Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Strefa parkowania obejmie Łazarz – jakich zmian chcemy? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Strefa parkowania obejmie Łazarz – jakich zmian chcemy?
16-01-2018 08:32   Janusz Ludwiczak
Wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ulicy Kasprzaka, Matejki, Chociszewskiego, Dmowskiego, Łukaszewicza, Wyspiańskiego, Śniadeckich i Kolejowych, buspas na Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego czy wyłączenie z ruchu części Rynku Łazarskiego – to założenia zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu strefy parkowania na Łazarz. W środę i czwartek odbędą się konsultacje społeczne z udziałem przedstawicieli ZDM, Politechniki Poznańskiej i Rady Osiedla Św. Łazarz.

Strefa Płatnego Parkowania w ciągu dwóch najbliższych lat zostanie rozszerzona na Łazarz. Obejmować będzie ona obszar do granic II ramy komunikacyjnej - w obrębie ulic: Bukowska - Grunwaldzka - rondo Jeziorańskiego - Reymonta - Hetmańska - Potockiej - Kolejowa - Gąsiorowskich - Głogowska - Roosevelta - Bukowska.

Jednak na samej ulicy Kolejowej strefa płatnego parkowania pojawi się nie wcześniej niż w 2020 roku, czyli dopiero po zakończeniu przebudowy arterii.

Wraz ze strefą parkowania ma zostać wprowadzona na Łazarzu strefa Tempo 30. Ograniczenie prędkości do 30 km/h ma być na wszystkich ulicach z wyjątkiem tych stanowiących II ramę komunikacyjną i o ważnym znaczeniu komunikacyjnym, czyli: Bukowskiej, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańskiej, Głogowskiej, Arciszewskeigo, Palacza, Krauthofera i Szylinga, Roosevelta. Strefa Tempo 30 będzie jednak wprowadzona na ulicach: Matejki, Kasprzaka czy Chociszewskiego.

Już w połowie listopada informowaliśmy o przygotowanych przez naukowców Politechniki Poznańskiej na zlecenie ZDM koncepcjach zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz i wprowadzeniu Strefy ograniczonego ruchu Tempo 30. Więcej w artykule: Ulice Kasprzaka, Dmowskiego, Kolejowa i inne po wprowadzeniu strefy parkowania będą jednokierunkowe?

15 grudnia ZDM rozpoczął konsultacje społeczne z mieszkańcami.

Zmiana organizacji ruchu to jeden z najważniejszych projektów planowanych na terenie Łazarza. Dzięki niej możliwe będzie wprowadzenie Stefy Płatnego Parkowania, co w połączeniu z uspokojeniem ruchu i rewitalizacją Rynku Łazarskiego przyczyni się do podniesienia jakości życia w tej części Poznania. Uspokojenie ruchu, uporządkowanie parkowania i uczynienie ulic Łazarza bardziej przyjaznymi mieszkańcom to najważniejsze cele wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu dla tej dzielnicy. Obejmuje ona zmianę kierunków ruchu na wybranych odcinkach łazarskich ulic, ograniczenie prędkości do 30km/h i wyłączenie niektórych fragmentów z ruchu kołowego – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Proponowane zmiany to pierwszy krok do wprowadzenia na terenie Łazarza Strefy Płatnego Parkowania. Najważniejsza korzyść jaką przyniesie ona mieszkańcom to zwiększenie rotacji parkujących aut. Oznacza to, że samochody rzadziej będą pozostawiane na długi czas i łatwiej będzie o znalezienie wolnego miejsca. W połączeniu z ograniczeniem przejazdów tranzytowych, Strefa Płatnego Parkowania zniechęci osoby spoza Łazarza do pozostawiania tu swoich pojazdów. Szczegółowe dane dotyczące liczby dostępnych miejsc postojowych i ich lokalizacji będą znane na kolejnym etapie prac nad wprowadzeniem SPP na Łazarzu. Dobrą wiadomością dla mieszkańców dzielnicy jest to, że będą mogli uzyskać identyfikator mieszkańca strefy, upoważniający do korzystania z miejsc postojowych za jedynie 10 złotych miesięcznie – dodaje ZDM.

Drogowcy przedstawili trzy warianty zmian. Pierwszy z nich, który jest "najłagodniejszy" zakłada wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski. Ponadto wprowadzony miałby zostać ruch jednokierunkowy na ulicach: Jarochowskiego, Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Niegolewskich. Oprócz tego wprowadzony miałby zostać nakaz skrętu w ulicę Szymborską z ulicy Chociszewskiego.

Drugi wariant zakłada dodatkowo zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego paras ruchu na odcinku od Śniadeckich do Hetmańskiej, a także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera.

Z kolei najbardziej rygorystyczny wariant nr 3 przewiduje realizację wariantu 1 i 2 wraz z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ulicy Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego.

Ruch autobusowy ulicą Matejki i Kasprzaka odbywałby się bez zmian, po tzw. "kontrapasie autobusowym – tłumaczy dr inż. Szymon Fierek z Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej.

ZDM czeka do 31 stycznia 2018 na wszelkie uwagi, opinie i sugestie dotyczące zmian, które można przesyłać:
• poprzez e-mail na adres: lazarz@zdm.poznan.pl;
• pocztą tradycyjną na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań;
• w formie pisemnej do siedziby ZDM.

W środę i czwartek odbędą się również spotkania konsultacyjne, w których wezmą udział przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich, Politechniki Poznańskiej, Miasta Poznań i Rady Osiedla Św. Łazarz:
• spotkanie z mieszkańcami dolnego Łazarza odbędzie się 17 stycznia (środa) o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Łukaszewicza 9/13.
• spotkanie z mieszkańcami górnego Łazarza odbędzie się 18 stycznia (czwartek) o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 33 przy ul. Wyspiańskiego 27.

Koncepcje zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania i wprowadzeniu strefy ograniczonego ruchu Tempo 30:

Wariant 1 {POBIERZ PDF}

Wariant 2 {POBIERZ PDF}

Wariant 3 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 1 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 2 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3a {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3b {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3c {POBIERZ PDF}


R E K L A M A

Komentarze (50)

22-01-2018 08:04:04
Negatyw
@ " do Negatywa": Jak zwał, tak zwał...
21-01-2018 21:09:44
do Negatywa
Negatywie, otóż projekty są bardzo przemyślane, to przecież miś na miarę naszych możliwości; są jedynie, albo i aż NIEPOTRZEBNE!
21-01-2018 19:56:59
Negatyw
@ Zygmunt Bauman: Dzięki za przemyślenia, choć niewiele wnoszą do opisanej przeze mnie sytuacji... :-) Jedno jest pewne: wszystkie projekty jednokierunkowości, nie są przemyślane (!!!).
21-01-2018 14:05:32
Poznanianka z Łazarza
Bardzo niepokojące pomysły, nawet niepotrzebne. Ile już wydano pieniędzy na te projekty i kto to zlecił. Skąd rzekoma konieczność aż takich zmian? Kto się ich domaga(ł)? Przecież nie mieszkańcy...
20-01-2018 23:32:39
dla NEGATYWA od Zygmunta Baumana
"Każdy by chciał pracować 500 metrów od domu. Chodzić do pracy pieszo, wpadać do domu na drugie śniadanie, po pracy uprawiać z dziećmi ogródek i razem gotować kolację. Ale z punktu widzenia PKB lepiej jest, jeżeli pracuje pan 50 kilometrów od domu. Wtedy masę czasu i pieniędzy pochłaniają dojazdy. Żywi się pan oczywiście na mieście. [...] Z dziećmi siedzi płatna opiekunka, ogródkiem musi się zajmować ogrodnik. A w dodatku chętnie bierze pan nadgodziny, albo drugą pracę, bo wciąż brakuje panu na to wszystko pieniędzy. [...] A przecież kiedy [...] całe nasze życie zostanie sprowadzone do zarabiania i wydawania pieniędzy, staniemy się najbardziej nieszczęśliwymi, najbardziej samotnymi i absurdalnymi stworzeniami na świecie”
20-01-2018 11:22:16
Paweł
NIE dla niepotrzebnych pomysłów, forsowanych przez zdm i radę osiedla, czyli przez mniejszość, która ma niewiele wspólnego z mieszkańcami.
20-01-2018 09:58:34
Negatyw
@ "@Negatyw": Jeśli mi sprezentujesz domek pod Poznaniem - chętnie się przeprowadzę. Presja czasu, zmusza mnie do korzystania z auta. Zobacz sobie, jak "wygodne" jest połączenie mpk z Batorego/ szkoła Sobieskiego/ hcp. Rzuć okiem, ile to zajmuje czasu... Tak może się wypowiadać jedynie lekkoduch, który musi dbać tylko o swoje 4 litery i jest singlem... (!!!!!!).
19-01-2018 20:48:08
@Negatyw
"Komfort życia" dziecka w zatrutym spalinami mieście i uzależnienie się od toksycznej pracy - współczuję. Ja jeżdżę MPK lub chodzę pieszo. Nie należę też do tych, którzy dorabiają się zawału i chromania przestankowego, wszędzie wożąc tyłek samochodem i jednocześnie stymulując błonę bębenkową bitami, zamknięci w kabinie swojego ukochanego autka i unieruchomieni w korkach (bo do przystanku nie chce się dojść, albo przejść 2 km spacerem).
19-01-2018 19:02:07
Amicus
Macie poczucie humoru z tą poznańską komunikacjà... W takim mieście jak Poznań tramwaje powinny jeździć co 5min. Autobusy stoją w korkach, ceny biletów jedne z najwyższych w kraju... ja przesiadłem się kilka lat temu z mpk na auto i narazie nic nie zachęci mnie do zmiany decyzji... siedzę w swoim fotelu, muzyka gra jak się w korku stoi, przesiadać się nie trzeba, biegania między przystankami nie ma, stresu brak... ale każdy lubi co innego...
19-01-2018 16:42:10
Negatyw
@ tonny / kosia: Auto jest narzędziem do pracy, tak więc Wasze podpowiedzi są zwyczajnie o kant 4 liter rozbić... (!!!). Poza tym nie po to kupuje się auto, aby sobie (a przede wszystkim DZIECKU) odbierać komfort życia.
19-01-2018 12:01:04
@tonny - kosia
Popieram; przyszedł czas ustępstw z naszej strony; u mnie nastąpiła rezygnacja samochodu; oszczędniej dysponujemy czasem, przemieszczamy się przez całe miasto, jeździmy MPK i chodzimy więcej pieszo; da się; jesteśmy mniej zestresowani, nie spóźniamy się i nie narzekamy na korki, które dotyczą nas wprawdzie jeszcze, bo nadal oddychamy spalinami... Obawiam się natomiast zmian na Łazarzu; wiem, że większość użytkowników aut nie zrezygnuje z nich - boję się tego labiryntu i manewrowania na wąskich łazarskich uliczkach, zwiększenia korków i ilości emitowanych spalin pod moimi oknami.
19-01-2018 11:54:56
tonny
@Kosia: Zgadzam się. Poznań ma jedną z lepszych komunikacji w kraju. Dlatego sam proponuję Negatywowi by przesiadł się do PeSTki, ale on woli wozić swoje 4 litery tylko autem
19-01-2018 11:48:32
@tonny - kosia
@tonny: najwyraźniej nie rozumiesz; nie krytykuję warszawskiej komunikacji, tylko piszę, że Poznań jest powierzchniowo mniejszy i bardziej zwarty niż Warszawa, czy Szczecin...
19-01-2018 11:44:02
tonny
@Kosia: Nie przesadzaj, w Warszawie komunikacja działa o wiele lepiej, tam jest taki tramwaj 9, który jeździ co 2-3 min. na trasie wschód-zachód. Mają też metro. W Szczecinie byłem wielokrotnie, mają doskonałą komunikację, również szybki tramwaj, o wiele szybszy od naszej pestki.
19-01-2018 11:41:37
Kosia
@Negatyw pisze: "Mieszkam aktualnie na Piątkowie. Rano muszę dostarczyć dzieciaka do szkoły (do świetlicy) i zaiwaniać do pracy (Wilda). Tak więc Twoja propozycja ogarnięcia tematu mpk - jest nierealna. Po korkach widzę, że w podobnej sytuacji jestem nie tylko ja..." BIEDNY, niby widzi, a nie rozumie. Jeszcze 30-40 lat temu większość nie miała samochodu i dawała radę. Tramwaje w Poznaniu są w miarę punktualnie. Wstań godzinę wcześniej, spacerem do szkoły z dzieckiem, a później na tramwaj i na Wildę. Poznań jest miastem zwartym urbanistycznie; to nie Szczecin, czy Warszawa. Zdążysz...
19-01-2018 11:20:33
Amicus
A co za problem zrobić wyniesione skrzyżowania i przejścia dla pieszych? Łukasiewicza jeżdżę codziennie i mnie się rzuca inny problem w oczy. Odkąd przeniesiono parkujące auta na ulicę pogorszył się poziom bezpieczeństwa. Parkujące auta zasłaniają przejścia dla pieszych. Ale cóż mamy za to piękne trawniki z równie pięknymi słupkami...
19-01-2018 09:22:44
rocq
@mama, ulica Łukaszewicza akurat teraz jest trasą szybkiego ruchu, zwłaszcza dla kierujących autami z 4 kółkami na masce. Każdy z wariantów utrudnia przejazd z dużą prędkością od Potockiej aż do skweru. Moim zdaniem dla uspokojenia ruchu wystarczyłoby wprowadzenie skrzyżowań rownoległych.
19-01-2018 08:47:12
tonny
@Negatyw: Zdaje się, że macie pestkę, genialna rzecz. Taki problem wsiąść w tramwaj??
19-01-2018 07:35:31
mama
Czy osoby przygotowujące wszystkie warianty zwróciły uwagę na lokalizację szkół i przedszkoli w dzielnicy? Przecież tam ruch powinien być wyciszony! a okazuje się że przez Łukaszewicza i Berwińskiego robi się "drogę szybkiego ruchu", by kierowcy mogli odciążyć Głogowską!
19-01-2018 07:01:42
Negatyw
@ Pozytyw: Mieszkam aktualnie na Piątkowie. Rano muszę dostarczyć dzieciaka do szkoły (do świetlicy) i zaiwaniać do pracy (Wilda). Tak więc Twoja propozycja ogarnięcia tematu mpk - jest nierealna. Po korkach widzę, że w podobnej sytuacji jestem nie tylko ja... (!!!).
18-01-2018 19:37:06
jjjaka
Mam pytanie (obojętnie który wariant) jak jadąc od centrum ul Głogowską skręcić do Rynku Łazarskiego lub poblicznych uliczek - no nie da się, tylko przez dojazd do Hetmańskiej i zawrócenie
18-01-2018 19:32:26
Pozytyw
@M jaka hipokryzja? Wyjasniam: pojedzie przez Wilde jeśli przeliczy że to będzie mu się oplacalo a jak nie to pokedzie przez... i tak dalej do 'wyczerpania asortymentu' cytując klasyka. A na końcu może uda Mu sie dostrzec że tramwajem będzie najszybciej.
18-01-2018 14:52:04
M.
@Pozytyw, to jest dopiero hipokryzja. Niech jeżdżą innymi dzielnicami, byle nie moją. Obserwując pomysły na uspokojenie ruchu, nie tylko na Łazarzu, odnoszę wrażenie, że po ponad 100 latach zaczynamy proces odłączania poszczególnych dzielnic od miasta.
18-01-2018 08:36:37
Pozytyw
@Negatyw beda jezdzic zygzakami, jesli im to sie bedzie oplacalo, a jak nie to poszukaja sobie trase przez Wilde :)
18-01-2018 07:17:21
Negatyw
Uspokojenie dzielnicy, będzie polegać na tym, że kierowcy pojadą zygzakami, aby ominąć korki na Reymonta i Hetmańskiej. Tak więc dla walczących o jednokierunkowość pajaców - to będzie klasyczny strzał w kolano... :-) :-) :-)
17-01-2018 16:17:17
M.
@amb, zmiany ruchu na Jeżycach jeszcze się nie skończyły. Nawet trwają konsultacje związane z koncepcją przerwania tranzytu przez Dąbrowskiego na wysokości Rynku Jeżyckiego (czyli Dąbrowskiego będzie jednokierunkową odcinkami). @Pozytywie, przeczytaj uważnie opracowanie na podstawie, którego powtały warianty. W przypadku ulubionego przez Ciebie 3 wariantu, miasto wybrało koncepcję gorszą dla mieszkańców, ale za to tańszą (sposób wprowadzenia ruchu jednokierunkowego) i co gorsza nic się nie mówi na temat wskazanego koniecznego warunku dla wprowadzenia tej koncepcji czyli m.in. udrożnienia II ramy komunikacyjnej oraz wprowadzenia nowych rozwiązań dla transportu publicznego.
17-01-2018 16:07:46
M.
@poznanianko, niemal całe śródmieście jest wyłączone z ruchu (przebudowa Św. Marcina), więc faktycznie korków nie ma...
17-01-2018 15:09:03
Pozytyw
przeciwko wariantowi 3ciemu są tylko ci co wożą się z lubonia na piątkowo jak Negatyw i nie są mieszkańcami Łazarza. Co mieszkańcom po tranzycie? tylko smród i hałas.
17-01-2018 14:53:01
amb
na Jeżycach tez był płacz, że paraliż, że wszyscy się wyprowadzą etc., No i nie sprawdziły się czarne scenariusze, ludzie żyją mają się dobrze, znam więcej tych co chwalą i chcą kontynuacji niż tych co narzekają. Idzmy na konsultacje i przekonajmy że III wariant daje mieszkańcom najlepsze warunki do życia
17-01-2018 14:17:15
poznanianka
Powiem to co doświadczyłam.W samym centrum miasta , tempo 3o i wyłączenie światel ,bardzo ułatwiło poruszanie się pieszych.Jest bezpiecznie .Przemierzyłam centrum kilka razy.A słuchałam o tym ze zgrozą.Jednak głowy odpowiedzialne za zrównoważony transport i bezpieczeństwo pomyślały. Przypuszczam ,że kazda dzielnica ma trochę inne priorytety i uwarunkowania.Jedno jest pewne dzielnica Lazarza jest zwarto zabudowana .Panie i Panowie , wsłuchajcie się w głosy mieszkańców .Sa piesi , zmotoryzowani , a wszyscy chcemy możliwej ciszy i bezpieczeństwa , dla nas wszystkich.Najbardziej powienien się liczyć , a nawet brać udział w symulacji projektowej , mieszkaniec ( mieszkancy ) dzielnicy.Oni mieszkają , a nie " budują " planu tylko na papierze.
17-01-2018 11:21:45
UWAGA
DZIŚ I JUTRO W DWÓCH ŁAZARSKICH SZKOŁACH "KONSULTACJE" W TEJ SPRAWIE. IDŹMY WYRAZIĆ SWOJE ZDANIE! IDŹMY PROTESTOWAĆ! MOŻNA TEŻ WYSYŁAĆ PROTESTY DO ZDM-U I DO PREZYDENTA MIASTA! NIE POZWÓLMY ZNISZCZYĆ NASZEJ DZIELNICY!
17-01-2018 09:01:33
Pół wieku na Łazarzu
Do pieszego miejskiego! Ulica Kasprzaka-Matejki nigdy nie była planowana jako lokalna! Była ulicą odciążającą Głogowska a wcześniej Foscha. Rynki w miastach w średniowieczu tworzona aby był do nich łatwy dostęp. Po co demolujemy Łazarski?Jeśli u; Berwinskiego i Wyspiańskiego ktoś nazywa węzłem łączącym cokolwiek to jest kompletny gamoń.Już teraz jest na Wyspiańskiego PARALIŻ! Zaplanowanie wyjazdu na Głogowska z Rynku przez Engla to proszenie się o nieszczęście. Wyjazd z wąskiej uliczki zadymi ten fyrtel i będzie tworzyć zagrożenie przez ograniczoną widoczność.Postoju taxi też nie będzie? Najgorsze jest to że przewodniczący to słoik i pracownik UM Poznania.
17-01-2018 01:04:13
De.
Chyba kogoś delikatnie mówiąc poniosło z tymi "zygzakami" w III wariancie.
16-01-2018 23:07:49
zbulwersowany pieszy
Na Wyspiańskiego na krótkim odcinku od strony skrzyżowania z Kasprzaka do Głogowskiej chodnik jest zastawiony szczelnie samochodami. Jedna strona ulicy (przylegająca do terenu radia) jest wyłączona z ruchu pieszego i przeznaczona na parkowanie, druga strona prowadząca do przejścia i przystanku tramwajowego też jest ZAWALONA SAMOCHODAMI i to tak, że piesi miejscami mają na oko może ten 1 metr szerokości! Mam nadzieję, że Straż Miejska powlepia tam mandaty, bo niektórzy to nawet próbują zaparkować na wydzielonej części chodnika przeznaczonej na przystanek dla autobusu 45!
16-01-2018 22:20:52
nikodem
niech zrobią wszystkie ulice jednokierunkowe i będzie git
16-01-2018 21:53:33
Rusałka
Brawo, gratuluję pomysłodawcom udanego zakorkowania całej dzielnicy!!! Faktycznie chyba jednak smog jest na zbyt niskim poziomie, kochani mieszkańcy będziecie mogli odetchnąć pełną piersią jak sznur samochodów będzie stać w korku pod oknami. Ruch tranzytowy przez wąskie uliczki Łazarza-dobry żart, szkoda że nikt się nie śmieje...
16-01-2018 21:29:48
Andrzej
Chcemy dobrej zmiany !!!
16-01-2018 19:04:50
Pieszy Miejski
Jaki to ma związek z szerokością przystanku? wariantu III: zmiana z kierunkowością na różnych odcinkach Kasprzaka, powoduje odciążenie tej ulicy i przywrócenie jej lokalnego charakteru. Nie należy też zapominać że lewy pas Głogowskiej jest wspólny z torowiskiem, a przy braku wydzielenia ciężko mówić o priorytetach dla tramwajów.
16-01-2018 18:07:25
omg
Matejki/Kasprzaka ruch jednokierunkowy co kilkadziesiąt metrów w inną stronę. Po co? Teraz to dopiero będzie chaos.
16-01-2018 18:01:23
psss
Z Kasprzaka na Rynek Jeżycki przy wariancie 3 tylko na około Roosvelta na Kaponierę. Już widzę te Korki!
16-01-2018 17:07:31
Tomek
Chcemy zmian! Kto je blokuje i dlaczego?
16-01-2018 16:58:43
Pieszy
Zdecydowanie numer 3, obecnie pół Łazarza to tranzytowa autostrada
16-01-2018 16:31:35
Polek
NIE CHCEMY TYCH ZMIAN!!! KTO JE INICJUJE I Z JAKIEGO POWODU?
16-01-2018 16:30:56
e-raf
Ciągłych "eksperymentów" w naszej dzielnicy nie ma końca! Jak długo jeszcze nasza cierpliwość i wytrzymałość mają być wystawiane na próbę? Przypominam, że lazarz.pl zupełnie niedawno, bo 1.04. zeszłego już roku (tak, tak: w prima aprilis) "bawił się" - chyba naszym kosztem - w wieści pt. "Szykuje się rewolucja komunikacyjna. Wiele ulic ma stać się jednokierunkowa!" I co teraz, czy to tylko był dość wątpliwy żart, czy kolejne zapędy p. Jaśkowiaka i jego "piątej kolumny" - ZDM-u wręcz są mocniejsze od tego "żartu"?! Ja się pytam: jak długo ta zabawa jeszcze potrwa? Przecież te wszystkie - pożal się Boże - "zmiany" są bez ładu i składu!!! Wystarczy wczytać się w rozsądne głosy mieszkańców Łazarza, żeby przyjść po rozum do główki. Np.: "Jeśli ideą naczelną ma być uspokojenie ruchu, to po co wprowadzać takie "wynalazki" jak jeden kierunek jazdy na niemal każdej ulicy. Dochodzi potem do takich kwiatków, jak podział Dmowskiego, czy Lodowej na dwie części. A jak w wariancie 2 i 3 dojechać od wiaduktu na Hetmańskiej na Rynek bez zwiększania ruchu na zakorkowanej Hetmańskiej i Głogowskiej? Też trzeba kluczyć... A Bogusławskiego? Co krzyżówka to zmiana kierunku jazdy... Tak samo Limanowskiego, Małeckiego, Kanałowa, Niegolewskich... Ale żeby choć zachowano dotychczasowe kierunki jazdy - to nie, po co... Wprowadzimy trochę atrakcji, zmieniając wieloletnie przyzwyczajenia mieszkańców, pod kątem których już dokonano (średnio trafionych tak na marginesie) inwestycji w przebudowę pod kątem rowerowej mafii, a po wprowadzeniu zmian całość jest do wyrzucenia... Tak - NA ŚMIETNIK, łącznie z miniaturowymi znakami drogowymi. Co więcej - jaki jest sens planowania zmian w ruchu w obrębie choćby samego Rynku Łazarskiego, jeśli za kilka miesięcy ma się zacząć przebudowa, która ma zupełnie odmienić oblicze tego rejonu - i także zmienić dotychczas przyjęte kierunki ruchu...? Czy naprawdę w tym mieście (podobno tak dobrze zorganizowane z natury poznaniaków) nie można pomyśleć i zaplanować tego ciut dalej niż do czubka własnego nosa, ew. najbliższej krzyżówki mając na myśli najbliższych kilka miesięcy? Nie dość, że szkoda powtarzanych co jakiś czas prac budowlano-drogowych, to jeszcze non stop wywalana jest spora kasa na te bezsensowne "inwestycje!!!" Czy trzeba coś jeszcze dodawać do tej opinii...?
16-01-2018 15:02:54
Pozytyw
tylko wariant 3!
16-01-2018 14:19:42
M.
@Pieszy Miejski, po wprowadzeniu wariantu 1 ruch na Kasprzaka ma wzrosnąć o ok. 170%, przy wprowadzeniu wariantu 2 - o 400%, a w przypadku 3 - na tym odcinku zostanie dopuszczony ruch pod prąd dla autobusów czyli znając życie pod prąd będą też śmigać samochody. Sądzisz, że to zwiększy bezpieczeństwo pieszych? Ponadto wprost napisano, że na skutek wprowadzenia rozwiązania 2 i 3, komunikacja miejska autobusowa będzie wolniejsza, a tramwajowa może być szybsza jedynie dzięki likwidacji lewoskrętów z Głogowskiej w Berwińskiego (już jest) i Śniadeckich. Przykro mi, ale nie widzę tych działań faworyzujących komunikację miejską. @B W wariancie 3 nie pojedziesz przez Kasprzaka do Winklera, bo ma być również zlikwidowana możliwości przejazdu na wprost przez Hetmańską (taki jest opis w studium).
16-01-2018 12:33:26
Pieszy Miejski
W jaki sposób bez zwężania Głogowskiej możliwe jest doprowadzenie szerokości przystanku przy Rynku Łazarskim do stanu zgodnego z przepisami? Wszędzie czytam o problemach/obawach kierowców. To że piesi muszę uważać, przeciskać się i nie mają zapewnionego nie tylko bezpieczeństwa, ale i komfortu zdaje się umykać uwadze. Azyl przy tym przystanku ma 108 cm, nie da się tam stać z wózkiem, rowerem ani obrócić mając plecak by nie otrzeć się o tramwaj. Obok z prędkościami ponad 50 km/h mkną auta. Przy WBK nie da się przejść Głogowską gdy ludzie czekają na zielone. Zgodnie ze wszelkimi znanymi mi politykami miasta to ruch pieszy i komunikacja zbiorowa mają być faworyzowane w Śródmieściu.
16-01-2018 11:11:10
dingo
zlikwidowania dzikiego parkinu na Stablewskiego, tam nawet karetki na sygnale, mają ogromny kłopot z przejazdem!
16-01-2018 09:12:51
B
Jak w III wariancie wydostać się z Górnego Łazarza na Hetmańską w lewo (na Wildę)? Widzę tylko jedną możliwości - przez Głogowską, Winklera i Kasprzaka. Jak w III wariancie przejechać z Górnego Łazarza na Dolny? Tylko przez Berwińskiego? Jestem za jak największym ograniczeniem tranzytu, ale boję się, że zostanę zamknięta w złotej klatce.
16-01-2018 09:01:36
mieszkaniec
Podejrzewam, że radość większości z wprowadzenia strefy nie potrwa zbyt długo jeśli wejdzie wariant 3. Może najlepiej wprowadźmy zakaz ruchu samochodów na całym Łazarzu
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: