Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Chcą przedłużyć tunel od peronu 3 do centrum handlowego Poznań City Center - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Chcą przedłużyć tunel od peronu 3 do centrum handlowego Poznań City Center
13-01-2016 00:47   Janusz Ludwiczak
"Wystarczy przedłużyć tunel o 250 metrów. Podróżni będą mogli dostać się do postoju taksówek, przystanków komunikacji miejskiej oraz dworca autobusowego PKS. Poznański dworzec kolejowy jest drugim co do ilości obsługiwanych pasażerów w Polsce" – zauważa Adam Pawlik, Radny Miasta Poznania. PiS chce, by zamiast kładki naziemnej, która ma powstać od ulicy Głogowskiej nad peronami do budynku nowego dworca Poznań Główny przedłużony został istniejący tunel, który łączy Dworzec Zachodni z peronami. Inwestycja miałaby kosztować 25 milionów złotych.

PKP chce wybudować naziemną kładkę, która ma połączyć ulicę Głogowską z nowym budynkiem dworca Poznań Główny i peronami.

Naszym zdaniem ta kładka wcale nie rozwiąże problemu, dlatego postulujemy alternatywne rozwiązanie w postaci przedłużenia tunelu, który ułatwi pasażerom przesiadkę z pociągu na tramwaj, autobus miejski, PKS czy taksówkę. Kolej sprzedając swoją nieruchomość wiedziała, że duży potok pasażerów będzie przebiegać z dworca przez centrum handlowe – powiedział Tadeusz Dziuba, poseł PiS.

Przedłużenie tunelu od peronu 3 pod centrum handlowym Poznań City Center do al. Króla Przemysła II miałoby kosztować 25 milionów złotych.

Tunel pod ul. Matyi kosztował 100 tys. zł za mb, to są dane z Trigranitu. Łatwo policzyć, że 250 metrów tunelu kosztowałoby 25 mln zł. Kładka, którą ma zbudować Trigranit ma kosztować 10 mln zł. Źródłem finansowania mogą być pieniądze pochodzące z podpisanego porozumienia PKP S.A. z Trigranitem – wylicza radny Adam Pawlik.

Możliwe, że inwestycję tą mógłby sfinansować również rząd. PiS zapowiedział również, że będzie domagać się, by przebudowane obecnie perony 4, 5 i 6 zostały przykryte jedną, wspólną wiatą.


Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
02

paź

do 04-10-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Caravans Salon Poland 2020" - Targi kamperów i przyczep kempingowych oraz wyposażenia
"Boatex" - Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych

03

paź

11:00
Łazarz
Spacer tropem Łazarskich bambrów
To historia pisana nazwiskami familii, których korzenie sięgają pierwszych rodzin przybyłych z okolic Bambergu do podpoznańskich wsi. W Świętym Łazarzu gospodarzył

21

paź

do 23-10-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Poleco" - Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska Targi
"Eco-Trends" - targi ekologiczne

23

paź

do 25-10-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Retro Motor Show" - Targi Pojazdów Zabytkowych

03

lis

do 06-11-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje Technologie Maszyny
"3D Solutions" - Targi Druku i Skanu Trójwymiarowego
Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: