Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Rowerowy Łazarz 2": Jednokierunkowa Jarochowskiego i ograniczenie prędkości do 20 km/h - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Rowerowy Łazarz 2": Jednokierunkowa Jarochowskiego i ograniczenie prędkości do 20 km/h
22-11-2016 07:40   Janusz Ludwiczak
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego i ograniczenie prędkości nawet do 20 km/h – to założenia projektu "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który bierze udział w głosowaniu Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2017.

Ostatnio wiele emocji budzi projekt "Rowerowy Łazarz", który ma zostać zrealizowany w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Podczas ubiegłorocznego głosowania na projekt poparło 1 845 osób. "Rowerowy Łazarz" zakłada wprowadzenie na 23 ulicach fragmentów kontrapasów lub kontraruchów, dzięki którymi użytkownicy jednośladów mieliby jeździć w obu kierunkach, również "pod prąd" na ulicach: Niecałej, Białej, Orzeszkowej, Konopnickiej, Stolarskiej, Skrytej, Drużbackiej, Berwińskiego, Klonowica, Wyspiańskiego, Niegolewskich, Limanowskiego, Morawskiego, Stablewskiego, Potworowskiego, Szymborskiej, Kanałowej, Strusia, Małeckiego, Rynek Łazarski, Chłodna, Karwowskiego i Załęże.

Zgodnie z założeniami ubędzie w sumie 117 miejsc postojowych, z czego najwięcej bo aż 16 na ulicy Morawskiego. Na Rynku Łazarskim liczba miejsc parkingowych zmniejszy się ze 179 do 166, kolejne 13 miejsc postojowych ubędzie na ul. Wyspiańskiego. Miejsca postojowe zmniejszyć mają się również na innych ulicach: Kanałowej (o 8), Skrytej czy Szymborskiej (-7). Co ciekawe ma zniknąć również kilka miejsc w Strefie Płatnego Parkowania. Chodzi tutaj o ul. Konopnickiej (mniej o 5 miejsc) i Orzeszkowej (-2).

Zmiany przewidują również likwidację wydzielonych pasów do skrętu w lewo - m.in. na ul. Limanowskiego (w Jarochowskiego), Wyspiańskiego (przy Głogowskiej) oraz Kanałowej (w Głogowską). Kierowcy mieliby do dyspozycji praktycznie tylko jednej pas, który umożliwiałby skręt w lewo, w prawo oraz jazdę prosto (z wyjątkiem Limanowskiego). Rozwiązanie to może jednak sprawić, że na ulicach tworzyć będą się korki.

"Rowerowy Łazarz" to nie jedyny projekt, który ma zostać zrealizowany w ramach tegorocznego Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. "Kontraruchy", które mają pozwolić rowerzystom poruszanie się "pod prąd" mają pojawić się na 34 grunwaldzkich ulicach, w tym również na Łazarzu, na ulicach: Rogalińskiego, Biedrzyckiego, Cybulskiego, Nehringa, Bogusławskiego, Grottgera, Siemiradzkiego, Kossaka i Chełmońskiego.

"Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd. Kilka tablic wystarczy, żeby na osiedlowych uliczkach dopuścić ruch rowerowy pod prąd. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą nimi pod prąd, skracając sobie trasę i unikając zatłoczonych arterii samochodowych. Głównymi beneficjentami projektu są rowerzyści - zarówno obecni, jak i przyszli, przekonani wygodą korzystania z tego środka transportu. Pośrednio skorzystają na tym jednak wszyscy mieszkańcy Grunwaldu. Skraca się dystans pokonywany przez rowerzystów, pozwala unikać dużych arterii samochodowych" – uzasadnia Tadeusz Mirski, autor projektu "Kontraruch rowerowy na Grunwaldzie", prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Zmian może być jednak więcej. Do tegorocznej edycji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego (2017) został zgłoszony projekt "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego (na odcinkach od Chociszewskiego do Hetmańskiej oraz od Wyspiańskiego do Sczanieckiej). Projekt zakłada również wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h lub nawet do 20 km/h. Oprócz tego przez ul. Hetmańską ma powstać przejazd rowerowy.

"Co chcemy zrobić? Dla rowerzystów – kontrapasy lub kontraruch – umożliwienie jazdy „pod prąd” ul. Jarochowskiego po jej zmianie w jednokierunkową; budowa nowego przejazdu rowerowego przez ulicę Hetmańską. Dla mieszkańców ulicy: więcej niż obecnie miejsc parkingowych – zrobi się dla nich miejsce na jezdni dzięki zmianie w jednokierunkową. Zasadzenie nowych drzew. Dla wszystkich mieszkańców: pędzące samochody przestaną zagrażać bezpieczeństwu dzięki zlikwidowaniu „skrótu przez Łazarz” którym kierowcy z innych dzielnic omijają Hetmańską – Reymonta. Po zmianach ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa od ul. Chociszewskiego do ul. Hetmańskiej, od ul. Chociszewskiego do ul. Szczanieckiej i od ul. Wyspiańskiego do ul. Szczanieckiej, z ograniczeniem prędkości do 30 km/h lub jeśli okaże się to możliwe na niektórych odcinkach – 20km/h (strefa zamieszkania); to spowoduje ucięcie tranzytu przez dzielnicę. Samochody będą poruszać się wolniej, ale płynnie. Nastąpi uspokojenie ruchu samochodowego na ulicy" – objaśnia Andrzej Janowski, autor projektu "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce" i członek Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

"Obwodnica Rowerowa Zmieńmy ulicę przy Parku Kasprowicza w bezpieczną, spokojną, przyjazną mieszkańcom, pieszym i rowerzystom, z nowymi drzewami. Mimo, że ul. Jarochowskiego leży bezpośrednio przy parku, kierowcy z innych dzielnic robią nią z prędkością 70km/h „skrót przez Łazarz”. Na skrzyżowaniach dochodzi do wypadków. Rowerzyści boją się nią jeździć. Piesi poruszają się „metrowymi tunelami” między ścianami kamienic a zastawiającymi chodniki autami. Projekt rozwiązuje te problemy, na dodatek zwiększając liczbę miejsc parkingowych dla mieszkańców" – dodaje Andrzej Janowski.


Komentarze (16)

23-11-2016 22:27:27
amb
@Andrzej Janowski jesli Pana celem jest zwiekszenie przepustowosci lokalnych dróg na Lazarzu to brawo! Ale dlaczego Pan nie powie tego wprost. Zwiekszanie ilosci miejsc parkingowych, uplynnianie ruchu to sa typowe dzialania promujacy transport samochodowy. Jak Jarochowskiego bedzie jednokierunkowa i to jeszcze z pierszenstwem przejazdu to juz widze rajdy kierowcow ktorzy dzisiaj potrafia tu niezle przygrzac pomimo przeszkod w postaci wystajacych, zaparkowanych samochodow miedzy Niegolewskich i Limanowskiego. Co do miejsc parkingowych dla mieszkancow to akurat Jarochowskiego popoludniami i wieczorami ma jeszcze sporo miejsc do zaoferowania czyli argument ze to dla mieszkancow jest rowniez nieprawdziwy. Mysli Pan że jesli teraz kierowcy z chociazby ktorzy obecnie parkuja w miejscach ograniczajacych widocznosc dostana olsnienia ze jednak moga sie przejsc z Jarochowskiego? A nie stawac na przyslowiowym trawniku przed swoja brama... Pytal Pan o propozycje? Dobrym pomyslem byla propozycja ktora padla jakis czas temu aby na Chociszewskiego zostawic ruch 2kierunkowy dodac parkowanie rownolegle 2ma kolami na chodniku. Zalety: przywrocony chodnik dla pieszych, zwezenie ulicy zmuszajace do uwaznej jazdy. Na Jarochowskiego od Limanowskiego do Szczanieckiej i w dalszym ciagu od Stablewskiego mozna by bylo takie rozwiazanie zastosowac, . Miedzy Stablewskiego i Szczanieckiej jest troche inna sytuacja bo tam chodnik od wsch strony nie przylega do jezdni - mozna zostawic rownolegle parkowanie po wschodniej stronie oboma kolami na jezdni i 2ma kolami na chodniku po stronie zachodniej, dodatkowo strefa 30km/h w calym obszarze miedzy Wyspianskiego,Matejki, Hetmanska i Jarochowskiego(wlacznie). Do rozwazenia wszystkie skrzyzowania rownolegle. Wtedy zadnemu rowerzyscie ulica nie straszna. Przed wyrzuceniem rowerzystow na sciezki rowerowe prosze pamietac ze zgodnie z kodeksem drogowym rower jest pelnoprawnym uczestnikiem ruchu i ma prawo do pelnego korzystania z jezdni. Jesli czuje sie tam zagrozony przez niebezpieczne zachowania kierowcow samochodow to dlaczego pierwsze co przychodzi do glowy usunac rowerzystow a nie uspokoic krewkich kierowcow?
23-11-2016 14:54:15
Andrzej Janowski
@ Patrick Tak, przybędzie miejsc. Jezdnią na Jarochowskiego ma 8 m szerokości. Pas ruchu potrzebuje 3.5m. Zwalnia się 4.5m szerokości.
23-11-2016 14:47:26
Patric
@Andrzej Janowski: Chyba jest Pan niepoważne. Ulica Jarochowskiego jednokierunkowa? Może Chocisza albo Matejki a nawet Głogowską też zrób jednokierunkowe. Czy jeździ Pan samochodem? Widzi Pan co dzieje się na Stablewskiego, Morawskiego, Bogusławskiego?? Już teraz nie ma gdzie parkować na Jarochowskiego zwłaszcza przy szpitalu, a Pan twierdzi, że przybędzie miejsc...chyba rowerowych! Macie Park Kasprowicza tam możecie jeździć rowerkami.
23-11-2016 13:27:42
Andrzej Janowski
Projekt: 1. Zwiększa liczbę miejsc postojowych ale nie kosztem chodników ani zieleni 2. Ucina tranzyt przez ulicę dzięki czemu będzie tam mniej aut jeździć, będzie ciszej i spokojniej 3. Odsuwa od okien w stronę jezdni parkujace na chodniku auta zachowując skosne parkowanie 4. Przewiduje montaż ogranicznikow zapobiegających zbyt głębokiemu wjeżdżaniu aut na chodnik 5. Zakłada budowę brakujących przejść dla pieszych 6. Przy parku będzie samoobsługowa stacja naprawcza dla rowerow z pompką i narzędziami 7. Będzie przejazd dla rowerow przez Hetmanską 8.remont 200m2 chodnika Macie lepszy pomysł na te ulice? Jaki? O nie tranzyt nie pójdzie po Bogusławskiego ani po Kasprzaka. Bo te ulice nie są alternatywa dla Hetmańskiej-Reymonta. Wygooglajcie hasło paradoks Braessa. To pozwoli zrozumieć dlaczego
22-11-2016 21:17:02
Kasia
Wreszcie będzie można przejść bezpiecznie chodnikiem, co teraz jest mocno utrudnione. Głosuję na to!
22-11-2016 20:13:51
Łazarzanin
Przez wiele lat robiło się udogodnienia kierowców samochodów biorąc pod uwagę fakt, iż samochodów przybywa nie pamiętając jednocześnie o pieszych. Teraz jest nowy trend zniszczyć kierowców na rzecz rowerzystów. Czy nie można wprowadzać zmian w taki sposób, żeby możliwie nikogo nie krzywdzić??? Chcecie żeby ludzie przesiedli się na rowery...fajnie, ale Ci ludzie mają i będą mieć samochody, które gdzieś trzeba zaparkować........nie liczmy na to, że ludzie sprzedadzą samochody i będą po całym kraju albo nawet i świecie podróżować komunikacją zbiorową lub rowerem. A teraz coś na temat rowerzystów: aż mi się płakać chce, jak czytam te wypowiedzi o biednych rowerzystach, którzy boją się jeździć ulicami........takie wypowiedzi są po prostu ŻAŁOSNE. Należało by zacząć od OBOWIĄZKOWYCH egzaminów ze znajomości przepisów ruchu drogowego dla wszystkich rowerzystów, następnie wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenie OC i wtedy urobić udogodnienia dla rowerzystów, bo obecnie to krew mnie zalewa jak widzę tego "biednego rowerzystę, który boi się jechać ulicą" i jedzie sobie slalomem zajeżdżając drogę samochodom, pieszym, jeżdżą po chodnikach ze sporą prędkością pomimo wytyczonych ścieżek rowerowych. Całe szczęście, że policja ma czasami akcję i kara rowerzystów (i oby jak najwięcej takich akcji). A odnośnie kontrapasów i kontraruchu to ja się pytam czy rowerzysta nie może tak jak kierowca samochodu pojechać ulicę dalej, tylko ma być uprzywilejowany na ulicach jednokierunkowych??? Co nóżki mu "odpadną' jak pojedzie kawałek dalej??? Nie popadajmy w paranoję rowerową.
22-11-2016 18:59:19
Amicus
Proponuję w ogóle pozbyć się aut i wprowadzić całkowity zakaz ich wjazdu do miasta! Kiedyś było hasło 'na traktory' - dziś wołajmy - Poznańska brać: 'na rowery' !!!!
22-11-2016 18:24:55
amb
wspolczuje za to mieszkancom Matejki i Kasprzaka, bo ten ruch z Jarochowskiego raczej nie wyparuje. Takie zmiany powinno sie robic z pomyslem co sie stanie na sasiednich ulicach. A dodatkowo caly pomysl jest u podstaw niespojny, niby ograniczamy ruch samochdowy a rownoczesnie tworzymy nowe miejsca parkingowe.
22-11-2016 16:47:59
zmotoryzowany
No ten artykuł to chyba wprowadza w błąd, autorzy złożyli projekt, który ma uspokoić ruch wyciąć tranzyt przez osiedlowe uliczki i dodatkowo, zwiększyć ilość miejsc parkingowych i uporządkować parkowanie, a tu 3/4 artykułu o projekcie który już wygrał i teraz raptem wszyscy protestują :) Ludzie to jest właśnie demokracja to mieszkańcy wybrali projekt rowerowy Łazarz i bardzo dobrze, chcą żeby był mniejszy ruch i więcej osób wsiadło na rower i krótkie odcinki pokonywali właśnie rowerem. Jeśli część osób zrezygnuje z samochodu to tym którzy naprawdę muszą gdzieś dojechać samochodem będzie łatwiej, bo będzie mniejszy ruch :)
22-11-2016 14:06:50
zagłosuję na ten projekt
Super, ma mój głos. Będzie wreszcie normalna ulica a nie druga Głogowska z tranzytem dla PZ-tów.
22-11-2016 09:35:15
vmx29
nastepna bedzie Głogowska!!! Wyobrażacie sobie jeden pas. Wolę nie wiedzieć co będzie w okresie targów.
22-11-2016 09:15:22
mk35
Komentatorom polecam dokładne przeczytanie artykułu, szczególnie fragmentu: " (...) więcej niż obecnie miejsc parkingowych – zrobi się dla nich miejsce na jezdni dzięki zmianie w jednokierunkową."
22-11-2016 09:13:40
Andrzej Janowski
Artykuł jest nierzetelny. Projekt, na który można głosować w tym roku w PBO: "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce" zakłąda ZWIĘKSZENIE ILOŚCI MIEJSC POSTOJOWYCH. Po zmianie ulicy w jednokierunkową zwalnia się cały pas ruchu, na którym można urządzić parking. Ale Czytelnik dowie się tego dopiero z OSTATNIEGO akapitu. Wszystkie poprzednie akapity dotyczą innych projektów, niezłożonych przeze mnie, z ubiegłorocznej edycji PBO. Pisanie w nagłówku o moim projekcie a następnie opisywanie przez kilka akapitów INNYCH PROJEKTÓW może u cześci Czytelników wywołać wrażenie, że opis dotyczy tegorocznego projektu, który ZWIĘKSZA LICZBĘ MIEJSC POSTOJOWYCH. Jeśli lead artykuły zapowiada opis projektu z tegrocznego PBO, to treść pod leadem powinna dotyczyć tego projektu. Dygresja o tym, że w tym roku wywoało emocje wdrożenie innych projektów, które mają podobną nazwę do tegorocznego, powinna być na końcu artykułu, by nie dezinformować Czytelników.
22-11-2016 09:07:57
co wy mówicie
przecież ten projekt jest dokonały. zwiększy ilość miejsc parkingowych i przetnie tranzyt. każdego dnia tysiące mieszkańców podpoznańskich gmin podejmuje decyzję o skróceniu sobie drogi do pracy ulicą przy naszym parku. trzeba być idiotą, żeby tego bronić.
22-11-2016 08:26:07
mieszkaniec
Super, zróbcie jeszcze Kolejową, Łukaszewicza, Małeckiego, Matejki i Chociszewskiego jednokierunkowe koniecznie z ograniczeniem prędkości do 10 km/h, likwidacją 160 miejsc postojowych. Nie zapomnijcie jeszcze o kontrapasach.
22-11-2016 08:05:35
Tomek
Chyba autora mocno powaliło... Pewnie wywalmy wszystkie auta i wprowadźmy kontrasrasy i drogi do pedałowania.
Aktualności
Niezapominajka
16

paź

18:00
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
VIII sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Święty Łazarz
► porządek obrad

17

paź

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Uroczysta inauguracja sezonu kulturalno-oświatowego 2019/2020 na Łazarzu

19:00
Galeria Muzalewska ul. Głogowska 29/3 m.6
Sławomir Dróżdż "dlaczego" - wernisaż

19:30
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Händel: włoskie sonaty triowe i solowe - koncert

18

paź

do 21-10-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Sport Expo" - targi sportowe

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: