Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Droga rowerowa powstanie w ciągu ulicy Grunwaldzkiej? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Droga rowerowa powstanie w ciągu ulicy Grunwaldzkiej?
07-01-2015 09:08   Janusz Ludwiczak
Rada Osiedla Junikowa wystosowała do poznańskich radnych wniosek o dokonanie poprawek w budżecie miasta i przeznaczenie środków finansowych na budowę drogi rowerowej w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, od ulicy Roosevelta do ulicy Smoluchowskiego.

Droga rowerowa wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, która umożliwiłaby dojazd np. z Bałtyku na stadion - do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2015 zgłoszono projekt "Rowerowa Trasa Grunwaldzka", jednak nie otrzymał on poparcia. Rada Osiedla Junikowa czyni teraz starania o utworzenie w ciągu ulicy Grunwaldzkiej drogi rowerowej, od ulicy Roosevelta do Smoluchowskiego. Radni z Junikowa wystosowali do Rady Miasta wniosek o dokonanie poprawek w budżecie Poznania.

Projekt ten był zgłaszany do budżetu obywatelskiego zarówno w poprzedniej edycji (przez Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania, nie znalazłsię w finałowej 20), jak i w edycji budżetu na rok 2015 – został poddany pod głosowanie jako projekt mały. Zgłaszający, pan Tadeusz Mirski, przedstawił projekt realizacji drogi rowerowej na odcinku od Smoluchowskiego do Matejki, natomiast komisja konkursowa zamieniła go na projekt „koncepcji drogi rowerowej” o wartości 80 tys. zł. Projekt ten, w kategorii projektów małych, uplasował się najwyżej spośród projektów, które nie będą realizowane (6364 głosów). Zyskał także oficjalne poparcie m.in. Rady Osiedla Św. Łazarz, Rady Osiedla Stary Grunwald, Rady Osiedla Grunwald Południe oraz naszej rady osiedla - wyjaśnia Paweł Rosada, przewodniczący Zarządu Rady Osiedla Junikowo.

Droga łączyłaby się z istniejącymi już odcinkami m.in. z drogą rowerową prowadzącą od pętli tramwajowej na Junikowie, z drogą rowerową w ciągu ulicy Bułgarskiej i Przybyszewskiego. Stanowiłaby dogodny dojazd do wielu firm i obiektów publicznych, m.in. Allegro, GSK, XI LO, II LO, I LO, ZSB, Uniwersytetu Medyczny (ul. Smoluchowskiego), MTP, a także naturalnie stanowiłaby oś transportową dla mieszkańców Grunwaldu i osób na Grunwald dojeżdżających. Droga ta znacząco ułatwiłaby dojazd mieszkańcom Grunwaldu do terenów rekreacyjnych: Lasku Marcelińskiego oraz Rusałki/Sołacza w połączeniu z drogą rowerową w ciągu ulicy Bułgarskiej i Polskiej, a także innych obiektów rekreacyjnych. Infrastruktura pod budowę drogi rowerowej jest już szykowana od wielu lat– zrealizowano drogę rowerową na odcinku pętla Junikowo – Smoluchowskiego (GSK), przejazdy i sygnalizacje dla rowerów uwzględniono przy przebudowie skrzyżowań z ulicą Węgorka, Bułgarską, Ostroroga, przy Rondzie Jana Nowaka Jeziorańskiego oraz przy Bałtyku, a także istnieją jej krótkie fragmenty np. między Przybyszewskiego i Wojskową lub na wysokości przystanków „Ostroroga”. Dzięki temu koszty realizacji tej inwestycji są niższe - dodaje Arkadiusz Borkowski z Rady Osiedla Junikowo.

Projekt "Rowerowa Trasa Grunwaldzka" podzielony jest na osiem odcinków, od skrzyżowania z Bukowską do ulicy Babimojskiej. Całość ma mieć 4,165 km długości. Łazarski odcinek poprowadzony zostałby od Bałtyku do Ronda Jeziorańskiego i miałby mieć 1,6 km.Całkowity koszt projektu szacowany jest na prawie 1,8 milionów złotych (1 747 515 zł), z czego 90 tys. zł kosztowałoby usunięcie przeszkód i istniejącej infrastruktury, 964 tys. zł - budowa dróg rowerowych, 440 tys. zł - odnowienie chodników, 12 800 zł - postawienie znaków dopuszczających ruch rowerowy na chodnikach i zamkniętym obecnie odcinku jezdni, 12 800 zł - stworzenie śluz rowerowych, 3 tys. zł - zamontowanie luster na Rondzie Jeziorańskiego oraz 75 650 zł - na stworzenie projektu i dokumentacji. Autor projektu, Tadeusz Mirski przewidział również przeznaczenie pozostałej kwoty - 158 865 zł na wydatki nieplanowane.

Patologiczna jest obecnie sytuacja, w której ruch rowerowy w sposób masowy odbywa się po chodniku (zwłaszcza po południowej stronie), a rowerzyści, którzy decydują się na jazdę po jezdni, są niejednokrotnie wyprzedzani przez kierowców samochodów w sposób nieprzepisowy i z nadmierną prędkością. Na Grunwaldzie bardzo brakuje drogi dla rowerów, która prowadziłaby ruch wzdłuż kolejnych osiedli w kierunku centrum. Rowerowa Trasa Grunwaldzka pozwala rowerzystom jechać bezpiecznie, poza jezdnią, niemal od granicy miasta do ścisłego śródmieścia. Projekt jest zgodny z Mapą Potrzeb Lokalnych. Trasa stanowić będzie kręgosłup ruchu rowerowego w tej dzielnicy, łączyć będzie osiedla, miejsca pracy oraz budynki użyteczności publicznej. Rozwój i wspieranie ruchu rowerowego jest zgodne z oficjalną polityką transportową miasta. Trasa łączy istniejące już pojedyncze odcinki dróg rowerowych na terenie Grunwaldu w jedną sieć, stanowi wsparcie ruchu międzydzielnicowego - argumentował Tadeusz Mirski, autor projektu.


Komentarze (5)

08-01-2015 11:51:04
maciej
Panie Tomek-nie lubi Pan Emerytów?-bo jeżdżą wolno i przestrzegają przepisów?
07-01-2015 18:35:57
Tomek
Zgadzam się z przedmówcą. Drogi rowerowe na chodniku to jakieś nieporozumienie. Ta ciągu ul. Przybyszewskiego to kompletny absurd! Każdy jej odcinek idzie w innym miejscu. Jak po chodniku mają zostać pokonane wąskie gardła typu Matejki (prawa strona chodnika w stronę centrum), Rondo Przybyszewskiego (prawa strona w stronę centrum). No chyba, że trasa rowerowa ma mieć szerokość 1m i ruch dwukierunkowy, co dobre jest może dla emerytów jadących 15km/h.
07-01-2015 16:01:25
tylko nie na chodniku
proszę skończmy z drogami rowerowymi na chodniku, jeśli mam jechać po tej drodze do pracy i za każdym razem uważać na pieszych, na drogi podporządkowane do Grunwaldzkiej które przecinam, na wyjeżdżających z posesji, to oznacza, że będę jechał wolniej niż autem... róbmy to tak jak w Kopenhadze, drogi rowerowe obok dla aut,. ale zaznaczone i rozdzielone, dzięki temu poruszam się z szybkością auta do 40 km/h i to będzie o wiele tańsze, wystarczy poszerzyć jezdnię i domalować pas!!! czy ktoś to zaproponuje Radzie Osiedla.. ?
07-01-2015 14:37:53
maciej
Grunwaldzka,Głogowska,Dąbrowskiego,i wiele innych...
07-01-2015 11:01:13
Banka
Wielkie dzięki za ten artykuł p. Januszu! Żywię głęboką nadzieję, że uda się zrealizować projekt, który od dawna aż się prosi o postawienie kropki nad i... Od dziś przed snem "zdrowaśka" za p. Tadeusza - autora pomysłu. No i oczywiście za dobrą wolę i rozum Salomona dla Rady Miasta!!!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
17

lip

17:30
Zespół Szkół Gimnazjalno-Licealnych ul. Wyspiańskiego 27
IV sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Święty Łazarz
► porządek obrad

21:30
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Kochając Pabla, nienawidząc Escobara" - plenerowe kino letnie
wstęp wolny

18

lip

21:30
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Cudowny chłopak" - plenerowe kino letnie
wstęp wolny

19

lip

do 20-07-2019
20:00
Palmiarnia Park Wilsona
Noc w Palmiarni
(w godz. 20:00-2:00)

24

lip

10:00
Palmiarnia Park Wilsona
Pokazy filmu "Był sobie las"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: