Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulica Kolejowa doczeka się w końcu gruntownego remontu? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulica Kolejowa doczeka się w końcu gruntownego remontu?
14-08-2010 01:31   Janusz Ludwiczak
Dziurawe, krzywe i nierówne chodniki, kostka brukowa na jezdni powodująca ogromny hałas - tak wygląda ulica Kolejowa. Mieszkańcy od lat domagają się remontu chodników i nawierzchni. Bezskutecznie, bo ciągle brakuje pieniędzy. Ponadto ulica Kolejowa nie została wpisana do programu budowy dróg lokalnych. Wszystko wskazuje na to, że remontu ulicy Kolejowej nie będzie przynajmniej do 2015 roku.

Ulica Kolejowa - jedna z ważniejszych ulic na Łazarzu, przebiega równolegle do ulicy Głogowskiej i jest często skrótem dla kierowców, gdyż jest dogodnym dojazdem od Hetmańskiej w stronę Targów i Dworca Zachodniego.

Jednak stan ulicy Kolejowej pozostawia wiele do życzenia: dziurawe, krzywe i nierówne chodniki oraz zabytkowa kostka brukowa na jezdni powodująca dość spory hałas, szczególnie w godzinach nocnych, gdyż kierowcy mimo ograniczenia prędkości do 40 km/h jeżdżą tam z o wiele większą prędkością. Niejednokrotnie dochodziło tutaj do wypadków.

W przypadku chodnika pomóc może jedynie generalny jego remont. Jezdnia natomiast powinna być wyasfaltowana. Na przestrzeni lat na terenie ulicy Kolejowej nie były prowadzone żadne działania inwestycyjne. Podejrzewam, że Miasto nie ma nawet pomysłu na jej modernizację. Na mój wniosek Rada Osiedla Św. Łazarza zgłosiła ulicę do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta. Ponadto został wystosowany wniosek do Zarządu Dróg Miejskich o bieżące punktowe naprawy chodnika i jezdni. Są to jednak działania niewystarczające - powiedział Tomasz Brojewski, mieszkaniec ulicy Kolejowej i członek Rady Osiedla Świętego Łazarza.

Sprawa nieestetycznej i zaniedbanej ulicy Kolejowej nie znajduje zrozumienia ani w Zarządzie Dróg Miejskich ani u władz Miasta - dodaje Tomasz Brojewski.

W piątek w jednym z komentarzy Internauta pod nickiem "z Kolejowej" napisał:
Koresponduję z ZDM od 2007r odnośnie naprawy nawierzchni i chodników na ul.Kolejowej. Cały czas odpowiadają ze remont Kolejowej jest w planach. Wszystkie ulice dookoła doczekały się wymiany chodników, a Kolejowa to chyba trzeci świat zapomniany przez wszystkich , a moze nie mieszka tutaj nikt ważny dla którego trzeba zadbać. Na ulicy Łukaszewicza każdego roku wymieniana jest nawierzchnia, nie wiadomo dlaczego. Domyślać się nalezy , że ma w tym ktoś swój udział. Może jedynym ratunkiem na remont Kolejowej jest sprowadzenie TVN?

Już wielokrotnie na nasz redakcyjny mail wpłynęły maile od mieszkańców ulicy Kolejowej, którzy domagają się gruntownego remontu.

Tymczasem nie ma szans na modernizację ulicy Kolejowej. Zarząd Dróg Miejskich nie przewiduje remontu ze względu na ograniczone środki budżetowe miasta. Ulica Kolejowa nie została też ujęta w "Programie budowy dróg lokalnych na terenie miasta Poznania na lata 2005-2015".

ZDM planuje jednak drobne naprawy na ulicy Kolejowej.
Na ulicy Kolejowej planujemy punktowe naprawy nawierzchni chodnika. Nie planujemy modernizacji nawierzchni - usłyszeliśmy od Zarządu Dróg Miejskich na czasie, który odbył się 20 maja.

Remont ulicy Kolejowej do tej pory był odkładany ze względu na budowę ulicy Dolna Głogowska, która miała przebiegać równolegle do ulicy Kolejowej i wzdłuż torów kolejowych w stronę Lubonia. Ulica Dolna Głogowska miała stanowić element tzw. docelowego układu drogowo-ulicznego miasta określony jest w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Głównym zadaniem projektowanej ulicy Dolna Głogowska miało być przejęcie ruchu z ulicy Głogowskiej i obsługa nowych terenów inwestycyjnych, m.in. z tzw. "Wolnych Torów". Dolna Głogowska miała połączyć nowy dworzec kolejowy - Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z planowanym centrum handlowo-usługowo-rekreacyjnym "Metropolis", które powstanie u zbiegu ulic Krauthofera, Dmowskiego i Hetmańskiej.

Projektowana ulica Dolna Głogowska miała kończyć się przy skrzyżowaniu z Hetmańską, gdzie jej kontynuacją miała być ulica Nowo Opolska. Wiadomo już, że ulica Dolna Głogowska raczej nie powstanie. Dolnej Głogowskiej nie znajdziemy już w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla planowanego centrum "Metropolis". W projekcie tego planu znajdziemy tylko ulicę Nowo Opolską, która kończyć będzie na skrzyżowaniu Hetmańskiej i Kolejowej.

Jedyną inwestycją jaką przeprowadzono na Kolejowej było jej poszerzenie do dwóch pasów, a w wylocie do ulicy Hetmańskiej do trzech pasów w każdym kierunku w 1999 roku, kiedy to ulica zmieniła znacznie swój przebieg. Na odcinku od Potockiej do Hetmańskiej ulica Kolejowa została przesunięta bliżej lokomotywowni. Inwestycja ta była związana z budową trzech dodatkowych tuneli pod trasą kolejową Poznań - Wrocław. Wtedy to po kilku latach zakończyła się budowa drugiego tunelu drogowego oraz osobnego dla tramwajów.
Powstał też tunel z drogą rowerową i dla pieszych. Kierowcy uzyskali po trzy pasy w każdym kierunku, a tramwaje zaczęły kursować po wydzielonym torowisku. Do tej pory przeprawa z Łazarza na Wildę odbywała się w jednym tunelu. Kierowcy mieli do dyspozycji tylko jeden pas. Na dodatek środkiem jechał tramwaj. Przed oddaniem inwestycji do użytku korki na ulicy Hetmańskiej tworzyły się od Głogowskiej do Rolnej.

Ulica Kolejowa liczy 1,3 km. Przed 1918 roku nosiła nazwę Bahnstraße, a w czasie II wojny światowej, od 1939 do 1945 roku Memelstraße (Niemieńska). Kolejowa została wytyczona pod koniec XIX wieku.
W 1872 roku powstała tutaj fabryka narzędzi rolniczych i młyn parowy. W latach późniejszych zbudowano tutaj domy z małymi mieszkaniami przeznaczonymi dla pracowników kolei, które składały się także z komórki i ogrodu. Przy Kolejowej mieściła się niegdyś Mleczarnia oraz siedziba firmy Feliks Pomorski, która produkowała krówki. Do niedawna przy zbiegu ulic Kolejowej i Potockiej mieściła się Drukarnia Kolejowa, a na vis a vis jej przychodnia kolejowa.
Obecnie na Kolejowej, w budynku dawnej fabryki mieści się Wydział Artystyczny Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych, a pod numerem 52 Salezjański Ośrodek Młodzieżowy.


R E K L A M A
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
11

paź

do 12-10-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Viva seniorzy" - targi dla seniorów i nie tylko

do 13-10-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe

12

paź

do 13-10-2024
Przystanek Pireus ul. Głogowska 35
Kiermasz dla zwierząt
• książki
• konsultacje adopcyjne
• wykład behawiorystki
• malowanie buzi i zaplatanie kolorowych warkoczyków
sb 12:00-20:00, ndz 11:00-18:00

13

paź

Poznań * Łazarz
23. Poznań Maraton

15

paź

do 17-10-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poleco 2024" - Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: