Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Co dalej z Dolną Głogowską? Poseł PiS Bartłomiej Wróblewski zadeklarował wsparcie - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Co dalej z Dolną Głogowską? Poseł PiS Bartłomiej Wróblewski zadeklarował wsparcie
23-07-2018 21:41   Janusz Ludwiczak
– Ulica Dolna Głogowska będzie mogła zostać zbudowana tylko wtedy, jeśli PKP przekaże tereny. Będę interweniować w tej sprawie – zapowiedział poseł PiS Bartłomiej Wróblewski.

Jak już informowaliśmy w czwartek, oczekiwany przez mieszkańców remont ulicy Kolejowej ruszy najwcześniej w połowie 2020 roku. Wcześniej przygotowany ma zostać nowy projekt, który nie przewiduje powstania przystanków autobusowych, mimo iż jeszcze kilka lat temu Zarząd Dróg Miejskich prezentował projekt zakładający wybudowanie peronów i zatok autobusowych. Więcej w artykule: Reżeont Kolejowej ruszy najwcześniej w połowie 2020 roku.

Od lat mówi się również o budowie tzw. ulicy Dolnej Głogowskiej (zwanej również Nową Głogowską), która ma odciążyć obecną ulicę Głogowską. Ma ona przebiegać równolegle wzdłuż ulicy Kolejowej i wzdłuż torów kolejowych. Gotowy jest niewielki fragment ulicy Dolnej Głogowskiej. W połowie lat 90. wraz z przebudową ulicy Hetmańską i budową dwóch nowych wiaduktów (osobnego dla tramwajów i kolejnego w kierunku Rataj) pod trasą kolejową do Wrocławia poszerzono ulicę Kolejową, pomiędzy Potockiej a Hetmańską. Jest to część ulicy Dolnej Głogowskiej.

– Ulica Dolna Głogowska przewidziana jest w Studium Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania i projekcie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla "Wolnych Torów". Powyższe dokumenty wskazują jej przebieg wzdłuż torów kolejowych oddzielających Wildę od Łazarza. Ma ona odciążyć osiedlowe uliczki Dolnego Łazarza od ruchu tranzytowego oraz docelowo stanowić alternatywę dla ruchu tranzytowego, który dziś odbywa się ulicą Głogowską. Budowa ulicy Dolnej Głogowskiej, dzięki połączeniu jej tunelem pod torami kolejowymi z Wildą, umożliwi powstanie nowej dzielnicy Poznania – "Wolnych Torów" Ulica ta stanowić będzie alternatywną drogę dojazdu do centrum miasta, a także na Międzynarodowe Targi Poznańskie. Ulica Dolna Głogowska przebiegać będzie przez działki znajdujące się obecnie w posiadaniu spółek kolejowych skupionych w Grupie PKP. Spółki z Grupy PKP są również właścicielami wielu potencjalnych działek inwestycyjnych, położonych wzdłuż projektowanej ulicy Dolnej Głogowskiej oraz na terenie Wolnych Torów – wskazuje Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

– Znaczenie ulicy Dolnej Głogowskiej jest na tyle duże, a potrzeba jej powstania tak pilna, że zasadna jest współpraca wszystkich podmiotów zainteresowanych jej powstaniem z Miastem Poznań. Konieczne jest znalezienie takich rozwiązań prawnych i organizacyjnych, by grunty niezbędne do wybudowania ulicy Dolnej Głogowskiej zostały przekazane nieodpłatnie Miastu Poznań. Powstanie ulicy Dolnej Głogowskiej leży w interesie wszystkich mieszkańców Poznania, ulica ta ułatwi komunikacje samochodową w tym rejonie miasta, przyczyni się też do polepszenia warunków życia mieszkańców Łazarza. Dzięki jej budowie uwolnione zostaną tereny inwestycyjne, na których będzie mogło powstać tysiące nowych mieszkań, co przyczyni się do polepszenia warunków życia wielu rodzin – dodaje Filip Olszak, szef łazarskiego samorządu pomocniczego.

Podczas kwietniowego spotkania z Radą Osiedla Św. Łazarz i mieszkańcami poseł PiS Bartłomiej Wróblewski zapowiedział, że będzie interweniować w tej sprawie i przyjrzy się, czy inwestycja ma szanse na powstanie.

– Ulica Dolna Głogowska będzie mogła zostać zbudowana tylko wtedy, jeśli PKP przekaże tereny. O ile mi wiadomo nie było szerszej dyskusji na ten temat, będę interweniować we wsparciu miasta w pozyskaniu gruntów od PKP. Budowanie dróg w Poznaniu należy do prezydenta, będę przekonywał go, żeby działał bardziej intensywnie, zwłaszcza, że w ostatnich latach w inwestycjach drogowych coś się zatrzymało – powiedział portalowi lazarz.pl Bartłomiej Wróblewski, poseł PiS.

W tej sprawie poseł napisał najpierw do prezydenta Poznania.

– Zarządzeniem Prezydenta Poznania powołany został Zespół ds. Wolnych Torów w Poznaniu, którego zadaniem jest m.in. opracowanie koncepcji zagospodarowania tereny wspólnie z innymi właścicielami i użytkownikami nieruchomości. W toku podejmowanych działań są m.in. kwestie obsługi komunikacyjnej aktywizowanych terenów, w tym w ramach ulicy tzw. Dolnej Głogowskiej.
Dla terenów przeznaczonych pod realizację ulicy Dolnej Głogowskiej obecnie opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Wolne Tory". Plan znajduje się na początkowym etapie procedury planistycznej. Założenia do koncepcji były przedstawiane spółce PKP. Dopiero po uchwaleniu planu miejscowego będzie możliwe ustalenie co do ostatecznego przebiegu ulicy Dolnej Głogowskiej oraz zidentyfikowanie nieruchomości, których nabycie do zasobu Miasta Poznania jest niezbędne w celu realizacji przedmiotowego projektu drogowego
– odpowiedział posłowi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Poseł Bartłomiej Wróblewski o planowaną ulicę Dolną Głogowską zapytał również PKP.

– Podczas spotkań przedstawicieli PKP S.A. oraz Urzędu Miasta Poznania przedstawiona została przez Miejską Pracownię Urbanistyczną w Poznaniu całościowa koncepcja zagospodarowania i projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Wolne Tory".
PKP S.A. dokonało analizy projektu oraz wariantów możliwości zagospodarowania przedmiotowego terenu, na podstawie których przygotowane zostały uwagi. W ocenie spółki zaproponowane parametry projektowanej drogi – zwężenie szerokości ulicy Dolnej Głogowskiej do 25 metrów są wystarczające do obsługi komunikacyjnej tej części miasta.
Ponadto informujemy, iż na żadnym ze spotkań dotyczących obszaru tzw. Wolnych Torów nie była poruszana kwestia nabycia przez Miasto Poznań gruntów wskazanych w projekcie mpzp pod budowę nowych dróg, m.in. pod przyszłą drogę ulicy Dolna Głogowska
– odpowiada posłowi Krzysztof Mamiński, prezes Zarządu PKP S.A.

Jak widać zarówno sprawa przebudowy ulicy Kolejowej jak i budowy Dolnej Głogowskiej stoją w miejscu od wielu lat i zapewne nic się nie zmieni w obu kwestiach przez kolejne lata... aż do wyborów.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
10

lut

18:00
Szkoła Podstawowa nr 77 ul. Dmowskiego 50
10. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

11

lut

do 14-02-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Budma" - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury

15

lut

Szkoły katolickie ul. Głogowska 92 (budynek dawnego VIII LO)
Biała sobota - bezpłatne konsultacje lekarskie, badania i porady medyczne
w godz. 10:00-13:00

14:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Międzyszkolny Konkurs Piosenki Obcojęzycznej

16

lut

13:30
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
Światowy Dzień Chorego - msza św. dla chorych z błogosławieństwem lourdzkim pod przewodnictwem bp. Grzegorza Balcerka

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: