Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Radna Lidia Dudziak: "Tworzenie iluzorycznej zieleni likwiduje miejsca parkingowe" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Radna Lidia Dudziak: "Tworzenie iluzorycznej zieleni likwiduje miejsca parkingowe"
28-10-2016 01:14   Janusz Ludwiczak
Na ulicy Stablewskiego i Łukaszewicza prowadzone są prace związane z nasadzeniem drzew i krzewów. Nowa zieleń nie podoba się jednak wielu mieszkańcom, którzy zwracają uwagę na to, że zmniejszona zostanie liczba miejsc postojowych.
"Niedopuszczalne jest takie działanie, tym bardziej, że tworzenie iluzorycznej zieleni (niewielkich trawniczków) wzdłuż jezdni spowoduje likwidację niewielu pozostałych już miejsc parkingowych, uniemożliwiając mieszkańcom normalne funkcjonowanie" – pisze w interpelacji do prezydenta Poznania i Rady Osiedla Św. Łazarz Lidia Dudziak, Radna Miasta Poznania.

W poniedziałek pisaliśmy o mieszkańcach ulicy Drużbackiej, którzy narzekają, że kosztem nasadzenia nowych drzew zabiera się kolejne miejsca postojowe.

Kilka miejsc na ul. Drużbackiej zostało odgrodzonych taśmą, zrywany jest pozbruk, zapewne sadzone będą nowe drzewa, tylko dlaczego kosztem mieszkańców. Nie mamy już gdzie parkować, zabiera nam się kolejne miejsca. Słupki postawiono bez konsultacji z mieszkańcami. Nie było również żadnej informacji, że będą prowadzone prace i nie należy parkować – zasygnalizował nam Maciej Biskup, mieszkaniec ul. Drużbackiej.

Podobna sytuacja ma miejsce na ulicy Stablewskiego.

Dlaczego likwidujecie miejsca postojowe na ul. Stablewskiego. Tam ludzie przyjeżdżają na rehabilitację, do przychodni na Kasprzaka. Mieszkam tutaj od lat i nie przypominam sobie by w tym miejscu rosły drzewa – powiedziała Małgorzata Korek, mieszkanka ul. Stablewskiego, która przybyła na ostatnią sesję Rady Osiedla Św. Łazarz.

Nowe drzewa i krzewy nasadzone są również na ulicy Łukaszewicza. Protest w tej sprawie do prezydenta Poznania i Rady Osiedla Św. Łazarz zgłosiła również poznańska radna Lidia Dudziak.

W imieniu mieszkańców ul. Łukaszewicza domagamy się zmiany opinii w sprawie likwidacji części chodnika na rzecz stworzenia trawnika przy naszej ulicy. Pracami tymi zostaliśmy całkowicie zaskoczeni, a wcześniej, jak ustalono nie przeprowadzono wymaganych prawem konsultacji z zainteresowanymi mieszkańcami. Nawet opinia Rady Osiedla Św. Łazarz nie została skonsultowana z mieszkańcami. Podobno jest o część Budżetu Obywatelskiego, o którym my mieszkańcy ul. Łukaszewicza również nie wiedzieliśmy i nikt nas nie pytał o zdanie na ten temat, tak było również w przypadku tzw. "Ogrzewalni" przy ul. Śniadeckich. Jest to kuriozalna sytuacje, gdzie wygrywa projekt, o którym najbardziej zainteresowani mieszkańcy nie wiedzieli i nie słyszeli, a Rada Osiedla , która powinna być najbliżej mieszkańców nie konsultując z nami podejmuje sama decyzje, która jest całkowicie sprzeczna z oczekiwaniami mieszkańców – zaznacza Lidia Dudziak, Radna Miasta Poznania.

Niedopuszczalne jest takie działanie, tym bardziej, że tworzenie iluzorycznej zieleni (niewielkich trawniczków) wzdłuż jezdni spowoduje likwidację niewielu pozostałych już miejsc parkingowych, uniemożliwiając mieszkańcom normalne funkcjonowanie. Jeśli potrzebne będą podpisy natychmiast podejmiemy akcje ich zbierania. Mieszkańcy ulicy Łukaszewicza oczekują wycofania się Rady Osiedla Św. Łazarz z tej kuriozalnej decyzji – dodaje radna Lidia Dudziak.

Nowa zieleń nasadzona zostanie również na ul. Granicznej, Strusia, Małeckiego, Limanowskiego, Niegolewskich, Potworowskiego, Wyspiańskiego, Potockiej, Berwińskiego, Karwowskiego, Niecałej, Wojskowej, Dmowskiego, Łukaszewicza oraz Chociszewskiego, głównie w ramach projektu "100 drzew dla Łazarza".

Na ulicy Łukaszewicza i Stablewskiego odtwarzana jest zieleń w miejscach "zniszczonych" przez parkujące samochody. W uchwale Rady Osiedla Św. Łazarz podkreślono, że należy wyznaczyć miejsca do parkowania, poza terenami zielonymi, częściowo na jezdni. Dodatkowe drzewa nasadzane, zabezpieczane palikami są w ramach realizacji zwycięskiego projektu Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016 - "100 drzew dla Łazarza" – tłumaczy Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz.

Jedni narzekają na likwidację miejsc postojowych, ale mamy wielu mieszkańców, którzy zwracają się z prośbą, by było więcej zieleni na Łazarzu. Staramy się to pogodzić na tyle o ile jest to możliwe. W wielu miejscach nasadzenia zieleni bez likwidacji miejsc postojowych nie są możliwe. Wybieramy takie rozwiązania by tych miejsc ubywało jak najmniej. Na ul. Stablewskiego i Łukaszewicza odtwarzana będzie zieleń w miejscach, w których drzewa kiedyś zostały wycięte i cały czas znajdował się tam pas zieleni, którzy rozjeździli kierowcy. Przywracamy stan pierwotny – dodaje Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

ZDM przekonuje, że nasadzenia mają nie tylko na celu zagospodarowanie terenu i upiększenie miasta.

Nadrzędną funkcją jest poprawa warunków życia mieszkańców. Korzyści, jakie dają drzewa w mieście są nieocenione. Poprawiają jakość powietrza, pochłaniają dwutlenek węgla i produkują tlen. Oczyszczają powietrze z pyłów i gazów. Dzięki jednemu drzewu zapylenie w jego otoczeniu może zostać zredukowane nawet o 75 procent. Dodatkowo mogą pełnić rolę ekranów akustycznych i zmniejszać hałas dobiegający z ulicy o połowę. Pochłaniają również wody opadowe przez co zmniejsza się ryzyko podtopień podczas deszczu – wskazuje Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak

ZOBACZ TAKŻE: Drużbackiej: "Nie mamy już gdzie parkować, zabiera nam się kolejne miejsca"

ZOBACZ TAKŻE: Łazarz się zazieleni

ZOBACZ TAKŻE: Ulica Dmowskiego zostanie wyremontowana - będzie nowy chodnik, posadzą kilkanaście drzew

ZOBACZ TAKŻE: Na Stablewskiego, Strusia i Calliera nasadzono nowe drzewa

ZOBACZ TAKŻE: Stablewskiego: "Kierowcy muszą parkować w błocie"

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Powiadom o tym mieszkańców Łazarza. Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji? Wyślij e-mail na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl lub sms/mms: 503 420 675. Twórz razem z nami - by pomóc innym.

Komentarze (22)

14-11-2016 23:55:36
Lidia od Osiołków Dudziak
Lidia Dudziak to ta której przeszkadzały kopulujące osiołki. A teraz przeszkadzają jej drzewa. Chyba ta pani nie lubi natury. Jakoś samochody na chodnikach, na skwerach, w parkach jej nie przeszkadzają. Najwyższy czas wyrównać szanse pieszych i samochodów w tej nierównej walce.
09-11-2016 22:24:16
kac
Jestem za zielenią! ALE WPROWADZMY POPROSTU PARKOWANIE PROSTOPADLE. I JAZDĘ JEDNOKIERUNKOWA. bedzie w ten sposob wiecej miejsc postojowych
31-10-2016 17:15:41
Olga do Andrzej
Niech Pan nie narzeka , bo ul. Łukaszewicza jest zielona ale ta zieleń zaniedbana!!!Na tej ulicy oprócz drzew nigdy nie było krzewów!Była piękna kostka brukowa wywieziona do innych celów. Po tej kostce została pustka , ale krzewów nie było!Wymiany wymaga stary , spruchniały , suchy drzewostan . I jak najbardziej trzeba uzupełnić nowym . Tyle w temacie!
28-10-2016 20:26:18
Andrzej
Może wytnijmy resztkę drzew z Łazarza żeby stworzyć kolejne miejsca parkingowe - wtedy nasza dzielnica będzie w końcu przyjazna mieszkańcom!!
28-10-2016 18:37:25
L.D.
"Chętnie przyjmę" - przyjmę z radością uzupełnienie nasadzeń po drzewach, które BYŁY na ul. Kanałowej, a której niestety nie uwzględniono w projekcie, dlaczego nie wiem. Tu są widoczne miejsca, gdzie drzewa były, z wyjątkiem narożników Kanałowa/Małeckiego, które zabetonowano.
28-10-2016 16:47:43
maria
Tego byłam pewna .Mieszkańcy chcą mieszkać w zielonej i czystej dzielnicy.Pierwszą gwarancją tego jest dbanie o to , c o j u ż mamy.Skwery , o których pisze " emeryt ".Tak trzymać. Ale co z takimi terenami i z i e l e n i a jak teren Biedronki przy ul. Lukaszewicza.Idąc dalej w kierunku Karwowskiegio,, chodnik szeroki na kilkanascie metrów xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
28-10-2016 15:51:25
emeryt
Jeśli ktoś ma zdjęcia na których widać zieleń na Łukaszewicza to chętnie obejrzę. Proponuję żeby rada osiedla dbała o skwery które finansowała -Łukaszewicza -Stablewskiego, Głogowska-Strusia.
28-10-2016 15:42:35
poznanianka
Pani Radna L. Dudziak , nie ma iluzorycznej z i e l e n i .W wielu miejscach nasadzenie zieleni bez likwidacji miejsc postojowych nie jest możliwe. A l e m i e s z k a ń c y przede wszystkim domagają się nasadzenia zieleni w miejscach gdzie ona b y ł a , a nie p o s z e r z a n i a miejsc parkujących.P o z o s t a w i e n i a zieleni , która j u ż jest ,jeżeli nie grozi wysadzeniem chodnika.Czy wszystko przed domami chce pani wybetonować?????Ustawić parkujące samochody.Proszę przejśc się ulicami sąsiadującymi z kościołem MBB.Chodnik, drzewa, parkujące samochody i wokół trawniki.Wody opadowe nie mają gdzie wsiąkać , wiec spływają po kostce .Mamy podtopienia i mokre piwnice. Mamy , słupki, szlabany , bramy , ogrodzenia ,a miejsca na pojazdy uprzywilejowane b r a k .
28-10-2016 15:21:46
zdziwiona
A więc pani L. Dudziak , radna Miasta Poznania i Rada Osiedla Sw, Łazarz n i e mogą się porozumieć.Co dopiero mówić o mieszkańcach , ale wiem ,że na tym polu jest znacznie lepiej.Parkowanie i zieleń.Może zacznę od p a r k o w a n i a ..Przecież wiele chodników ,( wyremontowanych )nie musi być tak szerokich , Prosze zobaczyć przepisy . Panie , Panowie radni, ta informacja , do Was należy.Czy możemy mieć s a m e miejsca dla kierowców , którzy potrafia tak zablokować jezdnie ,że w i d o c z n o ś ć podróżujących jest zerowa. Krotko , m a s z samochód , odprowadż na parking.Chociażby Kolejowa ) Kl. Potockiej, p o d z i e m n y .Następnie Kolejowa przy Granicznej . A l e to k o s z t u j e i nieraz trzeba d o j ś c . .A ja chcę mieć samochód ( a może dwa ) pod samym oknem albo bramą.K o l e j o w a 30)31 ma trawnik , ławeczki , ogrodzenie , plac dla przedszkolaków. Miejsc p o s t o j o w y c h , n i e p r z e w i d z i a ł a . Parkuje na chodnikach .Niech będzie ciasno.Ale u nas jest wygodnie , cicho .To tylko część " grzechów ".
28-10-2016 13:56:00
Hania
Jestem ZA "iluzoryczna zielenia" /coz to wogle za wyrazenie???/. Pani Dudziak powinna zalozyc komitet ochrony miejsc parkingowych a w rzeczywistosci powinna przejsc doksztalcanie/kurs w zakresie ochrony srodowiska. Na Lazarzu jest niewiele zieleni oprocz parkow, wszedzie tylko beton, kostka, asfalt i setki samochodow, same wyziewy, spaliny. Pani Dudziak sie nie podoba zielen i upiekszanie naszego Lazarza ? Niech pani zrezygnuje z pozycji radnej bo sie pani kompromituje jesli walczy pani o miejsca parkingowe kosztem zieleni, ktora jest nieodzwona dla zycia czlowieka. Na Lazarzu musi byc szaro, brudno i smrodliwie to jest jest wlasnie typowe.
28-10-2016 13:05:00
Olga
Chociaż raz zgadzam się z radną . Przy tak szerokich chodnikach można wygospodarować miejsce do parkowania ukosem. Od Karwowskiego w kierunku " Biedronki" , jest szereg suchych drzew i tam można wsadzić nowe. Przy odnowionym bloku kolejowym, od lat skrawek zieleni pod oknami mieszkańców był obrazem nędzy i rozpaczy! Wstyd!Jeśli chodzi o Stablewskiego , przy przychodni aż się prosi o parking dla podjeżdżających chorych. Zieleni tam dosyć a zaniedbanie jeszcze większe! Narożnik Łukaszewicza i Stablewskiego ponoć należy do miasta !!! Zobaczcie , jak to wygląda . Tylko przy wspólnotach mieszkaniowych jest porządek - czyli można!Jestem za strefa płatnego parkowania!!!
28-10-2016 12:48:28
mk
Co to znaczny iluzoryczna zieleń ? Na Łazarzu gdzie roślinności jest nie wiele każde drzewo jest ważne i ich liczba powinna wzrosnąć. Jeżeli ktoś nie ma gdzie parkować niech zrezygnuje z samochodu lub po prostu się przeprowadzi. Zieleń jest dobrem publicznym, każdy z niej skorzysta w przeciwieństwie do auta sąsiada. Pojedyncze drzewa przydały by się jeszcze na Małeckiego od skweru do rynku.
28-10-2016 12:11:42
Klastrofobia
Zgadzam się z wolf z naciskiem na kompromis o, którym wspomina w swoim komentarzu
28-10-2016 12:00:42
mieszkaniec
Moim zdaniem RO powinna wstrzymać wszelkie remonty bo i tak auta zniszczą wszystko i całą kasę przeznaczyć na SPP. Molestując Pana wszystko obiecam zagłosujcie Jaśkowiaka.
28-10-2016 11:28:18
wolf
W przypadku Łukaszewicza tylko na części pobocza była kiedyś zieleń. Likwidowane są też utwardzone miejsca na których nie bylo trawnikow. Na zdjęciach widać też że został częściowo rozebrany i zwężony chodnik. Jestem za uporządkowaniem zieleni, ale po konsultacjach z mieszkańcami i trzeba znaleźć jakiś kompromis. Nie można przesadzać w żadną stronę. Bledem władz i wykonawcy bylo rozpoczęcie prac bez uprzedzenia mieszkańców ogłoszeniami na drzewach i bramach. Wtedy by ludzie usunęli wcześniej samochody, a nie że ktoś przychodzi i widzi że ziemia wokół jego samochodu jest rozkopana.
28-10-2016 11:07:06
tonny
Muszę się zgodzić z panią radną Dudziak. Zieleń sadzona jest bez przemyślenia. Ani jednego drzewa nie nasadzi się na Głogowskiej i Roosevelta a tam to betonowe pustynie. Czy rada osiedla w końcu będzie wnioskować o strefę płatnego parkowania a nie Strefę Tempo 30????
28-10-2016 10:56:38
Kierowca bombowca zoo
Po co miejsca parkingowe? Już niedługo wszyscy będziemy poruszać si.ę rowerami, bo będzie ZAKAZ jazdy samochodami w mieście, o wielki presidente!
28-10-2016 10:55:35
maciej
a może zamiast "lamentować"- wprowadzić wreszcie strefę SPP i ulice jednokierunkowe z miejscami do parkowania?
28-10-2016 08:55:34
Klaustrofobia
Witam. Zdjęcie 1,2,3,4 niech ktoś powie, że brak tam zieleni! Kiedy po remoncie zostaną zasadzone krzaczki jak wzdłuż Kasprzaka przy skrzyżowaniu z Hetmańską to będzie jakieś nieporozumienie. Już teraz samochody parkują wzdłuż ulicy co wygląda gorzej i dodatkowo musi irytować mieszkańców. Jak najbardziej można nawet należy dosadzić drzew po prawej stronie chodnika w okolicy przychodni i uporządkować już istniejącą tam zieleń. Wzdłuż Stablewskiego zrobić estetyczne miejsca parkingowe z materiału na którym nie bedzie widać plam po oleju. Pozdrawiam
28-10-2016 08:49:07
mieszkaniec
Pani Dudziak niech lepiej zapyta się prezydenta dlaczego nie wprowadza SPP na Łazarzu, bo to jest problem.
28-10-2016 08:14:42
eswu
Pani radna ma chyba jakiś uraz do przyrody. Jak nie osiołki, to znowu drzewa. Wszystkie rozjeżdżone samochodami klepiska - dawne trawniki, powinny bezwzględnie zostać z powrotem zazielenione.
28-10-2016 07:26:10
Negatyw
Co jest ważniejsze: zieleń, czy parę miejsc dla blachosmrodów...?!!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: