Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Rowerzyści stworzyli "Objazd im. Zawiei i Sternalskiego" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Rowerzyści stworzyli "Objazd im. Zawiei i Sternalskiego"
17-03-2016 05:27   Janusz Ludwiczak
Nie milkną emocje w sprawie drogi rowerowej na ul. Grunwaldzkiej. Stowarzyszenie Rowerowy Poznań stworzyło nawet "Objazd im. Zawiei i Sternalskiego".

Jak informowaliśmy wczoraj zawarty został kompromis pomiędzy radnymi PO a władzami Poznania w sprawie ulicy Grunwaldzkiej, który zakłada, że na łazarskim odcinku jedynie wydzielone zostanie torowisko tramwaje i nie będzie drogi rowerowej na sporym odcinku w rejonie budynku dawnego kina Olimpia i przy skrzyżowaniu z ul. Szylinga. Droga rowerowa powstanie póki co na ulicy Grunwaldzkiej, tylko do ronda Skubiszewskiego do ronda Jeziorańskiego. Dalej rowerzyści do centrum miasta mają jeździć istniejącymi drogami rowerowymi w ciągu ulicy Przybyszewskiego i Bukowskiej. Na łazarskim odcinku Grunwaldzkiej wydzielone zostanie tylko torowisko tramwajowej, pomiędzy ul. Stolarską a Roosevelta.

Tymczasem Stowarzyszenie Rowerowy Poznań (do niedawna Sekcja Rowerzystów Miejskich) stworzyło mapkę, na której narysowany został "Objazd im. Zawiei i Sternalskiego". Zdaniem aktywistów rowerzyści będą mieli do pokonania dodatkowo 800 metrów.

Jest to dyskryminacja poruszających się rowerami. Na samym Starym Grunwaldzie 12,3% podróży mieszkańców wykonywana jest rowerem, 16,3% samochodem, a 71,3% MPK. Stworzenie czegoś takiego z punktu widzenia mieszkańców tego osiedla nie wymaga szukania przymiotnika i to Państwo pierwsi powinni się ująć za niechronionymi uczestnikami ruchu – napisał na Facebooku Włodzimierz Nowak.

Włodku nie przesadzaj. Nie jestem przeciwnikiem ścieżki rowerowej. Mój protest dotyczy przyjętego rozwiązania (zwężenia Wojskowa - Stolarska) oraz kilku innych kwestii. W swoim poście powołujesz się na "Udział podróży rowerowych i publicznym transportem zbiorowym w podróżach mieszkańców". Jak ilość mieszkańców tych 4 osiedli, ma się do Twoich wyliczeń - Stary Grunwald i Junikowo - mają prawie dwa razy mniej mieszkańców niż Łazarz! A Twoje osiedle? Jeżeli byśmy przyjęli, że tzw. zwężenie dotyczy Łazarza i Grunwaldu Południe to możnaby stwierdzić, iż sporna kwestia dotyczy minimum 55 000 mieszkańców - niestety ta zła propozycja "dotyka" szerszej grupy zainteresowanych. Dodatkowo proszę Cię, abyś z uwagą zapoznał się z uchwałami RO Junikowo (14.03) oraz Łazarz (8.03), Wtedy zobaczysz, że co do propozycji "zwężenia" bezspornie miałem rację. Proszę Cię również o lekturę Uchwały Zarządu Twojego Osiedla - Grunwald Południe, który jednogłośnie zgłosił bardzo dużą ilość uwag co do rozwiązań w zakresie drogi rowerowej – odpowiada Bartosz Zawieja, Radny Miasta Poznania i przewodniczący Platformy Obywatelskiej w Poznaniu.


Komentarze (9)

21-03-2016 21:24:08
trzeżwomyślący
no jak ktoś popitala na rowerze, to chyba powinien być szczęśliwy, że może dodatkowe 800m przejechać??? ;p a na poważnie.. rowerzyści - sam jeżdżę też rowerem, ale nie codziennie i nie do pracy w garniturze - nie odwracajcie kota ogonem. Nie da się wszystkich wsadzić na rower, nie da się 2 dzieci zawieźć do szkół rowerem - nie da się wysadzić wszystkich z samochodów - na pewno nie utrudnieniami i zakazami. A poza tym, część z Was żyje z tego że w Poznaniu są targi.. jak nie Wy, to Wasze rodziny i znajomi - zablokowanie Grunwaldzkiej to wykończenie MTP, a wtedy Poznań stanie się popierdółką, nie tylko za Wwą, czy Wrocławiem, ale także za Kielcami. BRAWO WY!
17-03-2016 17:02:24
Aga
Skoro jest tylu rowerzystów na drogach, to czemu nie płacą polisy OC. W razie jakiegoś małego "bum" jak od nich ściągnąć odszkodowanie...
17-03-2016 12:10:03
Tomek
@T.Mirski: Jak chcecie uruchomić lewoskręt z Bukowskiej w Zwierzyniecką skoro ulica Bukowska była przebudowywana na Euro2012, wprowadzono tam bus pas. Jest tam jedna nitka, z której korzystają zarówno autobusy jak i kierowcy jadący w kierunku Kaponiery.
17-03-2016 11:21:43
T.Mirski
Tomek: Staramy się o poprawę sytuacji, ale w ograniczonej przestrzeni argument jest zawsze ten sam. Jeśli chodzi o jazdę Bukowską na południowy Grunwald - tamta droga prowadzi gdzie indziej. To tak jakby kierowcom mówić, że zawsze mogą jeździć po autostradzie, która też jest dla nich niedaleko. Ten lewoskręt z Grunwaldzkiej w Szylinga po oddaniu Kaponiery nie będzie miał większego znaczenia. Dla dużej części kierowców będzie to nawet zmiana na plus. W tym momencie jazda od strony lotniska wymaga cofania się i dużego objazdu. Lewoskręt w dowolnej postaci albo obniża bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu (dzisiaj), albo obniża dla kierowców przepustowość wyjazdu z centrum (wpływa na dwa skrzyżowania zamiast jednego).
17-03-2016 10:43:12
Tomek
@T.Mirski: To czemu nie naciskacie władz miasta i ZDM o poprawienie drogi rowerowej na Przybyszewskiego i Bukowskiej??? Jasne najlepiej utrudnić życie kierowcom likwidując lewoskręt z Grunwaldzkiej w Szylinga. Na Bukowskiej z jednego pasa chcecie zrobić trzy - lewoskręt w Zwierzyniecką, pas prosto i prawoskręt w Szylinga????
17-03-2016 10:05:19
T.Mirski
Tomek: 1. Przez zachodnią stronę RJNJ (policzone jako jedno, chociaż są trzy i jak się utknie na środku, to traci się kilka minut, a przejazd jest długi) 2. Przez północną stronę RJNJ (policzono jako jedno, chociaż są dwie i są problemy z zapalaniem zielonego światła) 3. Przecięcie torów przed Marcelińską (problemy z zapalaniem zielonego światła) 4. Przejazd przez skrzyżowanie z Marcelińską 5. Przez południową stronę skrzyżowania Bukowska-Przybyszewskiego 6. Na skrzyżowaniu z Polną 7 i 8. Przejazd na skos przez skrzyżowanie Bukowskiej i Kraszewskiego. Potem dochodzą dwa niebezpieczne przejazdy - najpierw przez Bukowską, potem przez Grunwaldzką. Długi odcinek jedzie się ponadto między pieszymi. Prawdziwa ścieżka zdrowia. Całość to kilkanaście dodatkowych, straconych minut, niepotrzebnie stracone siły i obniżenie bezpieczeństwa. Proponowanie komuś czegoś takiego "dla zdrowia" to ... coś bardzo niefair wobec przywilejów kierowców (na wysokości przewężenia, tam gdzie rowerzyści mieliby 2 metry, samochody będą mieć 3 pasy i kilkanaście metrów). I nie mówimy tutaj o zabraniu zwykłego pasa dla nich - a pasa do lewoskrętu w Szylinga, który byłby kompensowany lewoskrętem z Bukowskiej w Kraszewskiego.
17-03-2016 09:40:54
xtc
Hania, Tomek, no to niech samochody pokonają sobie to dodatkowe 800 m, a jak ktoś spala własne paliwo i wysila się żeby zostawić samochód na parkingu, to mu się szacunek należy, że korków nie zwiększa. A poza tym zwężenie pasa ma być dla tramwajów, a nie dla rowerzystów, więc się redaktor pomylił. Nie pierwszy zresztą.
17-03-2016 06:46:12
Tomek
Jakie 8 sygnalizacji - to chyba ktoś liczyć nie umie! Na Przybysza i Bukowskiej są 4 sygnalizacje. Zgadzam się z Hanią. Wielka tragedia się stanie, kto jak kto, ale chyba rowerzyści powinni wiedzieć najlepiej o zdrowym trybie życia. Wielka tragedia się stanie, jak przejedziecie kilka metrów dalej, dla zdrowia. Nie może być tak, że 100-osobowa grupka rowerzystów (tyle było na pikiecie 4 marca) będzie terroryzować miasto. Nie, Matejki, Szylinga stoją w korkach, w których również stoją pasażerowie autobusów linii 64!!! Na Grunwaldzkiej nie ma miejsca na drogę rowerową, a głupotą jest zabieranie jednego pasa ruchu. Macie drogę rowerową wybudowaną na Euro 2012 w ciągu ulicy Bukowskiej czemu z niej nie korzystacie? Zawsze możecie jeździć ulicą, motocykliści nie domagają się dróg motorowych.
17-03-2016 06:38:38
Hania
"Rowerzysci beda mieli do pokonania dodatkowo 800 metrow" no i co takiego sie dzieje ? 800 metrow na rowerze to zaden problem. Tez jezdze na rowerze, naprawde bez przesady. Pozatym byloby dobrze aby rowerzysci placili jakis podatek do miasta, ja takze :/, bo wymagaja, /ja nie/, aby robic wszystko dla nich ale kosztem czego ? Pozatym duza czesc rowerzystow musialaby isc na lekcje jazdy po miescie, doslownie nauki jazdy po miescie poniewaz odstawiaja takie numery na ulicach, ze wlos jezy sie na glowie. Jestem za zdrowym trybem zycia, czynnym trybem zycia, za jazda na rowerze ale bez przesady. To, ze pan Jaskowiak jezdzi na rowerze nie oznacza, ze teraz trzeba wymagac i oczekiwac zmian, ktore pomoga mniejszosci a utrudnia wiekszosci.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
27

sty

18:30
Łazarz
21. sesja (zdalna) Rady Osiedla Św. Łazarz
► porządek obrad

31

sty

Polska * Poznań * Łazarz
29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

11

lut

do 14-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Cavaliada Winter Tour

18

lut

do 21-02-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Cavaliada Winter Tour

12

mar

do 13-03-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: