Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Poznańscy radni chcą przedłużenia przejścia podziemnego z Dworca Zachodniego do City Center - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Poznańscy radni chcą przedłużenia przejścia podziemnego z Dworca Zachodniego do City Center
09-12-2015 00:55   Janusz Ludwiczak
Podczas wtorkowej sesji Rada Miasta przyjęła stanowisko, w którym domaga się przedłużenia istniejącego tunelu pod peronami w kierunku wschodnim, poza galerię handlową, przykrycie modernizowanych peronów 4-6 wspólną wiatą, chroniącą pasażerów przed deszczem i śniegiem, a także umieszczenie na peronach tablic informujących o odjazdach i przyjazdach wszystkich istniejących środków transportu zbiorowego w kluczowych miejscach kompleksu dworcowego oraz na przystankach tramwajowych i autobusowych w jego najbliższym sąsiedztwie. Jest również propozycja uporządkowania numeracji peronów.

Dworzec Poznań Główny obsługuje rocznie ok. 20 milionów pasażerów (drugi najbardziej obciążony dworzec w Polsce) i w dużej mierze kreuje wizerunek miasta Poznania. Rolą dworca jako głównego węzła przesiadkowego w regionie jest przede wszystkim integracja różnych rodzajów transportu publicznego: kolejowego (perony 1-6); tramwajowego (ul. Głogowska, ul. Matyi, peron 7); autobusowego miejskiego (ul. Wolne Tory); autobusowego międzynarodowego i regionalnego (Dworzec PKS). Wszystkie te formy transportu powinny łączyć się ze sobą najkrótszą pieszą drogą dotarcia. Połączenie wszystkich czterech istniejących różnych komunikacji publicznego transportu zbiorowego pozwoli na sprawne i szybkie przemieszczanie się pasażerów pomiędzy nimi, skróci całkowity czas podróżowania i pozwoli konkurować publicznemu transportowi zbiorowemu z transportem indywidualnym. Aby dworzec Poznań Główny spełniał rolę węzła przesiadkowego oraz stał się obiektem komfortowym dla podróżnych należy podjąć działania wymienione w treści niniejszego stanowiska – argumentuje Łukasz Mikuła, przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania.

Rada Miasta Poznania zwraca się o uwzględnienie w projektowanych rozwiązaniach następujących elementów: przedłużenie istniejącego tunelu pod peronami w kierunku wschodnim, poza galerię handlową; przykrycie modernizowanych peronów 4-6 wspólną wiatą, chroniącą pasażerów przed deszczem i śniegiem; umieszczenie tablic informujących o odjazdach i przyjazdach wszystkich istniejących środków transportu zbiorowego w kluczowych miejscach kompleksu dworcowego oraz na przystankach tramwajowych i autobusowych w jego najbliższym sąsiedztwie; zapewnienie wysokiej funkcjonalności i jakości wykonania dla łącznika pomiędzy budynkiem nowego dworca PKP a kładką na poziomie +1 do peronów 4-6, w szczególności poprzez wydzielenie łącznika z przestrzeni parkingu, uwzględnienie odpowiedniej szerokości przejścia i usunięcie potencjalnych przeszkód oraz uporządkowanie numeracji peronów - zamiana numerów peronów 1 z 3, aby numery były narastająco od budynku nowego dworca oraz peronów 4a z 4b, aby perony z literą a były zawsze po stronie północnej (analogicznie do 1a i 2a) – wskazuje radny Adam Pawlik.

Rada Miasta zwróciła się do prezydenta Poznania o dołożenie wszelkich starań, aby poprzez rozmowy z przedstawicielami spółek grupy PKP, administracji rządowej oraz właścicieli galerii handlowej, doprowadzić do wprowadzenia zaproponowanych rozwiązań w życie.


Komentarze (2)

09-12-2015 10:41:00
x
Ale oni nie mogą podkopać galerii, bo ona już ledwo stoi. A poza tym pasażer ma zabłądzić na teren City Center, powłóczyć się z bagażami na jego poziomach, zebrać 100 ulotek od hostess, a potem z obłędem w oczach spytać o drogę do drzwi obrotowych, które go z niego uwolnią. Jeśli się nie zatną.
09-12-2015 08:12:20
albańczyk
Niech już zostawią jak jest. Znowu będzie 2 lata zamknięte wszystko...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
07

maj

do 08-05-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

02

lip

do 03-07-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

27

sie

do 28-08-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

22

paź

do 23-10-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: