Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Społecznicy zwęzili Głogowską - korki tworzyły się od Potockiej i Śniadeckich - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Społecznicy zwęzili Głogowską - korki tworzyły się od Potockiej i Śniadeckich
02-06-2018 17:29   Janusz Ludwiczak
Grupa kilku społeczników, aktywistów miejskich i mieszkańców skupionych w inicjatywnie "Nowa Głogowska nas połączy" postanowiła w środę, przed świętem i długim weekendem na cały dzień zwęzić główną ulice Łazarza w rejonie Rynku Łazarskiego, czego efektem były ogromne korki sięgające aż do ulicy Potockiej i Śniadeckich. Przedstawiciele Rady Osiedla Św. Łazarz zwracają uwagę, że ZDM nie poinformował wcześniej o żadnych utrudnieniach.
– Organizatorzy wydarzenia zapewniali wcześniej, iż zwężenie ul. Głogowskiej nie doprowadzi do tworzenia się korków. Bez trudu można znaleźć ich wypowiedzi, że ruch po tej ulicy, przy wyłączonych światłach, będzie płynniejszy. Chcemy rzetelnie rozmawiać o tej ulicy w oparciu o fakty, nie mity. Nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której zmiany na głównej ulicy Łazarza doprowadzą do chaosu na terenie reszty osiedla – wskazuje rada osiedla.

W środę grupa społeczników, aktywistów miejskich i część mieszkańców, domagających się wprowadzenia zmian na głównej ulicy Łazarza, o czym pisaliśmy już kilkukrotnie (więcej w artykule: Społecznicy i część mieszkańców chce zwężenia Głogowskiej) na kilka godzin zwęziła ulicę Głogowską w rejonie Rynku Łazarskiego.

– Przeprowadzamy uproszczoną symulację projektu NOWA Głogowska i prezentujemy mieszkańcom jak może działać ulica. Mieszkańcy, którzy wchodzą na przystanki jednoznacznie pozytywnie odbierają zmianę, przechodzący przez Głogowską na większej długości również, choć mają obawy, że wyłączonym pasem pojedzie na nich samochód. Kierowcy? Najbardziej zróżnicowane opinie. Natomiast pomiar czasu pokazuje, że przejazd średnio zajmuje tyle samo co wtedy, gdy trafi się na choć jedno czerwone – przekonywał Włodzimierz Nowak, miejski aktywista i jeden z inicjatorów akcji "Nowa Głogowska nas połączy".

– Stworzyliśmy azyle dla pieszych przy torach tramwajowych i wyłączyliśmy światła. Dla samochodów został 1 pas ruchu. Ruch pieszy jest płynny, kierowcy uważni, tramwaje jadą nieco wolniej, ale nie zatrzymują ich światła, samochody jadą wolniej i płynniej. Służby drogowe wyłączyły dzisiaj światła z dużym opóźnieniem, co pozwoliło zobaczyć jak dużym utrudnieniem są światła programowane na 6 pasów ruchu. Szybko zrobiły się korki do centrum aż po Potockiej, gdy ruch z sygnalizacją programowaną na 6 pasów skumulował się na jednym pasie. Natomiast wyłączenie świateł poprawiło pieszym i rozładowało korki. Proponowany przez nas układ pozwala całkiem usunąć światła albo zainstalować pieszym osobne światła na każdy z dwóch pasów, co skróciłoby czas oczekiwania tylko na przejazd samochodów – dodaje Włodzimierz Nowak.

Innego zdania jest jednak Rada Osiedla Św. Łazarz. Jak zauważają lokalni samorządowcy ZDM nie wydał żadnego komunikatu o planowanych utrudnieniach.

Dziś na Głogowskiej kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Na wysokości Lejka Łazarskiego ulica została zwężona po obu stronach do jednej jezdni. Efekt? Ponad 300 metrowy korek samochodowy z kierunku Górczyna ciągnie się już od skrzyżowania z ul. Potockiej. Na razie nie znamy przyczyn tego zwężenia, gdyż nikt z Zarządu Dróg Miejskich nie poinformował Rady, że coś takiego będzie miało miejsce – informowała w środę na swoim profilu Rada Osiedla Św. Łazarz.

"W związku z zaplanowanym na dziś zgromadzeniem w godz. 7.30-17.30 oraz wskazaniami ze strony policji, ZDM wygrodził wewnętrzne pasy ruchu na ul. Głogowskiej pomiędzy ul. Rynek Łazarski a ul. Niegolewskich" – odpowiedział na Facebooku Zarząd Dróg Miejskich, jednak nie został wydany żaden komunikat. ZDM nie zamieścił również informacji na swojej stronie internetowej.

W środę korki na Głogowskiej tworzyły się już od Potockiej w stronę centrum, a w kierunku przeciwnym kierowcy stali w korku od Śniadeckich do Rynku Łazarskiego.

– Organizatorzy wydarzenia zapewniali wcześniej, iż zwężenie ul. Głogowskiej nie doprowadzi do tworzenia się korków. Środowa akcja pokazała, że przy codziennym ruchu: przy włączonych światłach jest bardzo źle, przy wyłączonych światłach jest trochę lepiej, ale wciąż nie ma mowy o płynnym ruchu i tworzą się zatory. Pamiętajmy przy tym, że nie było imprez na MTP, a z uwagi na zbliżający się długi weekend atmosfera była trochę wakacyjna. Podczas dyskusji na temat zwężenia Głogowskiej ostrzegaliśmy przed "rozlewaniem się" ruchu z zakorkowanej ulicy na uliczki osiedlowe, usłyszeliśmy wówczas, że nie ma się czego obawiać, bo korków nie będzie i kierowcy nie będą mieli przed czym uciekać. Można było zobaczyć jak kierowcy uciekają przed korkiem w boczne uliczki, jak zatyka się rano Małeckiego a popołudniu Kasprzaka i inne uliczki. Potwierdziło to nasze obawy, że najpierw trzeba wprowadzić uspokojenie ruchu samochodowego na Łazarzu i przeciąć alternatywne trasy tranzytowe, zanim zabierzemy się do wprowadzenia zmian na Głogowskiej – wskazuje Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

– Cześć z osób uznało, iż pokazanie konsekwencji zwężenia Głogowskiej jest obroną kierowców jadących tranzytem. Nic bardziej mylnego, nie jesteśmy zainteresowani tym by ułatwiać życie kierowcom z podpoznańskich gmin. Chcemy rzetelnie rozmawiać o tej ulicy w oparciu o fakty, nie mity. Nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której zmiany na głównej ulicy Łazarza doprowadzą do chaosu na terenie reszty osiedla. Niebawem wprowadzona zostanie Strefa Płatnego Parkowania, zakładająca likwidację nielegalnych miejsc parkingowych oraz Strefa Tempo 30 na większości ulic, gdzie wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na pewno nie ma sensu robić testów, jeśli nie są jeszcze wprowadzone te zmiany, ani również nie ma zabezpieczonych środków finansowych na realizację docelowej przebudowy ulicy Głogowskiej – zaznacza Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Inicjatorzy akcji na początku roku przekazali władzom Poznania petycję, pod którą 1,5 tys. mieszkańców podpisało się "w sprawie przystąpienia do niezwłocznych zmian na łazarskim odcinku Głogowskiej".

– Ponad 1000 tych poznaniaków spotkaliśmy na ulicach Łazarza w 3 dni ostatniego weekendu stycznia i przeprowadziliśmy rozmowy o tym jak nieznośny jest stan Głogowskiej dzisiaj, a większość przychylała się by choć zaryzykować z odmienną organizacją ruchu uznawaną niemal gremialnie za fatalną, generującą straty przez czasy oczekiwania, hałas i powodującą impulsy do zachowań niezgodnych z prawem tak pieszych, jak kierowców i rowerzystów. Ogromne zatroskanie mieszkańców wywoływała też kondycja ekonomiczna przedsiębiorców na Głogowskiej, którzy mają od wielu lat problemy z utrzymaniem się – wyjaśnia Jakub Skurzyński z Inicjatywy "Nowa Głogowska".

W połowie kwietnia na petycję odpowiedział wiceprezydent Maciej Wudarski, odpowiedzialny za komunikację i inwestycje.

– W 2017 roku została opracowana przez Politechnikę Poznańską "Koncepcja uspokojenia ruchu w rejonie osiedla Łazarz". Przygotowane zostały trzy warianty rozwiązań o różnym stopniu uspokojenia ruchu. W styczniu 2018 roku przeprowadzone były konsultacje społeczne. Następnym etapem będzie rozpoczęcie paneli dyskusyjnych, dotyczących sposobu zagospodarowania ul. Głogowskiej. Wnioski z konsultacji wraz z wynikami przeprowadzonych dyskusji będą podstawą do opracowania prac koncepcyjnych nad przyszłym zagospodarowaniem ulicy. Jednocześnie informuję, że 5 kwietnia odbyło się spotkanie Prezydenta Miasta Poznania z Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem i Skarbnikiem, na którym ustalono, że podjęte zostaną działania zmierzające do wdrożenia docelowego rozwiązania komunikacyjnego dla ul. Głogowskiej" – odpowiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Z wiceprezydentem Maciejem Wudarskim nie udało nam się porozmawiać, nie odbierał telefonów.


Fot: Nowa Głogowska nas połączy (0-3), Monika Be (4,5), Rada Osiedla Św. Łazarz (0,6-10), google/maps (11,12)

ZOBACZ TAKŻE: Społecznicy i część mieszkańców chce zwężenia Głogowskiej

ZOBACZ TAKŻE: Głogowska na złość kierowcom czy mieszkańcom?

ZOBACZ TAKŻE: Nie będzie zwężenia ulicy Głogowskiej

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji?
Powiadom nas o tym: www.24.lazarz.pl lub wyślij e-mail 24@lazarz.pl albo sms/mms: 503 420 675.
ŁAZ@RZ24 – Kontaktowa Platforma Czytelników jest do Twojej dyspozycji
Twórz razem z nami - by pomóc sobie i innym.

Komentarze (30)

09-06-2018 16:58:25
M.
@Karola, w godzinach szczytu, przez Głogowską przejeżdża 38 tramwajów. Faktycznie jeżdżą raz na jakiś czas... Doskonale wiem czy hałas samochodowy czy tramwajowy jest bardziej uciążliwy, bo mam takowy za oknem.
09-06-2018 10:35:26
Karola
@M. Tomek ma rację - to nie tramwaje są problemem na Głogowskiej. Tramwaj jedzie raz na jakiś czas, samochody jadą bez przerwy, a to hamując, a to gwałtownie ruszając. Jak wielki robią hałas dopiero wówczas można zobaczyć, gdy się ten ruch radykalnie ograniczy - choćby poprzez jego uspokojenie i zmniejszenie prędkości. Inną sprawą jest wyciszenie torowisk - fajnie byłoby, gdyby znalazły się na to pieniądze, np. zaoszczędzone na wiecznych remontach asfaltu...
07-06-2018 17:52:43
Tomek
Zapewniam Cię, że tramwaje są najmniejszym problemem tej ulicy ..
07-06-2018 09:00:52
M.
@Tomek, przepraszam bardzo, ale piszesz głupoty. Nikt nie będzie siedział w przedogródku na Głogowskiej, nawet jednopasmowej, jeżeli co minutę będzie musiał przerywać rozmowę z powodu przejeżdżającego tramwaju. No chyba, że torowisko zostanie zamienione na ścieżkę rowerową, a tramwaj zostanie zlikwidowany...
06-06-2018 20:52:55
Tomek
Aniu, wszystkie argumenty, które przytoczyłaś popierają zwężenie Głogowskiej. Za Twojej młodości był jeden pas, zieleń i było życie, a teraz? Ja nie bywam w żadnej knajpce na Głogowskiej, za to w City Parku bywam dość często i raczej pustek tam nie ma. Jeśli zwęży się Głogowską do jednego pasa, wróci do przedogródków i szerokich chodników, na których będzie można postawić stoliki to życie tam wróci. Ludzie chcą mieszkać w centrum, przykładem jest nowy budynek na Gąsiorowskich.
05-06-2018 08:06:24
ania
Do "Tomek", moje zycie zaczelo sie na Glogowskiej w czasach kiedy wiekszosc tutaj piszacych nie byla wogole na swiecie czyli w polowie lat 1950-tych. Glogowska wtedy byla piekna, CZYSTA, zadbana, ruchliwa ale bezpieczna. Przy Glogowskiej rosly piekne drzewa, istnialo multum sklepow, 2 fajne kawiarnie jak Regionalna czy Pol Czarnej, restauracje, punkty uslugowe wszelkiego rodzaju, Glogowska tetnila zyciem ale nie dlatego, ze byla jednopasmowa w obie strony....tetnila zyciem bo Lazarz zamieszkiwali ludzie, rodziny, wielopokoleniowe. Teraz to relikt przeszlosci. Pozniej tez wszelkiego rodzaju sklepy zostaly wyparte przez zachodnie, wielkie sieci handlowe. Pozatym po co przyjezdzac na Lazarz ? Plywalnia nie uratuja sytuacji. Kawiarenki planowane przy Glogowskiej ?, kto niby bedzie mial z nich korzystac ? Kto tu przyjedzie i po co ? Na kawe jezdza w inne miejsca. Siedziec przy glownej, brudnej, smierdzacej ulicy na kawie ??? Kawiarnie jak kiedys Pol Czarnej czy Regionalana przy Glogowskiej tetnily zyciem, jesli ktos z inicjatorow zmian na Glogowskiej ma nadzieje, ze czasy zycia, ruchu i handlu powroca na Glogowska to sa w bledzie. Puste kamienice w naszej dzielnicy, przy Glogowskiej to oznaki czasow w jakim zyjemy. A zakupy odbywaja sie w supermarketach i online. Planowane zmiany "uspokojenia" ruchu na Glogowskiej, planowane kawiarenki i punkty kulturalne, maja uratowac Glogowska przed umieraniem ? Nie jestem przeciwko zmianom ale nawet McDonald uciekl.
05-06-2018 00:30:50
morlock
@toms No bo jeśli zera od jedynki nie odróżniają to jak mają przeprowadzać swoje experymenda i ""symulacje" jak nie w realu? Ino niestety kosztem zmotoryzowanych użytkowników naszych ulic und mieszkańców i przypełzłych (per pedes) z trotuwa/trotuaar[protowa... noż awruk chodnikami, pieszych. I druga sprawa - po kiego grzyba wydano pierdyliony z naszych podatków na "ścieżki rowerowe" jeśli nikt z nich nie korzysta bo wszyscy zroweryzowani jadą chodnikami? Tu chwała kulturze młodym w poruszaniu się po chodnikach bo jak tego starego gnoja z Jarochowskiego dopadnę który swoim składakiem prawie mi rozerwał siaty z zakupami to go śmiechem za.....e. Nie pozdrawiam ale zapoluję na burasa.
05-06-2018 00:26:31
morlock
@RowerowyJohny A może pora by kundle z obcostronnymi blachami wróciły w rodzinne pielesze zostawiając miejsca parkingowe Poznaniakom? Wszak istnieje PKP.
04-06-2018 23:05:34
Tomek
Aniu, a Ty mieszkasz na Glogowskiej? Ja ucieklem z tej ulicy, bo otwarcie okna to koniec spokoju. Rowerem boje sie tam jechac, a spacer z dzieckiem to wdychanie smrodu. Żadnych korków nie będzie po zwężeniu, gdyż ludzie zmienia swoje przyzwyczajenia. Większość przyłączy to mieszkańcy Piątkowa, którzy uprawiają rajdy z Wildy do domu przez środek Lazarka.
04-06-2018 16:03:52
ania
Do Agnieszka Michalak-Pietkiewicz gdzie Pani mieszka ? Zapewne nie potrzebuje pani Glogowskiej aby sie po niej poruszac, dojechac do domu itp. Zwezenie Glogowskiej to totalnie idiotyczny pomysl - tych co mieszkaja NIE na Lazarzu. Juz nikt nie otworzy okien przy Glogowskiej bo korki beda i smrody, wyziewy, opary, dymy beda "super", tylko juz teraz zapisac sie nalezy na tomografie pluc bo rak murowany. Juz teraz powietrze jest niezdrowe a przy korkach ??? W glowie sie nie miesci co sie wyprawia w naszym miescie, opanowanym przez ludzi na nieodpowiednich stanowiskach, podejmujacych decyzje wedlug wlasnego widzimisie. Nikt sie nie liczy z mieszkancami.
04-06-2018 15:46:47
tonny
@RoerworyJohny: Życzę Ci by karetka nie mogła do Ciebie przyjechać bo zakaz ruchu samochodów, straż pożarna również bo chcesz zakazu ruchu samochodów. Mam nadzieję, że ciężkie szafy też będziesz zmuszony przewozić rowerkiem na plecach bo przecież żadnego ruchu samochodów nie ma być. Również zakaz jazdy autobusów
04-06-2018 14:40:52
RoerworyJohny
Niech smrodziarze stoją w korkach. Dla mnie powinien być zakaz ruchu samochodem w całym Poznaniu, byłoby czyściej i bezpieczniej.
04-06-2018 10:10:29
psss
Przecięcie Głogowskiej z Niegolewskich na Rynek Łazarski było możliwe tylko "na chama". Praktycznie non stop samochody na Głogowskiej uniemożliwiały przejazd. Niegoleskich przez to zapchana na całej długości a co za tym idzie kocioł na skrzyżowaniu na Matejki.
03-06-2018 19:40:18
De.
Oni chyba mają zwężenie mózgu.
03-06-2018 13:14:33
Tomek
Wreszcie coś się dzieje na Glogowskiej! Oby teraz pojsc za ciosem i zwezyc od targow do wiaduktu na Gorczynie!
03-06-2018 10:39:52
ania
Pytanie mam, po co zwezenie Glogowskiej dla rowerow ?
03-06-2018 10:25:55
morlock
Środa ok.10-tej, już tworzyły się korki. Chłopaczyna na wysokości rossmana wręcza mi ulotkę i miauczy cóś o uspokojeniu Głogowskiego poprzez wyłączenie sygnalizacji ulicznej. Na moje pytanie: Armagedon czas zacząć? spierunkował mnie "zwrokiem" i poszedł se wciskać kit jakimś młodocianym przechodniom. Tyle w temacie.
03-06-2018 08:47:35
Łazarz
Koleżance Radnej przypominam że w tym artykule nie wypowiada się żaden przedstawiciel Zarządu Osiedla.Ale ponieważ wszystko co złe na Łazarzu wg koleżanki ( na szczęście ) to ZO więc i tutaj nie mogło zabraknąć uszczypliwości.Polecam w ten piękny dzień spacer po całym Łazarzu i obserwowanie zmian jakie zaszły na naszym pięknym Osiedlu w ostatnich 8 latach. Tylko .....aby to zobaczyć trzeba pamiętać jak Łazarz wyglądał 5 -10 lat temu.
03-06-2018 01:57:38
Agnieszka Michalak-Pietkiewicz
Szkoda, że przedstawiciele Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz są tak sceptycznie nastawieni do testów, które są konieczne aby wypracować najbardziej optymalne rozwiązania, dlatego właśnie RO powinna mobilizować przedstawicieli Miasta, aby takie testy zorganizowano. Obserwując ruch na Głogowskiej i przyległych ulicach potwierdzam zdanie pana W. Nowaka, że ruch odbywał się płynnie - potwierdzają to dostępne nagrania z różnych godzin. Warto tutaj dodać, że taki test pokazuje zupełnie inną reakcję kierowców na pieszych i innych użytkowników ruchu - bardzo POZYTYWNĄ - kierujący przepuszczali pieszych, nie było tez większego problemu z włączaniem się do ruchu z uliczek podrzędnych (np. Niegolewskich). Kierowcy zachowywali się nieco niepewnie i nieufnie, ale to zwiększało ich ostrożność i uważność, nie jechali na pamięć. Zmiana prędkości z 70-80 km/h do 20-30 km/h to dla niektórych jak przesiadka z BMW do Malucha, stąd mogło powstać złudzenie korków, jednak poza porannym spiętrzeniem spowodowanym niewyłączeniem świateł, takich sytuacji nie było.
02-06-2018 22:03:01
lazarzanin
Na Głogowskiej w godzinach 10 - 14 nie ma takich korków jak w środę.A Małeckiego totalnie zawalona.Po południu na Matejki,Kasprzaka kocioł.
02-06-2018 21:56:04
kaśka
@Karola: A od Parku Wilsona do Rynku Łazarskiego był korek
02-06-2018 20:59:26
Karola
@Kaśka - w jakim "takim" korku? W którym miejscu? Dodajmy - o 16.30 przed długim weekendem / świętami na Glogowskiej ZAWSZE jest trudno. Podobnie jak w wielu innych miejscach w mieście. Poznań ma po prostu za dużo samochodów :P
02-06-2018 20:07:26
kaśka
A to dlatego stałam w środę o 16:30 w takim korku.... dzieki grupce kilku oszołomów... dziękuję za utrudnianie zycia
02-06-2018 19:50:22
emeryt
Mieszkam w rejonie Głogowskiej 70 lat ale takich idiotyzmów jeszcze nie widziałem. Dlaczego zgodzono się na takie eksperymenty kilku prostaków, którzy twierdzą, że się na tym znają. Jeśli tak to dlaczego nie pracują w ZDM lub UM.
02-06-2018 19:36:21
Ja
Ano Pan redaktor ani Skurzynski nie byli na akcji. Brakuje mi jeszcze komentarza ciotki Heleny, która z okien swojego mieszkania w kamienicy w Gdańsku obserwowała całą akcję.
02-06-2018 19:34:52
Włodzimierz_Nowak
Tekst niestety wprowadza w błąd. Zatory powstały przez błąd ZDM, który na 2 godziny zredukował pasy z 2 do 1, ale pozostawił włączone światła przy programowaniu przejść dla pieszych na 6 pasów. Mieliśmy rozpocząć o 7:30, ale otworzyłem zgromadzenie dopiero ok.9:20. Przyczyną było zawalenie organizacji ruchu przez ZDM, wskutek czego korki urosły w błyskawicznym tempie i sięgały do Hetmańskiej. Dopiero ok 9:15 wyłączono sygnalizacje i zator zaczął się zmniejszać, więc rozpoczęliśmy zgromadzenie. Po naprawieniu błędu zator był stały, ale był niewielki. Sięgał 50-100 m do poludnia w stronę centrum, od g13 w stronę Górczyna, i był w stanie obsłużyć każdorazowo falę samochodów ze świateł na Stablewskiego i Limanowskiego, które się nie kumulowały. I to mimo ruchu przedweekendowego. Większy ruch może być tylko w dni, gdy MTP wypuszczają wystawców. Zaobserwować można było pogorszenie czasów przyjazdu samochodem w relacji wschód-zachód przy przecinaniu Głogowskiej. Kolejki tworzyły się na Niegolewskich po 3-6 samochodów. Na pozostałych ruch poprzeczny był normalny.
02-06-2018 18:59:14
paramido
Niby autor artykułu przedstawił oba punkty widzenia, ale nie opisał faktów, czyli jak było naprawdę... Korki były z rana, kiedy nie wyłączono świateł. Przez większość dnia ruch odbywał się baaardzo płynnie. Popołudniu kiedy całe miasto stało, Głogowska była w miarę przejezdna i nie było armagedonu. #dziennikarstwopołazarsku
02-06-2018 18:50:34
Karola
A gdzie te korki? - bo na zdjęciach nie widać :P Ani w południe ani ok. 16.00 (szczyt) korków nie było. Samochodów tyle co zwykle, tylko nie stały na światłach. Wreszcie też nie dawały na gaz.
02-06-2018 17:51:14
toms
Znowu banda oszołomów się zebrała... Proponuję zwężyć Głogowską jak będzie Budma, Polagra... Zwężcie sobie mózgi.
02-06-2018 17:46:46
Räuber
Głupi artykuł. Korków nie było od momentu jak ZDM wyłączył sygnalizację.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

sie

Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Zwiedzanie Muzeum Komunikacji
w godz. 15:00-18:00, wstęp wolny
► więcej szczegołów

23

sie

21:00
Międzynarodowe Targi Poznańskie
„La La Land” - plenerowe kino letnie na Targach
wstęp wolny

24

sie

do 25-08-2018
Palmiarnia Park Wilsona
Noc w Palmiarni
w godz. 20:00-2:00
22:00 - koncert wokalny uczniów szkoły muzycznej T. Burton

25

sie

08:00
ul. Jarochowskiego przy Sczanieckiej
Gratowóz - Mobilny Punkt Selektywenego Zbierania Odpadów Komunalnych
w godz. 8:00-8:30

13:30
ul. Kolejowa 37
Gratowóz - Mobilny Punkt Selektywenego Zbierania Odpadów Komunalnych
w godz. 13:30-14:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: