Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

W Parku Kasprowicza powstanie kryty basen i wrotkarnia {WIZUALIZACJE} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
W Parku Kasprowicza powstanie kryty basen i wrotkarnia {WIZUALIZACJE}
14-11-2017 13:39   Janusz Ludwiczak
Basen pływacki o długości 25 metrów z sześcioma torami, basen rekreacyjny, jacuzzi, sauny, sala fitness, a do tego tor wrotkarski o długości 200 metrów z trybunami na blisko 300 widzów – w Parku Kasprowicza powstaną kolejne inwestycje.

Obecnie w Parku Kasprowicza trwa remont letniego kąpieliska. Jak już informowaliśmy do czerwca przyszłego roku wyremontowane zostaną niecki basenów, pojawi się nowa zjeżdżalnia, powstanie także wodny plac zabaw dla dzieci oraz tor do street workoutu. Ponadto zmodernizowany zostanie 50-metrowy basen pływacki, a także budynek socjalno-administracyjny. Inwestycja, która kosztować będzie ponad 16 mln zł (16 397 935 zł). Więcej w artykule: Rozpoczął się remont pływalni letniej w Parku Kasprowicza.

Wiadomo, że obok powstanie Centrum Sportów Wrotkarskich, a także kryta, całoroczna pływalnia.

W 2019 roku planujemy rozpocząć budowę centrum sportów wrotkarskich i krytej pływalni – tłumaczył Zbigniew Madoński, dyrektor POSiR spotkania prezydenta Poznania z mieszkańcami Łazarza, które odbyło się w miniony czwartek.

Centrum Sportów Wrotkarskich powstanie w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Projekt, który uzyskał 6 024 głosów poparcia szacowany był przez autorów na 1,8 mln zł. Okazało się, że 1,5 mln zł przeznaczone na inwestycje wystarczy jedynie na uporządkowanie terenu, usunięcie fundamentów niedokończonego lodowiska i przygotowanie placu budowy, a także opracowanie projektu i dokumentacji.

Inwestycję tą uda się jednak zrealizować wraz z budową krytej pływalni. Wrotkarnia wyposażona będzie w tor wrotkarski o długości 200 metrów, plac rozgrzewkowo-zabawowy i trybuny dla 288 osób, które w przyszłości mają zostać zadaszone i rozbudowane. Oprócz tego powstanie zaplecze z przebieralnią, sanitariatami, wypożyczalnia sprzętu ze sklepem i pomieszczenia techniczne i magazynowe.

Z kolei kryta pływalnia ma składać się z basenu pływackiego o długości 25 metrów z sześcioma torami do pływania - głębokość basenu ma mieć od 1,2 do 1,8 m. W kompleksie znajdzie się również basen rekreacyjny o wymiarach 5x9 m i głębokości 90-110 cm oraz basen z atrakcjami wodnymi i jacuzzi o wymiarach 3,5x2,5 m. Wraz z krytą pływalnią powstanie również zespół saun, sala fitness i barek.

Obecnie Poznańskie Inwestycje Miejskie opracowują dokumentację projektową pływalni krytej i wrotkarni. Powstał już wstępny projekt koncepcyjny, przeprowadzono inwentaryzację zieleni i istniejących obiektów. Do końca listopada powstanie projekt budowlany, a do stycznia projekt wykonawcy. Na to zadanie przewidziano ponad półtora miliona złotych (1 586 500 zł). Na początku przyszłego roku urzędnicy chcą wystąpić o pozwolenie na budowę. Kryta pływalnia wraz z centrum sportów wrotkarskich ma powstać w 2019 roku. Do tematu będziemy wracać.


R E K L A M A

Komentarze (55)

27-06-2018 08:19:58
ania
do "Zalda" jakie miejsca parkingowe ??? wszyscy maja jezdzic na rowerach !!!:)
27-06-2018 00:39:23
Do Zaldy
W pełni Cie popieram. Niestety, Łazarz jest sukcesywnie niszczony, a już ten park szczególnie. Planuję wyprowadzenie się z tej dzielnicy...
26-06-2018 21:59:44
Zalda
Wrotkarnia kosztem parku, kosztem 300 drzew. Czy naprawdę takie rzeczy w 2018 roku? Po pierwsze w Poznaniu jest bardzo mało drzew i terenów zielonych (proszę porównać choćby do Warszawy czy Wrocławia!). Po pierwsze, wycinka 300 drzew przy takim smogu, jaki mamy w Poznaniu powinna być karana. Po drugie, badania naukowe udowadniają, że bliskość terenów zielonych pozytywnie wpływa na samopoczucie i zdrowie psychiczne mieszkańców: Po trzecie, co z miejscami parkingowymi, już teraz nie ma tam gdzie zaparkować. Po czwarte, współczuję mieszkańcom Chociszewskiego hałasu (nie tylko wrotki, ale pewnie towarzysząca takim atrakcjom głośna muzyka codziennie). Po piąte - likwidacja ogrodu miejskiego Kolektyw Kąpielisko po przyznaniu im najpierw dotacji rozwojowej to przecież jakaś kpina z budżetu.
29-11-2017 11:37:24
Kasandra
Pojawi się przeszkoda nie do pokonania - toru nie będzie.
28-11-2017 19:55:03
Tomek
Wreszcie głos rozsądku. Czy się komuś podoba czy nie ten projekt wygrał i trzeba go zrealizować. Jedynym zarzutem jest błędnie zrobiony biznesplan i to należy wyjaśnić.
28-11-2017 11:45:27
Łukasz Prymas
@Ciociosan Będzie. To projekt z PBO i musi być zrealizowany. Proszę nie składać niczym nie popartych deklaracji, nie mających nic wspólnego z rzeczywistością.
20-11-2017 13:24:44
Ciociosan
Na szczęście toru wrotkarskiego nie będzie.
20-11-2017 12:39:12
Czytać trzeba umieć, rozumieć też
@rodzice - przecież basen letni zostaje bez zmian i jest właśnie remontowany. @ciociosan - dobre :) Przy czołówce promili to jest już bomba :) @ksenia - liczyć też trzeba umieć, projekt WYGRAŁ właśnie tą liczbą głosów i wszystko przebiegło zgodnie z prawem. Fajnie, że udało się połączyć te dwa projekty. Na innej stronie jest lekko 99% głosów za powstaniem toru, no ale tam przynajmniej widać ip i jest inny poziom dyskusji bez tego małostkowego czepialstwa. ps wygooglowalem sobie ten tor rowerowy w Żyrardowie i porównałem do toru wrotkarskiego. Ten co napisał, że to jest to samo to polecam poczytać jedno i drugie. Tor rowerowy jest z zasady przeznaczony dla osób dobrze jeżdżących. Tor wrotkarski w takiej formie jak był i jest przedstawiany na projekcie uwzględnia osoby, które właśnie mają rozpocząć te rolki czy wrotki. Jest wymieniona wypożyczalnia oraz miejsce na torze do tego przeznaczone np wnętrze toru. Jak ktoś wcześnie napisał, porównanie kompletnie nie trafione i pokazujące, że komentujący nie zna projektu toru wrotkarskiego, a próbuje o nim dyskutować w negatywnym świetle. Jest za tym projektem w takiej formie, jakiej jest teraz. I jak będzie jak próba kontry, to przyjdę z dziećmi i im powiem: "patrz i zapamiętaj, to te osoby chcą zabrać dzieciom pierwsze w Poznaniu bezpieczne miejsce do jazdy na rolkach".
20-11-2017 10:24:45
Ciociosan
Wynik 6000 głosów to promil poznaniaków. Jak widać promil bardzo chwieje się na nóżkach...
20-11-2017 08:24:46
demokracja
@z Łazarza trafione w sedno. Brawo za głos rozsądku! W tym roku więcej ludzi mogło głosować, też rywalizacja była mniejsza. A wynik ponad 6000 głosów z tak trudnymi projektami, które były w 2016 mówi sam za siebie. Niech realizują ten świetny projekt.
19-11-2017 19:34:03
z Łazarza
"Wrotki.Na szczęście ta skrajnie mniejszościowa inicjatywa".Czyżby ? 6 tys. głosów to jeden z najlepszych wyników PBO PBO 2016 Ogólnomiejskie: • Trener Osiedlowy i Senioralny - liczba głosów: 9 439 • Plażojada - Szlakiem Trzech Jezior: - liczba głosów: 7 309 • Centrum Sportów Wrotkarskich "Arena" Poznań - liczba głosów: 6 024 PBO 2017 Ogólnomiejskie: • Trener Osiedlowy i Trener Senioralny - liczba głosów: 4831 • Sport, woda i rodzina nad Jeziorem Rusałka- liczba głosów: 1957 • Stara Lwiarnia - liczba głosów: 1948 PBO 2018 Ogólnomiejskie: • Azyl dla ocalonych zwierząt liczba głosów: 4809 • Trener osiedlowy i trener senioralny liczba głosów :4520 • Olimpia. 4940m2 dla kultury i edukacji liczba głosów: 2218 Dziwią mnie autorytety piszące tutaj o terenie Parku. Nie może on zostać zabudowany wg czyjegoś "widzimisie".Są przepisy , plany których nie można przekroczyć przy budowie obiektów sportowych.A pomysły rozbudowy parku z fontannami,alejkami od ulicy Reymonta są nierealne ( kto to sfinansuje ?).Mieszkańcy od wielu lat chcą ogólnodostępnej krytej pływalni ( bo Olimpia to obiekt należący do MSW/Policji , wymagający kapitalnego remontu ) i pływalni letniej.I wszystko wskazuje że uda się to zrealizować razem z Centrum Wrotkarskim.Na planach widać parking od ul.Reymonta na ok.200 miejsc, w Parku będą nowe drzewa i miejsca wypoczynku.
19-11-2017 14:44:13
Ksenia
Na szczęście ta skrajnie mniejszościowa inicjatywa (jakieś 6000 głosów na ponad 500 000 mieszkańców) ma znikome szanse na powodzenie. nikt tu nie pisze o poważnej okoliczności, która uniemożliwi ostatecznie budowę toru wrotkarskiego... Więc spokojnie. Ostatecznie w 2019 r. teren niedokończonego lodowiska (dziś chaszcze itp.) włączony zostanie do parku jao teren zielony z drzewostanem, alejkami i ławkami...
19-11-2017 13:33:17
Tomek
Ludzie o co ten halas? Tor wygrał w PBO? TAK! Trzeba go więc zrealizowac! Na tym polega demokracja i zadne blokowanie nic nie da. Wolicie obecny syf na tym terenie? Przecież to miejsce dla patologii, a rosnące drzewa to zwykle samosiejki, które nie mają żadnych walorow estetycznych. Kolega Pozytyw chyba jest drugim wcieleniem kolegi Negatyw, bo tylko krytykuje pomysły. Ja osobiście jestem przeciwny budowie krytej pływalni gdyż taka jest 300 dalej na Olimpii.
19-11-2017 09:44:53
Rodzice
Basen letni - tak! Wrotkarski tor - NIE!!!
18-11-2017 07:25:33
Rodzic
Jako rodzic trzymam kciuki i wpieram ten projekt. Macie jeżdżące dzieci? Dzieci kochają rolki i w Poznaniu nie ma żadnego miejsca do rozwoju w tym sporcie. Jak można być takim ignorantem.
17-11-2017 20:26:17
Kstcj
Do Redakcji: prosze przyjechać i zobaczyć, jak w tej chwili wygląda początek alejki w parku kasprowicza przy Jarochowskiego/Potworowskiego - jakieś 20 samochodów blokuje cąłkowicie alejkę parkową, stojąc za znakiem zakazu wjazdu i zakazu parkowania/
17-11-2017 19:08:11
Pozytyw
Panie Szymonie Nowak, prosze przeczytac swoj wpis i ocenic czy nie wpasowuje się w to co Pan krytykuje...
17-11-2017 18:55:02
Precedens
Na szczęście jest to tylko projekt. Przed procedurami administracyjnymi. Będzie można w oparciu o przepisy prawa protestować i blokować wydawanie niekorzystnych decyzji. Wiemy jak to robić... Jest szansa, że szkodliwy tor nigdy nie powstanie!
17-11-2017 17:21:41
Szymon Nowak
Podyskutujcie z imienia i nazwiska, zobaczymy czy będziecie wypowiadać się tak hardo. Sadzę, że wiele osób nie będzie brać udziału w tej dyskusji z bardzo błahych przyczyn: w większości przypadków nie macie wystarczającego poziomu wypowiedzi, a waszym motto jest "argumentum ad personam". Szambo i dwa metry mułu to są wasze życiowe priorytety. A wg mnie projekt jest świetny i pomimo, że to nie mój sport trzymam mocno kciuki za jego pełną realizację.
17-11-2017 16:35:26
Pozytyw
Ja cie krece, co za wypowiedzi. Wszyscy o wszystkim wiedza, po co jaki kto jest. No gratulowac. Tylko czubek wlasnego nosa widzicie i traktujecie ludzi przedmiotowo. Jest to bardzo slabe. Znam osobiscie wielu pasjonatow, co swoja wiedza moga posprzatac kazdy argument osob, ktorzy w d.... byli i g....o widzieli. Przepraszam za taka koncowke komentarza, ale tak to tutaj wyglada... Przykre.
17-11-2017 15:04:25
Pozytyw
" O kim mowa? O tworcy tego projektu? Wiesz ze za takie niczym nie podparte hasla mozesz miec niemile konsekwencje? Wystarczy ze to przeczyta i zglosi, a namierzenie po IP autora i dacie wpisu nie bedzie juz takie trudne... " żądasz konkretow a zajmujesz się straszeniem, moje wątpliwości są jak najbardziej uzasadnnione. Tak jak każde łączenie biznesu i akcji obywatelskich powinno nieść refleksję że obie działalności mają z zasady odmienne cele tak i w tym przypadku uwazam ze firmowanie spolecznego projektu przez biznesmena zajmującego się działalnością z tej samej branży jest delikatnie mowiac watpliwe. Poza tym prosze o usytosunkowanie sie do konkretów, jak widzisz w tym wątku jest wielu przeciwnikow a ty jestes jedynym adwersarzem wiec masz szanse nas wszystkich przekonac. Spojrz dodatkowo na proporcje one tez mowia o stopniu zainteresowania przedmiotowym torem wrotkarskim.
17-11-2017 10:16:00
Salmo
Fatalny pomysł; upychanie na siłę przeskalowanych obiektów w jeden kąt, kosztem zieleni, miejsca spokoju i wypoczynku. Okropieństwo!
17-11-2017 09:36:11
Do x
Sam siebie zaorales. piszesz o jakis ledach, normach halasu. czy ty czlowieku w ogole umiesz czytac i rozumiesz co czytasz? ma to byc taki sam typ obiektu jak plywania, kort tenisowy i jakikolwiek inny obiekt dla okreslonych grup spolecznych, wiec normy halasu podobne. ze tez macie czas na taka za przeproszeniem g....o burze w tym internecie.
17-11-2017 07:18:38
x
Do "Do x" - czepiam się słówek użytych niepoprawnie, argumentów mi nie brakuje. A co oznacza ten kwiatek "wywnioskujesz fikcją"? Co to za fikcja, którą się wnioskuje?
17-11-2017 06:08:40
Do pozytywa
" ktory pod pretekstem spolecznego celu chce zorganizowac, na nie swoim terenie, swoj prywatny biznes. " "Ciekawe czy pan przedsiebiorca lobbysta od wrotek planuje cokolwiek kasy wlasnej dolozyc do projektu czy tylko czeka az jelenie zaplaca..." O kim mowa? O tworcy tego projektu? Wiesz ze za takie niczym nie podparte hasla mozesz miec niemile konsekwencje? Wystarczy ze to przeczyta i zglosi, a namierzenie po IP autora i dacie wpisu nie bedzie juz takie trudne...
16-11-2017 23:45:38
Do Audio
"Z zaprezentowanych projektów wynika, że dłuższa krawędź toru wrotkarskiego i równoległa do niego trybuna będą zwrócone pod kontem rozwartym w stosunku do płaszczyzny bloku 48a/50a/52a i pomiędzy torem a tym zamieszkanym przez około 180 osób domem mieszkalnym nie będzie żadnej większej zieleni, ani innej bariery dźwiękowej. Trzeba też sprawdzić status własnościowy tzw. polany z górką, żeby wykluczyć ryzyko organizacji tam parkingu, dróg dojazdowych, czy dróg wewnętrznych itp. Nie wiadomo też, czy w miejscu obecnej bramy na teren niedokończonego lodowiska pozostanie wjazd/wejście na teren po ponownym zagospodarowaniu. Na powyższych planach jest pokazane czarno na białym. Wjazd i wejście tylko od strony parkingu. Wejście na tor tylko od strony budynku lub od pływalni. Nie ma na polanie z górką parkingu, dróg dojazdowych, dróg wewnętrznych. Jest zieleń pomiędzy granicą działki, a budynkami. Ten teren bez zmian.
16-11-2017 23:03:24
Pozytyw
cytat: "Jeśli mamy dyskutować, to argumentami i wiedzą, a nie niczym nie podpartymi pustymi hasłami." pustymi haslami odrzuciles moje argumenty, w projekcie poza chwytliwymi wizualizacjami tez nie było wiele konkretów. Mieszkam przy parku, kilka razy dziennie przechodze przez park i widze ze na jednego wrotkarza (wliczam dzieci jezdzace na rolkach z plastkowymi kolkami) przypada ze 100biegaczy, nadal uważasz ze to jest projekt obywatelski? Za pieniadze przeznaczone na ten tor wyremontowano by wszystkie alejki w parku stosujac najlepszy asfalt... Zreszta ja jestem tylko mieszkancem laikiem, czekam zatem, podziel się swoją wiedzą i przekonaj nas argumentami dlaczego pod moim oknem ma powstac tor wrotkarski.
16-11-2017 22:53:26
Pozytyw
cytat: "Może jakieś CBS powinno sprawdzić jak były zbierane i liczone głosy za torem wrotkarskim ze wygrała tak niepopularna dyscyplina, którą równie dobrze można uprawiać na dobrze położonym asfalcie w parku. " - pewno, mogą sprawdzić. Jeszcze okazało by się, że uzyskała więcej głosów. I co wtedy? :) wiecej glosow napewno nie policza, bo byloby to wrew prawom fizyki, ale widac w tym projekcie przedkladanie interesów pewnego przedsiebiorcy, ktory pod pretekstem spolecznego celu chce zorganizowac, na nie swoim terenie, swoj prywatny biznes. cytat "konkrety poproszę, a nie suche hasło. Głosowało ponad 6000 osób, choć i tak wydaje się ta liczba mocno zaniżona patrząc na różnorodność sportów wrotkarskich oraz szeroki wiek osób uprawiających ten sport" o konkretach nie bylo takze w projekcie, nie bylo szacunku dla jak szerokiej grupy jest przeznaczony projekt, chociazby w porownaniu do innych bardziej popularnych dyscyplin. A mowienie ze to jest projekt dla wszystkich to jeden wielki banał. Tor w Zyrardowie wbrew Twojej opini jest dokladnie takim przykladem, tam tez miala byc wylegarnia wielkich torowcow, ale szybko towarzystwo znudzilo sie jazda w kółko a tor zostal, sporadycznie korzysta z niego kilkunastu zapalencow, w szczelinach zaczyna rosnac trawa, nie ma pieniedzy na utrzymanie, bo miasto nie chce placic za obiekt dla grupki kilku ludzi. Ciekawe czy pan przedsiebiorca lobbysta od wrotek planuje cokolwiek kasy wlasnej dolozyc do projektu czy tylko czeka az jelenie zaplaca...
16-11-2017 22:13:08
Audio
Z zaprezentowanych projektów wynika, że dłuższa krawędź toru wrotkarskiego i równoległa do niego trybuna będą zwrócone pod kontem rozwartym w stosunku do płaszczyzny bloku 48a/50a/52a i pomiędzy torem a tym zamieszkanym przez około 180 osób domem mieszkalnym nie będzie żadnej większej zieleni, ani innej bariery dźwiękowej. Trzeba też sprawdzić status własnościowy tzw. polany z górką, żeby wykluczyć ryzyko organizacji tam parkingu, dróg dojazdowych, czy dróg wewnętrznych itp. Nie wiadomo też, czy w miejscu obecnej bramy na teren niedokończonego lodowiska pozostanie wjazd/wejście na teren po ponownym zagospodarowaniu.
16-11-2017 22:05:28
Do "Do x"
Chociaż nie jestem "x", to jestem ciekaw jednego: kto zapewni, że na całym tym torze wrotkarskim nie będzie emitowana muzyka (czy, jak kto woli: jazgot).
16-11-2017 17:15:26
Do x
No tak, uderz w stół, a nożyce się odezwą :) Już się nie ma czego czepiać, brakuje argumentów to chwyta się za słówka? Dla wyjaśnienia: "jazgot": gwar powstały ze zmieszanych głosów wielu ludzi. Jazgot, czy tam hałas na torze wrotkarskim będzie dużo mniejszy, niż na pływalni, w prostszych słowach. Nie będzie ogromnych neonów, ledów i czego tam sobie jeszcze wywnioskujesz fikcją... Od strony mieszkańców nic się nie zmieni, teren będzie zasłonięty zielenią. W takim projekcie jest sam zysk dla społeczeństwa.
16-11-2017 15:34:05
Mix
Tam powinien być park, a nie kolejne budowle.
16-11-2017 12:05:13
RAN
Świetny pomysł.Tylko czy parkingi będą dostępne dla użytkowników? Popieram pomysł.
16-11-2017 10:41:58
Kwoczka
Szkoda, że w przestrzeni między Reymonta a teren dzisiejszej pływalni nie powstaną ogólnodostępne przestrzenie parkowe, z nasadzeniami nowych drzew, żywopłotów, a alejkami, może z fontanną...
16-11-2017 07:48:55
Do Poznaniaka
"Gdzie będą parkowały samochody użytkowników tych obiektów (setki osób), szczególnie podczas imprez masowych? Nie ma tam miejsc. Projekt jest przeskalowany. Pływalnia z zapleczem by wystarczyła..." A gdzie parkują osoby, które korzystają i będą korzystać z pływalni (a jest ich więcej)? "Ciekawe, ile drzew wytną przy okazji tej inwestycji." Mają być również zasadzone.
16-11-2017 06:58:04
Negatyw
@ Pozytyw: Sęk w tym, że owa Aleja Bagienna, to nieoficjalne miejsce parkowania. Gdy ją zrobią na glanc, odetną ją z ruchu barierkami. Rozpoznałem ten temat parę lat wstecz. Tak więc lepiej o niej nie wspominać tylko cieszyć się, że jest choć w takiej formie...
16-11-2017 06:49:33
x
@Do pozytywa Pierwsze słyszę o jazgocie na pływalni. Tak Pan(i) nazywa reakcję ludzi relaksujących się na basenie? Zwłaszcza dzieci, które wykrzykują, bo cieszą się z pływania i bawią w wodzie? Jest jeszcze jedna kwestia w związku z inwestycjami - pojawią się zapewne ogromne neony, tablice ledowe itd. - agresywne światło prosto w okna bloków.
15-11-2017 20:59:38
Poznaniak
Ciekawe, ile drzew wytną przy okazji tej inwestycji.
15-11-2017 20:53:15
Poznaniak
Gdzie będą parkowały samochody użytkowników tych obiektów (setki osób), szczególnie podczas imprez masowych? Nie ma tam miejsc. Projekt jest przeskalowany. Pływalnia z zapleczem by wystarczyła...
15-11-2017 17:47:16
Do pozytywa
"....ale też cały transport i logistyka nowych obiektów. Park będzie rozjeżdżony." A widział(a) Pan/Pani jak wygląda ten zaniedbany teren pomiędzy pływalnią, a parkingiem? Prędzej czy później, coś trzeba z tym zrobić, a powyższe projekty są idealne na pozbycie się straszącego trupami miejsca. "Ciekawe, czy na tym całym torze wrotkarskim (czy jak go zwał) będzie emitowana muzyka (lub łomot)", "wrotkarski zapewne będzie czynny od świtu do nocy - jakie normy hałasu są dla niego przewidziane? " - wrotkarstwo jest ciche. Będzie mniej użytkowników (naraz) niż na pływalni, więc zdecydowanie będzie dużo ciszej niż podczas "jazgotu" latem na basenach. "Jazgot basenowy nikomu nie przeszkadza, więc dużo cichsze poruszanie na wrotkach tym bardziej nie będzie. Muzyka - nie sądzę, żeby się pojawiła na stałe. Może jak zorganizowane będą zawody, czyli podobnie jak impreza w Arenie, sporadycznie. "Czy radośnie jeżdżący wrotkarze będą dzieleni według umiejętności? Czy dzieci lub początkujący będą jeździć razem z "miszczami"?" Tor wg opisów oraz projektu jest okólny z miejscem w środku. Z tego, co pamiętam pomysłodawcy pisali o wnętrzu toru dla początkujących, a zewnętrzny tor dla zaawansowanych. Realnie da się to pogodzić. Nie stresowałbym się tak dobrą inicjatywą, jest to naprawdę dobrze przemyślane.
15-11-2017 12:41:31
x
Obiekt wrotkarski zapewne będzie czynny od świtu do nocy - jakie normy hałasu są dla niego przewidziane? Obok jest przedszkole i stoją bloki mieszkalne. Czy radośnie jeżdżący wrotkarze będą dzieleni według umiejętności? Czy dzieci lub początkujący będą jeździć razem z "miszczami"? Nawiasem mówiąc - chyba teraz statystyczny mieszkaniec Poznania to rowerzysta, wielbiciel wrotek i przebudowy, oj, rewitalizacji wszystkiego, co się da.
15-11-2017 11:59:10
Ja
Wrotkarnia latem, zimowe lodowisko wraz z pełnym zapleczem Naprawdę niezły pomysł
15-11-2017 11:55:19
Ja
Wrotkarnia po to żeby zimą można było zrobić otwarte lodowisko przy minutowych temperaturach, w sam raz dla przyszłych panczenistow, kompleks całoroczny
15-11-2017 10:41:11
Pozytyw5
A gliniasto-bagnisty dojazd do przedszkola na Chociszewskiego, wzdłuż południowej krawędzi parku zostaje w obecnym kształcie, a raczej - bezkształtnej masie grzęzawiska. Z drugiej strony mam nadzieję, że nikt nie zamierza zorganizować obsługi nowych obiektów, w tym tego toru za pomocą tego szlaku (dziś glinasto-bagiennego)... To byłby horror!
15-11-2017 10:35:20
Pozytywum
Czy park zamieni się w parking?
15-11-2017 10:20:08
Pozytyw4
Ciekawe, czy na tym całym torze wrotkarskim (czy jak go zwał) będzie emitowana muzyka (lub łomot) i jak to wpłynie na komfort okolicznych mieszkańców...
15-11-2017 10:16:26
Pozytyw3
Parking od strony ul. Reymonta jest już dziś przepełniony. Obsługa parkingowo-komunikacyjna obiektu to nie tylko miejsca parkingowe dla klientów, których nota bene nie ma obecnie i nie ma w planie, ale też cały transport i logistyka nowych obiektów. Park będzie rozjeżdżony. Zła inicjatywa...
15-11-2017 09:15:58
Do pozytywa
"wrotkarnia zajmująca większą powierzchnię" - na rolkach i wrotkach się jeździ, a nie stoi, więc logicznym jest, że taki obiekt musi mieć swoje wymiary. "a przeznaczona dla znacznie mniejszego grona odbiorców to niestety porażka budżetu obywatelskiego..." - konkrety poproszę, a nie suche hasło. Głosowało ponad 6000 osób, choć i tak wydaje się ta liczba mocno zaniżona patrząc na różnorodność sportów wrotkarskich oraz szeroki wiek osób uprawiających ten sport. "Może jakieś CBS powinno sprawdzić jak były zbierane i liczone głosy za torem wrotkarskim ze wygrała tak niepopularna dyscyplina, którą równie dobrze można uprawiać na dobrze położonym asfalcie w parku. " - pewno, mogą sprawdzić. Jeszcze okazało by się, że uzyskała więcej głosów. I co wtedy? :) Nie "dysycplinA" tylko dyscypliny. I nie można ich uprawiać w parku, skoro najlepsi potrafią jechać ponad 40km/h. "Byłem ostatnio na torze kolarskim w Żyrardowie, smutny widok jak marnuje się miejsce i pieniądze przez czyjąś megalomanie" - tor kolarski to nie tor wrotkarski. "jak będzie się odbywała obsługa komunikacyjno-parkingowa tych obiektów?" - parking od strony Reymonta, dla pobliskich mieszkańców można iść pieszo. Dokładnie tak samo, jak dojście do pływalni, czy samego parku Kasprowicza. Jeśli mamy dyskutować, to argumentami i wiedzą, a nie niczym nie podpartymi pustymi hasłami.
15-11-2017 08:45:00
K
Super że w końcu będzie pływalnia, sauny, jaccuzzi itp. Brakowało tu tego. Co do wrotek to hmm wolał bym jednak to lodowisko co miało być :-)
15-11-2017 06:38:31
Przyszli mistrzowie sportów wrotkarskich
To nie jest wrotkarnia, tylko tor wrotkarski, czyli obiekt rekreacyjno - sportowy. A to robi kolosalną różnicę. Po co? Ponieważ nie ma w Poznaniu miejsca do szkolenia dzieci, młodzieży i dorosłych w sportach wrotkarskich, które są również fundamentem do np. łyżwiarstwa szybkiego. Nie ma też miejsca do bezpiecznej nauki i spróbowania tego sportu przez osoby, które nie miały nigdy wrotek czy rolek na nogach. Bo gdzie mają tego spróbować nie bojąc się o innych użytkowników? W parku, na chodnikach? Kto głosował? Głównie rodzice dzieci, które jeżdżą na wrotkach czy rolkach potykając się nawet o proste chodniki, które z zasady są dla pieszych, a nie uprawiania tego sportu. Parking - jest od strony ul. Reymonta. Rozumiem, że można nie rozumieć specyfiki tego sportu, który jest uprawiany przez wiele osób, są to ilości nawet większe niż łyżwiarzy, a lodowisk w Poznaniu jest kilka. Nie rozumiemy jednak wypowiedzi osób, które o tym sporcie nie mają bladego pojęcia...
14-11-2017 21:43:31
Pozytyw
wrotkarnia zajmująca większą powierzchnię cennego terenu niż pływalnia, a przeznaczona dla znacznie mniejszego grona odbiorców to niestety porażka budżetu obywatelskiego... O ile o zapełnienie basenu się nie boję, to co do tego toru mam wątpliwości. Chyba teren bo niedoszłym lodowisku ma po prostu pecha... Może jakieś CBS powinno sprawdzić jak były zbierane i liczone głosy za torem wrotkarskim ze wygrała tak niepopularna dyscyplina, którą równie dobrze można uprawiać na dobrze położonym asfalcie w parku. Byłem ostatnio na torze kolarskim w Żyrardowie, smutny widok jak marnuje się miejsce i pieniądze przez czyjąś megalomanie
14-11-2017 21:25:08
t
niby inwestycja dla łazarza, ale jak się przyjrzeć to całość od łazarza odwrócona. nawet chodnika nie zaprojektowano.
14-11-2017 20:35:04
jerzyk
zamiast tego jacuzi i innych wodnych pierdół lepiej niech zrobią więcej torów na basenie bo to bardziej się przyda mieszkańcom.
14-11-2017 19:39:05
Pozytyw
Właśnie, po co ta wrotkarnia i pytam po raz kolejny: jak będzie się odbywała obsługa komunikacyjno-parkingowa tych obiektów?
14-11-2017 16:39:38
Negatyw
Na co komu ta wrotkarnia...??!!!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: