Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Kilkadziesiąt zniczy zapłonęło przy Parku Wilsona. Radni osiedlowi chcą zmian na Głogowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Kilkadziesiąt zniczy zapłonęło przy Parku Wilsona. Radni osiedlowi chcą zmian na Głogowskiej
09-12-2019 11:53   Janusz Ludwiczak
Pod hasłem: "Kto następny? Głogowska zabija!" łazarscy radni oraz kilkudziesięciu mieszkańców zapaliło ok. 200 zniczy na skrzyżowaniu ulic Głogowskiej i Berwińskiego. Doszło tutaj do tragicznego wypadku, w wyniku którego zginęła 63-letnia kobieta, która została potrącona przez 28-letniego kierowcę samochodu osobowego. Wiadomo już, że prowadzący pojazd jechał zbyt szybko.
Rada Osiedla Św. Łazarz podkreśla, że na ulicy Głogowskiej potrzebne są zmiany. Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski zapowiedział niebawem przedstawienie wariantów analizy zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa.

Przypomnijmy. W sobotę po godz. 5 doszło do potrącenia pieszej na ul. Głogowskiej, przed skrzyżowaniem z Berwińskiego. Poszkodowana w ciężkim stanie trafiła do szpitala. Pomimo wysiłku lekarzy trzy godziny później kobieta zmarła.

– 63-letnia kobieta przechodziła przez oznakowane przejście dla pieszych, z sygnalizacją pulsacyjną. Została potrącona przez samochód marki Peugeot 206, kierowany przez 28-latka. Kobieta zmarła w szpitalu około godz. 8. Policjanci zabezpieczyli zapis z ulicznego monitoringu – poinformował mł. insp. Andrzej Borowiak, rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu.

Okoliczności wypadku wyjaśnia policja i prokurator. Wiadomo już, że kierowca jechał zbyt szybko ulicą Głogowską.

Jak powiedział Radiu Poznań mł. insp. Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej Policji ze zdjęć monitoringu wynika, że kierowca jechał powyżej 50 km/h. Biegli mają odtwarzać przebieg wypadku.

W niedzielę o godz. 18:00 Rada Osiedla Św. Łazarz zorganizowała wydarzenie "Kto następny? Głogowska zabija!". Zapalono ok. 200 zniczy, by upamiętnić zmarłą kobietę. Na miejscu oprócz łazarskich radnych pojawili się również poznańscy radni: Dorota Bonk-Hammermeister i Paweł Sowa, poseł Franciszek Sterczewski (będący również radnym Osiedla Św. Łazarz), przedstawiciele Stowarzyszenia Prawo na drodze i mieszkańcy.

– Chcieliśmy uczcić osobę, która zginęła i jednocześnie zwrócić uwagę, że konieczna jest poprawa bezpieczeństwa na Głogowskiej. Obecnie na tej ulicy jest źle, ma to swoje tragiczne konsekwencje, dość zabitych na Głogowskiej – powiedziała Agnieszka Michalak-Pietkiewicz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz.

Rada Osiedla Św. Łazarz wnioskuje o poprawę bezpieczeństwa na Głogowskiej.

– Wnioskujemy o podjęcie niezwłocznych działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na ul. Głogowskiej, w szczególności doprowadzenie do zgodności z prawem szerokości przystanków tramwajowych, azyli oraz pasów ruchu dla pojazdów. Ulica Głogowska jest najniebezpieczniejszą ulicą w Poznaniu, a na jej śródmiejskim, łazarskim odcinku dochodzi do poważnych wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Organizacja ruchu na ulicy jest niezgodna z obowiązującym prawem. Pasy ruchu dla pojazdów są zbyt wąskie, za wąskie są przystanki tramwajowe i azyle przy przejściach dla pieszych. Ze względu na priorytet dla transportu publicznego, piesi nie są w stanie przejść na drugą stronę ulicy „na raz” i musza oczekiwać na zbyt wąskich, niebezpiecznych azylach. Niebezpieczeństwo pieszych korzystających z wąskich azyli zwiększa częste przekraczanie limitów prędkości przez auta jadące ulicą Głogowską.
Rada Osiedla wzywa do podjęcia niezwłocznych działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na ul. Głogowskiej i doprowadzenie ulicy do stanu zgodnego z prawem, w szczególności poprzez poszerzenie przystanków tramwajowych, budowę szerokich azyli dla pieszych, wprowadzenie na ul. Głogowską infrastruktury rowerowej. Minęło już pół roku, najwyższy czas aby Miasto podjęło już jakieś działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa, im dłużej będziemy czekać tym większa szansa na powiększanie smutnych statystyk
– dodaje Agnieszka Michalak-Pietkiewicz z Rady Osiedla Św. Łazarz.

Radni postulują, by Głogowska docelowo została zwężona do jednego pasa ruchu.

– Ulica Głogowska pełni funkcję tranzytu międzydzielnicowego, wręcz z powiatu poznańskiego do centrum. Mieszkańcy nie chcą w stanie otworzyć okien. Osoby mające okna, które wychodzą na Głogowską po tym jak trzęsą się w ich domach szklanki są w stanie stwierdzić jakie typy tramwajów teraz jadą. Ulica ta jest całkowicie pozbawiona drzew. Głogowska dzieli Łazarz na dwie części. Sam mieszkam na górnym Łazarzu, problematyczne jest dla mnie chodzenie na Rynek Łazarski zwłaszcza z dwójką małych dzieci, gdy muszę długo oczekiwać na światłach na przejście na drugą stronę ulicy. Jest to ulica z upadłym handlem, nieprzyjazna dla pieszych. Nie jest również przyjemna jazda samochodem, gdy co chwilę są światła, a de facto ulica Głogowska i tak pełni rolę jednego pasa, bo drugi jest zajmowany przez samochody dostawcze – mówił w zeszłym roku Andrzej Janowski, obecny przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Jak informuje Lilia Łada z portalu TenPoznan.pl podczas, gdy na Głogowskiej zostały zapalone znicze doszło do niebezpiecznego zdarzenia:
– Na przejściu dla pieszych, na ul. Berwińskiego z piskiem opon zahamował samochód, bo… o mało co nie przejechał pieszego, który właśnie przechodził przez tę ulicę mając zielone światło. Tuż obok odbywała się demonstracja ochraniana przez trzy radiowozy stojące z pulsującymi światłami. Gdy uczestnicy demonstracji pobiegli do radiowozu, by zapytać, czemu policjanci nie zatrzymali żadnego z łamiących przepisy kierowców, dowiedzieli się, że policjanci ich nie widzieli.

Jak zapowiedział odpowiedzialny za komunikację wiceprezydent Mariusz Wiśniewski w grudniu przedstawione zostaną koncepcję zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ulicy Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa.

– Trudno się rozmawia po takiej tragedii, jak ta dziś na Głogowskiej. Niewiele dni minęło od innej, na Opolskiej. Dominują, co zrozumiałe, emocje. To także jednak kolejny przykład, że na końcu i tak najsłabszym ogniwem jest człowiek, a nie infrastruktura. Pragnę jednak podkreślić z całą stanowczością, że bezpieczeństwo pieszych jest dla nas najważniejsze i gdy tylko odbierzemy zlecone wiosną br. przez ZDM firmie Siemens wariantowe analizy zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej i dostosowania jej do parametrów bezpieczeństwa oraz przepisów, to jeszcze w grudniu br. wybierzemy wariant zmian (następnie przedstawimy radom osiedli) i bez zbędnej zwłoki zlecimy opracowanie projektów organizacji ruchu dla całego odcinka – zapowiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

– To będzie żmudna, około półroczna praca, bo wymaga nie tylko zaprojektowania zmian w organizacji ruchu, pewnych też prac terenowych, ale także opracowania nowych programów sygnalizacji, a nie tylko pomalowania paru linii na biało. Trzeba mieć bowiem na względzie nie tylko jedną ulicę, ale też powiązania ruchowe z innymi ulicami w tej części miasta. W drugiej połowie 2020 roku będziemy chcieli te działania zacząć wdrażać i w zależności od zakresu etapować, w pierwszej kolejności skupiając się na rejonie Rynku Łazarskiego (szersze azyle dla pieszych, docelowo powiększony przystanek tramwajowy).
Na ulicę Głogowską od samego początku patrzymy całościowo w kontekście całego Łazarza i Górczyna (chcemy zbudować P+R na pętli górczyńskiej, przebudować skrzyżowanie Hetmańska/Reymonta-dodatkowy pas skrętu oraz już w przyszłym roku wdrożyć SPP na Łazarzu, co też truchę uspokoi ruch samochodowy). Docelowo również przebudowa Kolejowej, Jarochowskiego i na końcu Dolna Głogowska, która finansowo będzie największym wyzwaniem. Niemniej z pewnymi działaniami, które mają prewencyjnie poprawić bezpieczeństwo na Głogowskiej, nie będziemy czekać, podobnie jak robimy to w innych rejonach.
Bardzo ważne są też ponadpolityczne działania w Sejmie i Senacie, które wprowadzą skuteczne i ostre przepisy dla wszystkich użytkowników ruchu, którzy łamią przepisy ruchu drogowego, a także wsparcie przez rząd policji w zakresie kadrowym i technicznym
– dodaje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
10

wrz

do 13-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Drema" - Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego

20

wrz

do 22-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Retro Motor Show" - Targi Pojazdów Zabytkowych

25

wrz

do 27-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi "Polagra"
Targi "Smaki Regionów"

28

wrz

do 29-09-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mieszkaniowe, domów i nieruchomości

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: