Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Wiceprezydent Maciej Wudarski: "Zwężenie ulicy Głogowskiej na pewno nie spowoduje korków" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Wiceprezydent Maciej Wudarski: "Zwężenie ulicy Głogowskiej na pewno nie spowoduje korków"
10-10-2018 20:16   Janusz Ludwiczak
Koalicja Prawo do Miasta zapowiedziała, że po wygranych wyborach będzie dążyć do zwężenia ulicy Głogowskiej.
– Jest to najniebezpieczniejsza ulica w Poznaniu, tutaj giną ludzie – wskazuje Andrzej Janowski, kandydat do Rady Miasta.
Wiceprezydent Maciej Wudarski dodaje, że zmiany na ulicy Głogowskiej można wprowadzić szybko. Zdaniem społeczników po zmianach ulica Głogowska miałaby mieć jeden pas ruchu, przystanki tramwajowe zostałyby poszerzone i dostosowanie do obecnych przepisów, ponadto pojawiłaby się zieleń i drogi rowerowe po obu stronach, a także dodatkowe miejsca postojowe.

Zamiast dwóch pasów ruchu na śródmiejskim odcinku Głogowskiej jeden – z takim hasłem do wyborów samorządowych idzie Społeczna Koalicja Prawo do Miasta.

– Projekt ulicy Nowej Głogowskiej w mojej ocenie jest całkowicie nierealny. Koszty połączenia od Dworca Zachodniego do ulicy Hetmańskiej to 100-150 mln zł, a to i tak nie rozwiązałoby to problemów komunikacyjnych Łazarza. Proponujemy zmiany szybkie. W ciągu roku przeprowadzenie niezbędnych testów i analiz, symulacji ruchu, po to, żeby pokazać w jaki sposób można zmienić ulicę Głogowską – zaznacza Maciej Wudarski, obecny wiceprezydent Poznania, kandydat do Rady Miasta Poznania z komitetu Społeczna Koalicja Prawo do Miasta.

Zdaniem Andrzeja Janowskiego, "czwórki" Społecznej Koalicji Prawo do Miasta z okręgu nr 1 (Jeżyce-Łazarz-Wilda) ulica Głogowska powinna być zwężona jak najszybciej.

– Głogowska to jedna z najniebezpieczniejszych ulic w Poznaniu. Dochodzi tutaj do wielu wypadków, wiele osób zostało potrąconych. Giną tutaj ludzie. Mieszkańcy nie chcą w stanie otworzyć okien. Osoby mające okna, które wychodzą na Głogowską po tym jak trzęsą się w ich domach szklanki są w stanie stwierdzić jakie typy tramwajów teraz jadą. Ulica Głogowska pełni funkcję tranzytu międzydzielnicowego, wręcz z powiatu poznańskiego do centrum – przekonuje Andrzej Janowski, kandydat do Rady Miasta i prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

– Ulica ta jest całkowicie pozbawiona drzew. Głogowska dzieli Łazarz na dwie części. Sam mieszkam na górnym Łazarzu, problematyczne jest dla mnie chodzenie na Rynek Łazarski zwłaszcza z dwójką małych dzieci, gdy muszę długo oczekiwać na światłach na przejście na drugą stronę ulicy. Jest to ulica z upadłym handlem, nieprzyjazna dla pieszych. Nie jest również przyjemna jazda samochodem, gdy co chwilę są światła, a de facto ulica Głogowska i tak pełni rolę jednego pasa, bo drugi jest zajmowany przez samochody dostawcze – dodaje Andrzej Janowski.

A jak po zmianach miałaby wyglądać ulica Głogowska?

– Dwa pasy ruchu pozostaną przy tak kluczowych skrzyżowaniach jak z ulicą Hetmańską. Natomiast na odcinku centralnym wystarczy jeden pas. Pojawią się nowe miejsca parkingowe, koperty dla samochodów dostawczych, powstanie droga rowerowa. Szerokość przystanków zostanie dostosowana do obecnych przepisów. Płynność ruchu, którą uzyskaliśmy po wprowadzeniu zmian na Św. Marcinie zadziała tutaj na pewno na ulicy Głogowskiej, nie spowoduje korków, a wręcz przeciwnie, zmniejszy się czas przejazdu tą ulicą. Obniżenie prędkości spowoduje, że mieszkańcy będą czuli się bezpiecznie – podsumowuje wiceprezydent Maciej Wudarski.


Komentarze (30)

21-10-2018 22:37:50
zwykły pieszy
Boję się chodzić Głogowską. Nawet na chodniku w niektórych miejsach jest niebezpiecznie (zwłaszcza koło dawnego horteksu, gdzie rowerzyści jadą dość szybko albo obok Magnolii - gdzie jest wąziutki chodniczek obok sklepu z rolkami).
17-10-2018 10:56:33
M.
@Tomek, sądząc po sondażach i osiąganych w nich wynikach tzw. ruchów miejskich, to wizja węższej Głogowskiej oddala się w dość szybkim tempie. Projekt zwężenia ulicy jest wyjątkowo niekonsekwentny. Podobno celem zmiany organizacji ruchu na ulicy ma być ograniczenie przez nią tranzytu. Tymczasem według pomysłodawców, z ulic podporządkowanych nie będzię w Głogowską ŻADNEGO lewoskrętu, przewidziane są zamiast nich po dwa miejsca nawrotek. Czyli w rzeczywistości to właśnie ruch tranzytowy będzie preferowany, a mieszkańcy Łazarza mają poruszać się objazdami. O bepieczeństwie takiego rozwiązania też można sporo powiedzieć, szczególnie czytając niemal każdego dnia o kolizjach samochodów z tramwajami na analogicznych nawrotkach przy Głogowskiej.
15-10-2018 18:57:48
Tomek
Będziesz miała możliwość przekonać się, że się mylisz. Zwężenie jest tylko kwestią czasu, krótkiego czasu...
14-10-2018 09:07:20
ania
@Tomek, nie zgadzam sie, jesli pod oknem stoi cala Glogowska w niekonczacym sie korku w obie strony /a tak bedzie jesli plany zwezenia beda przeprowadzone/, to bedzie spalin tyle, ze glowa boli - doslownie.
13-10-2018 15:41:10
Tomek
Aniu, Aniu. Czy stoi czy jedzie wytwarza te same spaliny. Nowe silniki nawet wyłączają się gdy stoją, więc nie dymia???? Zweżać nawet od jutra!
13-10-2018 14:51:33
JAN
Jaśkowiak & co to są oszołomy jakieś. Odsuńmy szkodników do władzy!
13-10-2018 13:25:10
anulka
Przecież ania jest zadowolona z koryfeuszy rady dzielnicowej; skąd ten nagły pesymizm?
13-10-2018 07:55:41
ania
Mieszkancy Glogowskiej juz dzisiaj kupcie maski gazowe bo korek na Glogowskiej bedzie taki, ze spaliny was beda zatruwac i to solidnie. No ale oczywiscie co najwazniejsze dla ekipy z UM to:".....powstanie droga rowerowa".... przeznaczyl UM na dogodzenie 4%-5% uzytkownikom naszych ulic dziesiatki, dziesiatki milionow, moze juz setki milionow zl zlotych ?, niestety na drobne inne podstawowe sprawy w Poznaniu slyszy sie:"nie ma pieniedzy", nie dziwie sie, ze nie ma. Szasta sie pieniedzmi w Poznaniu, postawiono jakies znaki kolo sciezek rowerowych, ktore w ekspresowym tempie zostaly uszkadzane bo zapewne wykonane z nieodpowiedniego materialu ale ktos juz zarobil na tym pieniadze. Na ulicy Lukaszewicza kilka lat wstecz zrobiono drewniane ogrodzenia wkolo drzewek...juz polowa polamana bo to idtiotyczny pomysl !!! Deski przeciwko masie samochodu, czy ktos ma troche rozumu ??? Kto za to wszystko ponosi odpowiedzialnosc ??? Kto ponosi kare ??? Dlaczego ludzie z takimi pomyslami siedza u steru i robia z nas mieszkancow idiotow bo to przeciez my placimy za ich idiotyczne pomysly !!!
12-10-2018 20:13:51
De.
Może od razu zrobić jeden pas w jednym kierunku? Co za gamoń.
12-10-2018 13:08:35
rozwiazanie
Podaje rozwiązanie problemów komunikacyjnych Poznania: -darmowa lub półdarmowa komunikacja miejska (np. sieciówka 5zł/mc) -zagęszczenie linii autobusów, zwiększenie częstotliwości kursów, tak, żeby każdy Poznaniak miał w odległości maks. 500m komunikację kursującą co 10 minut. -parkingi na obrzeżach Poznania dla osób przyjeżdzających spoza miasta Dzięki temu realnie zmniejsza się ruch w mieście. Można wtedy na większości dróg dwupasmowych wydzielić buspasy, żeby pomóc pojazdom kom. miejskiej w punktualnym kursowaniu.
12-10-2018 10:00:46
poznanianka
Myślę ,że pan Wudarski nie jest optymistą.Proszę ,aby już nic nie wymyślał.Czas na zmiany.Głosujmy .
12-10-2018 09:58:22
gosownik
przechodzilem sobie ostatnio sw Marcina, mimo ze ulica nie jest jeszcze skonczona, to juz teraz wyglada bardzo ladnie i widac potencjal, oby szybko takie zmiany nastapily na glogowskiej, bo teraz spacer po niej to jest mordega - halas, smrod spalin i ciagly lek o zycie przy przechodzeniu po pasach, bo samochody tam nie jezdza 50km/h, nie nie nie!
11-10-2018 23:19:19
As
Te Wudarski ty lepiej zacznij remontować Rynek Łazarski... A i wypad z tymi rowerowym dziwactwa i i z tą obciachowa wladza
11-10-2018 20:48:50
L.D.
Pomysły i obiecanki, które nabierają intensywności w okresie przedwyborczym. A ja chciałabym zapytać o konkret, co z ul. Kolejową, co ze zmodyfikowanym projektem jej przebudowy, który miał być przygotowany i poddany pod dyskusję w w tym roku kalendarzowym (zostały 2 miesiące)?
11-10-2018 20:00:46
Tomek
Oby nas znowu nie oszukali. 4 lata temu obiecali to samo i nici.
11-10-2018 19:29:07
@emeryt
wystarczy wpisać nowa głogowska i znaleźć raport jaki Pana interesuje, opracowany na podstawie statystyk o jakie Pan pyta. Na pewno znajdzie Pan jakieś nieścisłości i pomoże go poprawić
11-10-2018 17:36:25
M.
A dlaczego przedstawiciele PdM z wiceprezydentem miasta odpowiedzialnym m.in. za zieleń w mieście nie zająknęli się nawet słowem, że ze względu na infrastrukturę podziemną nie można posadzić drzew wzdłuż Glogowskiej? Pan Wudarski zapomniał zapytać urzędników, których osobiście nadzoruje?
11-10-2018 15:43:41
emeryt
P Wudarski i Janowski - po Głogowskiej chodzę i jeżdżę od 70 lat i nie mam problemów z poruszaniem. Brak handlu to skutek wysokich cen najmu i pustych portfeli klientów. Co do wypadków poproszę fakty i statystyki policyjne.
11-10-2018 14:05:41
Ja
A tak na marginesie, nikt nie zwrócił uwagi na swoisty paradoks- oto człowiek, który przez ostatnie cztery lata miał w zakresie swoich obowiązków również opracowywania programów rozwoju infrastruktury w zakresie dróg miejskich i transportu publicznego oraz ich realizacji, komunikacji drogowej i ścieżek rowerowych, ładu przestrzennego mówi w zawoalowany sposób, że nic z Głogowską (o innych ulicach, np. Kolejowa) nie zrobił, ale teraz to jak najbardziej TAK, no oczywiście po swojemu. Niedawno pokazywał z dumą koncepcję zagospodarowania Wolnych torów, gdzie założenie dolnej Głogowskiej jest, ale już dla potrzeb wyborczych- dolna Głogowska jest fe, o ładzie publicznym nie wspomnę, bo najlepszy jego przykład to okolice Placu Wolności i Ratajczaka. Żenada, no chyba, że hasłem przewodnim tej koalicji jest- ciemny lud to kupi
11-10-2018 10:27:13
Mieszkanka
Panie Andrzeju Janowski czy pan jest normalny problem stanowi panu to że długo stoi pan na światłach no ludzie popadacie w paranoje i nie przyjemna jazda samochodem jak będzie jeden pas to będzie stał pan w korku jeszcze dłużej może lepiej pomyśleć jak zmniejszyć ruch na głogowskiej może warto wybudować dolną Głogowską a nie wymyślać głupoty.
11-10-2018 10:20:50
Mieszkaniec Łazarza
Chory pomysł z tą Głogowską była juz próba jednego pasa i korki były nie ziemskie więc pan prezydent niech się nie wymądrza zwłaszcza jak tu nie mieszka .Pamiętajmy że mamy MTP i w czasie ich trwania jest większy ruch na głogowskiej a targi odbywają się co najmniej raz na 2 tygodnie i trwają kilka dni , i przestańmy gadać o tych rowerzystach bo to już wpada w absurd zwłaszcza jak mamy okres zimowy to rowerami nikt nie jeździ nie róbmy z polski drugiej Holandii .Mieliśmy mieć ładny rynek i co wszystko stoi nic nie słychać ,kolejowa to samo obiecanki cacanki ,a że jest kampania wyborcza to zaczynają znowu obiecywać cuda przez 4 lata pan Wudarski z Głogowską nic nie zrobił to może metro nam zrobią .Proponuje nie którym zejść na ziemię .Tak jak ostatnio widziałem plakat pani Rajewicz -Szyba to jest radna osiedla Łazarz która o tym zapomniała ostatni raz na radzie osiedla była 2016 roku a teraz pcha się do rady miasta , żal mi tej pani bo chyba nie wiec co to jest być radnym i przykładów jest wiele
11-10-2018 09:10:32
robekal
Całkowicie popieram propozycję zwężenia Głogowskiej. Jako mieszkaniec Łazarza (ul. Niegolewskich), chce żeby ulica Głogowska była przede wszystkim przyjazna mieszkańcom. Powinno tu być więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów, więcej zieleni (drzewa), mniej hałasu od samochodów (wolniejszy ruch), przejścia dla pieszych bez świateł co upłynni także ruch samochodów. Tylko zwężenie Głogowskiej pozwoli to osiągnąć, bez większych strat dla przepustowości ulicy.
11-10-2018 08:42:31
ania
Zapomnialam dodac, ze kazdy wedlug swojej woli i przekonan oraz podsumowania kto co zrobil albo nie zrobil dla nas mieszkancow.
11-10-2018 08:39:07
ania
Trzeba isc do wyborow i zaglosowac !!!
11-10-2018 07:33:12
Aq
Dla kierowców - za wąsko na dwa pasy. Dla rowerzystów - jazda grozi utratą zdrowia i życia. Dla pasażerów MPK - za wąsko na przystankach. Dla pieszych - przejście przez ulicę to mordęga. Dla mieszkańców - głośno jak diabli. Dla sklepikarzy - wieczne problemy z dostawą towaru, bo nie ma gdzie stanąć. Czy ta ulica ma w ogóle coś co dobrze działa? Popieram zmiany!
11-10-2018 05:26:34
Ed
moze gdyby byky Światła na skrzyżowaniach i przejściach obejmujące także rowerzystów.... bo tak to sie przejechać nie da, co rusz będzie trzeba zwalniać do zera i wypatrywać skąd wyskoczy delikwent w obcisłym kolorowym wdzianku na nieoświetlonym rowerze
11-10-2018 00:53:29
Mieszkaniec Łazarza Górnego
Ja w pełni popieram projekt reorganizacji ulicy Głogowskiej. Ulica ta jest waska, nieprzyjazna dla pieszych, rowerzystów, często problemy z przejazdem mają również tramwaje. Kompletny brak zieleni, ulica nie jest handlowa w żadnym rozumieniu tego słowa. Jedynie odważne kroki w kierunku przywrócenia tego miejsca ludziom mogą pomóc.
10-10-2018 23:55:09
Pieszy Miejski
Bartłomiej Ignaszewski z Po/Nowoczesna też poruszył temat bezpieczeństwa na Głogowskiej, koniecznych zmian. To na kogo głosować, jak żyć?
10-10-2018 22:07:13
Xd
Popieram Pana Lazarzanina, po tym artykule przynajmniej wiadomo na kogo nie oddawać głosu. Poza tym ta ulica służy tranzytowi w naszym mieście, dobrze że w innych dzielnicach czy miastach wokol Poznania nie myślą tak samolubnie o sobie bo dosłownie wszyscy mogli by protestować bo im auta przeszkadzają, tramwaje, kolej, samoloty etc.
10-10-2018 21:16:30
Łazarzanin
Właśnie dlatego ta koalicja nie powinna w ogóle znaleźć się w radzie miasta. To są ludzie, którzy chcą całe miasto podporządkować pod Swoje chore pomysły. Większych głupot nie słyszałem! Zamiast jednego pasa ruchu poszerzą przystanki, zrobią ścieżkę rowerową i jeszcze zieleń posadzą........chyba piętrowo! Skoro aż tak bardzo przeszkadza Wam obecna organizacja ruchu w Poznaniu, to czas spakować walizki i wyprowadzić się tak, gdzie będzie Wam odpowiadało otoczenie.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
13

gru

17:00
Zespół Szkół Muzycznych ul. Głogowska 90
Koncert piosenki w wykonaniu uczniów wokalistki jazzowej z towarzystwem instrumentalistów
wstęp wolny

19:00
Galeria Muzalewska ul. Głogowska 29/3 m.6
Wernisaż wystawy "Gry wojenne" Włodzimierza Pawlaka

14

gru

Rynek Łazarski
Kiermasz ozdób świątecznych
Pierniki i muzyka - zaprasza Szkoła Podstawowa nr 9
w godz. 11:00-13:00

Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
Warsztaty Świąteczny Łazarz - ozdoby choinkowe
w godz. 10:00-14:00

19:30
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Harcerze z Poznańskiej Czarnej Trzynastki w historii Miasta Poznania" - wernisaż wystawy

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: