Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"2019 ostatnim rokiem parku Kasprowicza?" {► WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"2019 ostatnim rokiem parku Kasprowicza?" {► WIDEO}
19-02-2019 04:56   Janusz Ludwiczak
"Czy zagłada najcenniejszej przyrodniczo części parku Kasprowicza ma być ceną za możliwość uprawiania sportu na wielkoskalowych obiektach? Jak decyzja o wycince wysokiej zieleni wpisuje się w plan adaptacji do zmian klimatu?" – przedstawiciele Koalicji ZaZieleń Poznań organizują w Inkubatorze Kultury "Pireus" debatę zatytułowaną "Rok 2019 ostatnim rokiem parku Kasprowicza?". Ekolodzy i społecznicy są przeciwni wybudowaniu w Parku Kasprowicza krytej pływalni i centrum sportów wrotkarskich, a także wycince drzew, które wyrosły na terenie niewybudowanego lodowiska.

"Rok 2019 ostatnim rokiem Parku Kasprowicza?" – to tytuł debaty, którą we wtorek wieczorem organizują przedstawicielki Koalicji ZaZieleń Poznań.

– Obawiamy się wycinki sporej ilości drzew. W Parku Kasprowicza planowane są dwie ogromne inwestycje - centrum sportów wrotkarskich i kryta pływalnia. Mało osób zdaje sobie sprawę jaką dużą zajmą one powierzchnię. Wyciętych ma zostać prawie 350 drzew. Jest to niemała liczba. Park Kasprowicza stanowi zielone płuca nie tylko dla Łazarza, należy go chronić – powiedziała w rozmowie z portalem lazarz.pl Agnieszka Malinowska z Koalicji ZaZieleń Poznań.

Ekolodzy i społecznicy są przeciwni wybudowaniu w Parku Kasprowicza krytej pływalni i centrum sportów wrotkarskich, a także wycince drzew, które wyrosły na terenie niewybudowanego lodowiska.

– Najgęstszy, najbardziej urozmaicony i najcenniejszy przyrodniczo jest obszar między pływalnią a przedszkolem i pozostałość po niedoszłym lodowisku. To zaciszne miejsce jest często wybierane na spacery i to tam swoje mieszkanie znalazły dziesiątki gatunków ptaków, jeże, wiewiórki - a to dzięki temu, że przez lata ludzie nie ingerowali w spontaniczny rozwój tej części parku. Gdy w 2015 r. w Budżecie Obywatelskim głosowano budowę Centrum Sportów Wrotkarskich "Arena" nikt nie uświadamiał mieszkańcom, że ceną jego budowy będzie wycinka drzew i krzewów na tym obszarze. Poszerzenie inwestycji o budowę pływalni krytej w bezpośrednim sąsiedztwie toru zwiększa jeszcze zakres koniecznych wycinek - pod topór będzie musiało iść 348 drzew, w tym wiele naprawdę dorodnych. Zabudowa tego obszaru, drastycznie zmniejszy ogólnodostępną powierzchnię parku, pozbawi siedlisk mieszkające tu zwierzęta, wpłynie na zmianę stosunków wodnych (ograniczenie retencji wody), wzrost temperatur w najbliższym sąsiedztwie, nasili okoliczny hałas, zanieczyszczenie powietrza i ruch samochodowy – przekonuje Koalicja ZaZieleń Poznań.

Debata odbędzie się dziś, tj. we wtorek, 19 lutego o godz. 18:00 w Inkubatorze Kultury Pireus przy ul. Głogowskiej 35 (narożnik Gąsiorowskich). Organizatorzy zaprosili na nią m.in. Łukasza Mikułę - przewodniczącego Komisji Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji Rady Miasta Poznania, Filipa Olszaka – przewodniczącego Rady Osiedla Św. Łazarz i radnego Miasta Poznania, a także Samuela Odrzykoskiego z Poznańskiej Grupy Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków.

Przypomnijmy. Największy spór toczy się o południowo-zachodnią część Parku Kasprowicza, w rejonie ulic Reymonta i Chociszewskiego. 15 lat temu w miejscu tym miało powstać kryte lodowisko z trybunami na 1,5 tysiąca widzów. Inwestycja miała kosztować 15 milionów złotych. Pod koniec października 2002 roku ówczesny prezydent Poznania Ryszard Grobelny podpisał porozumienie pomiędzy Miastem Poznań a Fundacją Rozwoju Sportu Szkolnego na dofinansowanie budowy lodowiska w Parku Kasprowicza. Zgodnie z umową miasto na budowę lodowiska przeznaczyło 1,5 miliona złotych, które przekazano inwestorowi. Natomiast 3 miliony złotych miał dołożyć samorząd województwa. Pozostałą kwotę inwestor miał otrzymać z kredytów.

We wrześniu 2003 roku miało powstać pełnowymiarowe lodowisko hokejowe z bandami i trybunami na 1500 osób. Obiekt miał być wielofunkcyjny z możliwością zamiany lodowiska na halę sportową, w której mogłyby odbywać się zawody siatki, koszykówki, piłki ręcznej czy tenisa. Inwestorem lodowiska była Fundacja Rozwoju Sportu Szkolnego, której przewodniczył Zbigniew Kopka, były Radny Miasta Poznania. Miasto Poznań wydzierżawiło grunt pod inwestycję, po upływie 15 lat miało stać się właścicielem lodowiska.

Lodowiska nie udało się wybudować, gdyż okazało się, że miało dojść do próby wyłudzenia kredytu bankowego przez zarząd Fundacji Rozwoju Sportu Szkolnego. Prokuratura Rejonowa Poznań Stare Miasto przez prawie dwa lata wyjaśniała sprawę. Powołano biegłych. Organizacji zarzucano również sfałszowanie dokumentacji wyceny. Gdzie zniknęło miejskie 1,5 mln zł - tego nie udało się wyjaśnić.

– Prokuratura Rejonowa Poznań-Stare Miasto prowadziła postępowania w sprawie Fundacji Rozwoju Sportu Szkolnego pod sygn. Ds. 2764/04 (w 2004 r.) o przestępstwo z art. 286 k.k. zakończone postanowieniem o umorzeniu postępowania i pod sygn. 1 Ds. 546/06 (w 2006r) o przestępstwo z art. 300 k.k. zakończona umorzeniem postępowania – wyjaśniała nam w 2015 r. prokurator Magdalena Mazur-Prus, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Poznaniu.

Od ponad 15 lat teren niedoszłego lodowiska to jeden wielki śmietnik. W tej części parku Kasprowicza leżą dziesiątki, o ile nie setki butelek, plastiku, są również porozbijane ekrany monitorów, stara odzież, a nawet... hulajnoga z miejskiej wypożyczalni. Na dodatek z ziemi wystają betonowe fundamenty z ostrymi prętami uzbrojenia.

Na terenie tym zgodnie z najnowszymi planami ma powstać Centrum Sportów Wrotkarskich, który w 2015 r. otrzymał 6 024 głosów w ramach głosowania na Poznański Budżet Obywatelski. Realizację projektu oszacowano na 1 846 900 zł, jednak jak się okazało środki te są niewystarczające. Półtora miliona złotych, które były przeznaczone na inwestycję starczyło jedynie na uporządkowanie terenu, fundamentów niedokończonego lodowiska i przygotowanie placu budowy. Póki co inwestycja została wstrzymana.

Jak już informowaliśmy wielokrotnie w tej części Parku Kasprowicza ma powstać również kryty basen. Inwestycja ma być realizowana razem w torem wrotkarskim. Wrotkarnia wyposażona będzie w tor o długości 200 metrów, plac rozgrzewkowo-zabawowy i trybuny dla 288 osób, które w przyszłości mają zostać zadaszone i rozbudowane. Oprócz tego powstanie zaplecze z przebieralnią, sanitariatami, wypożyczalnia sprzętu ze sklepem i pomieszczenia techniczne i magazynowe. Z kolei kryta pływalnia ma składać się z zadaszonej hali z 25-metrowym basenem z sześcioma torami, basenikiem do nauki pływania i zajęć aerobiku wodnego, a także jaccuzzi, małej strefy saun oraz baru wraz z zapleczem szatniowo-sanitarnym.

– Sprawa utknęła, gdyż uzgadniamy kwestię nasadzeń rekompensacyjnych, w których miejscach miałyby się odbyć. Wydział Ochrony Środowiska zastanawia się czy obu inwestycji nie potraktować wspólnie, czyli krytej pływalni i toru wrotkarskiego, w związku z tym potrzebna byłaby decyzja środowiskowa. Nie wiem czy na razie nie będzie trzeba odstąpić od realizacji toru wrotkarskiego i zrobić go później, tak by najpierw powstał kryty basen. Jesteśmy zdeterminowani, by pływalnię tą wybudować w tym miejscu – mówił nam w sierpniu Tomasz Lewandowski, były już zastępca prezydenta Poznania ds. sportu.

Z kolei jak zapewniają Poznańskie Inwestycje Miejskie w parku Kasprowicza posadzone zostaną nowe drzewa.

– Za wycięte drzewa zostaną posadzone nowe. Będzie ich 330. Część drzew jest przewidziana do przesadzenia – mówił w styczniu Radiu Poznań Jaromir Weigel, odwołany w tym tygodniu prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Jak obecnie wygląda ta część Parku Kasprowicza można przekonać się na poniższych zdjęciach i filmie, który portal lazarz.pl nakręcił 7 lutego.

– Miejsce jest ciekawe, są pagórki, kawałek lasu, jest to dobry teren dla psa, który może sobie pobiegać, ale już raz spacer dla niego skończył się krwawieniem i blizną. Niestety teren jest zasyfiony. Widać, że nikt nie sprzątał tu od lata. To jest "Arena", obok jest pływalnia, latem przychodzi tutaj dużo osób. Jestem za tym, by ten teren uporządkować – powiedział Paweł spotkany na spacerze z psem.

– Jest to las praktycznie w centrum miasta, ale przydałoby się to miejsce uporządkować, wyciąć zbędną zieleń, usunąć śmieci, dobrze zagospodarować. Dobrym przykładem są tereny Cytadeli – uważa Marta Woźniak.

ZOBACZ TAKŻE: Utopiono 1,5 miliona złotych w budowie lodowiska w Parku Kasprowicza

ZOBACZ TAKŻE: W przyszłym roku ma ruszyć budowa krytej pływalni w Parku Kasprowicza


R E K L A M A

Komentarze (39)

21-02-2019 15:03:05
REDAKCJA
Użytkowników proszę o kulturalne wypowiedzi i zachowanie poniższego regulaminu. Ponieważ Wasza dyskusja zamienia się już w pyskówkę i do niczego nie zmierza, a debata się odbyła zamykam dyskusję w tym temacie. Kolejne komentarze nie będą już możliwe. Wątek zostaje zamknięty.
O nowych faktach w tej sprawie będę informować w kolejnych artykułach.
21-02-2019 14:59:53
toms
NIE dla ekoświrów, TAK dla krytej pływalni!!!
21-02-2019 14:58:33
@
Jeśli pozostają tylko obelgi i błędy ortograficzne, to rzeczywiście dyskusja nie ma sensu. Jest tylko jeden sekciarski DOGMAT: ZIELEŃ W PARKU KASPROWICZA - NIE DLA TORU WROTKARSKIEGO!
21-02-2019 14:56:11
toms
Mieszkańcy mogli się wypowiedzieć - były konsultacje społeczne, głosowanie w budżecie obywatelskim, a jak się ludzie nie interesują to potem nagłe zdziwienie. Ale pewnie - przykłuwajcie się do drzew. Dalsza dyskusja z wami nie ma sensu, nie trafiają do was żadne argumenty jak do wyznawców sekt.
21-02-2019 14:52:31
@
Jest jeszcze kilka tysięcy mieszkańców okolicznych kilkudziesięciu domów, którzy nie byli pytani o zdanie i nie są w żadnej głosujące mniejszości. Dajcie nam żyć w spokoju, ciszy i pośród zieleni, która rośnie tu od 60 lat. A bałagan uporządkujemy i włączmy w strukturę parku, udostępniając ludziom do wypoczynku i rekreacji, a nie pod zabudowę.
21-02-2019 14:47:32
toms
Mieszkańcy w głosowaniu PBO zdecydowali, że chcą mieć tor wrotkarski. Mieszkańcy chcą krytej pływalni, co widać po zainteresowaniu letnią pływalnią w wakacje. Uszanujcie to, a nie róbcie aferę tylko dlatego, że Kolektyw Kąpielisko na własne życzenie traci swój teren, który dostał w dzierżawę, nie na stałe!!
21-02-2019 14:44:15
@toms
Płacimy podatki, m.in. z tych środków do sprzątania miejskich terenów wyznaczone są odpowiednie służby... Poza tym - po sobie nie zostawiamy śmieci poza śmietnikiem.
21-02-2019 14:40:37
toms
@Eko: To może skoro tak bronicie tego terenu posprzatacie te papierki, butelki i inny śmietnik????
21-02-2019 14:02:23
Eko
Nie ważne, gdzie byliśmy, gdy "budowano" lodowisko; to było ponad 20 lat temu; wielu z nas było wtedy gdzie indziej, miało kilka lat, albo nico tym nie wiedziało. Liczy się teraźniejszość i przyszłość.
21-02-2019 13:43:22
Do ekodziałaczy
Gdzie byliście jak budowano lodowisko?? Czemu wtedy nie protestowaliście????????
21-02-2019 13:39:54
Paula
Kto mówi, że zostaną zachowane na działce pod tor jakiekolwiek drzewa od strony Chociszewskiego - KŁAMIE. W inwentaryzacji WSZYSTKIE duże, zdrowe drzewa (w tym mnóstwo lip) są oznaczone jako kolidujące z inwestycją i jeśli ona dojdzie do skutku zostaną wyrżnięte. Na tych drzewach są gniazda ptasie (widać gołym okiem) a PIM (inwestor) pisze do RDOŚ, że gniazd 'nie stwierdzono'. To kpina w żywe oczy.
21-02-2019 13:07:55
i jeszcze
To, że jakiś teren został przez miasto zaniedbany, leży odłogiem, jest zaśmiecony i niebezpieczny nie oznacza, że należy go zabudowywać; taki obszar w tym przypadku należy przyrodniczo zrekultywować i włączyć w struktury parku, udostępniając mieszkańcom gęsto zabudowanego Łazarza do rekreacji i wypoczynku. Swego czasu władze postulowały zabudowę Parku Cytadela bo teren jest "niebezpieczny", "brudny", "zaniedbany".
21-02-2019 12:54:09
@toms
W nowoczesnych, bogatych i inteligentnych miastach natura, zieleń, parki są częścią miast, a prawo do ciszy jest przestrzegane... Hałas jest szkodliwy dla organizmu i należy go minimalizować... Ludzie żyjący w permanentnym hałasie nie tylko częściej chorują, ale są też mniej wydajni intelektualnie...
21-02-2019 12:50:53
Mieszkanka jarochowskiego
Następuje sukcesywny rozbiór parku: kwalifikowane są do wycięcia drzewa w szpalerze w parku, zamieniono połowę trawnika pod oknami mieszkańców na wybieg dla psów; bez zgody okolicznych mieszkańców forsowany jest niszowy tor wrotkarski (kolejne źródło hałasu); od strony Areny w parku planowane są parkingi. Ciekawe, jak będzie wyglądała obsługa parkingowo-komunikacyjna tych przeskalowanych obiektów: drugiej pływalni i inteligentnego toru do jeżdżenia w kółko... Do tego absurdalny pomysł reorganizacji ruchu i nowej organizacji parkowania na Jarochowskiego. Trzeba się wyprowadzać....
21-02-2019 10:33:10
Łazarzanin
Pomysł toru wrotkarskiego w tym miejscu jest absolutnie poroniony. Należałoby rozbudować Park Kasprowicza, uporządkować tą przestrzeń - tak cenną dla mieszkańców Łazarza i Grunwaldu... Tor wrotkarski powinien powstać na Malcie, np. na terenach po zlikwidowanej parę lat temu fabryce wódki... Tam nikomu nie będzie przeszkadzał, a wręcz będzie wartością dodaną dla funkcji rekreacyjno-sportowych Malty. NIE dla toru wrotkarskiego w okolicy Parku Kasprowicza!!!
20-02-2019 23:25:00
toms
@Mieszkaniec Chociszewskiego: W du*** się Wam poprzewracało. To jest miasto. Może jeszcze pozwijcie autobusy i tramwaje za hałas i za to, że jeżdżą oraz dzieci, które hałasują w drodze do SP90. Skąd się biorą tacy ludzie? Chcecie mieć naturę wynieście się za miasto lub do lasu i będziecie mieli spokój.
20-02-2019 23:16:41
Mieszkaniec Chociszewskiego
Był park, drzewa, ptaki. Zbudowali nam pod oknami psi wybieg - hałas i szczekanie. Otworzyli pływalnię krytą - w wakacje wrzaski i krzyki. Zostawili stary bruk - bo zabytek, ale hałas budzi co rano. Teraz obok tego dorzuca tor wrotkarski - wielki, z oświetleniem, bez żadnego pasu zieleni, bo przecież tej zieleni nie ma, a ja nowych nasadzeń nie doczekam! Tego hałasu nie da się znieść, a mamy ustawowo zagwarantowane prawo do wypoczynku. Mieszkamy w starych budynkach, nawet wymiana okien na dźwiękoszczelne nie pomoże. Skoro moi sąsiedzi zamierzają składać pozwy, to jai też zamierzam dołączyć do pozwu mieszkańców Chociszewskiego przeciwko miastu. Odszkodowania za hałas przyznawane są coraz częściej. Nie można ludziom niszczyć życia dla cudzego widzimisię.
20-02-2019 18:11:15
M.
@pyra, masz rację w 100%. Przed wyborami do Rady Miejskiej wdałam się w dyskusję z dzialaczami Prawa do Miasta, którzy agitowali za pozotawieniem Kolektywu. Kiedy zwróciłam im uwagę, że my tu kłócimy się o kilkuletnie samosiejki, gdy tymczasem stan drzew sadzonych jest tragiczny (szczególnie wokół hali Arena i wzdłuż kortów). Usłyszałam, że jak mi tak żal tych drzew, to mogę to zgłosić do Wydziału Ochrony Środowiska, bo oni dyskutują o innym terenie. I to są prawdziwe intencje tych Państwa...
20-02-2019 16:24:02
Marek
Mam pytanie do pań z Kolacji ZaZieleń Poznań i Kolektyw Kąpielisko. Czy byłyście na terenie, na którym miało powstać lodowisko? Widziałyście ten syf? Ten śmietnik? Te fundamenty? Te chaszcze? Uważacie, że to jest w porządku?
20-02-2019 16:11:22
Gosia
No właśnie aktywowali się smarkacze. To czemu Koalicja Zazieleń Poznań nagle teraz się aktywowała? Teraz? Gdy Kolektyw Kąpielisko traci teren?
20-02-2019 15:48:44
Miłośniczka zieleni
Gdzie byla Kolicja 15 lat temu? Większość w szkołach, bo tworzy ją mnóstwo młodych ludzi, którzy nie chcą żyć w świecie z betonu, jaki im gotują starsze pokolenia. Nie do nich pretensje o dawne zniszczenia.
20-02-2019 15:39:42
mieszkaniec Chocisza
Gdzie była ta pseudokoalizja ZaZieleń Poznań przez ostatnei lata, gdy przerwano budowę lodowiska??? Skąd nagłe ożywienie? A już wiem, bo Kolektyw Kąpielisko nagle traci działkę, którą otrzymał od miasta w dzierżawie, nie na stałe. Ogólnie - rozpędzić to bractwo. Jestem za krytym basenem.
20-02-2019 15:32:06
Anna
Wczoraj na debacie radny Filip Olszak obiecał zachowanie pasu istniejących drzew zieleni oddzielającego mieszkańców bloków od toru wrotkarskiego. Jak mamy mu wierzyć skoro dzisiaj bez zezwolenia niszczone są drzewa przy pływalni letniej przy okazji wymiany ogrodzenia? Nie zabezpieczono tych drzew i koparki je uszkadzają!!!!! Te drzewa chroniły mieszkańców przed hałasem z kąpieliska!!!! Jeśli przy tak drobnych pracach bez zezwolenia i bezprawnie niszczycie stare drzewa, to pewnie przy budowie toru zrównacie park z ziemią!
20-02-2019 09:43:58
pyra
Sam Park Kasprowicza potrzebuje rewitalizacji ! Nie pisze tutaj o terenie na wrotkarnie itp. Sam park jest tak zaniedbany, ze plakac sie chce. Wszyscy patrza na degradacje i czekaja na wiosne i lato kiedy zielen przykryje PROBLEMY. "Brawo" dzialacze !
20-02-2019 08:36:11
Aq
Dajcie spokój... Park jest duży i na tej części, która obecnie jest użytkowana należałoby się skupić przede wszystkim. Zadbać bardziej o nierówne alejki, a może nawet wytyczyć kilka nowych. Poprawić otoczenie Areny (te paskudne płyty). Nie żal mi będzie tych chaszczy.
20-02-2019 08:11:12
M.
@toms, MTP chce wybudować parking dla targów, nie dla Areny. Dzięki temu będą mogli sprzedać grunt przy Matejki pod mieszkaniówkę.
20-02-2019 05:51:54
x
Park ma pozostać parkiem. Stale ktoś próbuje nas uszczęśliwiać swoją wizją - a to wieżowce na byłym stadionie, a to likwidacja pływalni albo restauracja na jej terenie, teraz MTP mówi o parkingu i jeszcze te dwie nieszczęsne inwestycje, o których tu mowa. Brońmy parku! Tak jak kiedyś - dzięki protestom udało się ocalić pływalnię.
19-02-2019 22:32:27
Pollak
Więcej betonu, hałasu, budynków, poproszę też o galerię handlową, dyskont i system drążków do skakania; chciałbym też tor do biegania na czworakach... chcę parkingów... dróg dojazdowych... betonowe górki do zjeżdżania na tyłku i głowie... koniecznie proszę by wspaniały tor wrotkarski miał nagłośnienie, dzięki czemu będzie słychać tamtejsze zabawy do hetmańskiej do wyspiańskiego; zróbcie też coś z tymi ptakami... proszę o wielki grill w parku; aha, z moją wizją tego miejsca koliduje większość brzydkich drzew w tym miejscu; albo się same posiały, albo ktoś je tam złośliwie posadził...
19-02-2019 17:19:32
Do toms
Miasto wskazało tą działkę 4 lata temu. I pod tą działkę od 4 lat już wszystko jest robione. To nie jest zabawa z klockami, że coś od razu się da. I tak zadecydowali też mieszkańcy. Jak inaczej mamy to wytłumaczyć, żeby zostało to zrozumiane?
19-02-2019 17:14:21
toms
A nie ma innych terenów w tym mieście? Park Kasprowicza jest za mały na tyle inwestycji. Jeszcze MTP chcą wybudować parking dla Areny
19-02-2019 16:40:52
Do Rospuda.
Po cholerę? Ponad 6000 głosów Poznaniaków, to nie 130 osób. Następnie jest to obiekt dedykowany do tych sportów, którego Poznań nie ma. Park to nie jest miejsce do trenowania dyscyplin wrotkarskich, ani do nauki. Za dużo obiektów losowych.
19-02-2019 16:38:24
do toms
No właśnie - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Okazało się, że teren należy do kurii. Dlatego dwa lata później uniknięto tego błędu i miasto wskazało lokalizację w Parku Kasprowicza.
19-02-2019 16:26:25
toms
A to bardzo ciekawe: Centrum Sportów Wrotkarskich miało pierwotnie powstać w Parku Tysiąclecia, w pobliżu Term Maltańskich. Nieżyjący już znany poznański architekt Klemens Mikuła przygotował nawet projekt wrotkarni, która znalazła się w Budżecie Obywatelskim 2013. Niestety pomysł ten nie doczekał się realizacji. Okazało się, że teren ten należy do kurii, a także powstał nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Parku Tysiąclecia. https://lazarz.pl/?id=2&nr=7909
19-02-2019 15:55:27
Poznańska "Rospuda"
No to się zacznie, zaraz będą przywiązywać się do drzew. Wyciąć w pień tą dzicz. Bardzo mnie cieszy, że powstanie kryta pływalnia. Tor wrotkarski - a po cholerę - dla ilu 130 osób? Wrotkarze mają do dyspozycji chociażby park przy dawnym dworcu PKS, na Ratajach też jest skate park. Po oblężeniu w zeszłym roku widać, że pływalnia jest potrzebna w tej części.
19-02-2019 13:50:31
morlock
@Lilacośtam91 To wróć skądeś przypełzło. To samo widziałem w Jarocinie, Pleszewie, Chociczy i Wągrowcu. Ale tam jest bardziej zieolono niż w moim rodzinnym POZNANIU. Więc wiesz co. PS. I nie MIESZKAM ale wynajmuję , a to stanowi różnicę.
19-02-2019 13:41:32
Do toms
Toru wrotkarskiego pierwotnie nie miało być na Maltą. To była propozycja. Z kolei w Parku Kasprowicza to już zupełnie inny temat. Tutaj otrzymano wszystkie zgody na tą lokalizację.
19-02-2019 12:33:30
toms
Dokładnie gdzie byli obrońcy tego terenu przez 15 lat? Nagle się ozywili by co bronić smietnik? Przecież te drzewa nie maja wielkiej wartości a ja wierze miastu ze posadzi nowe. Pływalnia jak najbardziej w miejscu lodowiska. Tor wrotkarski nie koniecznie musi powstac tutaj skoro pierwotnie mial byc nad Malta. A jak Kolacji ZaZieleń Poznań i Kolektywowi Kąpielisko tak zależy na tym terenie to proponuje najpierw niech posprzataja sami ten teren.
19-02-2019 12:12:27
Ewa M
W całej rozciągłości popieram wypowiedź Lilianne91. Jakoś "Koalicja" do tej pory nie zrobiła nic z tym terenem, a gdy ma coś pozytywnego się zadziać, to wówczas trzeba zacząć protestować, w obronie terenu meneli.
19-02-2019 06:48:17
Lilianne91
Mieszkam tuż przy tym miejscu i jak najbardziej jestem za jego porządnym zagospodarowaniem nawet jeśli oznacza to wycinkę samosiejek. Od czasu nieudanej budowy lodowiska widziałam codziennie jak to miejsce popada w zapomnienie. W chwili obecnej jest to miejsce spędu nastolatków, którzy tam piją i przyjmują inne używki. Raz udało mi się natrafić na onanizującego sie bezdomnego, który przyglądał sie spacerowiczom. Jest tam jeden wielki syf i jest to miejsce niebezpieczne.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: