Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Do końca sierpnia Głogowska zostanie zwężona. Na głównej ulicy Łazarza będzie droga rowerowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Do końca sierpnia Głogowska zostanie zwężona. Na głównej ulicy Łazarza będzie droga rowerowa
15-05-2020 00:38   Janusz Ludwiczak
Zwężenie do jednego pasa ruchu, wydzielenie torowiska i wytyczenie drogi rowerowej – takie zmiany już za kilka tygodni zostaną wprowadzone na ulicy Głogowskiej. To nie jedyne zmiany. Na ulicy Przybyszewskiego, pomiędzy Marcelińską a Bukowską pojawi się buspas, a kierowcy korzystający z II ramy komunikacyjnej będą mieli do dyspozycji praktycznie tylko jeden pas ruchu. Ponadto wraz z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania na ulicach jednokierunkowych pojawią się kontrapasy i kontraruchy dla rowerzystów.

O tym, że ulica Głogowska będzie zwężona do jednego pasa ruchu miasto zapowiedziało już pod koniec ubiegłego roku.

– Nie ma już możliwości, by na ulicy Głogowskiej mogły funkcjonować dwa pasy ruchu. Nie pozwalają już na to przepisy. Gdybyśmy chcieli utrzymać dwa pasy ruchu to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich. Głogowska będzie dostosowana do jednego pasa. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – mówił w grudniu Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Już pod koniec lutego na ulicy Głogowskiej, pomiędzy Hetmańską i Gąsiorowskich wprowadzono w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Teraz miasto zapowiada jeszcze większe zmiany.

– Z każdym dniem ustępowania pandemii coraz więcej poznaniaków podejmować będzie decyzję o sposobie przemieszczenia się. Nie możemy dopuścić, by głównym wyborem był samochód, bo wówczas całe miasto stanie. Jeśli samochodów w miastach miałoby się pojawić choćby trochę więcej, niż tuż przed pandemią, to korki mogą szybko zweryfikować ich atrakcyjność – powiedział wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Według danych magistratu w czasie epidemii koronawirusa ruch samochodowy zmniejszył się o 37%, a liczba pasażerów komunikacji miejskiej spadła o 85%. Jednak główną przyczyną tego jest z pewnością pozostanie wielu osób w domu - praca i nauka zdalna, oraz wprowadzenie ograniczeń w liczbie osób mogących podróżować tramwajami i autobusami. Do tej pory liczba przewożonych osób w pojazdach komunikacji zbiorowej musiała odpowiadać połowie miejsc siedzących w pojeździe.

Mimo to miasto chce, by ruch samochodowy malał, a mieszkańcy przesiadali się do komunikacji miejskiej i na rowery.

– Przemieszczanie się pieszych w obliczu epidemii wymaga podejmowania jeszcze bardziej rygorystycznych działań, aby zapewnić odpowiednie odstępy, szczególnie w miejscach znacznego ruchu pieszego. Uspokojony i uporządkowany powinien tam być ruch pojazdów i zapewnione minimalne szerokości chodników wynikających z przepisów. W obecnej sytuacji trzeba również szukać rozwiązań pozwalających przeznaczyć przestrzeń dotąd niedostępną dla pieszych, jak miejsca parkingowe, czy nawet jezdnie – przekonuje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Do końca sierpnia wprowadzone mają zostać zmiany w organizacji ruchu na ulicy Głogowskiej. Zgodnie z zapowiedziami główna arteria Łazarza zostanie zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy Parkiem Wilsona a Hetmańską.

Pas ruchu zostanie poszerzony do 3 metrów szerokości. Po obu stronach Głogowskiej pojawi się droga rowerowa.

– W wakacje wdrożona zostanie nowa organizacja ruchu. Pomiędzy Stablewskiego i Berwińskiego - wydzielone od ruchu samochodowego zostanie torowisko. Mieszkańcy Łazarza będą mogli korzystać z pasów rowerowych na ul. Głogowskiej (odc. Stablewskiego – Berwińskiego) oraz kontraruchów i kontrapasów na jednokierunkowych ulicach wprowadzanych wraz ze Strefą Płatnego Parkowania – zapowiada wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Do końca roku zmieni się również organizacja ruchu w rejonie przystanku "Sielska na Górczynie. Samochody pojadą jednym pasem i będą zatrzymywane na światłach przed skrzyżowaniem z Sielską, jeśli na przystanek wjedzie tramwaj. To znacząco poprawi się komfort i bezpieczeństwo pasażerów wsiadających i wysiadających z tramwajów. Na całym odcinku od ul. Palacza aż do ul. Ściegiennego torowisko zostanie wydzielone. Dotychczas w tym miejscu ruch samochodowy mógł odbywać się po wspólnym pasie z tramwajami, jednak powodowało to blokowanie i spowalnianie ruchu tramwajów (szczególnie przy dojeździe do ul. Sielskiej).

To nie jedyne zmiany. Na ulicy Przybyszewskiego, pomiędzy Marcelińską a Bukowską pojawi się buspas, który ma ułatwić poruszanie się autobusów linii nr 169 i 193. Kierowcy korzystający z II ramy komunikacyjnej będą mieli do dyspozycji praktycznie tylko jeden pas ruchu.

– Dla pasażerów najważniejsze są: komfort, bezpieczeństwo i niezawodność. Realizacja rozkładu jazdy, a co za tym idzie odpowiedniego komfortu i bezpieczeństwa podróży, zależy w dużej mierze od płynności ruchu. Na liniach autobusowych jednym z podstawowych ograniczeń płynności ruchu i punktualności komunikacji jest współdzielenie jezdni z innymi pojazdami. Jeżeli dana ulica jest zakorkowana, to autobus nie przejedzie szybciej. Rozwiązaniem tej sytuacji jest wprowadzania buspasów oraz priorytetów dla komunikacji publicznej. Dodatkową korzyścią związaną z wytyczaniem buspasów jest poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego – na buspasach jest on bowiem dopuszczony. Dzięki tym udogodnieniom poruszanie się autobusów będzie płynniejsze co wpłynie nie tylko na punktualność, ale także koszty eksploatacyjne (paliwo, efektywność pracy kierowców, liczba niezbędnych pojazdów do obsługi). Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji, przy mocno ograniczonych wpływach z biletów związanych z epidemią koronawirusa – argumentuje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Miasto chce również zrealizować kilka projektów poprawy bezpieczeństwa w rejonie szkół. W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku szkolnym poprawa nastąpi w okolicach Szkoły Podstawowej nr 77 - na skrzyżowaniu Hetmańskiej i Dmowskiego. Kolejne zmiany nastąpią na ulicy Chociszewskiego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 90.

Ponadto powstaną nowe drogi rowerowe, jedna z nich umożliwi dojazd z Łazarza do centrum.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
03

gru

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Omnifagus" - spotkanie autorskie z Rafałem Nawrockim
Wstęp wolny

05

gru

do 08-12-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Cavaliada" - Międzynarodowe Zawody Jeździeckie

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Koncert zespołu "TON"

07

gru

11:00
Łazarz
"Ulice Poznania - Grunwaldzka"
- wycieczka z przewodnikami z Grupy PoPoznaniu
zbiórka pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki

14:00
Łazarz
"Ulice Poznania - Grunwaldzka"
- wycieczka z przewodnikami z Grupy PoPoznaniu
zbiórka pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: