Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Ósemką" pojedziemy z Łazarza przez Most Dworcowy i Towarową do centrum - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Ósemką" pojedziemy z Łazarza przez Most Dworcowy i Towarową do centrum
29-04-2020 08:25   Janusz Ludwiczak
Jesienią ma rozpocząć się budowa prawoskrętu z ulicy Towarowej w Św. Marcin, dzięki której jedna z linii tramwajowych ma jeździć z Łazarza pod dworzec Poznań Główny i dalej Towarową do Zamku, omijając Kaponierę.

Drugi etap projektu "Centrum" zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Św. Marcin i al. Niepodległości. W ramach inwestycji powstanie dodatkowe torowisko, dzięki któremu tramwaje będą mogły skręcać z ulicy Towarowej w prawo w Święty Marcin.

– Ten prawoskręt to też otwarcie się na przyszłość, czyli przedłużenie linii tramwajowej z ul. Towarowej do przyszłej dzielnicy Wolne Tory. Powstanie nowe połączenie centrum z dworcem Głównym, odciążone zostanie rondo Kaponiera i polepszy się obsługa samej ulicy Towarowej. Jest to również ważne usprawnienie sieci tramwajowej w przypadku konieczność wytyczenia objazdów na czas remontów lub awarii – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

– W połowie roku ogłosimy przetarg, tak, by jesienią wykonawca mógł rozpocząć prace budowlane – dodaje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

O konieczności budowy skrętu z ul. Towarowej w Św. Marcin mówi się od lat. W 2012 roku Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania zaproponowało, by prawoskręt został zbudowany przed zamknięciem Kaponiery, dzięki czemu miasto zyskałoby nawet 10 mln zł, a tramwaje nie musiałby wtedy jeździć naokoło przez Grunwaldzką, Przybyszewskiego i Dąbrowskiego lub przez Królowej Jadwigi, Strzelecką i Fredry (tak jak miało to miejsce w przypadku linii nr 14, kiedy jeszcze nie funkcjonowała przedłużona trasa PST do Dworca Zachodniego).

– Podczas przebudowy ul. Roosevelta w latach 2011-2012 miasto mogło zaoszczędzić nawet 10 mln zł. Od czasu zamknięcia ronda Kaponiera, wskutek wydłużonych objazdów trzech linii tramwajowych (10, 11 i 14) straciliśmy co najmniej 1,17 mln złotych (obliczenia na podstawie danych za wozokilometry z 2011 r.). Każda "jedenastka" nadkładała dodatkowe 1,6 km na trasie, każda "czternastka" 2,5 km a każda „dziesiątka” aż 3,4 km w stosunku do najkrótszego alternatywnego objazdu, jakim jest ul. Towarowa – wskazywał wówczas Paweł Sowa, ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Jak już pisaliśmy w 2016 roku po zbudowaniu prawoskrętu z Towarowej w Św. Marcin z pewnością jedna linia tramwajowa pojedzie z Łazarza w rejon dworca Poznań Główny i dalej przez Towarową pod Zamek. Według projektu "ósemka" miałaby jeździć przez Głogowską, Most Dworcowy, Matyi, Towarową, Św. Marcin, Gwarną i Plac Wielkopolski, omijając Kaponierę i Teatralkę.


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

13

cze

do 18-06-2024
Łazarz
34. Dni Łazarza
13-18.06.2024

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: