Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Bimbą pod Browar? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Bimbą pod Browar?
14-06-2009 22:19   Janusz Ludwiczak
Od ponad 15 lat mieszkańcy Górczyna i Łazarza, przedstawiciele Szkół Podstawowych oraz Rada Osiedla Świętego Łazarza wnioskują o uruchomienie bezpośredniego połączenia tramwajowego z ulicy Głogowskiej do Dworca PKS i ulicy Półwiejskiej. Jeszcze w latach 90. istniało takie połączenie. Mieszkańcy znów chcieliby dojechać z Górczyna i Łazarza na deptak i do Starego Browaru.

Jeszcze w 1993 roku mieszkańcy Górczyna i Łazarza mogli bezpośrednio dojechać pod Dworzec PKS i na deptak. Od ponad 15 lat bezskutecznie mieszkańcy, Rada Osiedla Świętego Łazarza i przedstawiciele szkół podstawowych wnioskują do miasta i MPK o uruchomienie bezpośredniego połączenia z Łazarza na deptak.

Na bezpośrednim połączeniu tramwajowym z ulicy Głogowskiej do centrum zależy szczególnie osobom starszym oraz przedstawicielom łazarskich i górczyńskich podstawówek, którzy dojeżdżają z wycieczkami klasowymi na seanse do Multikina z grupą kilkunastu dzieci.

O tym, że bezpośrednie połączenie tramwajowe z Głogowskiej do Półwiejskiej jest potrzebne może świadczyć liczba przesiadek przy Moście Dworcowym. Nie raz sporo ludzi przechodzi na czerwonym świetle, a nawet "na szagę", często przed tramwajem, który odjeżdża z przystanku.

W 2007 roku MPK zapewniało, że po zakończeniu remontu wiaduktu Górczyńskiego przeprowadzi pomiary i analizy. Rozważano także uruchomienie nowej linii, jednak może być ona nieopłacalna dla miejskiego przewoźnika.

Niektórzy chcieliby uruchomienia bezpośredniego połączenia prowadzącego z Górczyna ulicą Głogowska, Mostem Dworcowym, Królowej Jadwigi do Ronda Rataje, co umożliwiłoby dojazd do Dworca PKS, Starego Browaru, oraz na deptak i do ulicy Półwiejskiej.

Jest jednak inne rozwiązanie. Zamiast uruchamiać nową linię tramwajową (mogą jednak wystąpić z tym problemy) można zmienić trasę linii nr 18. "Osiemnastka" od węzła Traugutta do Starołęki jeździ często pusta lub nie zapełniona. Pasażerowie zamiast czekać 20 minut na tramwaj linii 18 wolą skorzystać z tramwajów linii nr 1 i 7 jadących Hetmańską oraz bimb linii 4, 12, 13 i 17 jadących ulicą Starołęcką. W obu przypadkach linie te kursują częściej niż "osiemnastka", bo co 10 minut.
Może warto byłoby rozważyć wariant zmiany trasy linii nr 18. "Osiemnastka" mogłaby jeździć z Ogrodów przez Dąbrowskiego, Głogowską, Hetmańską, przez Wildę, Królowej Jadwigi do Ronda Rataje i dalej na przemian z "jedenastką" na Osiedle Lecha. Nowy wariant trasy umożliwiłby bezpośredni dojazd nie tylko z Łazarza pod Browar i deptak, ale na Wildę i Rataje. Korekta trasy linii nr 18 poprawiłaby także dojazd z Rataj do Starego Browaru i Dworca PKP, gdyż jadące ulicą Królowej Jadwigi tramwaje linii nr 6 i 12 są często przepełnione, zaś "jedenastka" kursuje tylko co 20 minut, a więc rzadziej niż większość linii tramwajowych w Poznaniu. W przyszłości linia nr 18 mogłaby zostać wydłużona nową trasą tramwajową do Franowa.

A być może większość mieszkańców nie chce bezpośredniego połączenia pod Browar? Może wystarczą nam przesiadki? Do Starego Browaru możemy dojechać np. "piątką" do przystanku Wrocławska wraz z krótkim spacerem ulicą Półwiejską?

Czy powinno powstać bezpośrednie połączenie tramwajowe z ulicy Głogowskiej do Półwiejskiej? Zapraszamy do dyskusji. Jesteśmy ciekawi Państwa opinii w tej sprawie.


R E K L A M A

Komentarze (18)

12-06-2010 21:16:26
Slawek
czy jest jakaś nadzieja na zmiany? przedłużają PST, gadają o tramwaju na Rajczaka. Będzie remont Roosevelta, Kaponiery, przedłużanie PST. Może rada osiedla wystąpiła by z propozycją o zrobienie skrętu z Towarowej w prawo w św Marcin i zmianie trasy np. linii 8, by przed Dworcowy, Towarową, Św Marcin Łazarz i Górczyn miały dojazd do centrum dogodny, a nie korki na Dworcowym, Roosevelta, Kaponierze. Razem z 12, która ma robić pętelkę przy Zachodnim dojazd byłby ok w kierunku centrum. Myślę, że komunikacyjnie jest to tak samo ważne, jak plac zabaw dla dzieci w parku Wilsona. Warto wykorzystać remonty i tworzoną ostatnio na władzę presję o zaprzestaniu dalszej degradacji śródmieścia i ułatwianiu dojazdu do centrum tramwajem by "przemycić" ten kawałek torów. Jakie jest Wasze zdanie?
12-10-2009 18:18:58
Pp
Sory ale ja mieszkam na Jezycach i tez nie mam bezposredniego połaczenia w kazde miescje . Załuje ze zaden tramwaj bezposrednio z Polnej nie jedzie na Rondo rataje , PST czy Junikowo gdzie wogle jeżdże do szkoły okręzna trasa przez Most Teatralny i jakos nie narzekam . Nalezy zrozumiec ze nie da się połączyc kazdego rejonu miasta a 5 linia Głogowską to nie najlepszy pomysł .
07-09-2009 23:07:26
Pasażerek
Mam wrażenie, że postępowanie MPK i upór w tej sprawie jest celowe i ma głębszy cel. Jest to pewnego rodzaju "śluzowanie" Poznania. W ten sposób, dzięki przystankowi na Moście Dworcowym MPK ma większe przychody z biletów jednorazowych, bo przesiadający się pasażerowie muszą "dokasowywać" kolejne. MPK nie interesuje bezpieczeństwo pasażerów, a jego celem jest jak najdłuższy czas jazdy (dopuszczalny w rozkładzie) tak, aby pasażerowie skasowali jak najwięcej. Tramwaj skręcający z Mostu Dworcowego w lewo w Głogowską rozwiązałby wiele problemów. Ludzie chętnie czekaliby na taki tramwaj na PKS-ie, Browarze czy Strzeleckiej. A że tramwaju nie ma, wsiadają w cokolwiek i jadą na przystanek naprzeciwko Targów gdzie dzieją się dantejskie sceny. Motorniczowie jadący na Górczyn mają chyba polecenie nie czekać na tych wysiadających z tramwaju skręcającego w prawo i uciekają im. Ludzie przebiegają po torach, z przodu i z tyłu - ciekawe kiedy dojdzie tam do tragedii. Jedna linia skręcająca z mostu w lewo rozwiązałaby sprawę. Poza tym zagadkowe jest dla mnie miejsce zatrzymywania się tramwajów na tym przystanku. Zatrzymują się one na wysokości wiat. Potem zamykają się drzwi, tramwaj rusza (w tym czasie ludzie kasują bilety) i zatrzymuje się na światłach na 2 minuty. Naprawdę nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale w tym wypadku sądzę, że MPK ma wyłącznie na celu "wyssanie" pasażerów. Przystanek na moście Dworcowym jest kluczowy dla miasta, przesiada się tam mnóstwo ludzi. Jednak o bezpieczeństwo pasażerów w tym miejscu MPK absolutnie nie dba. O przyśpieszeniu przewozu pasażerów po mieście nie wspomnę - jeden tramwaj jadący z mostu w lewo byłby wybawieniem z wielu problemów - ale takiej linii nie ma - dlaczego? MPK ma w tym interes finansowy - zarabia więcej.
07-07-2009 12:41:49
mieszkaniec
Pomysł może i dobry, ale znając konserwę jaką jest MPK nie ma szans.
24-06-2009 11:52:02
max
Po za tym nie wiem czy dobrze czytałaś artykuł. Autor sugeruje pociągnięcie 18 z Ogrodów przez Głogowską i Wildę, więc połączenie na Ogrody pozostałoby.
24-06-2009 11:49:30
max
Stara poznanianko na Jeżyce i Ogrody masz 7, 64, 82 i 93.
24-06-2009 11:14:42
stara poznanianka
w pełni zgadzam się by przywrócić stary kurs linii 14 i wreszcie ul. Głogowska miałaby połączenie z dworcem autobusowym i browarem. Np. Palmiarnia jest obiektem często zwiedzanym a nie ma z nią bezpośredniego połączenia z Dworcem autobusowym!! Zmiana linii 18 nie rozwiąże problemu bo do browaru z Głogowskiej trzeba by jechać przez Hetmańską a to wydłuży czas jazdy /przez 15 min się nie dojedzie/.Poza tym 18 od niedawna spowodowała ze mieszkańcy Głogowskiej mają bezpośrednie połączenie z Ogrodami - nie zabierajcie im tego!!!!
24-06-2009 11:13:41
stara poznanianka
w pełni zgadzam się by przywrócić stary kurs linii 14 i wreszcie ul. Głogowska miałaby połączenie z dworcem autobusowym i browarem. Np. Palmiarnia jest obiektem często zwiedzanym a nie ma z nią bezpośredniego połączenia z Dworcem autobusowym!! Zmiana linii 18 nie rozwiąże problemu bo do browaru z Głogowskiej trzeba by jechać przez Hetmańską a to wydłuży czas jazdy /przez 15 min się nie dojedzie/.Poza tym 18 od niedawna spowodowała ze mieszkańcy Głogowskiej mają bezpośrednie połączenie z Ogrodami - nie zabierajcie im tego!!!!
24-06-2009 10:03:42
madzia
Owszem. Ale jestem ciekawa, jakbyś się tak codziennie przesiadał czy Tobie by CI się spodobało, zwłaszcza jak czytamy jadąc z całą klasą.
24-06-2009 00:17:36
ja
Kompletna bzdura, przy moscie dworcowym jest przystanek i mozna sie przesiadac, gdyby kazdy chcial dojechac z miejca zamieszkania w kazdy zakatek poznania bez przesiadania to musialoby istniec w miescie 764 lini tramwajowych!!!!
21-06-2009 20:13:13
max
Zdjęcia pokazują ewidentnie, że prędzej czy później przy Moście Dworcowym ktoś wpadnie pod tramwaj.
21-06-2009 18:46:37
Anna
oczywiście, że takie połączenie powinno istnieć. A może trzeba zacząć zbierać podpisy pod petycją?
20-06-2009 23:49:04
madzia
Pamiętam, jak kiedyś na Głogowskiej istniał rozjazd na Most Dworcowy - taki sam jak na Moście Teatralnym, przy Bałtyku czy Żeromskiego. Niestety zlikwidowali go wraz z linią tramwajową z Górczyna przez Głogowską i Królowej Jadwigi na Rataje. MPK przypomnę, że jeszcze nie dawno 5 skręcała z Głogowskiej na Most Dworcowy, co prawda było to podczas remontu przy Kupcu, ale nie zmienia to faktu, że takowe połączenie istniało.
17-06-2009 20:43:55
Marlena
Oczywiście, że linia powinna powrócić. Sama codziennie przesiadam się na moście dworcowym :-( No ale widocznie MPK ma mieszkańców głęboko w nosie.
16-06-2009 06:58:22
pomysl
taka linia powinna zaistniec. przy okazji tego postu moze warto zastanowic sie dlaczego nie zlikwidowano chodnika od mostu dworcowego do kaponiery (nad torami). mozna by go wykorzystac na prawoskret i w koncu zrobic podwojne przystanki. Z chodnika nikt nie korzysta bo albo idzie dolem, albo przy targach.
15-06-2009 12:52:30
KASIA
Jak najbardziej popieram powrót linii tramwajowej na starą trasę tramwaju 14/12. Na całej linii są tory tramwajowe i wszystkie przystanki - czyli zero poważnych inwestycji - tylko zmiana tabliczek i przygotowanie taboru i rozkładu jazdy. Oczywiście - musi być dobra wola p. Firlika z MPK, który doskonale zna temat i wieloletnie starania wszystkich szkół z Łazarza i coraz bardziej wkurzonych mieszkańców. Ciekawe czy radni z Łazarza przypomną sobie składane obietnice i przedstawią problem na forum obrad Rady Miasta, co zrobi Rada osiedla Targowego i Osiedla Lazarz? Dzisiaj aby dojechać np. z przystanku przy Rynku Lazarskim i dojechać na osiedle Jagiellońskie - to obojętnie czy przez Most Dworcowy i Rondo Rataje czy drugą stroną przez ul. Hetmańską i Rondo Starołęka - zawsze jest jedna lub dwie przesiadki - a czas na czekaniu na przystankach szbko mija a licznik na biletach czasowych bije... i pewnie o to chodzi MPK.
15-06-2009 07:35:21
Alibaba
No tak Pan ferlik czy jak mu tam Ma górczyn w d.....e. Gdyz On sam jezdi se skodą . Więc taki góczynianin, kopanin, łazańin lub inna gadzina Bo on to kawał barana i Jak polityk naobiecał i mi ma to w d.....e
15-06-2009 01:06:26
PINI
Miszkancy Łazarza proszą od bardzo wielu lat o powrót dawnej linii tramwajowej numer 14/12 na NIEZMIENIONEJ swojej trasie od Górczyna do Starołęki. Dziwię się, że mieszkańcy Rataj z Osiedli Piastowskiego, Jegiellońskiego , Rzeczypospolitej, Armii Krajowej nie walczą o dogodny dojazd do Dworca Zachodniego -bez konieczności wysiadania na Moście Dworcowym i biegania na dworzec - pokonując dwukrotnie żle zsynchronozowane światła, potem biegiem po obsikanych schodach i spory kawałek do dworca. Proponowana przez Redakcję zmiana linii numer 18 jest dosyć karkołomna - nadal nie łączy bezpośrednim kursem mieszkańców wymienionych osiedli np. z Dworcm Zachodnim i całym Łazarzem od dworca do ul. Hetmańskiej. Bardzo proste obserwacje poczynione przez MPK w ciągu killku godzin w czasie porannego i popołudniowego szczytu oraz wieczornych powrotów uczniów i studentow z weekendu potwierdzą słuszność wieloletnich starań mieszkańców o powrót - NIZMIENIONEJ - trasy dawnej linii numer 14/12 . Przedstawione zdjęcia i moje codzienne obserwacje nerwowych i niebezpiecznych przesiadek na Moście Dworcowym potwierdzają tą opinię. Dziwię się,że MPK nie dba o tak ogromną ilość pasażerów skazując ich na udrękę przesiadek i czekania na przystankach.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: