Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulica Kolejowa doczeka się w końcu gruntownego remontu? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulica Kolejowa doczeka się w końcu gruntownego remontu?
14-08-2010 01:31   Janusz Ludwiczak
Dziurawe, krzywe i nierówne chodniki, kostka brukowa na jezdni powodująca ogromny hałas - tak wygląda ulica Kolejowa. Mieszkańcy od lat domagają się remontu chodników i nawierzchni. Bezskutecznie, bo ciągle brakuje pieniędzy. Ponadto ulica Kolejowa nie została wpisana do programu budowy dróg lokalnych. Wszystko wskazuje na to, że remontu ulicy Kolejowej nie będzie przynajmniej do 2015 roku.

Ulica Kolejowa - jedna z ważniejszych ulic na Łazarzu, przebiega równolegle do ulicy Głogowskiej i jest często skrótem dla kierowców, gdyż jest dogodnym dojazdem od Hetmańskiej w stronę Targów i Dworca Zachodniego.

Jednak stan ulicy Kolejowej pozostawia wiele do życzenia: dziurawe, krzywe i nierówne chodniki oraz zabytkowa kostka brukowa na jezdni powodująca dość spory hałas, szczególnie w godzinach nocnych, gdyż kierowcy mimo ograniczenia prędkości do 40 km/h jeżdżą tam z o wiele większą prędkością. Niejednokrotnie dochodziło tutaj do wypadków.

W przypadku chodnika pomóc może jedynie generalny jego remont. Jezdnia natomiast powinna być wyasfaltowana. Na przestrzeni lat na terenie ulicy Kolejowej nie były prowadzone żadne działania inwestycyjne. Podejrzewam, że Miasto nie ma nawet pomysłu na jej modernizację. Na mój wniosek Rada Osiedla Św. Łazarza zgłosiła ulicę do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta. Ponadto został wystosowany wniosek do Zarządu Dróg Miejskich o bieżące punktowe naprawy chodnika i jezdni. Są to jednak działania niewystarczające - powiedział Tomasz Brojewski, mieszkaniec ulicy Kolejowej i członek Rady Osiedla Świętego Łazarza.

Sprawa nieestetycznej i zaniedbanej ulicy Kolejowej nie znajduje zrozumienia ani w Zarządzie Dróg Miejskich ani u władz Miasta - dodaje Tomasz Brojewski.

W piątek w jednym z komentarzy Internauta pod nickiem "z Kolejowej" napisał:
Koresponduję z ZDM od 2007r odnośnie naprawy nawierzchni i chodników na ul.Kolejowej. Cały czas odpowiadają ze remont Kolejowej jest w planach. Wszystkie ulice dookoła doczekały się wymiany chodników, a Kolejowa to chyba trzeci świat zapomniany przez wszystkich , a moze nie mieszka tutaj nikt ważny dla którego trzeba zadbać. Na ulicy Łukaszewicza każdego roku wymieniana jest nawierzchnia, nie wiadomo dlaczego. Domyślać się nalezy , że ma w tym ktoś swój udział. Może jedynym ratunkiem na remont Kolejowej jest sprowadzenie TVN?

Już wielokrotnie na nasz redakcyjny mail wpłynęły maile od mieszkańców ulicy Kolejowej, którzy domagają się gruntownego remontu.

Tymczasem nie ma szans na modernizację ulicy Kolejowej. Zarząd Dróg Miejskich nie przewiduje remontu ze względu na ograniczone środki budżetowe miasta. Ulica Kolejowa nie została też ujęta w "Programie budowy dróg lokalnych na terenie miasta Poznania na lata 2005-2015".

ZDM planuje jednak drobne naprawy na ulicy Kolejowej.
Na ulicy Kolejowej planujemy punktowe naprawy nawierzchni chodnika. Nie planujemy modernizacji nawierzchni - usłyszeliśmy od Zarządu Dróg Miejskich na czasie, który odbył się 20 maja.

Remont ulicy Kolejowej do tej pory był odkładany ze względu na budowę ulicy Dolna Głogowska, która miała przebiegać równolegle do ulicy Kolejowej i wzdłuż torów kolejowych w stronę Lubonia. Ulica Dolna Głogowska miała stanowić element tzw. docelowego układu drogowo-ulicznego miasta określony jest w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Głównym zadaniem projektowanej ulicy Dolna Głogowska miało być przejęcie ruchu z ulicy Głogowskiej i obsługa nowych terenów inwestycyjnych, m.in. z tzw. "Wolnych Torów". Dolna Głogowska miała połączyć nowy dworzec kolejowy - Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z planowanym centrum handlowo-usługowo-rekreacyjnym "Metropolis", które powstanie u zbiegu ulic Krauthofera, Dmowskiego i Hetmańskiej.

Projektowana ulica Dolna Głogowska miała kończyć się przy skrzyżowaniu z Hetmańską, gdzie jej kontynuacją miała być ulica Nowo Opolska. Wiadomo już, że ulica Dolna Głogowska raczej nie powstanie. Dolnej Głogowskiej nie znajdziemy już w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla planowanego centrum "Metropolis". W projekcie tego planu znajdziemy tylko ulicę Nowo Opolską, która kończyć będzie na skrzyżowaniu Hetmańskiej i Kolejowej.

Jedyną inwestycją jaką przeprowadzono na Kolejowej było jej poszerzenie do dwóch pasów, a w wylocie do ulicy Hetmańskiej do trzech pasów w każdym kierunku w 1999 roku, kiedy to ulica zmieniła znacznie swój przebieg. Na odcinku od Potockiej do Hetmańskiej ulica Kolejowa została przesunięta bliżej lokomotywowni. Inwestycja ta była związana z budową trzech dodatkowych tuneli pod trasą kolejową Poznań - Wrocław. Wtedy to po kilku latach zakończyła się budowa drugiego tunelu drogowego oraz osobnego dla tramwajów.
Powstał też tunel z drogą rowerową i dla pieszych. Kierowcy uzyskali po trzy pasy w każdym kierunku, a tramwaje zaczęły kursować po wydzielonym torowisku. Do tej pory przeprawa z Łazarza na Wildę odbywała się w jednym tunelu. Kierowcy mieli do dyspozycji tylko jeden pas. Na dodatek środkiem jechał tramwaj. Przed oddaniem inwestycji do użytku korki na ulicy Hetmańskiej tworzyły się od Głogowskiej do Rolnej.

Ulica Kolejowa liczy 1,3 km. Przed 1918 roku nosiła nazwę Bahnstraße, a w czasie II wojny światowej, od 1939 do 1945 roku Memelstraße (Niemieńska). Kolejowa została wytyczona pod koniec XIX wieku.
W 1872 roku powstała tutaj fabryka narzędzi rolniczych i młyn parowy. W latach późniejszych zbudowano tutaj domy z małymi mieszkaniami przeznaczonymi dla pracowników kolei, które składały się także z komórki i ogrodu. Przy Kolejowej mieściła się niegdyś Mleczarnia oraz siedziba firmy Feliks Pomorski, która produkowała krówki. Do niedawna przy zbiegu ulic Kolejowej i Potockiej mieściła się Drukarnia Kolejowa, a na vis a vis jej przychodnia kolejowa.
Obecnie na Kolejowej, w budynku dawnej fabryki mieści się Wydział Artystyczny Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych, a pod numerem 52 Salezjański Ośrodek Młodzieżowy.


Komentarze (38)

02-11-2010 12:13:18
Martm
To jest wstyd i zupełna paranoja, żeby komuś było żal starej "zabytkowej" podobno kostki brukowej, w XXI wieku. Proponuje powrót do lamp naftowych zapalnych ręcznie kiedyś w naszym mieście. Ludzie opanujcie sie z tymi pomysłami. Na tej ulicy podobno nie można ułożyc garbów, które spowolniłyby jazdę szalonych kierowców, ponieważ jest to przelotowa ulica, absplutne bzdury. Garby układa się na drogach wojewódzkich, wiele takich można spotkac w małych miejscowościach, żeby zwiększyć bezpieczeństwo, ale na brukowanej Kolejowej nie można - zupełny absurd. Należy mieć tylko nadzije, że zupełna czystka w Urzedzie Miejskim po wyborach cos zmieni.
11-09-2010 01:29:28
Sławek
Jestem zapisany od ponad roku. Listy wyborcze to temat otwarty.Pssss....
10-09-2010 19:44:54
kaśka
Czyżny Sławek zapisał siędo "My Poznaniacy" i będzie kandydował na radnego??? Pssss....
10-09-2010 16:21:47
Sławek
Negrar odezwij się proszę na stowarzyszenie@my-poznaniacy.org, zaznacz, że chodzi o Dolną Głogowską i piszesz do Sławka. Ja jestem tak samo przekonany jak zagraniczny eksperci 10 lat temu, że ta ulica to absolutna konieczność by na Łazarzu można było uspokoić ruch i przyczynić się do tego, że ludzie nie wyprowadzaliby się stąd bo żyłoby się przyjemniej.
09-09-2010 20:21:07
negrar
JESTEM zdumiony informacją, że zarzucono projekt Dolnej Głogowskiej, o którym pisano od 20 lat. Może się redakcja dowiedzieć w ZDM? Może trzeba zrobić demonstrację mieszkańców na Głogowskiej? Może petycję? Co to jest do cholery?! Czy ktoś tu jeszcze myśli o mieszkańcach miasta, czy tylko Suchego Lasu, Borówca, Moraska i Dąbrówki?
03-09-2010 15:20:20
greg
Ulica Kolejowa już dawno miała być remontowana, ale jako to u nas bywa skończyło się na "będzie... zrobi się". Jako mieszkaniec tej ulicy chciałbym doczekać się usunięcia tego bruku i położenia gładkiej nawierzchni, która wyciszy hałas stwarzany w tej chwili przez jadące auta. Hałas jest na tyle duży, że w domu nie da się spokojnie rozmawiać kiedy otwarte jest okno. Praktycznie każdej zimy pęka gdzieś rura, więc Aquanet kopie dziurę, usuwa awarię (chwała mu za to), ale panowie robotnicy nie potrafią już porządnie i równo ułożyć tej kostki i stąd te potworne nierówności, a wręcz dziury. Panowie urzędnicy weźcie sobie tę kostkę brukową i wyłóżcie nią stare miasto, a na Kolejowej niech będzie cicha nawierzchnia, która pozwoli tym kamienicom przetrwać kolejne 100 lat.
25-08-2010 21:59:33
Marta
Drodzy Państwo. Czy nie prostym rozwiązaniem byłoby ułożenie garbów na ulicy Kolejowej lu ustawienie najwyżej 2 radarów w miejscu gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, którego nikt nie przestrzega. Z moich obserwacji wynika, że najgorsi w tym względzie są poza bezmyślnymi kierowcami, kierowcy taksówek, którym sie wydaje, że im wszystko wolno oraz kierowcy wywożący śmieci. Tak więc mam nadzieje, że to proste rozwiązanie jakim są garby lub radary w znacznym stopniu rozwiąże problem hałasu na ulicy Kolejowej
23-08-2010 18:15:04
opty
Brawo optymista popieram projekt. I już spieszę z wizją: remont Kolejowej TAK! Dolna Głogowska TAK! ale wykorzystajmy tory staroberlińskie aż do Górczvna wramach aglomeracji miejskiej.
23-08-2010 12:24:49
kaśka
Pozostaje tylko kwestia daty i miejsca spotkania no i kogo chcecie zaprosić?
23-08-2010 12:13:47
Miszkanka Łazarza
Bardzo dobry pomysł ze zorganizowaniem spotkania mieszkańców ul Kolejowej oraz innych zainteresowanych zmianami w naszej dzielnicy.
22-08-2010 12:27:24
optymista
Przeczytałem z dużą uwagą wszystkie komentarze i odniosłem wrażenie , że doskonale potrafimy krytykować.Mam propozycję; a może każdy z nas swoją wizje Łazarza przedstawił innym?i wtedy razem z zwolennikami walczy o wyegzekwowaniej jej. Nie ma najmniejszej wątpliwości, że powinien być remont ul, Kolejowej jak i zbudowanie Dolnej Głogowskiej.
19-08-2010 16:03:05
Tomasz Brojewski
Szanowni Państwo, mam pewną propozycję, którą chciałem zrealizować już jakiś czas temu... Proponuję zorganizować spotkanie z ZDM, Radą Osiedla, przedstawicielami miasta oraz mieszkańcami ulicy Kolejowej, aby uzgodnić stan obecny i zastanowić się co dalej ... Co sądzicie?
17-08-2010 18:39:15
Sławek
O tym jak jest prowadzona i oceniana polityka zagospodarowania przestrzennego dla Śródmieścia (Kolejowa należy do niego zgodnie ze stuidum) można przeczytać wpisując w wyszukiwarkę "potrzebny jest master plan dla śródmieścia Poznania". Wypowiada się dr Andreas Billert - ekspert w dziedzinie rewitalizacji miast, pracował przy rewitalizacji miast niemieckich, m.in. Lubeki, doradzał też władzom Poznania. Uważam że jest potrzebna całościowa wizja sprawienia by Śródmieściu lepiej się mieszkało, z tej wizji powinna też wynikać pozytywna rzecz dla Kolejowej i innych łazarskich ulic. Co definiuje się jako śródmieście można znaleźć www.mpu.pl/studium2008/index.php?studium=110 .
16-08-2010 18:40:23
jacol
bylem w szoku jak zobaczylem Grobelnego idacego Glogowska. Powinien robic tak czesciej. Z tramwaju i autobusu powinni zaczac korzystac dyrektorzy mpk i ztm, moze wtedy przekonaliby sie jak jest
16-08-2010 14:57:26
wolf
Rządzący tym miastem muszą przestać jeździć tylko samochodami. Muszą przejść się pieszo po mieście, jeździć trochę na rowerze czy komunikacją publiczną, to dostrzegą może chociaż część problemów, z którymi się borykają mieszkańcy. Głogowska chyba niedługo będzie reklamowana w przewodnikach turystycznych jako miejsce, w którym można zobaczyć wszystkie znane banki w Polsce.
16-08-2010 14:49:40
wolf
Zgadzam się z "Poznaniakiem" co do zaniedbań ze strony władz miasta. Szkoda że prezydent Grobelny spacerując z panem Wośkowiakiem po Łazarzu nie zwiedził też bocznych uliczek i np. Kolejowej, może się bał wchodzić głębiej w Łazarz, a zauważył by wreszcie czym gospodaruję. Łazarz jest pienny, ale zaniedbany pomimo bliskości centrum miasta, dworca PKP oraz targów, jest do wielkie niedopatrzenie ze strony władz miasta. Rada Osiedla, nie jest jeszcze taka zła, liczę że będziemy mieć dobrych Radnych Osiedla w najbliższych latach i zwiększą się kompetencje i możliwości budżetowe Rad Osiedli. Bezsilność Rady Osiedla i niechęć współpracy urzędników miejskich widać również w tym artykule. dlatego też liczę tylko na inwestorów i dobrą Radę Osiedla o dużych możliwościach, bo wiem że na miasto Łazarz nie ma co liczyć.
16-08-2010 14:47:27
Sławek
Jestem ciekaw, czy Pan Redaktor mógłby sprawdzić jak poszło ZDM, może nie tyle realizacja uwag, ale choćby spróbowanie popatrzenia na Łazarz, z punktu widzenia pieszego. Mnie by na tym przejsciu trafiono parokrotnie: [14:29] Slawek: czy przejscie przez kolejowa/potockiej mogloby byc blizej ogrodkow - jadac od wiaduktu kierowca nie widzi pieszego, ani na odwrot [14:31] ZDM: Minimalna widoczność dla dopuszczalnej prędkości 50 km/h przy skrzyżowaniu Kolejowa/Klaudyny Potockiej jest zachowana. Co do ożywiania Łazarza to jestem, za bo zgadzam się, że może poza cukierniami to nic nie ma tu ciekawego do spędzania czasu. ale ożywianie widzę inaczej. Wolałbym uspokojenie ruchu (uzyskane poprzez budowę nowej Głogowskiej + strefy tempo 30. Wtedy ożyć mogłyby ulice, pojawiłyby się kawiarnie, restauracje, sklepy. Chodzenie po takich ulicach byłoby przyjemne, bo człowiek miałby na nich pierwszeństwo. Bardziej niż CH wolałbym ożywienie rynku łazarskiego, z dobrze zorganizowanymi ogródkami (gdzie po 22, ludzie wchodzą do środka, a lokal jest wyciszony). Kiedyś miasto miało plany by nie stawiać CH blisko II ramy, teraz to padło, dawne handlowe ulice jak Głogowska, Dąbrowskiego, Śr Marcin padły, bo jadąć II ramą CH jest mnóstwo i poza nimi miasto Poznań nie ma pomysłu. A później decydenci nie widząc skutków swoich decyzji mówią, że centrum się naturalnie zmienia i trzeba tam dać biurowce zamiast mieszkań...Przestrzeń wpływa na nas, Radni na przestrzeń, wpłyńmy więc na radnych w zbliżających się wyborach, bo ja uważam, że o Śródmieściu zapomniano. Można się wyprowadzić jak to sugerują urzędnicy i forumowicze, ale pragnę przypomnieć, że miasto ma udział w przychodach z podatku PIT w wysokości 36,74 %, a już obecnie zadłużyło się do max granicy. Warto na miasto patrzeć trochę szerzej, do czego zachęcam.
16-08-2010 14:42:12
Tomasz Brojewski
Drodzy Państwo - nikt przecież nie upiera się nad asfaltem - można przecież tą kostkę zostawić.. ma swój urok. Aby cokolwiek na Kolejowej zrobić najpierw musi być pomysł na jej zagospodarowanie - a tak jak mówię odnoszę wrażenie, że go Miasto poprostu nie ma. Trzeba zwrócić uwagę, że większość z kamienic zwłaszcza po stronie torów została wykupiona - zawiązały się Wspólnoty Mieszkaniowe, które rozpoczynają remonty... Dużym problemem jest także zieleń - której brakuje - zwłaszcza na odcinku pomiędzy ulicami Mottego i Kanałowej. Ulica Kolejowa potrzebuje "lobbingu" ze strony Radnych Miejskich wybranych z okręgu oraz Rady Osiedla Św. Łazarza. Bez nacisków i zwrócenia uwagi na problem zaniedbanej ulicy Kolejowej - Miasto jej nie wyremontuje jeszcze z 20 lat. I nie ma się co oszukiwać!
16-08-2010 14:29:42
Poznaniak
Za to że ta dzielnica jest brudna i zaniedbana możemy podziękować tylko władzom miasta i osiedla, że tak niesprawiedliwie i nierówno rozdzielają środki na remonty.
16-08-2010 14:26:00
wolf
Sam codziennie słyszę ze swojego pokoju hałas dobiegający z ulicy Kolejowej, dlatego rozumiem dlaczego wiele osób narzeka na tę ulicę. Dla mnie jednak problemem nie jest jej nawierzchnia, tylko kierowcy, którzy nie dostosowują się do ograniczenia prędkości (40 km/h), jest to więc sprawa dla policji i straży miejskiej. Sam kiedyś słyszałem jak mieszkańcy zwracali uwagę policjantom na notoryczne przekraczanie prędkości na tej ulicy. Autor artykułu słusznie zauważył, że ta ulica to wygodny skrót dla kierowców, dlatego obawiam się, że gdyby miasto zdecydowało się na położenie równej asfaltowej nawierzchni to wielu kierowców zacznie jeszcze szybciej jeździć i obniży się bezpieczeństwo. Proszę też zwrócić uwagę ile jest przejść dla pieszych na drugą stronę tej ulicy na odcinku pomiędzy ulicą Potockiej a Calliera. Samo przejście przy skrzyżowaniu z ul. Potockiej jest też bardzo niebezpieczne, bo stojący budynek nie pozwala zobaczyć czy jedzie samochód. Co do Metropolis, to napisałem, że mam nadzieję na ożywienie Łazarza, na razie nie możemy być pewni nawet tego czy powstanie, widząc jak długo jest zapowiadane. Liczę, że pojawienie się kina czy kręgielni, kawiarni sprawi, że przestanie się myśleć, że na Łazarzu nic nie ma ciekawego, żadnych miejsc, w których można by spędzać wolny czas, więc po co tu mieszkać. Pozytywnym sygnałem dla mnie jest też to, że inwestorzy w ogóle zauważają Łazarz i wkrótce może się pojawiają następni, którzy coś ciekawszego zaproponują, a miasto wymusi na inwestorach powstanie infrastruktury drogowej. Od kilku dni trwają roboty ziemne w miejscu Drukarni Kolejowej, zobaczymy, jak powstawanie nowych budynków wpłynie na tą ulicę. A co do wieżowców w miejscu "Energetyka" to jestem przeciwny ich powstania, chciałbym, żeby powstały tam nowe obiekty rekreacyjne i sportowe.
16-08-2010 14:03:32
kaśka
Czysty przypadek - tutaj było wolne mieszkanie, którego akurat szukałam. Moze źle to ujełam, Łazarz jest zaniedbany i brudny. Moglibyśmy się uczyć od jeżyc
16-08-2010 13:56:07
Ktoś
Hej Kaśka to co Ciebie na ta wioche sprowadziło, jaka jest Łazarz, może znajdz lepsza dzielnice, albo inne miasto z licznymi Centrami rozrywki. Chyba trochę nie zrozumiałaś tematu jaki jest poruszony w czasie tej dyskusji.
16-08-2010 13:17:30
kaśka
Bez Metropolis Łazarz dalej będzie wiochą. Ja chcę mieć możliwość wieczorem pójścia do kina, w sobotę zrobienia zakupów, a w niedzielę spotkania się z moją psiapsiółką na kawce. Mogę równie dobrze zrobić to u siebie na Łazarzu. Nawet nie masz pojęcia ile ludzi z Łazarza, moich sąsiadów jeździ do Starego Browaru czy Galerii Malta. Czekam z niecierpliwością na Metropolis.
16-08-2010 12:25:07
Sławek
wolf napisał "Miejmy nadzieję, że powstanie Metropolis i hotelu sieci System, wpłynie pozytywnie, na tą piękną, lecz zaniedbaną i zapomnianą ulicę" Ty kazałaś mi patrzeć na jakieś CH i to ja właśnie się Ciebie i wolfa pytam, co ma Matropolis do Kolejowej", poza spodziewanym przeze mnie wzrostem ruchu samochodowego, który na tej kostce jest niemile widziany.
16-08-2010 12:08:26
kaśka
A co ożywienie Kolejowej ma wspólnego do Metropolis? Kolejowa nigdy nie będzie taką ulicą jak Głogowska. Z resztą do czego ty to powrównujesz?
16-08-2010 11:57:24
Sławek nudzisz!!!
Sławek naprawdę twoje wypociny nikogo nie obchodzą...
16-08-2010 11:51:13
Sławek
Napisałem przecież, że wątpię by omawiana tu Kolejowa stała się deptakiem, wyjaśnię: z prostego powodu że jest zdecydowanie dłuższa od obecnego, istnieje na niej ruch samochodowy, ulica nie ma nic do zaoferowania . Ja mówię o oddziaływaniu jakiejś inwestycji na najbliższą okolicę, Ty o samym budynku i tłumach wewnątrz niego. Podaj mi jakiś przykład CH, które ożywiło ulicę taką jak Kolejowa, bo nie wiem na jakiej zasadzie uważacie z wolfem że tak będzie. Dane na poparcie mojej tezy o wzroście ruch samochodowego znajdziesz w http://www.mpu.pl/studium/index.php?studium=158. Chyba, że to dla Was jest ożywienie, to się nie dogadamy, bo ja uważam dokładnie na odwrót.
16-08-2010 10:33:22
kaśka
No, a czy widziałeś co się stało z Półwiejską? I byłeś kiedyś w Starym Browarze? Widziałeś te tłumy??
16-08-2010 10:25:00
Sławek
Patrzę i nie widzę jak Stary Browar wpłynął na Rybaki, czego nie dostrzegam? Widzę natomiast co stało się z Św Marcin.
16-08-2010 10:18:56
kaśka
Sławek, zobacz co się stało po wybudowaniu Starego Browaru, Galerii Malta, Plazy i Galerii Pestka. Czekam z niecierplowością na Metropolis, koniecznie z kiną, kręgielnią i basenem.
16-08-2010 10:14:35
Poznaniak
Trudno zrozumieć tłumaczenie ZDM o braku środków na remont ulicy Kolejowej, bo skąd zatem są pieniądze na kolejne remonty tych samych ulic z dobrą nawierzchnią. Coś tu chyba nie pasuje. Cóż pozostaje nam czekać cierpliwie. A Pan Wolf niech pomyśli, czy chciałby mieszkać na ulicy z zabytkową kostką brukową po której pędzi setki aut nie zważając na ograniczenia prędkości. Taka kostka brukowa była w całym mieście i na szczęście większość ulic już zapomniało o jej istnieniu. Dlaczego akurat ta ulica ma być tak wyróżniona trudno Pana zrozumieć.
16-08-2010 10:10:21
Sławek
Nie za bardzo rozumiem, jak Metropolis miałoby tą ulicę ożywić, mógłby Pan to jakoś rozwinąć? Dla mnie ożywienie oznacza zwiększenie liczby pieszych. A inwestycje jak Metropolis, 5x15kondygnacyjnych wieżowców w miejsce spalonego stadionu Energetyka, nowe CH przy dworcu głównym kojarzą mi się ze wzrostem natężenia ruchu samochodowego na Łazarzu.Gdyby to zależało ode mnie uwarunkowałbym możliwość powstania tych inwestycji od wybudowanie dolnej Głogowskiej(jakie opinie mają na temat tych planów mieszkańcy Kolejowej?). Nie chcę mi się wierzyć bo ktoś piechotą przemieszczał się pomiędzy Metropolis, a CH Dworzec, jak ma to miejsce pomiędzy Startym Browarem a Kupcem. Obawiam się też "wyciągnięcia" sklepów z Łazarza do tych centrów
16-08-2010 09:56:47
wolf
Najgorsze co miasto mogłoby zrobić to byle jaki remont i położenie niejakiego poz-bruku na ulicy Kolejowej. Moim zdaniem należy zostawić zabytkową nawierzchnię, zrobić nowy chodnik ze stylowych płytek, postawić stylowe latarnię i poprawić bezpieczeństwo poprzez zamontowanie kamer miejskiego monitoringu. Kolejowa mogłaby się stać wtedy reprezentacyjną ulicą, bo jej atutem, są piękne lecz zaniedbane budynki, zarówno mieszkalne jak i stare magazyny, lokomotywownia, przy której znajdują się zabytkowe koła parowozu na tle których kiedyś mieszkańcy Łazarza robili sobie zdjęcia. Krótko mówiąc władze miasta nie dostrzegają korzyści jakie mogłyby wypłynąć gdyby w najbliższych latach zainwestować w rewitalizację ulicy Kolejowej, wspomniane w artykule znaczenie komunikacyjne tej ulicy ułatwiłby jej ożywienie. Nikt nie ma też pomysłu na zagospodarowanie zamkniętego odcinka ulicy Kolejowej (pomiędzy ulicami Potockiej a Hetmańską). Na pewno obecnie najważniejsza jest punktowa naprawa chodnika przy dawnej Drukarni Kolejowej, nikt z tego chodnika nawet nie sprząta śmieci, a zimą w ogóle nie odśnieża. Miejmy nadzieję, że powstanie Metropolis i hotelu sieci System, wpłynie pozytywnie, na tą piękną, lecz zaniedbaną i zapomnianą ulicę
16-08-2010 09:53:08
Tomasz Brojewski
Rozumiem Państwa rozgoryczenie. W mojej ocenie jedyną możliwością wyremontowania tej ulicy to inwestycja odcinkowa (etapy). Tutaj nie ma mowy o wymianie chodnika - cała ulica wraz z jednią powinna być zmodernizowana. Jedyną jednostką miejską zaangażowaną w tą sprawę jest Rada Osiedla, która samodzielnie nie jest wstanie przeprowadzić tej inwestycji - choć w mojej ocenie istniałby szansa. ZDM ogranicza się tylko do stwierdzenia, że nie posiada środków, a Radni Miasta uzyskując taką informację przyjmują ją i na tym kończą temat... Podejmę temat na najbliższej Sesji Rady Osiedla.
16-08-2010 09:06:28
Poznaniak
Oczywiście Kolejowa doczeka się gruntownego remontu jak nowo wybrani w listopadzie radni będą jej mieszkańcami. A więc Szanowni Państwo trzymajmy kciuki za dobry wybór!
16-08-2010 08:52:23
mieszkanka Łazarza
Wniosek jest jeden, nie ma remontu, nie ma go w planach, bo jak ktoś wspomniał nikt ważny nie mieszka na tej ulicy, a przede wszystkim nie mieszkają Państwo Radni. Łukaszewicza i Stablewskiego są pod kontrolą i remontowane częściej niż to jest potrzebne. Może warto zajrzeć w odpowiednią dokumentację ile razy wykonano remont tych ulic, a ile razy innych.
14-08-2010 12:38:19
Sławek
Panie Redaktorze, więcej optymizmu:) Ja nie wiem jakie jest zdanie mieszkańców kolejowej odnośnie dolnej Głogowskiej, mam nadzieję, że chcą jej tak samo bardzo jak ja mieszkaniec Głogowskiej. W mpzp Metropolis nie ma jej bo o ile pamiętam kończy się on na hetmańskiej, a to jest granica pomiędzy dolną Głogowską a dolną Opolską. Mieszkańcy Strzeszyna urządzili niedawno blokadę drogi bo chcą wiaduktu, choć nie ma go w planach. Mieszkańcy Łazarza w moim odczuciu powinni tak samo zawalczyć o tą dolną Głogowską, która spowoduje że przecinające Łazarz drogi będą miały zbliżony charakter do osiedlowego. Ja zbieram "papiery" na tą ulicę i chętnie bym spotkał się z aktywnym członkami rady osiedla którzy chcieli by działać na rzecz powstania tej ulicy (wpisanej jako priorytet w 1994). Przykład akcji o plac zabaw w parku niech będzie dobrym prognostykiem:) Zmiany muszą zajść w zarządzaniu WPI i budżetem miasta, by to ludzie w większym stopniu określali na co i wedle jakich priorytetów władza ma wydawać pieniądze. Bo na razie to nie ma ona pomysłu nie tylko na Kolejową, ale w ogóle całe Śródmieście, z którego ludzie masowo się wyprowadzają, bo komfort zamieszkania, przez wzmożony ruch zdecydowanie się pogarsza.
14-08-2010 12:12:02
lorak
ulica, która dawno powinna być zmodernizowana. Pragnę zapytać co z wymianą nawierzchni ulicy Załęże i Chłodnej, na których jest nawierzchnia dużo gorsza niż na Kolejowej. Ulice te łączą się z ulicą Głogowską. Przynoszą wstyd dla miasta.
Aktualności
Niezapominajka
04

gru

Rynek Łazarski
Otwarcie Rynku Łazarskiego

do 05-12-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Animal Fest" - targi zoologiczne
"Hobby" - salon modelarstwa

do 05-12-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Poznań Flyball Racing 2021 - wyścigi psich sztafet

10

gru

do 12-12-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"FIT-EXPO 2021" - targi fitness & Sport Park

do 12-12-2021
Park Kasprowicza (przed halą Arena)
Festiwal Rzeźby Lodowej "Poznań Ice Festival 2021"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: