Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Po wprowadzeniu strefy parkowania większość ulic będzie jednokierunkowa z ograniczeniem do 30 km/h - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Po wprowadzeniu strefy parkowania większość ulic będzie jednokierunkowa z ograniczeniem do 30 km/h
10-09-2019 06:30   Janusz Ludwiczak
ZDM przedstawił projekty z organizacją ruchu po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania na Łazarz. Znaczna część ulic, m.in. Potockiej, Dmowskiego, Lodowa, fragment Łukaszewicza, a także Jarochowskiego będzie jednokierunkowa. Praktycznie cały Łazarz ma zostać objęty kontraruchem rowerowym. W środę i czwartek projektanci, specjaliści ZDM i Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz przedstawiciele Rady Osiedla Św. Łazarz będą do dyspozycji mieszkańców, by informować o planowanych zmianach.

Jak już informowaliśmy wielokrotnie strefa płatnego parkowania ma objąć obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego, czyli praktycznie cały Łazarz z wyjątkiem ulic na południe od II ramy komunikacyjnej, tj. ul. Hetmańskiej.

W poniedziałek Zarząd Dróg Miejskich udostępnił projekt stałej organizacji ruchu po wprowadzeniu strefy wraz z lokalizacją parkometrów.

Po zmianach jednokierunkowe będą m.in. ulice Potockiej, Dmowskiego, Lodowa, Jarochowskiego, Małeckiego, Łukaszewicza (od Mottego do Granicznej), Ułańska czy fragment Marcelińskiej. Ponadto na większości ulic wprowadzona zostanie strefa "Tempo 30", która oznacza ograniczenie prędkości do 30 km/h, a także pojawią się kolejne kontraruchy dla rowerów, umożliwiające użytkownikom jednośladów poruszanie się "pod prąd".

– Rozwiązania ujęte w projekcie uwzględniają zmianę kierunków ruchu na części ulic osiedla, wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości i skrzyżowań równorzędnych oraz dostosowanie parkowania do obowiązujących przepisów. Projekt wymaga jeszcze zatwierdzenia przez Miejskiego Inżyniera Ruchu. Wdrożenie nowej organizacji ruchu spowoduje zmniejszenie liczby samochodów przejeżdżających przez Łazarz, ograniczy parkowanie na chodnikach i poprawi bezpieczeństwo, szczególnie wśród pieszych. Przeprowadzone na terenie osiedla badania parkowania wykazały, że niemal 75% istniejących tutaj miejsc postojowych może utrudniać poruszanie się pieszym – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

W środę i czwartek odbędą się spotkania dla mieszkańców z projektantami, specjalistami ZDM, przedstawicielami Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz Rady Osiedla Św. Łazarz.

Na "dolnym" Łazarzu spotkanie odbędzie się w środę 11 września w godz. od 8:00 do 11:00 oraz od 16:00 do 19:00 w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Łukaszewicza 9/13.

Na "górnym" Łazarzu spotkanie zaplanowano w czwartek, 12 września w godz. od 8:00 do 11:00 oraz od 16:00 do 19:00 w Szkole Podstawowej nr 33 przy ul. Wyspiańskiego 27.

Wdrożenie strefy płatnego parkowania na Łazarzu planowane jest jesienią 2020 roku.

Kierunki ruchu [pobierz PDF]

Kierunki ruchu – [pobierz PDF]

Ulica Bogusławskiego [pobierz PDF]

Ulica Bukowska [pobierz PDF]

Ulica Chociszewskiego [pobierz PDF]

Ulica Dmowskiego [pobierz PDF]

Ulica Głogowska (od Hetmańskiej do Berwińskiego) [pobierz PDF]

Ulica Głogowska (od Berwińskiego do Zachodniej) [pobierz PDF]

Ulica Głogowska (od Zachodniej do Mostu Dworcoweego) [pobierz PDF]

Ulica Grunwaldzka (od Reymonta/Przybyszewskiego do Ułańskiej) [pobierz PDF]

Ulica Grunwaldzka (od Ułańskiej do Stolarskiej) [pobierz PDF]

Ulica Iłłakowiczówny [pobierz PDF]

Ulica Jarochowskiego [pobierz PDF]

Ulica Kasprzaka [pobierz PDF]

Ulica Kolejowa [pobierz PDF]

Ulica Konopnickiej [pobierz PDF]

Ulica Limanowskiego [pobierz PDF]

Ulica Lodowa [pobierz PDF]

Ulica Łukaszewicza (od Potockiej do Stablewskiego) [pobierz PDF]

Ulica Łukaszewicza (od Stablewskiego do Granicznej) [pobierz PDF]

Ulica Małeckiego [pobierz PDF]

Ulica Marcelińska [pobierz PDF]

Ulica Matejki (od Grottgera do Grunwaldzkiej) [pobierz PDF]

Ulica Matejki (od Niegolewskich do Grottgera) [pobierz PDF]

Ulica Niegolewskich [pobierz PDF]

Ulica Orzeszkowej [pobierz PDF]

Ulica Polna [pobierz PDF]

Ulica Rokietnicka [pobierz PDF]

Ulica Śniadeckich (od Grunwaldzkiej do Orzeszkowej) [pobierz PDF]

Ulica Śniadeckich (od Orzeszkowej do Głogowskiej) [pobierz PDF]

Ulica Stolarska [pobierz PDF]

Ulica Święcickiego [pobierz PDF]

Ulica Szylinga [pobierz PDF]

Ulica Ułańska (od Wyspiańskiego do Grottgera) [pobierz PDF]

Ulica Ułańska (od Grottgera do Grunwaldzkiej [pobierz PDF]

Ulica Wojskowa [pobierz PDF]

Ulica Wyspiańskiego (od Reymonta do Ułańskiej) [pobierz PDF]

Ulica Wyspiańskiego (od Ułańskiej do Głogowskiej) [pobierz PDF]

Legenda [pobierz PDF]

Informacje dodatkowe [pobierz PDF]


Komentarze (24)

17-09-2019 15:41:36
mieszkaniec
@Ricki: Chyba ktoś Ci rozum odebrał. Wyburzyć kamienice? To trzeba byłoby tak zrobić z całym Poznaniem. Ale jasne drzewa najważniejsze... Zróbmy puszczę
17-09-2019 13:22:10
Ricki
Łazarz jest paskudnym, zaniedbanym i prowincjonalnym osiedlem, więc robienie tu SPP niczego nie rozwiąże. Nadal będą dziurawe chodniki, drogi jak na rosyjskiej prowincji, rozlatujące się kamienice, brak nowoczesnej infrastruktury, brak parkingów i menele. Prawda jest taka, że na Łazarzu łatwiej spotkać bezdomnego pchającego wózek ze śmieciami, niż kobietę z dzieckiem:) Najprościej będzie wyburzyć całą dzielnicę i przerobić na tereny zielone - takie płuca Poznania. Przynajmniej będzie czysto... zapewne do czasu:) Obecnym mieszkańcom życzę dużo szczęścia, bo lepiej na Łazarzu już nie będzie:)
15-09-2019 09:52:44
M.
@mkol, na miejscu wyznaczonym jako stacja rowerów i hulajnóg przy Kasprzaka/Sczanieckiej i tak parkują samochody. Często widzę kierowców, którzy przesuwają rowery pod drzewo albo na chodnik. Swoją drogą, dla kierowców znak o stacji nie jest specjalnie widoczny, bo umieszczono go od strony chodnika i jest zasłonięty przez drzewo. A wystarczyło stację umiejscowić między stojakami na rowery a podjazdem do sąsiedniej kamienicy.
14-09-2019 14:50:40
Prywaciarz
Zakaz wjazdu do miasta to bedziecie płacić za usługi dużo dużo więcej
13-09-2019 20:19:31
Aga
A Chociszewskiego nadal skrótem dla kierowców z Hetmańskiej!!
13-09-2019 10:12:00
toms
Konsultacje byly w zeszlym roku po co kolejne? A chyba ze Pan Janowski i spolka chce ugrac jeszcze wiecej dla pustych drog rowerowych. Dlaczego utrudnia się zycie kierowcom? Moze od razu postawcie rogatki na Hetmanskiej, Grunwaldzkiej i Glogowskiej
12-09-2019 09:33:29
K
Super! Kolejowa dalej będzie służyć jako skrót Hetmańska- Gąsiorowskich- Głogowska ... Może tak zadbać najpierw o stan nawierzchni ulicy Kolejowej. I wypędzić autobusy PKS!!!
12-09-2019 06:33:50
Jef
To bardzo dobrze! Nie mam samochodu i mam nadzieję że to mały krok w stronę całkowitego zakazu wjazdu samochodom do miasta
11-09-2019 15:58:50
As
Przecież ta rada osiedla jest całkowicie zafiksowana na rowery, więc jakich sobie patafianow wybraliscie to mogliście się spodziewać że na dzielnicy wcześniej czy później zacznie się utrudnianie życia kierownicom... Przecież to wszystko podnozki Tęczowego z placu kolegiackiego...
11-09-2019 14:15:57
Woźnica
Czy parkowanie w strefa dotyczy także dorożek konnych?
11-09-2019 13:08:33
NIk
@morlock przepraszam jaśnie inteligenta...
11-09-2019 09:17:43
emeryt
Projektantem Strefy jest były dyrektor ZTM kiedyś mieszkaniec Łazarza.
11-09-2019 09:09:10
Ciekawostka
Od wprowadzenia zmiany organizacji ruchu na ulicy Mickiewicza na Jeżycach, codziennie w tygodniu roboczym na okolicznych ulicach, w tym szczególnie ulicy Słowackiego powstają ogromne korki - pisze do nas Marek. - Czym podyktowana była zmiana organizacji ruchu? Bezpieczeństwem? Jeśli tak, jakie zdarzenia drogowe były brane pod uwagę? I na jakiej podstawie przeprowadzona została analiza wpływu zmiany na natężenia ruchu w dzielnicy i poziom zanieczyszczeń spalinami – dodaje Przypomnijmy, że zmiany na ulicy Mickiewicza wprowadzono w połowie sierpnia. Wprowadzono tu ruch jednokierunkowy, skrzyżowania równorzędne i kontraruch rowerowy. Dodatkowo zmieniono sposób parkowania i objęto ulicę strefą "Tempo 30". Zarząd Dróg Miejskich decydując się na wprowadzenie zmian zapewniał, że mają one poprawić wygodę i bezpieczeństwo uczestników ruchu. Dziś zapytaliśmy Miejskiego Inżyniera Ruchu czy monitoruje sytuację w tym miejscu. Czekamy na odpowiedź. ( epoznan)
10-09-2019 23:38:01
STARY POZNANIAK
Zamiast ograniczać miejsca parkingowe w strefie należy stworzyć ich więcej i będzie więcej kasy dla miasta i na inne cele - te działania ograniczające parkowanie są wbrew logice i działają na szkodę mieszkańców i miasta - gdzie poznańska gospodarność - czy to wymyślą prawdziwi poznaniacy?
10-09-2019 23:12:09
mkol
Reguły powinny być identyczne dla wszystkich. Jeśli jest strefa tempo 30, skrzyżowania równorzędne i progi zwalniające to rowerzysta ma na jezdni bezpieczne warunki poruszania się(sam jeżdżę do pracy rowerem) i nie musi wszędzie dojechać pod prąd (tak jak nie wszędzie musi dojechać kierowca i pieszy nie wszędzie powinien pieszy przechodzić). Jak zrobi objazd sąsiednią ulicą jednokierunkową 200-300 m to korona z głowy nie spadnie. Wydzielone ścieżki dla rowerów są potrzebne na drogach z dużym natężeniem ruchy (np. Grunwaldzka i Głogowska - nawet kosztem zwężenia do jednego pasa). Nie rozumiem natomiast idei kontrapasów na każdej ulicy osiedlowej. Kilka przykładów absurdalnych rowerowych rozwiązań na Górnym Łazarzu. - ul. Bogusławskiego od Sczanieckiej do Morawskiego - nawierzchnia typu kocie łby, bardzo niekomfortowa - każdy z rowerzystów, którego widziałem i tak jedzie chodnikiem - stacja roweru miejskiego na rogu Kasprzaka/Sczanieckiej - utworzono ją na miejscu 2 miejsc parkingowych, a można było 10m bliżej skrzyżowania (obok stojaków rowerowych koło Żabki) i wszyscy byliby szczęśliwi - 2 miejsca zostałyby do parkowania, a stacja uniemożliwiałaby parkowanie przed Żabką, co powoduje, że wyjeżdżający ze Sczanieckiej nie widzą czy coś jedzie z Kasprzaka czy nie Przykłady "szaleństwa kontrapasów" mamy już w centrum. Ul. Sporna. Prawidłowo jadący kierowca i rowerzysta z naprzeciwka nie
10-09-2019 22:57:11
mkol
1) Współczuję mieszkańcom dotąd relatywnie spokojnych ul. Grottgera i ul. Limanowskiego. Obok Chociszewskiego i Berwińskiego-Wyspiańskiego są to jedyne ulice, które umożliwią dojazd w okolice ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. Staną się ulicami tranzytowymi. Na Matejki spowoduje to permanentne korki przy skrzyżowaniach tymi ulicami. Nie ma tam odrębnych lewoskrętów, więc skręcający w lewo będą korkować Matejki (tych za nimi) przepuszczając jadących wprost z naprzeciwka. 2) We wnioskach poprzedniej RO wskazywano, że w związku z tym, że Jarochowskiego będzie jednokierunkowa na północ, Bogusławskiego powinna być jednokierunkowa na południe. Pytanie do obecnej RO - dlaczego zrezygnowano z tego rozwiązania? 3) Strefa będzie wprowadzona przed zakończeniem planowanej przebudowy ul. Jarochowskiego (jeszcze się nie zaczęła). Jeśli Jarochowskiego będzie wyłączona z ruchu i parkowania to będzie parkingowy armagedon wokół szpitala.
10-09-2019 20:05:50
wielebna Hania
Myślicie, że to dzieło diabła?
10-09-2019 19:11:32
morlock
@NIk My mamy między podwórkowe barierki na które zrzuciliśmy się z własnych kieszeni i spoko z parkującymi ad hock dzikusami. Pogadaj wpierw z sąsiadami, administracjami i głupio nie pytaj.
10-09-2019 17:54:18
albin
Po zapoznaniu się z mapami napiszę krótko: RZEŹNIA. Pod pozorem 'bezpiecznych chodników' dokonuje się pogrom miejsc parkingowych. Jak dotąd łaknąłem SOP na Łazarzu jak kania dżdżu, tak teraz mam spore wątpliwości. Powstaje osiedle przy Gąsiorowskich, akademik, powstaną bloki przy parku Wilsona, a w planach w okolicy wymieciono, co się dało - wschodnią stronę Gąsiorowskich, część Śniadeckich, część Parkowej, część miejsc przy Głogowskiej, zachodnią część Berwińskiego (na wschodniej już od dawna nie ma miejsc), wnętrze placu Focha, liczne miejsca będące 'zbyt blisko' przejść dla pieszych (tu konia z rzędem temu, który udowodni 'uciążliwość' tych miejsc - i nie piszcie mi o '10 m', bo ten przepis jest kompletnie bzdurny). Wprowadza się strefę tempo 30, a w niej liczne kontrapasy rowerowe, oczywiście kosztem parkowania - po co? Uspokojenie ruchu wystarczy. KOMU TA STREFA MA SŁUŻYĆ? Wydaje się, że raczej nie mieszkańcom Łazarza. Nawet 10zl/h nie usunie problemu gości targowych, którzy sobie to wrzucają w koszty.
10-09-2019 14:40:36
dramat
W sumie to bez większych rewolucji. Ul. Kasprzaka nadal będzie wspaniałą alternatywą dla zakorkowanej Głogowskiej. Chociszewskiego natomiast dla stojącej Hetmańskiej. Poza tym: na Chociszewskiego (odcinek od Kasprzaka do Głogowskiej) na połowie dostępnych miejsc parkingowych ma być strefa postoju TAXI? A po drugiej stronie ulicy ma być zakaz postoju czyli de facto ZDM zamierza zabrać 3/4 miejsc parkingowych tylko na tym małym, krótkim odcinku ulicy. To wprowadzenie SPP ma ułatwić czy utrudnić życie mieszkańcom?
10-09-2019 11:51:51
NIk
Czy ktoś się orientuje jak będzie wyglądać sprawa podwórek? Np. przy Chocieszewskiego? Strefa obowiązuje na ulicy ale jak nie pojawi sie jakiś szlaban albo inne rozwiązanie to wszystkie podwórka zostaną bardziej rozjechane niż są teraz.
10-09-2019 10:27:47
Qshu
Super - czekam na to z niecierpliwością. Kiedy będzie informacja o nasadzeniach drzew?
10-09-2019 08:11:53
M.M.
Dlaczego brukowana ulica Kolejowa nadal zostanie dwukierunkowa?
10-09-2019 07:05:10
Mieszkaniec
No nareszcie :)

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
Niezapominajka
15

paź

17:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Händel: kantaty włoskie - koncert

16

paź

18:00
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
VIII sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Święty Łazarz
► porządek obrad

17

paź

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Uroczysta inauguracja sezonu kulturalno-oświatowego 2019/2020 na Łazarzu

19:00
Galeria Muzalewska ul. Głogowska 29/3 m.6
Sławomir Dróżdż "dlaczego" - wernisaż

19:30
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Händel: włoskie sonaty triowe i solowe - koncert

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: