Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Nie będzie zwężenia ulicy Głogowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Nie będzie zwężenia ulicy Głogowskiej
05-09-2017 20:44   Janusz Ludwiczak
Ostatnio radny Tomasz Wierzbicki z Prawa do Miasta zaproponował, by zostało wydzielono torowisko na ulicy Głogowskiej, pomiędzy przystankami "Sielska" i "Krauthofera". Na to jednak nie zgadzają się radni PO, którzy sugerują przesunięcie dwóch pasów jezdni kosztem szerokiego chodnika pomiędzy ulicami Palacza i Ściegiennego oraz wybudowanie przystanku wiedeńskiego przy ul. Sielskiej.

Tomasz Wierzbicki sugeruje również, by wydzielone zostało torowisko tramwajowe na ulicy Głogowskiej, pomiędzy przystankami "Sielska" i "Krauthofera" oraz by ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy ulicami Palacza/Krauthofera i Sielską. Natomiast przed skrzyżowaniem z ul. Ściegiennego miałyby pozostać nadal dwa pasy ruchu dla samochodów.

Parking park&ride, który ma powstać na Górczynie ma zachęcać kierowców do pozostawienia samochodu i przesiadki na tramwaj. Obecnie jednak tramwaje na części ul. Głogowskiej są blokowane przez samochody wjeżdżające na torowisko. Bez wyeliminowania tego problemu, nie uda się przekonać kierowców do pozostawienia samochodów. Wydzielenie torowiska w kierunku centrum nie powinno budzić żadnych wątpliwości. Na wcześniejszym odcinku, już od wiaduktu Kosynierów Górczyńskich jest na ul. Głogowskiej tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost. Natomiast w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego, samochody blokują tramwaje w rejonie przystanku Sielska – pasażerowie tramwajów trasą cenne minuty, przez co mogą się spóźnić na autobusy odjeżdżające z dworca na Górczynie. W przypadku linii podmiejskich, spóźnienie na dany kurs skutkuje koniecznością oczekiwania kolejnych kilkudziesięciu minut na kolejny autobus. Pasażerowie, którzy będą regularnie trafiali na takie zatory, szybko zrezygnują z transportu publicznego i przesiądą się do samochodów – przekonuje Tomasz Wierzbicki, radny Miasta Poznania (Prawo do Miasta).

Pomysł ten nie podoba się jednak radnym Platformy Obywatelskiej.

Czy ideologia rządzi komunikacją czy może raczej powinniśmy zastanawiać się nad racjonalnymi rozwiązaniami? Od kilku dni toczy się dyskusja o zwężeniu ulicy Głogowskiej. Czy to jedyne rozwiązanie, które może pomóc pieszym i pasażerom? Jestem przekonany, że to jedynie rozwiązanie tego jak zrobić na złość poruszającym się samochodami. To rozwiązanie ideologicznie, bo wystarczyło nam kilka godzin by we współpracy z specjalistami udało się znaleźć inny pomysł – mówił Marek Sternalski, przewodniczący klubu PO podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Poznania.

Radni Platformy zaproponowali przesunięcie dwóch pasów jezdni kosztem szerokiego chodnika pomiędzy ulicami Palacza i Ściegiennego oraz wybudowanie przystanku wiedeńskiego przy ul. Sielskiej.

To jest przesunięcie pasa jezdni kosztem przestrzeni nie używanej jako chodnik, a dzięki temu torowisko zostanie uwolnione od samochodów. Mówiąc ironicznie: do tego rozwiązania potrzebny jest projekt i zmiany trwałe, a nie kubeł farby i parę gumowych słupków – powiedział Grzegorz Ganowicz, przewodniczący Rady Miasta.

Trzeba zadbać o interes użytkowników komunikacji publicznej i pieszych bez utrudniania życia kierowcom – dodaje Marek Sternalski, przewodniczący klubu radnych PO.

Radni PO mają również propozycję, by tak dostosować system ITS, by to tramwaje miały priorytet.

W sytuacji kiedy mamy dostępne nowoczesne narzędzie do sterowania ruchu, zamykanie na stałe jednego pasa ruchu, kiedy tramwaje jeżdżą co jakiś czas, to jest to nieporozumienie. Nie po to buduje się drogi, żeby je później zamykać – podsumowuje radny Wojciech Kręglewski.

Póki co wiceprezydent Maciej Wudarski wycofał się realizacji projektu, gdyż sprzeciwia się temu klub radnych PO.

Wobec zdecydowanego sprzeciwu radnych z klubu Platformy Obywatelskiej oraz realizując uzgodnienia poczynione z panem Markiem Sternalskim, przewodniczącym klubu PO, podjąłem decyzję o zawieszeniu wprowadzenia testu – czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta Macieja Wudarskiego na interpelację radnego Tomasza Wierzbickiego.

Ja się nie przestraszyłem Platformy, jednak jest ona największym klubem w Radzie Miasta, mój szef wywodzi się z PO trudno więc nie słuchać radnych – powiedział w "Pulsie Dnia" WTK Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.


Aktualności
Niezapominajka
22

sty

17:00
Kościół Prawosławny - Cerkiew św. Mikołaja ul. Marcelińska 20
Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan - nabożeństwo ekumeniczne

23

sty

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Tydzień Modlitwo Jedność Chrześcijan - nabożeństwo centralne, kazanie wygłosi abp. Stanisław Gądecki

24

sty

do 25-01-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Agro Premiery

26

sty

Polska * Poznań * Łazarz
33. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - "dla onkologii i hematologii dziecięcej"

11

lut

do 14-02-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Budma" - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: