Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Wyburzenie części obiektów przy Olimpii rozwiązaniem na budowę drogi rowerowej na Grunwaldzkiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Wyburzenie części obiektów przy Olimpii rozwiązaniem na budowę drogi rowerowej na Grunwaldzkiej
04-04-2016 00:29   Janusz Ludwiczak
Podczas czwartkowego spotkania konsultacyjnego w sprawie ulicy Grunwaldzkiej przedstawiono nową koncepcję wytyczenia drogi rowerowej. Zachowane zostaną oba pasy ruchu przy budynku dawnego kina Olimpia, jednak wyburzony ma zostać ceglany mur oraz część pomieszczeń. Wytyczona miałaby zostać ścieżka pieszo-rowerowa.

W czwartek w Zespole Szkół Gimnazjalno-Licealnych przy zbiegu ulic Wyspiańskiego i Jarochowskiego odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące koncepcji budowy drogi rowerowej w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, przeprowadzone na wniosek Rady Osiedla Św. Łazarz. W spotkaniu wzięli udział dyrektorzy Zarządu Dróg Miejskich oraz Wydziału Transportu i Zieleni. Pojawili się również członkowie Stowarzyszenia Rowerowy Poznań i Poznańskiej Masy Krytycznej. Licznie przybyli również mieszkańcy, nie tylko Łazarza.

Na początku spotkania ZDM przedstawił nową koncepcję wytyczenia drogi rowerowej na spornym odcinku w rejonie budynku dawnego kina Olimpia oraz przy skrzyżowaniu z ul. Matejki i Szylinga.

Pracujemy nad przygotowaniem nowej koncepcji tego odcinka, który zakłada wyburzenie części ceglanego muru oraz pomieszczeń znajdujących się przy dawnym kinie Olimpia. Będzie można wówczas stworzyć ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 3 metrów. Pozostaną dwie jezdnie i przepaska na półtora metra szerokości. Jeden z pasów ruchu przeznaczymy na lewoskręt w ulicę Szylinga – zapowiada Katarzyna Bolimowska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Pomiędzy ulicą Matejki a Stolarską trzeba będzie jednak zwęzić jeden z pasów, by poprowadzić tam drogę rowerową. Możliwe będzie również inne rozwiązanie - ciąg pieszo-rowerowy. Na drugiej części trudnego odcinka uda się wygospodarować 2,5 metra szerokości i półtora metra szerokości na przepaskę (pobocze). Pozostawimy obie jezdnie o szerokości 3,25 metra – dodaje Katarzyna Bolimowska.

"To mamy być potrącani przez osoby prujące 40 km/h?"– dopytywał jeden z mieszkańców.

Ukończyłem Wydział Budownictwa Politechniki Poznańskich ze specjalnością drogi i mosty. Od 1978 roku zajmuje się projektowaniem dróg i ulic. Rowerzyści - to jest 6 proc. uczestników ruchu, są prognozy by zwiększyć tą liczbę do 10%. Jestem zdania, że należałoby przeprowadzić solidne badania ruchu. Zwężenie ulicy Grunwaldzkiej spowoduje jeszcze większe zakorkowanie ulic sąsiednich. Korki będą dwukrotnie większe. Zakorkowane będą ulice Wojskowa, Jarochowskiego, Wyspiańskiego, nie wspomnę o Rondzie Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Zastanawiam się dlaczego nie pomyślano o alternatywie. Jest przecież wygodna droga rowerowa na ul. Przybyszewskiego – powiedział Wiesław Koźmirski, inżynier budownictwa, mieszkaniec ul. Śniadeckich.

Rowerzyści upierają się, że droga rowerowa na tym odcinku ulicy Grunwaldzkiej jest konieczna.

Nie chcemy tworzyć infrastruktury rowerowej kosztem pieszych. Droga dla rowerów na tym odcinku będzie obsługiwała ruch z całej dzielnicy. Mieszanie go z ruchem pieszych idących na przystanki, do szkół i innych instytucji w okolicy to fatalny pomysł. Ani dla pieszych, ani dla rowerzystów nie będzie to komfortowe i bezpieczne. Rzekomo kompromisowe rozwiązanie obu grup nie uwzględniło.
Korzyść dla kierowców kosztem obu grup jest znikoma - drugi pas miałby służyć tylko do lewoskrętu, a ten można łatwo zastąpić wydzielonym lewoskrętem z Bukowskiej w Kraszewskiego.
– uważa Tadeusz Mirski, prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Ulicą Bukowską nie da się jeździć rowerem. Ta droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej jest bardzo potrzebna, by można było dojechać do centrum miasta – wskazuje Zofia Rutkowska, rowerzystka i mieszkanka ul. Wojskowej.

W tej chwili jest to już spór ideologiczny. Ścieżki rowerowe są potrzebne i muszą powstawać, ale nie zbudujemy ich na każdej ulicy, tak jak nie można kąpać się w każdym jeziorze. Jako radni PO przekazaliśmy środki i lobbowaliśmy za budową drogi rowerowej na ul. Grunwaldzkiej od ronda Skubiszewskiego do ronda Jeziorańskiego, jednak nie ma naszej zgody na spory odcinek od Wojskowej do Stolarskiej. Na demonstrację w obronie projektów przyszło ponad 100 rowerzystów. Na grunwaldzkich osiedlach mieszka ponad 100 tysięcy osób. Przy Grunwaldzkiej są Targi, jest szpital z jednostką pogotowia i straż pożarna - czy ktoś pytał służby o zdanie? – zauważa Bartosz Zawieja, przewodniczący Platformy Obywatelskiej w Poznaniu, Radny Miasta Poznania.

Rowerzystów jest znacznie mniej niż kierowców i pasażerów korzystających z tramwajów. Drogi rowerowej nie da się zbudować na każdej ulicy. Naprawdę nie możemy jeszcze bardziej zakorkować łazarskich ulic. Ze zmianami trzeba też poczekać do zakończenia przebudowy Kaponiery – przekonuje radna Lidia Dudziak.


Komentarze (4)

07-04-2016 08:26:35
samochodziarz i rowerzysta Z Łazarza
Pan Zawieja z PO decyduje o sprawach miejskich choć mieszka pod Poznaniem, na suburbiach , w gminie. Jakoś nie dziwi mnie postrzegania miasta TYLKO jako drogi dojazdowej jego autem do pracy i torpedowanie każdej inicjatywy promującej nowowczesny transport miejski. Co do Gruwaldzkiej to głównie chodzi o zabezpieczenie przemieszczania sie tramwajów po Głogowskiej , aby nie wchodziły w kolizje z autami , i tym samym aby udało się usprawnić przejazd szybki przez Grunwaldzką. Po Trzecie jedynym racjonalnym sposobem ograniczenia aut w Poznaniu to przeznaczenie większej powierzchni dla komunikacji miejskiej, rowerzystom i pieszym , aby zainspirować do niekorzystania z auta w mieście. To element polityki , która ma nas prowadzić ku nowoczesności i zbliżyć do miast Europy Zachodniej (w Poznaniu mamy 2 razy wiecej aut niż w stolicy Niemiec na 1000 mieszkańców)
05-04-2016 23:08:17
x
Co prawda to poza Łazarzem, ale przykład nie jest odosobniony - na skrzyżowaniu ulic Swoboda i Marcelińska rowerzyści notorycznie przejeżdżają skrzyżowanie na czerwonym świetle. Nie potrwa długo, a potrącą pieszego na pasach, na jego zielonym. Jadą jezdnią, mimo, że jest ścieżka rowerowa na chodniku.
04-04-2016 16:42:40
Hania
Bylam na tych konsultacjach. Najbardziej pamietam zacietrzewiona kobiete, ktora miala bardzo glosne i czesto zlosliwe komentarze dla wielu mowcow. Krytykowala glosno jedna z uczestniczek konsultacji, kobiete ponad 50 letnia, ze jezdzi do przedszkola z wnukami samochodem zamiast jezdzic jednym rowerem z wnukami. Tak, oszolom. Jezdze na rowerze, chodze pieszo i jezdze samochodem, daje rade ze wszystkimi trzema czynnosciami. Nie narzekam, kombinuje z rowerowaniem i zawsze dojade gdzie chce. Nie rzadam, nie wymagam, korzystam z tego co miasto daje rowerzystom, nie terroryzuje nikogo bo musze przejechac dodatkowo 800 metrow. Grupa rowerowa terroryzuje wszystkich aby postawic na swoim bo oni chca tak i koniec. Wszyscy inni maja sie im podporzadkowac. Przepraszam 6 procent ma decydowac o zmianach ??? Tylko dlatego, ze prezydent Poznania jezdzi na rowerze nie oznacza, ze my Poznaniacy pozwolimy aby jakies idiotyczne glupie pomysly byly wdrazane w zycie bo pan prezydent popiera rowerowanie. Nie da sie wszedzie stworzyc sciezek rowerowych i koniec. Prosze aby Urzad Miasta, pan prezydent, jego zastepca i inni zajeli sie powazniejszymi problemami w naszym miescie a jest ich MULTUM. Kubel zimnej wody na glowy tych zacietrzewionych rowerzystow, pozniej lekcje nauki jazdy na rowerze a pozniej egzamin na karte rowerowa bo wielu z tych krzyczacych nie wie jak jezdzic i ma przepisy ruchu drogowego w 4 literach i stanowia ZAGROZENIE dla wszystkich. Mocni w gebie z duzymi plecami, mali jako obywatele i uzytkownicy naszych ulic. To bylo slychac, widac i czuc.
04-04-2016 14:41:55
as
A ja proponuje odwolac Jaskowiaka, wydaje sie ze wyjdzie taniej...
Aktualności
Niezapominajka
27

maj

do 02-06-2020
Łazarz
31. Dni Łazarza
27.05-02.06.2020
ODWOŁANE w związku z wprowadzonym stanem epidemicznym związanym z koronawirusem

19

cze

do 20-06-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Salon optyczny

do 21-06-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Memento" - targi funeralne

26

sie

do 27-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mody

01

wrz

do 03-09-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Salmed" - targi medyczne

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: