Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Głogowska będzie zwężona do jednego pasa ruchu! Wprowadzą ograniczenie prędkości do 40 km/h - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Głogowska będzie zwężona do jednego pasa ruchu! Wprowadzą ograniczenie prędkości do 40 km/h
16-12-2019 01:02   Janusz Ludwiczak
W przyszłym roku ulica Głogowska ma zostać zwężona do jednego pasa ruchu, a kierowcy główną arterią Łazarza mają nie przekraczać 40-tki. Zmiany mają na celu poprawę bezpieczeństwa. Tylko w tym roku na przejściach dla pieszych śmierć poniosło 8 osób, a na drogach zginęło 14 osób. Miasto chce zachęcać kierowców do korzystania z drugiej ramy komunikacyjnej.

W ubiegłą sobotę, 7 grudnia na ul. Głogowskiej przed skrzyżowaniem z Berwińskiego 28-letni kierowca potrącił pieszą, która przechodziła na przejściu dla pieszych na pulsującym świetle. Poszkodowana w ciężkim stanie trafiła do szpitala. Pomimo wysiłku lekarzy trzy godziny później 63-letnia kobieta zmarła. W piątek miasto zapowiedziało zmiany na głównej ulicy Łazarza.

– Sygnalizacja świetlna na śródmiejskim odcinku będzie działać już całodobowo – zapowiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W przyszłym roku Głogowska ma zostać zwężona do jednego pasa ruchu.

– Nie ma już możliwości, by na ulicy Głogowskiej mogły funkcjonować dwa pasy ruchu. Nie pozwalają już na to przepisy. Gdybyśmy chcieli utrzymać dwa pasy ruchu to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich – zaznacza wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Wiosną Zarząd Dróg Miejskich zlecił firmie Siemens opracowanie wariantów analiz zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa oraz przepisów.

Pojawić mają się azyle dla pieszych, wyznaczone zostaną miejsca postoju dla dostawców oraz elementy wymuszające ograniczenie prędkości. W dalszym etapie powiększony zostanie przystanek tramwajowy przy Rynku Łazarskim.

– Głogowska będzie dostosowana do jednego pasa. Od kwietnia firma Siemens badała natężenie ruchu w różnym okresie - zarówno w dni szkolne, w dni targowe, ale również w wakacje i w dni targowe. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – zapowiada wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Według danych policji, w tym roku - od 1 stycznia do końca roku w Poznaniu doszło do 873 wypadków (w zeszłym roku było ich 799), w których 14 osób zginęło, a 990 zostało poszkodowanych.

– Wielu kierowców nie przestrzega przepisów ruchu drogowego. Kierowcy często odmawiają przyjęcia mandatu, odwołują się, sprawa ciągnie się miesiącami, a mówimy tu o karze w wysokości 100 złotych. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Tylko w tym roku na drogach Poznania i powiatu poniosło śmierć 39 osób, a w ubiegłym roku było to 46 osób – zaznacza komisarz Przemysław Kusik, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

– Już teraz kierowcy mają często do dyspozycji tylko jeden pas ruchu na Głogowskiej. Drugi blokowany jest przez kierowców i dostawców. Uspokojenie ruchu poprawi bezpieczeństwo na jednej z najniebezpieczniejszych ulic w Poznaniu, która przoduje w statystykach. Trudno prowadzić jest nam pomiary prędkości na Głogowskiej ze względu na dużą liczbę sygnalizacji, ale dzięki współpracy z miastem zyskamy dodatkowe miejsca do kontroli ruchu drogowego. Będziemy sprawdzać czy kierowcy poruszają się zgodnie z przepisami, chcemy eliminować brawurową jazdę i piratów drogowych – zapowiada komisarz Przemysław Kusik, naczelnik poznańskiej "drogówki".

Zmiany na Głogowskiej mają zostać wprowadzone w drugiej połowie przyszłego roku.

– Piesi odczują komfort przejścia na drugą stronę ulicy. Poprawi się funkcjonowanie transportu publicznego. Kierowcy będą jeździli wolniej. Uporządkujemy kwestie parkowania – wyjaśnia Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.

Na niektórych fragmentach wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości nawet do 30 km/h.

– Niektóre sygnalizacje świetlne zostaną zlikwidowane, a w ich miejscu poprawią się elementy wymuszające ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zmiany nie będą dotyczyć na pewno skrzyżowania z Hetmańską czy Berwińskiego, gdzie tam są już odpowiednie azyle dla pieszych – dodaje Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.

Miasto chce, by docelowo cały ruch tranzytowy zniknął z Głogowskiej, a kierowcy korzystali z drugiej ramy.

– Chcemy, by kierowcy korzystali z drugiej ramy komunikacyjnej. W planach jest budowa parkingu park&ride na Górczynie. Planujemy również przebudowę skrzyżowania ulic Hetmańskiej i Reymonta. Chcemy wykonać dodatkowy skręt w lewo i przenieść przystanek tramwajowy na ul. Reymonta, już docelowo pod nową trasę tramwajową na os. Kopernika – tłumaczy wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Poparcie dla planowanych zmian zapowiedział szef największego klubu radnych w mieście.

– Nie boimy się trudnych decyzji. Jesteśmy zdeterminowani, by te zmiany wprowadzić, mają one na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników ruchu, jakimi są nie tylko kierowcy, ale piesi i rowerzyści. Nie będziemy tego blokować – podsumowuje Marek Sternalski, przewodniczący klubu radnych Koalicji Obywatelskiej.


Komentarze (13)

25-12-2019 22:45:00
x
A kto zapewni bezpieczeństwo na równoległych ulicach? Tam nie ma tylu sygnalizacji, a większość ruchu tam się przeniesie. Są tam szkoły, węższe ulice. Co z autobusami dalekobieżnymi, kursującymi w obie strony Głogowską?
24-12-2019 17:40:26
REDAKCJA
@Gramatyk: Czepia się Pan. Ta forma też jest poprawna, proszę sprawdzić w słowniku PWN, porozmawiać z polonistami. W tytule jest niestety ograniczona liczba znaków, ale poprawiłem specjalnie dla Pana, życzę spokojnych świąt
24-12-2019 17:16:10
Gramatyk
Ograniczenie prędkości "pojawi się"? A może "zostanie wprowadzone"?
21-12-2019 08:56:33
Lukasz
Popieram. Ta ulica musi w końcu zostać dostosowana do wymaganych przepisami szerokości. Sam bardzo dużo razy spotykałem się tam z niebezpiecznymi sytuacjami. Czułem się totalnie bezbronny i nie wyobrażam sobie, żeby taka sytuacja miała dalej miejsce w tym rejonie. To jest śródmieście. Nie autostrada.
18-12-2019 18:50:22
dziadek
Uważam że na całym Łazarzu powinna zostać ograniczona szybkość do 30 km/h A jak komuś za wolno to jest komunikacja miejska albo pieszo Tylko pytanie w pięciolatce to zostanie zrobione Jak na razie dużo się mówi a nic nie robi (poza planami ) ala przykładu Kolejowa od po wojny
17-12-2019 16:32:57
poznaniAnka
No to będzie wesoło na Kasprzaka, Kanałowej, Małeckiego... Chyba niektórzy zapomnieli co działo się , gdy był remont torowiska na Głogowskiej latem... Proponuję najlepiej postawmy barierki już przy Ściegiennego i zróbmy z Głogowskiej deptak!
17-12-2019 10:58:40
Ania
To nic nie da, te ochydne śmierdzące puszki nadal będą jeździć niosąc śmierć. Ludzie, tu trzeba zakazać wjazdu pojazdów i to natychmiast! Ile rodzin jeszcze musi przejść traumę, ile ludzi jeszcze musi zginąć, żebyście to zrozumieli?! Smutna ta ignorancja
16-12-2019 23:44:14
L. Domasłowska
Gratuluję wszystkim lobbującym za takim rozwiązaniem, za skuteczność. Mam tylko prośbę, aby równocześnie wprowadzić podobne ograniczenia, zgodne z planowanymi w ramach bliskiego już (mam nadzieję)!! remontu, na ul. Kolejowej! Jestem za uspokojeniem ruchu na Łazarzu, także na ul. Głogowskiej, ale powinno się to odbywać w sposób całościowy z uwzględnieniem sytuacji komunikacyjnej i natężenia ruchu także na sąsiednich ulicach.
16-12-2019 18:02:17
Pistolero
Czekam na takie zmiany od 20 lat.
16-12-2019 13:57:54
Pieszy
A może by tak pomyśleć żeby światła funkcjonowaly również na skrzyżowaniu Hetmańskiej /Dmowskiego od 5 rano bo ludzie jeżdżą do pracy na 6 i tamtędy nie idzie przejść bo jeżdżą jak wariaci! !!
16-12-2019 11:22:54
kajka
To jest głupota...nie rozumiem dlaczego przez jednego kierowcę ma cierpieć tysiące innych kierowców? Wystarczy zrobić światła przez cała dobę i postawić tam policjanów nawet w nocy i zaraz się uspokoi. Po drugie, 4-5 lat( może troche wcześniej) temu robiono nowe przystanki na wysokości Rynku Lazarskiego i wtedy nikt nie widział ze są za wąskie? Kto wtedy zgodził się na takie przystanki? a po trzecie - ciekawe ze najwięcej się burzą ludzie którzy nie mieszkaja na Głogowskiej
16-12-2019 08:39:21
amb
lepiej pozno niz wcale
16-12-2019 07:00:10
Tomek
Wreszcie!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

22

sie

tymczasowe targowisko Rynek Łazarski (boisko Zespołu Szkół Muzycznych)
Ekotargowisko - warsztaty tworzenia doniczek z materiałów recyklingowych. Uczestnicy spotkania będą mogli zabrać do domu wykonaną doniczkę wraz z nasionami, by stworzyć swój własny zielnik

do 23-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Instal Moto Expo" - Zjazd pojazdów branżowych

11:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

26

sie

do 27-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mody

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: