Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Władze miasta chciały przesunąć przebudowę Kolejowej na lata 2020-2022 - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Władze miasta chciały przesunąć przebudowę Kolejowej na lata 2020-2022
15-03-2017 04:40   Janusz Ludwiczak
Przesunięcie przebudowy ulicy Kolejowej o trzy lata chciał wiceprezydent Maciej Wudarski. Po interwencji radnych władze miasta wycofały się z tego pomysłu. Jednak sama inwestycja nie rozpocznie się wcześniej niż w przyszłym roku.

Mieszkańcy ponad kilometrowej ulicy Kolejowej tracą już cierpliwość i nie wierzą w przebudowę arterii, która wygląda tak jakby była końcówka XIX wieku.

Osoby mieszkające przy Kolejowej mają dość dziurawych, krzywych i nierównych chodników, a najbardziej przeszkadza im nierówna kostka brukowa na jezdni, która powoduje hałas.

Gruntowna przebudowa Kolejowej miała ruszyć w czerwcu 2015 roku. Na ten cel miasto zarezerwowało 9 milionów 200 tysięcy złotych w latach 2015-2016, a kolejne 2 mln zł na przygotowanie projektu i dokumentacji technicznej.

Powstał wstępny projekt, jednak wiele osób miało do niego zastrzeżenia. Mieszkańcom nie podobały się m.in. plany wycinki drzew.

Inwestycję, która miała ruszyć dwa lata temu wstrzymał wojewoda. Jednym z powodów było odwołanie właścicielki jednej z działek. Kolejną przyczyną było nie uwzględnienie w projekcie przebiegającej pod ziemią infrastruktury technicznej, należącej do kolei.

Zastrzeżenia do inwestycji miała również Miejska Konserwator Zabytków, która nie zgadza się na usunięcie kostki brukowej, która jak twierdzi ma ona charakter zabytkowy.

W lipcu ubiegłego roku wiceprezydent Maciej Wudarski zapowiadał, że przebudowa Kolejowej ruszy w tym roku.

Konsultacje z mieszkańcami, radą osiedla i konserwator zabytków doprowadziły nas do zatoczenia koła. Przebudowa ulicy Kolejowej zostanie zrealizowana zgodnie z pierwotnymi założeniami, wprowadzone zostaną tylko zmiany w projekcie. Nie wykluczamy wprowadzenia komunikacji autobusowej. Na pewno pojawią się wyniesione skrzyżowania i wysepki z elementami zieleni. Rozpoczęcie inwestycji planujemy w przyszłym roku. Przebudowa Kolejowej ma zakończyć się w 2018 roku – powiedział w lipcu 2016 w rozmowie z portalem lazarz.pl Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Tymczasem władze miasta zgłosiły zmiany planu wydatków do Wieloletniej Prognozy Finansowej. Jedną z nich była zmiana terminu realizacji przebudowy ulicy Kolejowej i przesunięcie inwestycji na lata 2020-2022.

W poprzedniej kadencji po długich walkach i działaniach z radnymi Bartoszem Zawieją i Łukaszem Mikułą udało się zapisać 10 mln zł na remont ulicy Kolejowej, która była bardzo długo oczekiwana przez mieszkańców. Na początku marzyło nam się, by były tam porządne chodniki i jezdnia. Nic więcej od miasta nie chcieliśmy. 10 mln zł wydawało nam się dużo. W międzyczasie powołany został zespół, zaczęły się prace projektowe. Później okazało się, że nie można zdemontować kostki, bo chroni ją konserwator zabytków. Potem okazało się, że część mieszkańców nie chce wycinki drzew. Następnie ktoś chciał poprowadzić tędy autobus. Mamy 2017 rok i okazuje się, że nie ma pieniędzy na ulicę Kolejową. Mieszkańcy Łazarza stracili zaufanie do władz miasta Poznania. To o czym dziś mówimy, miało zostać zrobione już 2 lata temu. Prosiłam wiceprezydenta, by napisał mi dlaczego Kolejowa nie została jeszcze zrobiona. Do dziś nie dostałam odpowiedzi – mówiła podczas wtorkowej sesji Lidia Dudziak, Radna Miasta Poznania, PiS.

Dobrze, że pojawiła się autopoprawka. To jest projekt, który nie ma szczęścia do realizacji. Brakuje serca do jego realizacji ze strony PIM-u. Trzymam pana prezydenta za słowo, że prace projektowe będą robione razem z organizacją ruchu i to przedsięwzięcie będzie robione w pierwszej kolejności. Jest to ulica ważna, której wizerunek będzie wpływać na atrakcyjność tej części Łazarza. Jest to przedsięwzięcie priorytetowe – dodał Łukasz Mikuła, przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania.

Wiceprezydent Maciej Wudarski chciał pieniądze z ulicy Kolejowej przeznaczyć na wybudowanie nowej ulicy Św. Wawrzyńca od Niestachowskiej na Jeżyce. Jednak na tą inwestycje potrzeba nawet 30 mln zł. Ostatecznie po naciskach radnych władze miasta zmieniły zdanie.

Nie da się wyciszyć ulicy pozostawiając na niej bruk i nie da się zmodernizować infrastruktury podziemnej pozostawiając istniejącą zieleń. My do tego projektu podejdziemy od nowa – powiedział Radiu Merkury Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

W tym roku mają zostać przeprowadzone raz jeszcze konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ulicy Kolejowej, które mają być połączone z dyskusją na temat wprowadzenia strefy płatnego parkowania i strefy Tempo 30, zakładającej uspokojenie ruchu na Łazarzu.

Harmonogram wstępny przewiduje, że w tym roku rozpoczniemy prace koncepcyjne obejmujące cały obszar Łazarza. Przeprowadzone zostaną szerokie konsultacje społeczne, po których rozpoczną się prace projektowe. W 2018 roku będzie gotowy projekt, który zakończy się wraz z uzyskaniem stosownych pozwoleń administracyjnych – objaśniał radnym Radosław Ciesielski, zastępca dyrektor ZDM ds. zarządzania drogami.

Do tej pory za przebudowę Kolejowej odpowiedzialne były Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Zgodnie z założeniami polityki transportowej Miasta, ul. Kolejowa ma być istotnym elementem przyszłej strefy Tempo 30 na Łazarzu. Kompleksowe podejście do organizacji ruchu drogowego i modernizacji ulic przyczyni się do stworzenia i w tej części Miasta strefy drogowej przyjaznej wszystkim uczestnikom ruchu: od kierujących pojazdami samochodowymi, po cyklistów i pieszych. W związku z powyższym, prace nad obecnym projektem inwestycji zostały wstrzymane. Ponadto, pragniemy poinformować, że wdrożenie stref uspokojonego ruchu w Mieście, wraz z określeniem harmonogramu ich realizacji, leży w gestii Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu – tłumaczy portalowi lazarz.pl Krzysztof Kaczanowski z Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Zgodnie z przyjętą autopoprawką przez radę miasta na przebudowę ulicy Kolejowej przewidziano w sumie prawie 8,6 mln zł (276 tys. zł w 2018 r., 5 697 007 zł w 2019 r. oraz 2 624 000 zł w 2020 r.).


R E K L A M A

Komentarze (9)

16-03-2017 11:54:12
Agnieszka
A po co remont Kolejowej. Od razu zrobić 20 dróg rowerowych, 50 stacji roweru miejskiego, do tego 95 niebieskich koper dla niepełnosprawnych i strefę Strempo 20
16-03-2017 10:23:23
aneta
Od 8 lat w nieskończoność przesuwają ten remont przez tą konserwator zabytkow
16-03-2017 09:05:10
mieszkaniec
jasne róbmy kolejne konsultacje, rozmowy. Skoro czekamy na remont 15 lat, poczekamy kolejne 15.
15-03-2017 22:11:47
L.Domasłowska
Wracając do konsultacji, nowych rozmów i ustaleń, odsuwamy realizację remontu i jednocześnie wałkujemy te same problemy, które miały szansę na kompromisowe rozwiązanie. 12.I.2016 spotkanie z mieszkańcami było pełne emocji, ale ostatecznie zostały ustalone pewne priorytety: remont łącznie z wymianą infrastruktury, nie poszerzanie jezdni, zachowanie i nie ograniczanie zieleni, kostka wykorzystana wtórnie na poboczach i wyniesieniach. Rada Osiedla zajęła podobne stanowisko (tak mi się wydaje). Pieniądze były zarezerwowane i miano dokonać korekty w istniejącym projekcie. Aktualnie starego projektu nie ma, dla nowego PIM nie może znaleźć wykonawcy!!! nie mówiąc o niegospodarności w tym względzie. Trzeba będzie napisać petycję do p. Prezydenta i do p. Marszałka i zebrać podpisy, dużo podpisów.
15-03-2017 12:24:22
morlock
@Kolejowiczanin Wiesz czym się różni pesymista od optymisty? Pesymista mówi do widzenia wychodząc z kolektury Lotto. A tak bez jaj- te Twoje 3 lata z ostatnich zdań mogą być prorocze. Obym był fałszywym prorokiem i kolejna afera - tajemniczy czworokąt- Hetman/Krauthof/Dmowski/i kużwa - tarego mi się tnie Małeckiego chyba) W każdym razie mieł być wielki pie*** na Łazarzu a tym czasem - damska odmiana pe***. No ale jeśli części rowerowe to prohibity na forach to co chcesz? Zmienię nick na "idiokrata" bo morlocka "jusz nie łapio"
15-03-2017 11:22:45
Kolejowiczanin
To są kpiny. Tak jak mieszkańcy piszesz - od 2008 roku po raz pierwszy mówiono o kompleksowym remoncie Kolejowej. A teraz co Wudarski chciał przesunąć remont do 2022, a znając życie nowej ulicy doczekalibyśmy się w 2025. Ale pewnie na rowerki kasa zawsze się znajdzie. Może zamiast Kolejowej zróbcie 5 rowerowych obwodnic Poznania za 110 mln zł. Może zamiast Kolejowej róbcie nam strefę płatnego parkowania i srempo 30. Pani konserwator też ma bzika z tą kostką. Jaki zabytek! Mamy XXI wiek. Tak samo Chociszewskiego. Polecam pani Pałczyńskiej by jedną dobę spędziła w moim mieszkaniu na Kolejowej i przejechała się kilka razy autem po tej ulicy. Kostka to niech będzie sobie na Wysokiej czy Paderewskiego, a nie ulicy komunikacyjnej. W przyszłym roku widzimy pierwsze łopaty i koparki na Kolejowej. Inaczej proponuję drodzy mieszkańcy bierzemy taczkę i jedziemy na plac Kolegiacki po Wudarskiego, panią konserwator, PIM, ZDM i spółkę. A zapomniałem - będą wybory - znów będą obiecanki, cacanki - zrobię Kolejową, nowa Kolejowa za 3 lata...
15-03-2017 08:35:30
Mieszkaniec
I po raz kolejny miałem rację... może moje dzieci się doczekają. Władze mają tą ulicę w d...... Czekamy już od dodajże 2008 roku kiedy to po raz pierwszy pojawiła się informacja o kompleksowym remoncie ulicy... I nie wierzę także w 2018 rok !!!!.
15-03-2017 08:29:37
poznanianka dalej
I jeszcze p s .Panowie z ZDM i Miejskich Inwestycji do roboty zgodnie z planem i obiecankami .Do lamusa odłóżcie informacje PKP.To państwo w państwie straciło swoje włoście i wiarygodność.Nie wstyd ,że przed kilkanaście lat , gdzie wybudowano hotel Moderno , blok Vechty , mieszkancy chodzą po wystających z ziemi płyt . Dzisiaj ruchomych.Od jesieni 2016 do chwili obecnej rozkopano całą Kolejową .Rury kanalizacyjne zasypano i macie to co macie. Zapraszam na spacer po Kolejowej .Od Cargo, hotel Moderno , Kolejowa 19 , straszące budynki dawnego młynu.Dalej jako tako , a potem kierunek Caliera i dalej aż do ul. Gąsiorowskiej to brud i syf.To budynki PKP. Dawny Szpital Ortopedyczny tez straszy.Cały czas wystające płyty i horor przechodzić z dzieckiem lub jechać wózkiem.
15-03-2017 08:11:58
poznanianka
To oburzające panie Włudarski i inni decydenci.Boicie się [panowie takiej inwestycji ?. Czy obiecaliście pieniądze innym wykonawcom ?.Dyskusji co z tą Kolejowa z mieszkańcami było sporo.Także z fachowcami.Ustalono i wypracowano plan , który pan i inni odpowiedzialni powinni już dawno realizować.W przebudowie trzeba zrobić wiele. To ustalono i nie mieszać i dodawać nowych propozycji.Bo tak robicie od lat . Odkładanie przebudowy to Wasza kompromitacja . Nie boje się nazwać oszustwo mieszkańców.Pracowały juz firmy Agvanet i gazownictwa.Tak pisano. A rozkopane chodniki i zainstalowanie sie firmy Agvanet na Kolejowej 19 stanowiło pozytywny moment co do początku prac.Skandal!!!!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: