Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Wprowadzają "Rowerowy Łazarz" - zmieni się organizacja ruchu na wielu ulicach {PROJEKTY} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Wprowadzają "Rowerowy Łazarz" - zmieni się organizacja ruchu na wielu ulicach {PROJEKTY}
07-08-2017 07:31   Janusz Ludwiczak
Rozpoczęły się prace związane z wprowadzeniem kontraruchu rowerowego na 17 łazarskich ulicach w ramach projektu "Rowerowy Łazarz". Do końca sierpnia zmieni się organizacja ruchu na ulicach: Białej, Chłodnej, Drużbackiej, Karwowskiego, Klonowica, Limanowskiego, Małeckiego, Morawskiego, Orzeszkowej, Potworowskiego, Rynek Łazarski, Stolarskiej, Strusia, Szymborskiej i Załęże. Zmiany przewidują również wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h, a część skrzyżowań będzie równorzędnych.

Pod koniec czerwca Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z wykonawcą, spółką GZD z Jonkowa (warmińsko-mazurskie) na "wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach jednokierunkowych w dzielnicy Święty Łazarz w Poznaniu".

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego, malowanie nawierzchni, instalowanie znaków drogowych, oraz usługi związane z wykonywanymi robotami budowlanymi. Inwestycja będzie kosztować 294 097,22 zł.

W związku z powyższym do 29 sierpnia mogą występować utrudnienia w ruchu na następujących ulicach: Niecała, Biała, Stolarska, Konopnickiej, Orzeszkowej, Klonowica, Drużbackiej, Morawskiego, Szymborska, Strusia, Małeckiego, Chłodna, Załęże, Karwowskiego, Limanowskiego, Potworowskiego, Niegolewskich i rynek Łazarski. W tym czasie wykonywane będzie nowe oznakowanie pionowe i poziome, montowane urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Na czas prac prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na zmieniające się oznakowanie – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Jak przekonuje ZDM założeniem jest wprowadzenie kontraruchu rowerowego oraz zwiększenie bezpieczeństwa najmniej chronionych użytkowników dróg, czyli rowerzystów i pieszych.

Wprowadzenie projektu poprzedzone było dialogiem z mieszkańcami i radą osiedla. W toku rozmów ustalono, że nie będzie zmiany sposobu parkowania na uliczkach - chyba, że miejsca postojowe zlokalizowane są tam, gdzie prawo kategorycznie zabrania parkowania. Parkowanie ma odbywać się na zasadach ogólnych - kierowcy parkujący samochody na chodniku muszą pozostawić 1,5 metra szerokości chodnika dla pieszych, nie mogą także parkować w odległości do 10 metrów od skrzyżowań i przejść dla pieszych – przekonuje Grzegorz Pluta zastępca dyrektora ZDM ds. organizacji i bezpieczeństwa ruchu.

Jak przekonują drogowcy i pomysłodawcy dzięki wprowadzeniu ruchu rowerów "pod prąd" szczególnie zyskają piesi, gdyż rowerzyści nie będą już mieli powodu, by jeździć chodnikami.

Kontraruch to możliwość jazdy rowerem "pod prąd" na ulicy jednokierunkowej, bez wyznaczania osobnego pasa dla rowerów. Ulice, które są za wąskie do tego, żeby minęły się na nich dwa auta, są wystarczająco szerokie, żeby bezpiecznie minął się samochód i jadący z naprzeciwka rowerzysta – tłumaczy Andrzej Janowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Projekty nie zmieniają sposobu parkowania - na ulicach z kontraruchem będzie można parkować auta na zasadach ogólnych, pamiętając o pozostawieniu min. 1,5 m pieszym. Tylko na wlotach i wylotach w ulice pojawią żółte słupki rozdzielające ruch samochodowy od rowerowego. Skorzystają na tym też piesi - przejścia dla pieszych zabezpieczone takimi słupkami na prefabrykowanych azylach są bezpieczniejsze. Poprawi się też widoczność przed przejściami dla pieszych - zgodnie z przepisami auta nie będą mogły parkować 10 m przed przejściem, tak, żeby piesi byli widoczni dla nadjeżdżających kierowców. Na ulicach objętych projektem zostanie wprowadzone ograniczenie do 30km/h, część skrzyżowań będzie równorzędnych – dodaje Andrzej Janowski z Rowerowego Poznania.

Projekt "Rowerowy Łazarz" jest projektem z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, z edycji 2016. W głosowaniu mieszkańców uzyskał 1845 głosów i zajął 5. miejsce w dzielnicy Łazarz (na 27 projektów dopuszczonych do głosowania).

Doświadczenia innych miast, w tym polskich pokazują, że na ulicach z kontaruchem poprawia się bezpieczeństwo, spada liczba wypadków. Od lat kontaruchem objętych jest ok. 200 ulic w Gdańsku i w tym czasie zdarzyła się tylko jedna kolizja między samochodem a rowerem wynikająca z jazdy w przeciwnych kierunkach. W Radomiu, gdzie od roku kontraruchem objęte są wszystkie ulice jednokierunkowe w mieście, nie zdarzył się na nich żaden wypadek z udziałem rowerzysty. Jadący z przeciwnych stron kierowca samochodu i rowerzysta cały czas się widzą, co pozwala na bezpieczne minięcie. Znacznie bardziej niebezpieczne dla rowerzystów jest ich wyprzedzanie przez jadące w tym samym kierunku samochody, bo rowerzysta nie widzi wyprzedzającego go samochodu – przekonuje Andrzej Janowski.

"ROWEROWY ŁAZARZ" – projekty stałej organizacji ruchu polegające na wykonaniu kontraruchów rowerowych wraz z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i skrzyżowań równorzędnych:

ul. Biała - POBIERZ {PDF}

ul. Chłodna - POBIERZ {PDF}

ul. Drużbackiej - POBIERZ {PDF}

ul. Karwowskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Klonowica - POBIERZ {PDF}

ul. Konopnickiej - POBIERZ {PDF}

ul. Małeckiego - POBIERZ {PDF}

ul. Morawskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Niecała - POBIERZ {PDF}

ul. Orzeszkowej - POBIERZ {PDF}

ul. Potworowskiego - POBIERZ {PDF}

ul. Rynek Łazarski - POBIERZ {PDF}

ul. Stolarska - POBIERZ {PDF}

ul. Strusia - POBIERZ {PDF}

ul. Szymborska - POBIERZ {PDF}

ul. Załęże - POBIERZ {PDF}

Opis projektu - POBIERZ {PDF}


R E K L A M A

Komentarze (10)

12-08-2017 10:01:41
4sa
Wprowadzenie ścieżki rowerowej na ul. Karwowskiego to absurd /pisząc delikatnie/, biorąc pod uwagę, że w ciągu doby można spotkać kilku rowerzystów.
08-08-2017 06:41:46
Andrzej
Jak tylko w tytule pojawi się słowo "rower" zaraz trole rzucają się jak na sępy na padlinę. W tej maszynie (rowerze) musi być coś demonicznego..
07-08-2017 17:27:21
morlock
Heh i co? od 14:13 indolencja rządząca czeka pilnie czytając lazarz.pl by postujący TU rozwiązali za ZDM i radę wiejską ten problem? Jak widać myślenie boli. POdpowiem - nikomu nie przeszkadzały nieliczne rowery jadące po łazarskich chodnikach bo zarówno kultura pieszych jak i zroweryzowanych jest na wyższym poziomie niż bandy spod znaku "miasta". I tyle w temacie.
07-08-2017 14:13:11
morlock
@Albańczyku Z całym pozostałym szacunkiem. Nie masz POjęcia co wyprawia się na Drużbackiego, Limanowskiej i innych łazarskich zadoopiach. I to we wszystkich godzinach doby. Na codzień widzę babusie wchodzące bezkrytycznie na zebrę bez rozglądania się i kierowców (przeważnie kierowczyce- to nie żart a zamierzony zarzut) paplających bezkrytycznie przez ajfony i jadących, niestety ślepo na pamięć wąwozem zaparkowanych aut. Starczy jeden burek w czarnym z bloczkiem mandatów i jak fama się rozniesie po POznaniu to i bezpieczeństwo wzrośnie na naszych uliczkach a i rzeczony "burek" dostanie premię za pierdylion mandatów wystawionych w ciągu jednej godziny. Pozdrawiam stałych mieszkańców Osiedla Św. Łazarza.
07-08-2017 13:15:19
morlock
Nigdy nie słyszałem o kolizji pieszego z rowerowcem na łazarskich chodnikach,natomiast o zderzeniu 2 rowerowców i to na" ich" ścieżce pisał p. Janusz 09.09. ub.roku. Mam sentyment do bicyclistów (licentia poetica) bo sam kiedyś namiętnie pedałowałem więc słysząc/widząc rower na chodniku zwyczajnie namknę się bo wiem że tu jest bezpieczniejszy/a niż na asfalcie i ta maszyna prawieprosta na trotuarze mi nie przeszkadzają ale toooo?! Z kim to k****a konsultowali? Ze swoim klakierskim elektoratem?! Sine nobilitate lub zwyczajnie - włażenie w okrężnicę swojemu szefos - tffuu. Ps. Zbyt lakoniczny ten "news" więc mogę ino wieszczyć kłopoty np. z dotarciem służb alarmowych do zdarzeń (jak tego slangu nie lubię) i śmieciarek do kibli przy posesjach w węższych uliczkach. Na veto za późno skoro nas postawiono przed faktem dokonanym, no ale "óne" znaczy decydenci " tesz ciekawie popaczo có spaprały" na łazarskim poligonie i już PO roku coś zmienią, upss - miało być "prze samorządowymi wyborami". Przepraszam za błąd :-(.
07-08-2017 12:38:07
albańczyk
Projekt to żadne rozwiązanie problemu rowerowego. Na łazarskich uliczkach pomieści się i samochód i rower. Na takich ulicach jak Morawskiego czy Limanowskiego samochody i tak nie jadą więcej niż 30 km/h i nie stanowią żadnego zagrożenia. Najlepiej zrobić najtańszym kosztem i chwalić się jaki to Poznań nie jest prorowerowy. Jedyne potrzebne ścieżki to wzdłuż Głogowskiej, Hetmańskiej, czy Reymonta. Inne są zupełnie zbędne. Rezultatem będą polikwidowane miejsca parkingowe i ścieżki pomalowane na wyrobionym od kół parkujących aut asfalcie.
07-08-2017 10:47:31
xx
Ja trochę z innej beczki - dlaczego w projekcie (na mapie) nazwa ulicy "Rynek: w nazwie Rynek Łazarski jest pisana małą literą, w projekcie jest wielką literą. Bałagan po prostu. Dalej, zdanie ".. ul. Rynek Łazarski jest podporządkowana względem ul. Dmowskiego, ul. Calliera i ul. Głogowską." jest napisane błędnie. chyba powinno być "...ul. Rynek Łazarski jest podporządkowana względem ul. Dmowskiego, ul. Calliera i ul. Głogowskiej."
07-08-2017 10:24:45
Poznaniak
@gość Przygotowane było bardzo mądrze - ktoś nieźle na tym zarobi... Sztuka dla sztuki i marnowanie pieniędzy. Miś na miarę ichnich możliwości!
07-08-2017 09:16:31
kajka
Ciekawe co się zmieni na Chłodnej....czyzby mieli zrobić asfalt? bo jakoś nie wiedzę żeby po kocich łbach chcieli jeżdzić rowerzyści.
07-08-2017 08:40:30
gość
Największą bzdurą jest zmiana na ulicy Załęże gdzie jest ulica brukowana i rowerzyści w życiu nie będą tamtędy jeździć. nie wiem kto to wszystko akceptował ale chyba nie było to zbyt mądrze i rozumnie przygotowane . rowerzyści i tak jeżdżą po chodniku i na przejściach dla pieszych totalnie nie znając przepisów ruchu drogowego
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: