Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulica Jarochowskiego ma być jednokierunkowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulica Jarochowskiego ma być jednokierunkowa
16-03-2017 12:38   Janusz Ludwiczak
Rada miasta przeznaczyła 3 mln zł na przebudowę ulicę Jarochowskiego. W ramach inwestycji ma pojawić się nie tylko nowa nawierzchnia i zieleń, ale również ma zmienić się organizacja ruchu. Ulica Jarochowskiego ma stać się jednokierunkowa. Zdaniem Filipa Olszaka, przewodniczącego Rady Osiedla Św. Łazarz dzięki temu rozwiązaniu pojawi się więcej miejsc parkingowych w okolicach Areny, a także uspokojony zostanie ruch.

Pod koniec ubiegłego roku podczas sesji budżetowej Rada Miasta Poznania przeznaczyła 3 miliony złotych (1 100 000 zł na ten rok, kolejne 1,9 mln zł na rok 2018) na przebudowę ulicy Jarochowskiego. Plany zakładają remont nawierzchni jezdni, wymianę chodników i nasadzenie nowej zieleni.

W ramach inwestycji miałaby zmienić się również organizacja ruchu - ulica Jarochowskiego byłaby jednokierunkowa.

Sądzę, że byłoby to ciekawe rozwiązanie, które uspokoi ruch na tej ulicy. Samochody poruszałyby się wolnej, dzięki czemu poprawiłoby się bezpieczeństwo dla osób przemieszczających się do i z Parku Kasprowicza, wśród których są rodziny z dziećmi. Dzięki temu rozwiązaniu zyskalibyśmy dodatkowe miejsca parkingowe, których brakuje dla okolicznych mieszkańców i gości przyjeżdżających do Areny. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami – uważa Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

W tym celu w środę odbyło się wspólne spotkanie łazarskich samorządowców z wiceprezydentem Maciejem Wudarskim i przedstawicielami Zarządu Dróg Miejskich.

Rozmawialiśmy na ten temat z prezydentem Maciejem Wudarskim. Ustaliliśmy, że ZDM przeprowadzi analizę jakie rozwiązania komunikacyjne na tej ulicy są możliwe do realizacji, a także jaki będzie bilans miejsc parkingowych – wyjaśnia Filip Olszak z Rady Osiedla Św. Łazarz.

Jednokierunkowa Jarochowskiego to pomysł nie nowy. Do ubiegłorocznej edycji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego (2017) został zgłoszony projekt "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego (na odcinkach od Chociszewskiego do Hetmańskiej oraz od Wyspiańskiego do Sczanieckiej). Projekt zakłada również wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h lub nawet do 20 km/h. Oprócz tego przez ul. Hetmańską ma powstać przejazd rowerowy.

"Co chcemy zrobić? Dla rowerzystów – kontrapasy lub kontraruch – umożliwienie jazdy „pod prąd” ul. Jarochowskiego po jej zmianie w jednokierunkową; budowa nowego przejazdu rowerowego przez ulicę Hetmańską. Dla mieszkańców ulicy: więcej niż obecnie miejsc parkingowych – zrobi się dla nich miejsce na jezdni dzięki zmianie w jednokierunkową. Zasadzenie nowych drzew. Dla wszystkich mieszkańców: pędzące samochody przestaną zagrażać bezpieczeństwu dzięki zlikwidowaniu „skrótu przez Łazarz” którym kierowcy z innych dzielnic omijają Hetmańską – Reymonta. Po zmianach ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa od ul. Chociszewskiego do ul. Hetmańskiej, od ul. Chociszewskiego do ul. Szczanieckiej i od ul. Wyspiańskiego do ul. Szczanieckiej, z ograniczeniem prędkości do 30 km/h lub jeśli okaże się to możliwe na niektórych odcinkach – 20km/h (strefa zamieszkania); to spowoduje ucięcie tranzytu przez dzielnicę. Samochody będą poruszać się wolniej, ale płynnie. Nastąpi uspokojenie ruchu samochodowego na ulicy" – objaśniał Andrzej Janowski, autor projektu "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce" i członek Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Zanim na Jarochowskiego zostaną wprowadzone zmiany w tej sprawie wypowiedzą się sami mieszkańcy podczas konsultacji społecznych, które zostaną przeprowadzone w drugiej połowie roku. Wcześniej ZDM i Politechnika Poznańska przygotują analizy.


R E K L A M A

Komentarze (25)

04-04-2017 14:07:04
doh
bardzo dobrze - jednokierunkowa i jeszcze najlepiej zeby podniesli skrzyzowania zeby kretyni w mesiach nie cisneli po ulicy ile fabryka dala
26-03-2017 19:53:29
M.
@Ł, i z tej wyremontowanej ulicy Jarochowskiego wszystkich zmusimy do wjazdu w Sczanieckiej z nierówną kostką brukową i szynami tramwajowymi. Serdecznie współczuję mieszkańcom Sczanieckiej, kupowali mieszkania przy w miarę spokojnej i cichej ulicy, ale ktoś właśnie wpadł na pomysł, żeby to zmienić...
26-03-2017 10:42:19
Potoczny
Nie ma żadnych dowodów, że wprowadzenie jednokierunkowego ruchu na Jarochowskiego sprawi, że uspokoi się tam ruch. Może być odwrotnie, na co jest wiele przykładów, np. wprowadzenie jednokierunkowości na Mostowej, co zamieniło tę ulicę w prawdziwą arterię dla samochodów. Jednokierunkowość wręcz sprzyja tranzytowości, kierowcy częściej wybierają takie ulice, przez to stają się one ruchliwe. Poza tym wzrasta ruch na sąsiednich ulicach(tu: Bogusłąwskiego, Stablewskiego, Potworowskiego, Kasprzaka, Morawskiego, Sczanieckiej, które muszą przejąć ruch z drugiego kierunku. Fatalny pomysł, źle prowadzony. Najpierw daje się pieniądze z budżetu miasta na przebudowę, a później dopiero trwają niby konsultacje na temat tego, jak ta ulica ma wyglądać. Gdyby nie portal lazarz.pl większość mieszkańców w ogóle nie wiedziałaby, że komuś zachciało się wprowadzić ruch jednokierunkowy na Jarochowskiego. Ale zaraz ruszy akcja protestu i mammy nadzieję, że uda się ten pomysł zlikwidować.
26-03-2017 00:06:28
mieszkaniec
@Ł.: Czyżby to pani Łazarz? Może najlepiej zróbcie wszystkie ulice jednokierunkowe, kontrasrazy dla rowerzystów i nasadzcie jak najwięcej drzewek przy ulicach, albo jeszcze lepiej wprowadźcie zakaz ruchu dla samochodów na całym Łazarzu - będziecie mieli super dzielnicę z ekoświrami i starymi grzybami. A róbcie tak dalej - zdaje się, że Łazarz się wyludnia: http://www.lazarz.pl/?id=2&nr=11136
25-03-2017 23:56:27
Ł.
Ulica ma być jednokierunkowa od Chocuszewskiego do Szczanieckiej i od Wyspiańskiego do Szczanieckiej w drugą stronę Takie rozwiązanie jest dobre dla szpitala i przecina tranzyt I uwalnia chodniki od samochodów Wszystko jest przemyślane Co chwila na tym portalu jest nagonka jednych na drugich i są postponowane wszystkie pomysły jak ŁukasZawisza czy Stablewskiego a potem okazuje się że wszystko się świetnie sprawdza Ludzie prośba o trochę spokoju oraz przemyślenia niektórych spraw. To Dla dobra wszystkich mieszkańców a nie albo tylko samochodziarzy albo cyklistow albo pieszych Każdy z nas tu mieszka i dla nas jest to robione Dla mieszkańców! Nie osób z innych osiedli czy nawet gmin
20-03-2017 10:44:57
Zaniepokojona
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Jarochowskiego sprawi, że ulica ta znacznie częściej będzie wybierana przez kierowców jako tranzytowa. Zwiększy się tez ruch na sąsiednich, mniejszych ulicach jako reakcja na wprowadzenie jednokierunkowości. Dzisiaj ulica ta nie jest wcale ruchliwa, po godzinie 19 robi się bardzo spokojna i tak jest do rana. Sprawa miejsc parkingowych to problem wydumany. Na wielu odcinkach często są one wolne.
19-03-2017 22:28:00
???
Dwa główne problemy podnoszone przez mieszkańców to tranzyt i brak miejsc parkingowych. Takie rozwiązanie zwiększa ilość miejsc i likwiduje tranzyt. Czego nie rozumiesz "zaniepokojona"? Wolisz tysiące obcych aut na dobę omijające korki na Hetmańskiej niż miejsca parkingowe dla mieszkańców?!??!
19-03-2017 13:06:29
Zaniepokojona
Dziwne pomysły Pana Olszaka. Najpierw wybieg dla psów, zlokalizowany pod oknami kilkuset mieszkańców kilku budynków mieszkalnych (i godziny szczekania/wycia psów); teraz robienie parkingu pod oknami ludzi. Ciekawam, jak będą wyglądały te "konsultacje"...
18-03-2017 15:59:03
Hania
@x, tez zauwazylam rujnowanie muru, widac wlasciciel knajpy ma zgode z miasta, gdzie odpowiedzialna osoba/urzednik dala zgode na ten proceder. No wlasnie masz racje pijane /ja dodalam/ towarzystwo bedzie sie wylewac z lokalu. Mam tylko nadzieje, ze nie dostali licencji na wystawienie stolikow na zewnatrz i do tego glosna muzyka bo w nocy bedzie zawierucha latem i w ciepla pogode. Nalezy pamietac, ze na obu naroznikach sa budynki mieszkalne. Osobiscie jestem oburzona zrujnowaniem plotu ale moze to ktos kto ma szerokie i glebokie znajomosci w UM czy gdzie tam trzeba zeby takie rujnowanie odstawiac. W glowie sie nie miesci.
18-03-2017 09:10:05
x
Ja na temat ulicy Wyspiańskiego. Od jakiegoś czasu trwa demolka zabytkowego muru wokół dawnych koszar. Odkąd nastał nowy właściciel ogromna część muru od strony ulic Wojskowej, Wyspiańskiego i Ułańskiej znikła. Cegły leżały w stosach potrzaskane, stworzono nowe zejścia, którymi zapewne mają się wlewać i wylewać klienci lokalu, podajacego piwo. Schody na rogu Wyspiańskiego i Wojskowej mają grafitowy, przygnębiający kolor, tak modny ostatnio w Poznaniu. Szkoda muru, szkoda utraty jednolitej koncepcji architektonicznej tego miejsca.
17-03-2017 14:39:34
Hania
W UM Poznan na sile chce sie wprowadzac zmiany, dlaczego, po co ??? Po aby osoby odpowiedzialne mogly sie wykazac, ze za cos biora pieniadze ? Niech juz ta ekipa idzie w kibinimater bo wszystko popsuja. Dla mlodych wyrazenie w kibinimater oznacza w chole......lub do diabla. Zamiast naprawiac, remontowac, ratowac nasz Lazarz to marnuja pieniadze na kolejne stacje rowerowe. Dobry gospodarz dba o to co ma niestety ekipa p.Jaskowiaka olewa remont ulic/jezdni, ktore prosza sie o remont natychmiast i to od wielu, wielu lat. Wstyd UM Poznan.
17-03-2017 07:38:47
Negatyw
Chory pomysł. Parkujące tam auta, należy zapakować na lawety i wywieźć za miasto. Na pewno nie będę kręcił zygzaków. Ta ulica MUSI być dwukierunkowa i tyle (!!!!!!!!). Choćby z uwagi na szpital.
17-03-2017 07:13:32
tonny
@morlock: a czytać umiesz??? Zanim na Jarochowskiego zostaną wprowadzone zmiany w tej sprawie wypowiedzą się sami mieszkańcy podczas konsultacji społecznych, które zostaną przeprowadzone w drugiej połowie roku. Wcześniej ZDM i Politechnika Poznańska przygotują analizy.
16-03-2017 23:55:38
kierowca
To już przestaje być śmieszne. Wczoraj czytam o opóźnionej po raz kolejny Kolejowej, teraz Jarochowskiego jednokierunkowa. Tu już przestaje być fajne, zaczynam zgadzam się z poprzednikami - czas przeprowadzić się poza Poznań. A najlepiej zróbcie jeszcze jednokierunkową Matejki, Kasprzaka, Chociszewskiego, do tego jeden kierunek na Łukaszewicza i Kolejowej. Ile zyskacie miejsc postojowych. A zapomniałbym... przecież ma być strefa płatnego parkowania.
16-03-2017 22:18:43
Łazarzanin
Ja proponuję zrobić wszystkie ulice jednokierunkowe i to koniecznie w tym samym kierunku!. Wtedy będziemy mieli najlepsze uspokojenie ruchu. Przecież to jest jakaś paranoja. Tu się wcale nie myśli o mieszkańcach. Jak mieszkańcy mają dojechać do Swoich domów? Jadąc jeszcze bardziej zakorkowaną reymonta i hetmańską, albo zakorkowaną kasprzaka? Ja rozumiem, że radni nie mieszkają w tej okolicy, a ni nie posiadają samochodów, więc mają to w d...., ale może tak od czasu do czasu jednak pomyśleć, żeby przeprowadzić jakąś inwestycję tak, żeby nie utrudniać jeszcze bardziej życia mieszkańców!
16-03-2017 21:51:42
ja
tomek, tak byloby najlepiej, ulica przecieta, slepa, klasyczne przeciecie tranzytu.
16-03-2017 21:04:25
Tomek
Ni w ząb nie wiem, w którym kierunku ten ruch, a raczej o jakim zwrocie, gdyż kierunek pozostaje ten sam co dotychczas... Wg rozpiski: "ul. Chociszewskiego do ul. Hetmańskiej, od ul. Chociszewskiego do ul. Szczanieckiej i od ul. Wyspiańskiego do ul. Szczanieckiej" wychodzi, że w okolicach Szczanieckiej samochody pojadą na czołówkę i będą mogły skręcić tylko w Szczanieckiej... Faktycznie tak ma być?
16-03-2017 19:48:08
M.
A może tak radni pochylą się nad ulicami, po których jazda to jeden wielki tor przeszkód. Sczanieckiej na odcinku pomiędzy Głogowską i Kasprzaka - coraz bardziej zapadająca się kostka brukowa i nikomu niepotrzebne torowisko. Lodowa - nowy sposób na uspokojenie ruchu czyli jezdnia dwupoziomowa. A na koniec uwaga dotycząca kompletnie niespójnej polityki naszego miasta. Z jednej strony będziemy w centrum zmieniać organizację na jednokierunkową i będziemy zmiejszać dopuszczalną prędkość, a z drugiej dla setki domostw miasto będzie poszerzało 2 km drogę przez las o 3m, żeby mieszkańcy ościennych gmin mieli szybszą przelotówkę i puścić autobus (dla przypomnienia dla 100 domów). Kompletna paranoja.
16-03-2017 16:14:52
Hania
Tak, tak bedzie wiecej miejsc parkingowych dla pracownikow szpitala i odwiedzjacych. Szpital i Arena powinni miec swoj parking, najlepiej kilku pietrowy, tak jak wszedzie na swiecie a nie wyslugiwac sie miejscami parkingowymi mieszkancow fyrtla lazarskiego. No i oczywiscie rowerzysci zajma tez czesc Jarchowskiego i to wlasnie chodzi, zabrac mieszkancom i oddac przyjezdnym i rowerzystom. Brawo, grunt to myslec o PRZYJEZDNYCH i o 5% uzytkownikow ulic jakimi sa rowerzysci. Jestem ciekawa jakie objazdy bedzie trzeba wykonac poruszajac sie w naszym fyrtlu ? Teraz sie nie dziwie, ze nie ma pieniedzy na remont Kolejowej, bo robi sie wszystko inne a nie to co TRZEBA.
16-03-2017 15:03:46
diablo17
Najlepiej jak by Jarochowskiego była jednokierunkowa od Wyspiańskiego w stronę Hetmańskiej, a Kasprzaka w stronę Matejki też aby była jednokierunkowa i mamy piękne uspokojenie ruchu, kilkadziesiąt nowych miejsc parkingowych i jeszcze dla rowerzystów znajdzie się miejsce na ścieżkę.
16-03-2017 15:00:03
zaciekawiony
Strasznie jestem nie zadowolony z zachowania radnych i ZDM. Mieszkam na Przybyszewskiego, usuwając samochody z bocznych uliczek wprowadzacie więcej samochodów na główne ulice. Nikt się nie liczy z osobami mieszkającymi przy takich drogach. Robicie sobie dobrze naszym kosztem!!! Takim postępowaniem zniechęcacie mnie do miasta. Wyprowadzę się do gminy ościennej. A do miasta i tak będę przyjeżdżał samochodem ( i tu kopcił). P.S. komunikacja publiczna jest za droga w stosunku do naszych zarobków. Samochód jest nie wiele droższy od biletu mpk.
16-03-2017 13:48:03
m
Super:) tak trzymać, czas skończyć ze skrótami przez naszą okolice.
16-03-2017 13:38:57
ten
TEN REDAKTOR NIE MA POJECIA O TYM CO ROBIA MEDIA PISZE TAKIE BZDURY KTORE CZESTO NIE POKRYWAJA SIE Z PRAWDA. PEWNIE NAWET NIE OPUBLIKUJĘ MOJEGO KOMENTARZA BO GO OCZERNIA. NO ALE ZROBIE SE ZRZUT EKRANU ZEBY BYLO ZE PISALEM HEHE
16-03-2017 13:16:21
aby
20 km/godz to zdecydowanie za dużo. Powinno być 10 km/godz albo lepiej 5 km/godz. Oczywiście obowiązujące bezwzględnie rowerzystów.
16-03-2017 13:09:28
morlock
Bez obrazy ale doczytałem z tych wyPOcin no może 5 zdań. Nie można krócej? W JAKIM KIERUNKU MA BYĆ JEDNOKIERUNKOWA? To takie trudne?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: