Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Kierowcy nie pojadą już prosto Bukowską, ani nie skręcą z Grunwaldzkiej w Matejki - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Kierowcy nie pojadą już prosto Bukowską, ani nie skręcą z Grunwaldzkiej w Matejki
15-11-2016 06:17   Janusz Ludwiczak
Zapowiadane od kilku miesięcy wydzielenie torowiska na ul. Grunwaldzkiej stało się faktem. Kierowcy jadący pomiędzy ul. Matejki a Roosevelta mają do dyspozycji teraz tylko jeden pas ruchu. Ponadto nie ma już możliwości przejazdu prosto ulicą Bukowską od strony hotelu Sheraton w kierunku Ławicy. Zlikwidowany został również skręt w lewo z Grunwaldzkiej w Matejki. Miasto chwali się, że zmiany wprowadzono wcześniej niż zakładano, tymczasem w piątek i sobotę nowe oznakowanie wprowadzało w błąd. Wynikało z niego, że możliwy pas ruchu przeznaczony jest tylko dla autobusów.

Torowisko tramwajowe zostało wydzielone pomiędzy hotelem Sheraton a skrzyżowaniem ulic Matejki i Szylinga z Grunwaldzką. Magistrat chwalił się, że zmiany wprowadzono wcześniej niż zakładano. Jednak przez dwa dni problem z przejazdem mogli mieć kierowcy, gdyż lewy pas został odgrodzony ciągłą linią i służy tylko i wyłącznie dla tramwajów, autobusów i pojazdów służb ratunkowych. A jak wynika z oznakowania pionowego prawy pas został przeznaczony na buspas. Tym samym kierowcy zgodnie z przepisami nie powinni jeździć ulicą Grunwaldzką pomiędzy Matejki a Roosevelta w ogóle. Informowaliśmy o tym w artykule: Wydzielono torowisko na Grunwaldzkiej. Powstał buspas na prawym pasie - kierowcy nie przejadą?

Na ul. Grunwaldzkiej zamontowano kilka niewłaściwych znaków pionowych. Jeszcze dziś wykonawca je zdemontuje by nie wprowadzały kierowców w błąd. Zgodnie z nową organizacją ruchu na odcinku ul. Grunwaldzkiej (od przystanku Bałtyk do Matejki) samochody mogą jeździć po prawym pasie, a po lewym - czyli torowisku tylko tramwaje, autobusy i pojazdy uprzywilejowane – poinformowała w komentarzu na łamach portalu lazarz.pl Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.

Jak przekonuje miasto zmiany na Grunwaldzkiej to kolejny etap stwarzania priorytetu dla komunikacji zbiorowej w Poznaniu. Do tej pory przejazd tym odcinkiem - zamiast rozkładowych dwóch minut - potrafił trwać nawet 4-5 razy dłużej.

Inwestycja, która kosztowała blisko pół miliona złotych (dokładnie 495 tys. zł) zakładała wydzielenie torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, pomiędzy Matejki a Roosevelta. Kierowcy mają teraz do dyspozycji tylko jeden pas ruchu. Torowisko zostało wydzielone już ciągłą linią poziomą. Do końca miesiąca pojawią się jeszcze separatory z tworzywa sztucznego.

To nie jedyne zmiany. Zlikwidowany został lewoskręt z ul. Grunwaldzkiej w Matejki (od strony szpitala).

Z tego lewoskrętu korzystało niewielu kierowców, a powodował on kolizję z ruchem tramwajowym. Teraz będzie można tak przeprogramować sygnalizację świetlną, by samochody jechały równocześnie z tramwajami, co znacznie usprawni ruch na tym skrzyżowaniu. Do ulicy Matejki będzie można dojechać skręcając wcześniej w ul. Śniadeckich i potem w Konopnickiej. Planujemy uruchomienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Grunwaldzka/Śniadeckich, by poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. Będziemy to realizować równolegle ze ścieżką rowerową na odcinku od Stolarskiej do Roosevelta, czyli na początku przyszłego roku – tłumaczy Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich ds. inżynierii ruchu.

Na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej, Matejki i Szylinga wprowadzone zostały również inne zmiany w organizacji ruchu. Wydzielony został osoby pas ruchu do skrętu w lewo z Grunwaldzkiej w Szylinga dla kierowców jadących od strony Ronda Jeziorańskiego w kierunku centrum i Jeżyc.

Ponadto dla ruchu samochodowego został przejazd ulicą Bukowską na wprost wzdłuż hotelu Sheraton przez skrzyżowanie z ul. Zeylanda. Prosto Bukowską od strony Roosevelta w stronę Ławicy mogą jechać tylko autobusy, taksówki i rowerzyści. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Bukowskiej i Zeylanda nastąpiła również zmiana pierwszeństwa przejazdu.

Kierowcy od ulicy Roosevelta mogą pojechać teraz przez Rondo Kaponiera, Zwierzyniecką, Zeylanda i Bukowską oraz przez Roosevelta, Bukowską, Grunwaldzką, Szylinga i Bukowską.


Komentarze (6)

16-11-2016 13:17:09
lewoskret
Samochody będą jechały równocześnie z tramwajami ??? A co z lewoskrętem z Grunwaldzkiej w Szylinga ? Jeżeli ma być zielone dla wszystkich to ten lewoskręt i tak powoduje kolizję z kierunkiem na wprost w tym z tramwajami... i jak to się ma do usprawnienia ruchu poprzez likwidację lewoskrętu z Grunwaldzkiej w Matejki ? Można prosić o wyjaśnienie ? "...Z tego lewoskrętu (w Matejki) korzystało niewielu kierowców, a powodował on kolizję z ruchem tramwajowym. Teraz będzie można tak przeprogramować sygnalizację świetlną, by samochody jechały równocześnie z tramwajami, co znacznie usprawni ruch na tym skrzyżowaniu..."– tłumaczy Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich ds. inżynierii ruchu.
16-11-2016 10:05:43
mieszkam tam
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego zlikwidowano przejazd Bukowską? Przecież tam był buspas w kierunku Ławicy - więc na pewno nie chodziło o priorytet dla komunikacji autobusowej. Co miała na celu ta zmiana? Czy to tylko taka złośliwość ze strony władz miasta aby całkowicie zablokować okoliczne ulice (szczególnie w dni targowe), czy jak zwykle to tylko niekompetencja i brak myślenia? Bo jeżeli włodarze chcą zmniejszyć ruch samochodowy na ulicach to proponuję wywalić wreszcie targi z miasta. No ale kaska nie śmierdzi, a w okolicach targów najwyraźniej nie mieszka żaden decydent z zdm, więc można prowadzić działania pozorowane...
15-11-2016 22:54:13
Ostatni normalny
A gdzie ścieżka dla rowerzystów?!?
15-11-2016 20:30:57
Tomek
To samo jest w drugą stronę. Dziś właśnie tak wjechałem i do Śniadeckich nie mogłem zjechać, bo pojawiła się linia ciągła... Dlaczego przed Matejki nie można było zrobić lewoskrętu, tylko zrobiono w Śniadeckich? Przecież wyjazd z Konopnickiej w lewo to loteria, szczególnie jak autobus jadący w stronę Grunwaldzkiej stoi na przystanku.
15-11-2016 16:13:09
kierowca
Pan Redaktor sie myli - jadac od Matejki w strone Roosevelta na samym poczatku (na wysokosci przystanku naprzeciw szpitala) jest kilkunastometrowy odcinek linii przerywanej pomiedzy pasami ruchu pozwalajacy na wjazd na torowisko (zaden znak pionowy czy poziomy tego nie zabrania!), wiec teoretycznie mozna uzywac obu pasow ruchu, ale do samego konca juz nie mozna ich zmienic...
15-11-2016 06:58:29
pyra
Pół miliona za namalowanie paru kresek... żenada
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
08

sie

11:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

12

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

19

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

22

sie

tymczasowe targowisko Rynek Łazarski (boisko Zespołu Szkół Muzycznych)
Ekotargowisko - warsztaty tworzenia doniczek z materiałów recyklingowych. Uczestnicy spotkania będą mogli zabrać do domu wykonaną doniczkę wraz z nasionami, by stworzyć swój własny zielnik

do 23-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Instal Moto Expo" - Zjazd pojazdów branżowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: