Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zielony most na Wildę i przedłużona PeSTka ze stacją nad Hetmańską. Wolne Tory w przyszłości {WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zielony most na Wildę i przedłużona PeSTka ze stacją nad Hetmańską. Wolne Tory w przyszłości {WIDEO}
30-10-2015 01:23   Janusz Ludwiczak
Most nad torami kolejowymi zazieleniony krzewami i drzewami z Kanałowej na Wildę, kładka, łącząca ul. Potockiej z Sikorskiego, przedłużenie szybkiego tramwaju z Dworca Zachodniego w stronę Dębca z przystankiem nad ulicą Hetmańską, budynki mieszkalne i biurowe równolegle do ulicy Kolejowej – to pomysły autorów zwycięskiej koncepcji na zagospodarowanie Wolnych Torów.

W marcu ogłoszono konkurs na opracowanie projektu urbanistycznego zagospodarowania Wolnych Torów, obszaru zajmującego 130 hektarów w centrum Poznania, który rozdziela Wildę od Łazarza. W sumie do konkursu zgłosiło się 84 podmiotów, w tym 14 zespołów projektowych i architektonicznych z zagranicy. W połowie lipca sąd konkursowy, w skład którego weszli przedstawiciele PKP, miasta, Stowarzyszenia Architektów Polskich, SARP, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej oraz Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania wyłonił sześć koncepcji. Autorzy zostali poproszeni m.in. o dopracowanie swoich pomysłów, przeprowadzenie analiz i przygotowanie makiet, które pozwoliły wytypować najlepszą pracę. Wyniki konkursu ogłoszono w czwartek.

Rozstrzygniecie konkursu zamyka pierwszy etap przygotowań do zagospodarowania Wolnych Torów. Różnorodność przedstawionych koncepcji dowiodła, jak duże są możliwości stworzenia z tego terenu nowoczesnej, przyjaznej mieszkańcom przestrzeni. Zagospodarowanie Wolnych Torów to bardzo złożony projekt, ale nie jedyny w Poznaniu, w który zaangażowane są PKP. Trwają przygotowania do inwestycji związanej z terenem Międzytorza. Jak przy wszystkich realizowanych projektach staramy się wypracować rozwiązania optymalne z punktu widzenia lokalnej społeczności – powiedział Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A.

Najlepszą koncepcję opracowali architekci z biura Myclewski Architecture&Urbanism z Warszawy, którzy za zajęcie I miejsca otrzymali nagrodę w kwocie 171 tys. zł.

Staraliśmy się stworzyć wizję nowej, przyjaznej dzielnicy Poznania. Zaprojektowaliśmy wykorzystanie tego co mamy, czyli zabytkowych obiektów poprzemysłowych. Każdy z nich może stać się społecznym, centrotwórczym obiektem. Przewidzieliśmy trójkątne parki. Docelowo nad torami kolejowymi może pojawić się zielony most, który będzie pełnić również rolę ekranu akustycznego. Jednym z naszych założeń było połączenie Wildy i Łazarza, stworzenie ciągu pieszo-rowerowego. Zaplanowaliśmy możliwość wybudowania wysokich obiektów, w tym biurowców. Przewidzieliśmy również przedłużenie PeSTki i przystanek na końcu dzielnicy, w rejonie ulicy Hetmańskiej – objaśnia Michał Owadowicz, architekt, członek zwycięskiego zespołu projektowego.

Teraz kolejnym elementem zagospodarowania Wolnych Torów będzie przygotowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który miałby być gotowy na przełomie 2017 i 2018 roku. Miasto i PKP rozpoczną również rozmowy z potencjami inwestorami.


Komentarze (1)

30-10-2015 13:33:55
pmk
dwukierunkowa droga rowerowa w zabudowie handlowo-mieszkaniowej to duży mankament tej koncepcji. biorać pod uwagę charakter zabudowy nie nalezy spodziewac sie tam prędkości dopuszczalnej wyższej niż 50 kmh, nie ma zatem sensu tworzyć wydzielonej ddr, tym bardziej oo jednej stronie ulicy, bez dostępu do celów podrózy po jej drugiej stronie. na zdjeciach widać, ze nie ma przejazdów, zatem trzeba by przechodzić z rowerem po przejsciach. istotne jest także połączenie tej ddr z reszta ulic, zwłaszcza z tymi prowadzącymi do planowanych kladek.
Aktualności
Niezapominajka
21

sie

10:00
Palmiarnia Park Wilsona
Pokazy filmu "Był sobie las"

22

sie

21:30
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Zimna wojna" - plenerowe kino letnie
wstęp wolny

23

sie

do 24-08-2019
20:00
Palmiarnia Park Wilsona
Noc w Palmiarni
(w godz. 20:00-2:00)

25

sie

Park Wilsona
XIII Światowe Spotkania z Kulturą Romską

27

sie

do 28-08-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mody - jesień/zima 2019/2020

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: