Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Rowerowy Łazarz" – mamy projekty - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Rowerowy Łazarz" – mamy projekty
21-11-2016 13:17   Janusz Ludwiczak
Udało nam się dotrzeć do projektów "Rowerowy Łazarz", których do wiadomości publicznej nie chciał udostępnić ZDM tłumacząc, że "Projekt budzi wiele emocji, nie chcemy wywoływać jeszcze większych". Planowane zmiany przewidują wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów na 23 ulicach oraz likwidację 117 miejsc postojowych, również w Strefie Płatnego Parkowania.

Przypomnijmy. Projekt "Rowerowy Łazarz" ma zostać zrealizowany w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Podczas ubiegłorocznego głosowania na projekt poparło 1 845 osób. "Rowerowy Łazarz" zakłada wprowadzenie na 23 ulicach fragmentów kontrapasów lub kontraruchów, dzięki którymi użytkownicy jednośladów mieliby jeździć w obu kierunkach, również "pod prąd" na ulicach: Niecałej, Białej, Orzeszkowej, Konopnickiej, Stolarskiej, Skrytej, Drużbackiej, Berwińskiego, Klonowica, Wyspiańskiego, Niegolewskich, Limanowskiego, Morawskiego, Stablewskiego, Potworowskiego, Szymborskiej, Kanałowej, Strusia, Małeckiego, Rynek Łazarski, Chłodna, Karwowskiego i Załęże.

Zgodnie z założeniami ubędzie w sumie 117 miejsc postojowych, z czego najwięcej bo aż 16 na ulicy Morawskiego. Na Rynku Łazarskim liczba miejsc parkingowych zmniejszy się ze 179 do 166, kolejne 13 miejsc postojowych ubędzie na ul. Wyspiańskiego. Miejsca postojowe zmniejszyć mają się również na innych ulicach: Kanałowej (o 8), Skrytej czy Szymborskiej (-7). Co ciekawe ma zniknąć również kilka miejsc w Strefie Płatnego Parkowania. Chodzi tutaj o ul. Konopnickiej (mniej o 5 miejsc) i Orzeszkowej (-2).

Zmiany przewidują również likwidację wydzielonych pasów do skrętu w lewo - m.in. na ul. Limanowskiego (w Jarochowskiego), Wyspiańskiego (przy Głogowskiej) oraz Kanałowej (w Głogowską). Kierowcy mieliby do dyspozycji praktycznie tylko jednej pas, który umożliwiałby skręt w lewo, w prawo oraz jazdę prosto (z wyjątkiem Limanowskiego). Rozwiązanie to może jednak sprawić, że na ulicach tworzyć będą się korki.

Jak informowaliśmy w sobotę Andrzej Janowski ze Stowarzyszenia Rowerowy Poznań zarzucił nam, że w piątkowym materiale pojawiły błędy – dotyczące likwidacji lewoskrętów oraz podaniu, że powstaną "kontrapasy", a nie "kontraruch", żądając sprostowania.

Nieścisłości w materiale nie pojawiłyby się, gdyby Zarząd Dróg Miejskich udostępnił materiały, które publiczne prezentowane podczas środowego spotkania. Nie zgodziła się na to ani Anna Gabiś, która przedstawiała projekt, ani sama jednostka, tłumacząc się, że do projektu będą nanoszone poprawki. Jednak z chwilą prezentacji projektu na spotkaniu informacyjno–konsultacyjnym w Pireusie stał się on już publiczny. Robienie więc z tego tajemnicy jest niezrozumiałe, tym bardziej, że Zarząd Dróg Miejskich zawsze publikuje projekty na swojej stronie internetowej. Oto jaką odpowiedź otrzymaliśmy od rzecznik ZDM.

Projekty wymagają jeszcze korekt i poprawek. Chcemy wziąć pod uwagę zdanie mieszkańców. Projekt budzi wiele emocji, nie chcemy wywoływać jeszcze większych. Nie wszystkie zmiany zostaną wprowadzone – powiedziała w rozmowie z portalem lazarz.pl Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.

Jak się okazuje projektu nie może otrzymać również Rada Osiedla Św. Łazarz, która go opiniuje.

Prosiliśmy o udostępnienie projektów, odmówiono nam. Projekt był omawiany dużo wcześniej przez pewne grupy a mieszkańcy mają zaakceptować to co Stowarzyszenie Rowerowy Poznań we własnym gronie wymyśliło? Czyli są lepsi i ci gorsi łazarzanie? – zauważa Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz.

Co więcej projektu nie posiada również pomysłodawczyni "Rowerowego Łazarza" zgłoszonego do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016.

Niestety nie posiadam tego projektu, dowiedziałam się o nim dopiero w środę – powiedziała Agnieszka Glapa, pomysłodawczyni "Rowerowego Łazarza" i członek Rady Osiedla Św. Łazarz.

Projekt ten otrzymało za to Stowarzyszenie Rowerowy Poznań. Jak przyznał Andrzej Janowski z rozmowie z portalem lazarz.pl projekt został udostępniony Stowarzyszeniu Rowerowy Poznań do użytku wewnętrznego na potrzeby uwag do projektantów, a koncepcje omawiane są na Radzie Rowerowej działającej przy prezydencie Poznania, składającej się z radnych, urzędników i strony społecznej.

Udało nam się dotrzeć do projektu "Rowerowy Łazarz", który prezentujemy poniżej w załącznikach.

"Przedmiotem opracowania są projekty stałej organizacji ruchu polegających na wprowadzeniu udogodnień dla rowerzystów na ulicach miasta Poznania. Głównym celem niniejszego projektu jest zapewnienie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych przy wykorzystaniu rozwiązań w postaci kontraruchów i kontrapasów rowerowych" – czytamy w opisie: celach i zakresie projektu.

"ROWEROWY ŁAZARZ" – projekty stałej organizacji ruchu polegające na wykonaniu kontraruchów i kontrapasów:

Opis techniczny projektu - POBIERZ {PDF}

Legenda - POBIERZ {PDF}

ul. Berwińskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Biała - POBIERZ {PDF}

ul. Chłodna - POBIERZ {PDF}

ul. Drużbackiej - POBIERZ {PDF}

ul. Kanałowa - POBIERZ {PDF}

ul. Karwowskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Klonowica - POBIERZ {PDF}

ul. Konopnickiej - POBIERZ {PDF}

ul. Limanowskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Małeckiego - POBIERZ {PDF}

ul. Małeckiego - POBIERZ {PDF}

ul. Morawskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Niegolewskich - POBIERZ {PDF}

ul. Orzeszkowej - POBIERZ {PDF}

ul. Potworowskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Rynek Łazarski - POBIERZ {PDF}

ul. Skryta - POBIERZ {PDF}

ul. Stablewskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Stolarska - POBIERZ {PDF}

ul. Strusia - POBIERZ {PDF}

ul. Szymborska - POBIERZ {PDF}

ul. Wyspiańskiego (cz. 1) - POBIERZ {PDF}

ul. Wyspiańskiego (cz. 2) - POBIERZ {PDF}

ul. Załęże - POBIERZ {PDF}

Opinia Policji - POBIERZ {PDF}

Opinia ZTM - POBIERZ {PDF}

Uwagi projektanta - POBIERZ {PDF}

Uwagi do projektu - POBIERZ {PDF}


R E K L A M A

Komentarze (17)

06-09-2017 17:18:26
albatros
Kapitalny projekt. Często jeżdzę rowerem po Poznaniu i wracając na Łazarz z Centrum mialem olbrzymi problem z powrotem przez Dolny Łazarz. Musialem trzymać sie Glogowskiej ktora jest bardzo niebezpieczną ulicą dla rowerzysty. Teraz wystarczy że skręce w Gąsiorowskich a potem Małeckiego i jestem na miejscu. Dzieki kontrapasom rowerzysci na Łazarzu będą mogli poruszać się bezpieczniej i sprawniej, przez co więcej ludzi zdecyduje sie na ten srodek transportu, a w rezultacie - miasto bedzie mniej zawalone ruchem samochodowym, spalinami i hałasem. Tak trzymać! A dla wszystkich ktorzy narzekają - prawda jest taka, ze przez 30 lat przyzwyczailiscie sie że na drogach rządzą auta - a rowerzysci i piesi to podkategoria. Czasy sie zmieniają. Zróbcie nam miejsce, grzecznie i z uśmiechem. My nie znikniemy.
22-11-2016 08:50:43
Rowerowwwe
Zara jasiek zlikwiduje ruch samochodowy i się skończy, budować autostrady rowerowe a jezdnie likwidować. I tak nie mam samochodu
21-11-2016 22:56:25
z Morawskiego
Najpierw zieleń, teraz rowerzyści... super, to już w ogóle nie wiem gdzie będzie można parkować.
21-11-2016 21:11:18
Omega
Tak czy siak projekty są jednym słowem - porąbane. Ponad 100 mniej miejsc parkingowych, rozumiem, że rowerzyści będą wozić mnie rikszami po Łazarzu???
21-11-2016 18:03:14
mieszkaniec
@Andrzej Janowski: A kim Ty niby jesteś że tak wszystkimi kierujesz co mają robić czym się sugerować co poprawić? Jesteś autorem projektu czy pracownikiem Zdm czy po prostu marnym społecznikiem co dziś modne zwłaszcza w tym mieście. A może po prostu aktywistów rowerowym narzucajacym tylko swoje wizje i rację. To się nazywa terror spoleczny
21-11-2016 17:19:23
M.
Nie rozumiem logiki wprowadzania kontraruchu, jeżeli mamy do dyspozycji siatkę złożoną z krótkich ulic jednokierunkowych, blisko siebie położonych, z zachowanym porządkiem naprzemiennym. Czy autorzy koncepcji zakładają, że rowerzyści to debile i nie przewidują/nie planują jak mogą dojechać sprawnie z punktu A do punktu B? Załóżmy, że ktoś jedzie Głogowską od strony MTP i chce dojechać do skrzyżowania Niegolewskich Kasprzaka. Czy rowerzysta nie może skręcić jedną przecznicę i dojechać ul. Matejki? Według autorów koncepcji to przekracza zdolności intelektualne osób poruszających się na jednośladach. Może coś w tym jest - dzisiaj widziałam rowerzystę bluzgającego na skrzyżowaniu Głogowskiej/ Śniadeckich na kierowcę autobusu, który chcąc skręcić w prawo przepuszczał pieszych na przejściu (zielone dla pieszych). Panu tak się spieszyło, że przeciągnął rower pod łancuchem rozpiętym między barierkami, potem na przejściu przejechał na czerwonym (blokując ten sam autobus), żeby w okolicy Magnolii zjechać z chodnika na jezdnię.
21-11-2016 17:10:11
Andrzej Janowski
Mały edit do wcześniejszego komentarza. Powinno być: Wystarczy porównac zdjęcie projektu Karowskiego zamieszczone na lazarz.pl dziś (parkowanie skośne po północnej stronie) z zamieszczonym pod artykulem z 18 listopada aktualnym projektem (parkowanie równoległe po obu stronach).
21-11-2016 16:58:45
Andrzej Janowski
@katie, Lazarz.pl Zamieszczony prez portal lazarz.pl projekt dla ul. Morawskiego jest NIEAKTUALNY. To NIE JEST wersja przedstawiona w Pireusie. Pan Janusz Ludwiczak, który otrzymał link do serwera, na którym zamieszczone są projekty pobiera ...nieaktualną wersję projektów . Mam nadzieję, że Rada Osiedla nie pracuje na wersji nieaktualnej tylko posługuje się wersja aktualną. Żeby nie wywoływac zamieszania: nieaktualna jest Limanowskiego, Karwowskiego, Morawskiego, Berwińskiego. Możliwe że inne ulice też. Wystarczy porównac zdjęcie projektu Karowskiego zamieszczone na lazarz.pl pod artykułem z 18 listopada (parkowanie skośne po północnej stronie) z zamieszczonym dziś, starszym projektem (parkowanie równoległe po obu stronach). Proponuje, aby portal lazarz.pl poinformował o tym czytelników - dla tych ulic przedstawiane wersje nie są aktualne, to NIE SĄ wersje z Pireusa. Proszę też poinformować RO, żeby nie pracowali na starej wersji - niech ściągną sobie nową wersję ;)
21-11-2016 16:15:05
Hania
Jak dlugo zostalo p. Jaskowiakowi do konca jego kadencji ? Skonczy sie ta paranoja rowerowa. Jak mozna podporzadkowywac wiekszosc mniejszosci ???, moze jakies 5% rowerzystow na 100% uzytkownikow poznanskich ulic. To jest ewidentne wykorzystywanie przez rowerowych oszolomow pozycji Jaskowiaka i jego zapatrywan na ruch rowerowych w miescie. Jezdze na rowerze kiedy mialam 3 latka /3 kolowy/, rower jest czescia mojego zycia ale to co sie dzieje w Poznaniu i na Lazarzu aby uszczesliwic rowerzystow zakrawa na kpine z pozostalych uzytkownikow ulic, lacznie z pieszymi. Jezdze takze autem i duzo chodze pieszo, uzywam srodkow komunikacji miejskiej, nie stoje po stronie nikogo a jedynie po stronie zdrowego rozsadku, ktorego niestety brakuje tym, ktorzy takie plany, pomysly chca wdrozyc w zycie. Wieksza czesc tych decydentow nie ma zielonego pojecia o ruchu w Poznaniu, zwlaszcza na Lazarzu, jak sie nie mieszka w Poznaniu a jedynie tutaj pracuje i to od niedawna, a spi sie w Skorzewie, Swarzedzu, Suchym Lesie itp. to nie mozna decydowac w takich sprawach. Moze ktos sie bedzie liczyl z cala RESZTA a nie tylko z rowerzystami ???!!! LAPY PRECZ OD LAZARZA jesli tak glupie pomysly chcecie tutaj realizowac ! czy to wystarczajaco zrozumiale ?
21-11-2016 15:33:04
Anka
Dziękuję Redakcji, że otwarła oczy większej części mieszkańców na ten absurdalny projekt. W tym roku ja i moja rodzina już nie głosujemy na żadne projekty rowerowe budżetu obywatelskiego w Poznaniu. Mamy dość utrudniania ruchu mieszkańcom Łazarza, bo te rozwiązania proponowane przez Rowerowy Łazarz i Miasto, właściwie źle się wyraziłam, nie proponowane bo narzucane, są nie do przyjęcia przez większość mieszkańców, która na rowerach nie jeździ (a przynajmniej po mieście nie jeździ)!!
21-11-2016 14:53:44
REDAKCJA
@katie: Już jest. Była na serwerze nie została dodana do artykułu. Pozdrawiam
21-11-2016 14:46:14
katie
Nie ma ul. Morawskiego - proszę uprzejmie o uzupełnienie
21-11-2016 14:37:39
max
Za 2 lata wybory, skończy się robienie wszystkiego dla rowerowych oszołomów.
21-11-2016 14:22:35
REDAKCJA
@Andrzej Janowski: Jest to ten sam projekt, który był prezentowany na spotkaniu konsultacyjno-informacyjnym w ostatnią środę, 16 listopada.
21-11-2016 14:22:17
mieszkaniec
Tym projektem to chyba ktoś kogoś chciał na minę wsadzić. Jeżeli to by przeszło w takim kształcie, z likwidacją lewoskrętów i tylu miejsc parkingowych to chyba na Łazarzu wybuchłaby rewolucja ;) W jakim celu kontrapasy i zabranie miejsc parkingowych na takich ulicach jak Konopnickiej i Orzeszkowej o Skrytej już nie wspomnę ?
21-11-2016 14:17:14
Andrzej Janowski
Zamieszczony projekt jest NIEAKTUALNY.
21-11-2016 14:09:14
mieszkanka Załęża
Co za niedorzeczny projekt - rowerzystów na tych ulicach można policzyć na palcach jednej ręki w ciągu dnia a ruch samochodowy jest znacznie większy. Nie rozumiem dlaczego robią kontrapasy na jednokierunkowej ulicy Załęże (brukowanej) i zabierają tym samym ponad 20 miejsc parkingowych - kto to wymyślił? gdzie mają parkować te samochody? widać w tych projektach totalny brak dbania o rejon i dobro jego mieszkańców.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
17

kwi

17:00
Biblioteka Raczyńskich filia nr 4 ul. Lodowa 4
"4 dla seniora: Kultura Japonii" - Trening pamięci dla seniorów
- bezpłatne zajęcia poprawiające pamięć, koncentrację oraz okazja do spotkania i rozmów

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

18:00
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: