie o dziedzictwie kulturowym.
09-05-2015 16:14:44
L.D.
Remonty ulic, chodników zawsze wywołują i będą wywoływały emocje mieszkańców, dopóki stan techniczny nawierzchni nie poprawi się generalnie. Zasadnicze fundusze na Kolejową są z kasy miasta, a więc nie tylko mieszkańców Kolejowej, czy Łazarza. Pytanie podstawowe brzmi, jaki charakter ma mieć ta ulica. Mieszkańcom wcale nie odpowiada wizja przelotówki, szerokiej arterii zastępującej Głogowską, bowiem to pogarsza, a nie polepsza warunki mieszkania, stąd głosy o ścieżkę rowerową i zieleń, a nie poszerzanie ulicy (koszty wykupu gruntów). Ponadto o koniecznosci remontu Kolejowej mowa było już od dziesiatek lat. Jej degradacja przyspieszyła gwałtownie, gdy trwała wieloletnia przebudowa Głogowskiej, bowiem wtedy pełniła rolę alternatywnej trasy komunikacyjnej. Efekty przebudowy Głogowskiej budzą do dziś dyskusje. Lepiej więc, aby Kolejowa nie powielała tych błędów. Fundusze łazarskie to, dofinansowanie ze strony Rady Osiedla. Mam nadzieję, że w nowej sytuacji zajmie Ona stanowiska zgodne z wizją mieszkańców Kolejowej i będzie egzekwować zobowiazania, w których partcypowała.
09-05-2015 13:31:33
maciej
To tylko świadczy o "kwalifikacjach" włodarzy miasta i ich pachołków...
09-05-2015 11:13:18
z łazarskiego
Remont będzie robiony z pieniędzy wszystkich mieszkańców Poznania ,a skutki finansowe remontu Kolejowej poniosą wszyscy mieszkańcy ŁAZARZA i dlatego referendum powinno być przeprowadzone na całym Osiedlu.Kolejowa nie będzie remontowana tylko ze środków mieszkańców tej ulicy i dlatego nie tylko oni o tym powinni decydować.
09-05-2015 01:24:21
L.Domasłowska
Przywoływane obecnie zastrzeżenia do projektu świadczą wyłącznie o złym jego przygotowaniu, nieuwzględnieniu kosztów wykupu gruntów, konieczności poprowadznia nowych instalacji, aby za chwilę nie rozkopywać nowej nawierzchni, braku rzeczywistej konsultacji z mieszkańcami w sprawie zieleni, lokalizacji przystankow autobusowych, czy w ogóle konieczności poprowadzenia linii autobusowej. Problem nawierzchni obecnie przywoływany jako pierwszoplanowy wydaje się mozliwy do rozwiazania. Nie sądzę, by p. Konserwator nie przystała na wariant zachowania kostki wzdłuz krawężników jako swoistego świadka historii ulicy ( przy konserwowaniu malowideł ściennych często eksponuje się jedynie fragmenty na zasadzie "świadka" prezentującego poszczególne etapy dekoracji wnętrza). Nie należy także wyolbrzymiać faktu, mniejszy/tańszy remont, to mozliwość wyremontowania innych ulic, bowiem działa to konfliktogennie, a w rzeczywistości jest kolejna obietnica bez pokrycia. Obecnie nie tylko jest konieczne spotkanie mieszkańców i wszelkich gremiów, ale wypunktowanie rozbieżności i zrobienie referendum wśród mieszkańców Kolejowej. Natomiast drodzy Mieszkańcy, skonsolidujmy wysiłki, aby jednak doprowadzić do remontu Kolejowej i to szybkiego!
08-05-2015 21:44:46
ROBCIUL2
To bardzo ladnie a co z ul Konopnickiej
08-05-2015 21:41:16
ROBCIUL2
Witam.Moze sie tak ktos chodnikami w ulicach Konopnickiej i Matejki zainteresuje.Chyba ze musi najpierw dojsc tam do jakiegos wypadku?
08-05-2015 19:27:06
M.Łazarz
Chodnik na Matejki będzie remontowany ze środków Rady w tym roku na odcinku Grunwaldzka -Konopnicka.
08-05-2015 17:23:13
ROBCIUL2
Witam.Moze sie tak ktos chodnikami w ulicach Konopnickiej i Matejki zainteresuje.Chyba ze musi najpierw dojsc tam do jakiegos wypadku?
08-05-2015 16:09:23
JS
@88anna, uwielbiam, gdy ktoś używa słów, których znaczenia nie rozumie :) Wytłumacz, jak można jeździć "kiczowato"?
08-05-2015 14:56:10
Grucha
Kurczę ludzie zapoznajcie się w końcu z przygotowanym projektem, a nie powtarzacie dyrdymały o zalaniu kostki asfaltem. Ta kostka jak i granitowe krawężniki miały być wykorzystane do budowy zatok postojowych na całej długości ulicy, a w chodnikach dodatkowo miały pozostać te wielkie granitowe płyty. Od lat Kolejowa jest przelotówką/skrótem do centrum, ponieważ ludzie omijają Głogowską z dziesiątkami świateł. Do ograniczenia prędkości do 40 km/h stosują się praktycznie tylko miejscowi, a reszta pruje ile się da. Kostka będzie generowała hałas nawet przy dużo mniejszych prędkościach. W ubiegłym roku ZDM przeprowadzał w kilku miejscach remont nawierzchni z kostki usuwając nierówności, ale kilka miesięcy później wpadły ekipy kładące rury pod cieplik i nawierzchnia została ułożona z powrotem byle jak. Obietnica remontu była zwykłą kiełbasą wyborczą i niczym więcej, a że następne wybory dopiero za 4 lata to mieszkańcy niech spadają.
08-05-2015 14:26:51
88anna
haha dziedzictwo kostka brukowa? przecież to nic zabytkowego, ani ładne, ani bezpieczne, nie mówiąc jak kiczowato się po tym jeździ! chodniki to jedna wielka masakra, dziecko dwuletnie samo nie może przejsc się bo będę zbierac co kawałek zęby, a jazda wózkiem to też nie lada wyczyn można koła urwac! dziury na drodze to już norma, serio taka duża i szeroka ulica a wygląda jak po wojnie!
08-05-2015 14:13:39
MONI
Zalanie kostki granitowej asfaltem byłoby barbarzyństwem.
08-05-2015 12:23:16
M.
Tak naprawdę wybór polega nie tylko na decyzji czy wolimy bruk czy asfalt, tylko czy Kolejowa pozostanie ulicą "lokalną" czy przelotówką/szybkim skrótem. W obu przypadkach będzie hałas, w jednym będzie trudniej przejść na drugą stronę i będzie więcej spalin.
08-05-2015 12:16:04
Górny Łazarz
Ta ulica to dziedzictwo wsi Łazarz i element historycznej tożsamości naszej dzielnicy. Nie możemy tak po prostu zalać zabytkowej kostki asfaltem! Rozumiem, że hałas może być uciążliwy. Takie są jednak realia mieszkania w centrum miasta. Są plusy i minusy. Tak samo jak z mieszkaniem na wsi. Czy gdyby komuś przeszkadzał tramwaj to mięlibyśmy zamknąć linię? To dlaczego mamy niszczyć historyczne dziedzictwo dzielnicy? Bo komuś jest za głośno!?!
08-05-2015 10:40:12
Tomek
Żenada!! Nie ma co się zastanawiać. Wyremontuje chodniki, bruk zamieńcie na asfalt i tyle. Nie potrzebujemy szerokiej Kolejowej. Do autobusu zatoki nie są potrzebne, skoro 64 jeździ znacznie wezsza Matejki. a swoją drogą jeśli faktycznie miałby on z Dworca Zachodniego na Górczyn to dziękujemy. Gdyby był to 45 lub 79 to poprosimy.
08-05-2015 10:14:28
Lazarzanin
Obiecanki cacanki przed wyborami, a teraz trzeba się powoli wykręcać. Kolejowa pozostanie w XIX wieku. Trochę mi nawet ulżyło. Ciężko byłoby patrzeć na zasrane przez psy i zaśmiecone przez mieszkańców efekty generalnego remontu.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

17:30
Urząd Miasta Poznania pl. Kolegiacki
I sesja (inauguracyjna) Rady Osiedla Św. Łazarz
► porządek obrad
- Sala Biała Urzędu Miasta Poznania przy pl. Kolegiackim

24

kwi

15:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie Komitetu Organizacyjnego 30. Dni Łazarza

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Z cyklu: "Przez żołądek do kultury" - Francja - realizowane we współpracy z Centrum Inicjatyw Młodzieżowych Horyzonty
Zapisy w sekretariacie Klubu Krąg.

25

kwi

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Łazarskie Przedszkolaki - Seniorom
"Wiosenne przebudzenie" w wykonaniu dzieci z Przedszkola nr 48

26

kwi

do 28-04-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Festiwal Fantastyki "Pyrkon"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: