Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

ZDM: "Jesteśmy zdeterminowani, by tą inwestycję zrobić" – przebudowa Kolejowej ruszy w 2021 r.? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
ZDM: "Jesteśmy zdeterminowani, by tą inwestycję zrobić" – przebudowa Kolejowej ruszy w 2021 r.?
02-12-2019 01:08   Janusz Ludwiczak
– Chcielibyśmy rozpocząć inwestycję w 2021 r. Jesteśmy zdeterminowani. Zdeterminowana jest rada osiedla i prezydent – mówi Piotr Libicki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. W czwartek odbyło się spotkanie, w trakcie którego mieszkańcy poznali założenia dotyczące przebudowy ulicy Kolejowej. Część osób jest stanowczo przeciwna poprowadzeniu linii autobusowej, niektórzy nie wierzą, że ulica ta doczeka się remontu.

W czwartek w 37. LO przy Potockiej odbyło się spotkanie dotyczące koncepcji przebudowy ulicy Kolejowej. Zarząd Dróg Miejskich, projektant i przedstawiciele miejskich jednostek przedstawili założenia dotyczące tej inwestycji.

– Nie jest to ostateczny projekt, tylko wstępne założenia. Zaprojektowano chodniki z płyt granitowych w rejonie ulicy Calliera oraz płyty betonowe 50x50 m. Będzie 150 miejsc postojowych, zmieni się sposób parkowania na prostopadłe i równoległe. Skrzyżowania będą wyniesione, dodatkowo pojawi się przejście dla pieszych przy Karwowskiego. Nasadzonych zostanie 45 nowych drzew. Zaplanowano 3 pary przystanków. Wprowadzona zostanie strefa uspokojonego ruchu "Tempo 30" - ograniczenie prędkości do 30 km/h – wyjaśniał mgr inż. Andrzej Tajcher, projektant koncepcji przebudowy ul. Kolejowej.

Przebudowa ulicy Kolejowej miałaby rozpocząć się w 2021 r. Do końca przyszłego roku gotowy miałby być projekt budowlany i wykonawczy.

– Mamy zarezerwowane w budżecie 8 934 000 zł. Kolejnym argumentem jest gotowy harmonogram inwestycji oraz porozumienie z miejskimi jednostkami. Mam opinię pani konserwator, która zgadza się na usunięcie kostki brukowej z jezdni. Ze względu na historyczny charakter ulicy kostka ta zostanie zachowana, ale pojawi się pod miejscami parkingowymi oraz do bram - na tzw. zjazdach – przekonuje Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM ds. Przestrzeni Publicznej oraz Pełnomocnik Prezydenta ds. Estetyki Miasta.

W miejskim budżecie na przebudowę Kolejowej zarezerwowano blisko 9 mln zł. Czy podobnie jak w przypadku Rynku Łazarskiego kwota ta nie okaże się za mała?

– W przypadku Rynku Łazarskiego były przeszacowane warunki przez wykonawców. Zdaję sobie sprawę, że ta kwota może być niewystarczająca. Chcielibyśmy rozpocząć inwestycję w 2021 r. Jesteśmy zdeterminowani. Zdeterminowana jest rada osiedla i prezydent – dodaje Piotr Libicki, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

A co się zmienia w porównaniu do poprzedniego projektu?

– W większym zakresie zachowujemy zieleń. Rozmawialiśmy również z właścicielką nieruchomości, która zablokowała poprzednią inwestycję. Skorzystamy z formuły ZRiD. Wprowadzimy również pewne modyfikacje – przekonuje Piotr Libicki z ZDM.

Podczas czwartkowego spotkania część mieszkańców była przeciwna poprowadzeniu ulicą Kolejową linii autobusowej. Jak przekonywali mają tramwaj na Głogowskiej i Hetmańskiej.

– Jest złe powietrze latem i zimą, jest duża emisja CO2. Szybko jeżdżą tam samochody. Ruch będzie wzmożony. Mamy już wystarczający hałas od pociągów, a z drugiej stromy od Głogowskiej – powiedziała Sylwia Jabłońska, mieszkanka Kolejowej.

Póki co autobus na Kolejowej to odległe plany.

– Obecnie nie planujemy poprowadzenia ulicą Kolejową żadnej linii autobusowej. W projekcie zostaje uwzględnione miejsce na przystanki w przyszłości. Nie chcielibyśmy, by ulica była znów remontowana i zamykana. Mieliśmy już takie sytuacje, że nie był przewidywane przystanek, po kilku latach, po zabudowaniu obszaru mieszkańcy wnioskowali o linie autobusową, a nie były zaprojektowane przystanki. Wiązało się to z kosztami i czasem – tłumaczy Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM ds. publicznego transportu.

– Ulicą Kolejową mogłoby jeździć tylko minibusy, a to ze względu na to, że projektowana szerokość drogi to 5,5 metra. Inne autobusy nie będą mogły jeździć Kolejową. Ewentualna linia mogłaby prowadzić od Dworca Zachodniego na Górczyn lub Dębiec. Na pewno nie chcielibyśmy sytuacji, by linia ta pokrywała się z trasą tramwajową. Zależy też jak rozbudują się tereny przy ul. Hetmańskiej, Krauthofera i Góreckiej. Póki co chcemy tylko zabezpieczyć miejsce na przyszłość – zaznacza Wojciech Miechowicz, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Zwracali się do nas mieszkańcy o skierowanie autobusu na Kolejową. Dolna część Łazarza jest znacznie pozbawiona dostępu do komunikacji zbiorowej. Nie każdy ma samochód, nie każdy jest wstanie dojść do tramwaju na Głogowską czy Hetmańską. Najmniejsza odległość do przystanku tramwajowego z Kolejowej to jest 600 metrów. Puszczenie minibusów co 15 minut nie będzie dużym problemem– podsumowuje Andrzej Janowski, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Jak już informowaliśmy do niedzieli, 8 grudnia mieszkańcy mogą składać swoje opinie, sugestie i uwagi dotyczące przebudowy ulicy Kolejowej - za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kolejowa@zdm.poznan.pl lub listownie na adres:
Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 17
61-623 Poznań

Jakie zmiany na Kolejowej?:

Odcinek 1 – od skrzyżowania z ul. Klaudyny Potockiej do ul. Kolejowej 32:
• Chodnik o szerokości 2,2m po stronie zachodniej i 2,25m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione przejście dla pieszych na wysokości ul. Kolejowej 31/32.
• Nasadzenie ośmiu drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 2 – od ul. Kolejowej 32A do ul. Kolejowej 42A:
• Chodnik o szerokości 3,05m po stronie zachodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm oraz płyt granitowych pozyskanych z rozbiórki istniejącego chodnika.
• Chodnik o szerokości 2,83m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione skrzyżowanie z ul. Karwowskiego.
• Nasadzenie dziewięciu drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 3 – od ul. Kolejowej 43 do parkingu strzeżonego (działka nr 101):
• Chodnik o szerokości 3,05m po stronie zachodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm oraz płyt granitowych pozyskanych z rozbiórki istniejącego chodnika.
• Chodnik o szerokości 2,84m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej i prostopadłe po stronie wschodniej; nawierzchnia miejsc postojowych wykonana z kostki brukowej pozyskanej z rozbiórki.
• Wyniesione skrzyżowania z ul. Mottego i ul. Calliera.
• Nasadzenia 17 drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Odcinek 4 – od ul. Kolejowej 5 do ul. Gąsiorowskich:
• Chodnik o szerokości 3,34m po stronie zachodniej i 2,7m po stronie wschodniej, wykonany z płyt betonowych 50x50cm.
• Miejsca postojowe równoległe po stronie zachodniej, po stronie wschodniej miejsca postojowe prostopadłe do skrzyżowania z ul. Graniczną i równoległe za skrzyżowaniem z ul. Kanałową.
• Zarezerwowano teren pod budowę w przyszłości peronów dla autobusów komunikacji miejskiej.
• Wyniesione skrzyżowania z ul. Graniczną i Kanałową.
• Nasadzenia 11 drzew po obu stronach ulicy.
Plan sytuacyjny {POBIERZ PROJEKT - PDF}

Opinie, sugestie i uwagi dotyczące przebudowy ulicy Kolejowej do 8 grudnia można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kolejowa@zdm.poznan.pl lub listownie na adres:
Zarząd Dróg Miejskich
ul. Wilczak 17
61-623 Poznań


R E K L A M A

Komentarze (2)

02-12-2019 06:25:07
miś
te same 9 mln było zarezerwowane kilka lat temu, kiedy miała ruszyć przebudowa, ktoś nie zauważył co się stało z rynkiem budowlanym - ta cena świadczy o tym, że miasto nie chce realizować tej inwestycji
02-12-2019 04:46:42
łe
Jakiś żart "blisko 9 mln" - razy dwa nie wystarczy. Pływalnie przy Arenie modernizowano za 17 mln. Niech miasto szykuje min 20, chyba że instalacje podziemne pozostaną stare.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: