Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Blisko 60 uwag ws. przebudowy Kolejowej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Blisko 60 uwag ws. przebudowy Kolejowej
06-01-2020 01:04   Janusz Ludwiczak
Sprzeciw wobec poprowadzenia linii autobusowej, budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Kolejowej z Potockiej czy nasadzenie jak największej ilości drzew – to uwagi, jakie zgłaszali mieszkańcy podczas konsultacji dotyczących przebudowy ulicy Kolejowej.

Od 25 listopada do 8 grudnia 2019 r. odbywały się konsultacje społeczne dotyczące koncepcji przebudowy ulicy Kolejowej.

– W ramach konsultacji społecznych dotyczących koncepcji przebudowy ul. Kolejowej otrzymaliśmy 28 wiadomości email oraz 14 pism. Obecnie trwa analiza przesłanych uwag i przygotowanie podsumowania konsultacji – wyjaśnia Tomasz Majchrzak z Wydziału Komunikacji Społecznej Zarządu dróg Miejskich.

Wśród zgłaszanych uwag mieszkańcy najczęściej wyrażali swój sprzeciw wobec ewentualnego poprowadzenia ulicą Kolejową linii autobusowej.

– Mieszkańcy zwracali uwagę na konieczność poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Potockiej. Pojawiły się propozycje wyznaczenia w tym miejscu ronda, zwężenia jezdni lub montażu sygnalizacji świetlnej. Równie istotna dla uczestników konsultacji była kwestia zachowania zielonego charakteru ulicy; mieszkańcy postulowali nasadzenie jak największej możliwej liczby drzew, czy też zastąpienie trawników krzewami – informuje ZDM.

Wszystkie uwagi są analizowane teraz przez projektantów i merytoryczne wydziały ZDM, którzy ocenią je pod kątem zasadności uwzględnienia w dokumentacji projektowej. Decyzje w tym obszarze zostaną podjęte do końca stycznia.

Przebudowa ulicy Kolejowej ma ruszyć w przyszłym roku. Do tego czasu ma być gotowy projekt budowlany i wykonawczy.

– Mamy zarezerwowane w budżecie 8 934 000 zł. Kolejnym argumentem jest gotowy harmonogram inwestycji oraz porozumienie z miejskimi jednostkami. Mam opinię pani konserwator, która zgadza się na usunięcie kostki brukowej z jezdni. Ze względu na historyczny charakter ulicy kostka ta zostanie zachowana, ale pojawi się pod miejscami parkingowymi oraz do bram - na tzw. zjazdach – przekonuje Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM ds. Przestrzeni Publicznej oraz Pełnomocnik Prezydenta ds. Estetyki Miasta.

Projekt zakłada, że na całej długości ulicy Kolejowej, od Gąsiorowskich do Potockiej jezdnia zostanie zwężona do 5,5 metrów szerokości. Po obu stronach pojawią się chodniki o szerokości od 2,2 do 3,34 m. Przy przebudowie wykorzystany zostanie materiał z rozbiórki istniejącej nawierzchni. Kostka brukowa posłuży do budowy miejsc postojowych i zjazdów, natomiast fragment chodnika po zachodniej stronie ulicy zostanie wykonany częściowo z istniejących płyt granitowych. Zaprojektowane zostaną również przystanki dla minibusów.

Jakie zmiany na Kolejowej?:

Odcinek 1 – od skrzyżowania z ul. Klaudyny Potockiej do ul. Kolejowej 32:
• Chodnik o szerokości 2,2m po stronie zachodniej i 2,25m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione przejście dla pieszych na wysokości ul. Kolejowej 31/32.
• Nasadzenie ośmiu drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 2 – od ul. Kolejowej 32A do ul. Kolejowej 42A:
• Chodnik o szerokości 3,05m po stronie zachodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm oraz płyt granitowych pozyskanych z rozbiórki istniejącego chodnika.
• Chodnik o szerokości 2,83m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione skrzyżowanie z ul. Karwowskiego.
• Nasadzenie dziewięciu drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 3 – od ul. Kolejowej 43 do parkingu strzeżonego (działka nr 101):
• Chodnik o szerokości 3,05m po stronie zachodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm oraz płyt granitowych pozyskanych z rozbiórki istniejącego chodnika.
• Chodnik o szerokości 2,84m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Wyniesione skrzyżowania z ul. Mottego i ul. Calliera.
• Nasadzenia 17 drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 4 – od ul. Kolejowej 5 do ul. Gąsiorowskich:
• Chodnik o szerokości 3,34m po stronie zachodniej i 2,7m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej, po stronie wschodniej miejsca postojowe prostopadłe do skrzyżowania z ul. Graniczną i równoległe za skrzyżowaniem z ul. Kanałową.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione skrzyżowania z ul. Graniczną i Kanałową.
• Nasadzenia 11 drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}


Komentarze (2)

08-01-2020 16:36:53
pyra
@gary, spoleczenstwo polskie nigdy nie jest zadowolone a przynajmniej z malo czego. Autous by sie tam przydal bo nie wszyscy mieszkancy jezdza autem.
08-01-2020 15:55:26
gary
Nie rozumiem tego sprzeciwu wobec linii autobusowej. Zamiast się cieszyć, że będzie się mieć blisko na przystanek autobusowy, ludzie wolą chodzić 500 m na przystanek tramwajowy.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
25

lut

do 28-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mebli
"Home Decor" - Targi Wnętrz
"Specjal Days" - Targi Produktów Świątecznych i Okazjonalnych
"Arena Design"

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Wernisaż wystawy "Fotografie i nie tylko..."

26

lut

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przez żołądek do kultury - Armenia". Spotkanie międzykulturowe, realizowane przez wolontariuszy, obcokrajowców mieszkających w Poznaniu

06

mar

do 08-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi edukacyjne
Poznańskie targi książki
"Rybomania" - targi wędkarskie

14

mar

do 15-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mieszkań i domów

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: