Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Po wprowadzeniu strefy parkowania ulice Lodowa, Dmowskiego, Łukaszewicza będą jednokierunkowe - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Po wprowadzeniu strefy parkowania ulice Lodowa, Dmowskiego, Łukaszewicza będą jednokierunkowe
16-08-2018 05:46   Janusz Ludwiczak
Jednokierunkowe ulice: Dmowskiego, Łukaszewicza, Lodowa, Potockiej, Ułańska, Jarochowskiego czy Marcelińska – to założenia projektu strefy płatnego parkowania, która w przyszłym roku będzie rozszerzana na Łazarz i obejmować będzie obszar w obrębie ulic Hetmańskiej, Przybyszewskiego i Bukowskiej po tory kolejowe, równolegle do ulicy Kolejowej. Dotarliśmy do najnowszej mapy zmian w organizacji ruchu, jakie mają zostać wprowadzone na Łazarzu.

Jak już informowaliśmy ZDM rozstrzygnął przetarg na opracowanie projektu organizacji ruchu oraz parkowania z uwzględnieniem posadowienia automatów parkingowych, który za ponad 137 tys. zł realizuje spółka Dap Virtual Projekt. Projekt ma być gotowy do końca roku.

– Obecnie trwają prace nad projektem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu. Dokumentacja projektowa będzie gotowa do końca 2018 roku, a jej wdrożenie zaplanowano na lata 2019 – 2021. W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych zdecydowano o wdrożeniu w ramach tego projektu wariantu 1 "Koncepcji uspokojenia ruchu na os. Św. Łazarz" – tłumaczył w czerwcu Tomasz Majchrzak z Wydziału Komunikacji Społecznej Zarządu Dróg Miejskich.

Strefa Płatnego Parkowania będzie obejmować obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego.

Uwzględniono uwagi Rady Osiedla Św. Łazarz, które zakładały rozszerzenie strefy o obszar w obrębie ulic: Bukowskiej, Przybyszewskiego i Grunwaldzkiej (czyli ulice: Niecałą, Białą, Wojskową, Rokietnicką, Polną, Zakątek, Szylinga, Bukowską i Przybyszewskiego).

– Otrzymaliśmy sygnały od mieszkańców, którzy mówią, że są jednym wielkim parkingiem dla szpitala i Uniwersytetu Medycznego – mówiła podczas styczniowej sesji Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu, Rada Osiedla Św. Łazarz.

Co ciekawe strefa płatnego parkowania nie obejmie południowej części dzielnicy, czyli terenów za ulicą Hetmańską.

– Miasto nie zgadza się na rozszerzenie strefy poza II ramę komunikacyjną. Również Rada Osiedla Górczyn nie chce, by strefa sięgała aż do ulicy Palacza. Na Hetmańskiej nie możemy zabrać jednego pasa na parkowanie. Jakieś rozwiązania zostaną wprowadzone – zaznacza Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Rada Osiedla Św. Łazarz wnioskowała również o kilka zmian w pierwotnym planie zmian w organizacji ruchu na terenie planowanej Strefy Płatnego Parkowania i Strefy Tempo 30 na Łazarzu.

– Zmiany zaproponowane w uchwale Rady Osiedla Św. Łazarz zostały uwzględnione przez projektanta koncepcji organizacji ruchu (podkreślam: koncepcja nie jest docelowym projektem organizacji ruchu). Prace nad docelowym projektem organizacji ruchu toczą się z uwzględnieniem tych zmian. Na ich efekt musimy jednak poczekać do końca 2018 roku. Strefa Płatnego Parkowania będzie sięgać do ulicy Bukowskiej, a więc obejmie również ulice wewnątrz obszaru ograniczonego ulicami: Przybyszewskiego, Bukowską i torami kolejowymi – mówi portalowi lazarz.pl Tomasz Majchrzak z Zarządu Dróg Miejskich.

I tak ulica Chociszewskiego pozostanie dwukierunkowa na całej długości, mimo iż na odcinku pomiędzy Jarochowskiego a Kasprzaka miała być jednokierunkowa. Zmiany wynikły m.in. w związku z budową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego.

Łazarscy radni domagali się również wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na całej długości ulicy Potockiej w kierunku wschodnim (czyli od Głogowskiej do Łukaszewicza). Pierwotnie ruch na Potockiej pomiędzy Głogowską a Lodową miał być dwukierunkowy, na odcinku od Lodowej do Dmowskiego mielibyśmy jeździć w kierunku Kolejowej, zaś pomiędzy Łukaszewicza a Dmowskiego w kierunku przeciwnym.

"Biorąc pod uwagę, iż, wg przedstawionego projektu, ul. Klaudyny Potockiej, na odcinku od ul. Lodowej do ul. Dmowskiego ma być ulicą jednokierunkową, utrzymywanie w/w odcinków jako dwukierunkowych jest niezasadne. Proponowana zmiana ma na celu przeniesienie miejsc parkingowych na zwolnioną jezdnię. Dzięki takiemu posunięciu pozbędziemy się samochodów parkujących na wąskim chodniku na odcinku od ul. Głogowskiej do ul. Lodowej. Obecne parkowanie powoduje, że dla pieszych pozostaje wąski pasek chodnika, często mniejszy niż wymagane minimum 1,5 m. Parkowanie na jezdni na odcinku od ul. Dmowskiego do ul. Łukaszewicza pozwoli natomiast usunąć samochody z pasa zieleni wzdłuż ogródków działkowych, dzięki czemu odzyskany teren będzie można przeznaczyć w przyszłości, na pewnych odcinkach, na chodnik lub pas zieleni. Nadmienić należy, iż w przypadku niewykonania tej modyfikacji nie uda się wyznaczyć miejsc parkingowych zgodnych ze standardem SPP po południowej stronie ul. Klaudyny Potockiej (z uwagi na wąski chodnik lub parkowanie samochodów na klepisku), co spowoduje znaczną redukcję liczby miejsc parkingowych i w efekcie negatywnie wpłynie na odbiór społeczny wprowadzanej zmiany" – czytamy w czerwcowej uchwale Rady Osiedla Św. Łazarz.

Łazarski samorząd domagał się również odwrócenia kierunku ruchu na ulicy Stablewskiego, na odcinku od Łukaszewicza do Dmowskiego w kierunku zachodnim.

"Proponowana zmiana nie spowoduje naszym zdaniem utworzenia atrakcyjnej alternatywy dla ul. Hetmańskiej oraz z uwagi na fakt, iż wąskim gardłem jest w tym wypadku skrzyżowanie ul. Stablewskiego z ul. Głogowską, na którym możliwość przejazdu zbyt wielu pojazdów na jednej zmianie świateł jest znacznie utrudniona" – tłumaczy Rada Osiedla Św. Łazarz.

Dotarliśmy do najnowszej mapy zmian w organizacji ruchu, jakie mają zostać wprowadzone na Łazarzu. Koncepcję zmian w organizacji ruchu po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania i strefy Tempo 30 prezentujemy poniżej.


Kliknij, aby zobaczyć w całości

Map: dr inż. Szymon Fierek, Zakład Systemów Transportowych Instytutu Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Jakie zmiany mają zostać wprowadzone po po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania i strefy Tempo 30?:

  • Calliera – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku zachodnim (tj. w stronę Łukaszewicza)
  • Dmowskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Rynku Łazarskiego do Potockiej, przejazd w kierunku południowym (tj. w stronę Hetmańskiej).
  • Graniczna – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej)
  • Jarochowskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Limanowskiego do Niegolewskich, przejazd tylko w kierunku południowym. Na odcinku od Chociszewskiego do Sczanieckiej przejazd tylko w kierunku północnym, tj, w stronę Wyspiańskiego.
  • Lodowa – ulica jednokierunkowa na odcinku Potockiej do Rynku Łazarskiego, przejazd w kierunku północnym (tj. w stronę Rynku Łazarskiego)
  • Łukaszewicza – ulica jednokierunkowa na odcinku od Mottego do Granicznej, przejazd w kierunku północnym (tj. w stronę Skweru Eki z Małeki).
  • Małeckiego – wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku od Strusia do Rynku Łazarskiego (przejazd od Skweru Eki z Małeki do Rynku Łazarskiego).
  • Marcelińska – ruch jednokierunkowy od Polnej do Ziętary. Przejazd w kierunku wschodnim (tj. do ulicy Grunwaldzkiej)
  • Mottego – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej)
  • Potockiej – ulica jednokierunkowa na odcinku od Lodowej do Łukaszewicza, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej).
  • Rynek Łazarski – ulica jednokierunkowa na odcinku od Głogowskiej do Małeckiego, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w dół w stronę SP9).
  • Stablewskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Łukaszewicza do Lodowej, przejazd w kierunku zachodnim (tj. w stronę Głogowskiej).
  • Ułańska – cała ulica jednokierunkowa. Na odcinku od Grottgera do Grunwaldzkiej przejazd w kierunku północnym (tj. do Grunwaldzkiej), na odcinku od Grottgera do Wyspiańskiego przejazd w kierunku południowym (tj. do skrzyżowania Jarochowskiego/Wyspiańskiego).
  • Ziętary – ruch jednokierunkowy. Przejazd w kierunku południowym, tj. do ulicy Grunwaldzkiej.


R E K L A M A

Komentarze (16)

18-08-2018 08:13:46
ania
do "Lodowa", Konsultacje byly, choc nie moge tego nazwac konsultacjami. Pan wyslannik UM, pewnie oddzialu, przedstawil 3 wersje na ekranie a pozniej zaraz wszystkich, ktorzy przyszli posadzili przy osobnych stolikach po 4-5-6 osob i kazali debatowac, bylam. KOSZMAR !!! Mieszkancy miedzy soba sie klocili przy tych stolikach, halas byl taki, ze nie slyszalam osoby obok, wszyscy krzyczeli ! Spostrzezenia/uwagi przekazalismy na kartce z naszym adresem email do odpowiedzi, mielismy kilka pytan /nasz stolik/. Kartki zebrano, do dzisiaj zadnej odpowiedzi nie otrzymalismy, a pan a miasta, ktory wyglosil propozycje nie umial pokazac nam jak bedzie mozna dojechac swobodnie z danego punktu A do punktu B na Lazarzu. Z powyzszego planu wynika, ze odciazona zostanie ul.Jarochowskiego a dolozy sie samochodow na ul.Kasprzaka i ul.Glogowskiej... Po co zmiany na Calliera i Mottego, Granicznej oraz Potockiej ? Juz nigdzie na Lazarzu nie bedzie mozna dojechac spokojnie bez krecenia.
18-08-2018 00:25:11
Lodowa
Nie wiem kiedy były te tajne konsultacje? To prawdziwa rewolucja, którą Rada Osiedla wdraża tylnymi drzwiami! Rozumiem zmiana na kilku ulicach, ale na calej dzielnicy to szok i niedowierzanie! Ale przeciez szef RO jako pracownik wiceprezydenta od zwężen ulic co ma powiedzieć? Że nie wypada?i jestem przeciw? Tak to wygląda jak nie wiadomo kto i skąd zaczyna taką zabawę. Trzeba coś zrobić! Kolejne konsultacje ulica po ulicy to minimum!
17-08-2018 12:36:48
Łukasz Prymas
W najbliższym czasie (jak obiecuje miasto) ma zostać ogłoszony przetarg na nowy projekt przebudowy Kolejowej. Ten, który był wcześniej przygotowany (przez poprzednie władze miasta) został w całości uchylony przez Wojewodę. Tamten projekt nie uwzględniał prawa własności mieszkanki Kolejowej, której bezprawnie został wywłaszczony kawałek nieruchomości. Miasto przygotowuje się do stworzenia nowego projektu. SPP nie będzie wprowadzona na Kolejowej do czasu końca przebudowy. Zatem nie będzie sytuacji malowania białych pasów na "krzywych" krawężnikach i płytach chodnikowych. Jednakże projekt, będzie uwzględniać przyszłe wprowadzenie SPP również na tej ulicy.
17-08-2018 10:50:02
M.M
@Łukasz Prymas wprowadzając strefę płatnego parkowania namalują na Kolejowej pasy wzdłuż krawężników i płyt chodnikowych na których można sobie wybić zęby. Skończcie ludzie z bajkami w postaci"jak będzie projekt", bo taki projekt już jest tylko komuś się nie spodobał _ komuś kto nie mieszka na Kolejowej i nie zależy mu na remoncie tej ulicy. ŻENADA
17-08-2018 08:31:00
Andrzej
Nie wprowadzajmy żadych zmian - tak jak teraz jest super! Zawsze jest gdzie zaparkować, nikt nie traktuje łazarza jak darmowego parkingu no i można śmiało trzymać trzy fury pod kamienicą.
16-08-2018 22:17:38
Tomek
Zmiany w dobrym kierunku. Po ich wprowadzeniu należy wprowadzać kolejne, aż wreszcie wykurzymy tranzyt z naszej dzielnicy.
16-08-2018 19:23:56
Postęp
Podziękujmy pani Maryśce, panu Filpowi Maryjanowi, pani Bogience i tym podobnym demokratom...
16-08-2018 18:01:25
Jan
Wydaje mi się, że poprzednie (konsultowane) wersje nie uwzględniały odwrócenia kierunku ruchu na Ziętary i co za tym idzie Marcelińskiej. Ta zmiana zapewne trochę uspokoi ruch na Marcelińskiej, ale jednocześnie odcina Wojskową (odcinek bliżej Areny) od Grunwaldzkiej dla jadących z centrum. To jedynie wygeneruje dodatkowy ruch na Głogowskiej, Berwińskiego i Wyspiańskiego, bo opcja zawrócenia na RJNJ to jakieś dodatkowe 10 minut w godzinach szczytu. Moim zdaniem ten element powinien zostać ponownie przemyślany.
16-08-2018 17:59:40
Nikt taki
Kolajowa to nadal tranzyt jeszcze po tych kocich łbach to współczuję mieszkańcom. Drugie to czemu nie zrobić na Łukaszewicza strefy osiedlowej? Wtedy pieszy miałby pierwszeństwo przed samochodem i mógłby przechodzić w każdym miejscu przez jednię ( to już tak jest bo każdy kto jest z Łazarza wie że przez pasy się nie chodzi ;) nawet policja za to nie łapie). W moim przypadku za wiele mi ten remont nie przeszkodzi tylko trochę więcej kręcenia ale pamiętam pozostałe dwa projekty to był obłęd...
16-08-2018 16:33:12
ania
Jeszcze wiecej spalin na Lazarzu, wiecej krecenia, jezdzenia.....
16-08-2018 16:29:35
OSA
Skandaliczny projekt!
16-08-2018 13:14:19
poznanianka
Bo obiecywanie ,że da się zaparkować w dużych miastach , jest obiecywaniem gruszek na wierzbie.Ale przycisnąć deweloperów ,że nie można otrzymać pozwolenia na budowę jak np.Vecha na Kolejowej i Kl. Potockiej i wybudować ok.160 mieszkań i nie zrealizować miejsc parkingowych, a podziemny parking drogi i zapewne nie wykorzystany.Pozostało parkowanie na klepisku ul. Kl.Potockiej przy Ogródkach Działkowych wzgl. na Kolejowej z dojściem do bloku.Takie bloki molochy powinny architektonicznie przemyślane .Lazarz bedzie miał " zgryz " jeżeli ktokolwiek zagospodaruje dawny Młyn ul. Kolejowa 19)21.Obecnie budynki z cegły są rozbierane , cegła po cegle, a w okolicy coraz więcej śmieci.
16-08-2018 11:27:18
as
ta jasne beda te strefe wprowadzac jak robia remont rynku lazarskiego i kolejowej xDDDD banda tepych nieudacznikow od tych nierobow z rady osiedla zaczynajac na tych teczowych z placu kolegiackiego konczac...
16-08-2018 11:16:30
Łukasz Prymas
Ul. Kolejowa na pewno nie będzie jednokierunkowa. Ale maja po przebudowie powstać elementy spowalniające ruch, jak wyniesione skrzyżowania czy mini rondo. Ale dokładnie jakie elementy zostaną zastosowane pokaże dopiero przygotowany projekt budowlany.
16-08-2018 09:48:14
Negatyw
Jeszcze trochę i Łazarz to będą same deptaki... (!!!).
16-08-2018 08:47:49
M.M
Czy ulica Kolejowa tez będzie jednokierunkowa, czy nadal po kostce brukowej będą pędzić oszołomy jak po torze wyścigowym w dwie strony?

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
26

wrz

18:00
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Spotkanie konsultacyjne ws. zagospodarowania terenu Wolnych Torów
Sala Zielona, Hol Wschodni MTP

27

wrz

10:00
Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
Łazarz walczy z jesienną chandrą
- gimnastyka z elementami jogi

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Koncert pt."Od Niemena do Engelberta" w ramach projektu "W Artystycznym Kręgu" dla Aktywnych 60+

28

wrz

16:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Morze Za Blokiem - piknij sąsiedzki

19:00
Hala widowiskowo-sportowa Arena ul. Wyspiańskiego 33 Park Kasprowicza
Ostatnia Biesiada - Zbigniew Górny

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: