Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Chcemy, by ulica Grunwaldzka służyła wszystkim mieszkańcom, nie tylko kierowcom" {WIDEO} - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Chcemy, by ulica Grunwaldzka służyła wszystkim mieszkańcom, nie tylko kierowcom" {WIDEO}
05-03-2016 00:43   Janusz Ludwiczak
Ponad stuosobowa grupa rowerzystów, wśród której był prezydent Jacek Jaśkowiak wzięła udział w demonstracji poparcia dla projektów zmian na ul. Grunwaldzkiej, które zakładają wydzielenie torowiska tramwajowego, wytyczenie drogi rowerowej oraz likwidację jednego pasa ruchu.

Pod hasłem "Ulica Grunwaldzka przyjazna dla tramwajów i rowerów" odbyła się w piątkowe popołudnie rowerowa demonstracja poparcia dla projektów zmian na u. Grunwaldzkiej. Pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki prezydentowi Poznania Jackowi Jaśkowiakowi przedstawiciele Stowarzyszenia Prawo do Miasta wręczyli petycję podpisaną przez 740 osób. Następnie rowerzyści przejechali ulicą Grunwaldzką, gdzie zawrócili na rondzie Skubiszewskiego (przy Smoluchowskiego) i wrócili pod Targi.

Prezydent Jacek Jaśkowiak przekonuje, że zmiany w organizacji ruchu na ulicy Grunwaldzkiej są konieczne.

Musimy działać na rzecz transportu zbiorowego. Mamy dane, które pokazują, że wydzielone torowiska skutkują większą punktualnością tramwaju. Ostatnio byłem na debacie, podczas której rozmawiałem z burmistrzem Turynu, Barcelony i Bilbao. W takich europejskich miastach z gęstą, historyczną i zwartą zabudową jedynym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych jest preferowanie transportu zbiorowego. W Poznaniu na tysiąc mieszkańców przypada 600 samochodów, w znacznie większym Berlinie jest to 400 aut. W Hanowerze jest 230 tysięcy samochodów, u nas 340 tysięcy. Musimy dostosować liczbę samochodów do pojemności miasta i infrastruktury, którą mamy – powiedział w rozmowie z portalem lazarz.pl Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Na zmiany na ulicy Grunwaldzkiej zdecydowanie nie zgadza się Platforma Obywatelska, która ma większość w Radzie Miasta.

Dokument wprowadza rewolucję. Zamknięcie południowego pasa na ulicy Grunwaldzkiej spowoduje kataklizm komunikacyjny w rejonie wszystkich skrzyżowań. Nie trzeba być żadnym inżynierem by to wiedzieć - na szczęście skończyłem kiedyś transport szynowy na Politechnice. Nie rozumiem, jak można od ulicy Wojskowej do Roosevelta puścić jeden pas ruchu i wydzielić tam ścieżkę rowerową. Jak można nie skręcać z ulicy Grunwaldzkiej w Szylinga i zamknąć dojazd na Targi. Tylko 6% podróży w Poznaniu odbywa się rowerem. Czy wszyscy mamy jeździć rowerami do Komendy Miejskiej Policji na Szylinga czy na Targi? Dlaczego po raz kolejny pewne ruchy miejskie, stowarzyszenia czy osoby zachowują się jak pospolici ignoranci. Na to nie będzie nigdy zgody naszego klubu i rad osiedli - mam potwierdzenie Rady Osiedla Junikowo, Grunwald Południe i Łazarz. Ja zrobię wszystko, by dać odpór fanaberiom – wskazywał w trakcie ostatniej sesji Bartosz Zawieja, Radny Miasta Poznania, szef poznańskiej PO.

W poniedziałek na spotkaniu klubu PO i rad osiedli zadałem pytanie: "Kto przyjechał transportem publicznym?" Po za mną, wiceprezydentem Wudarskim i Wiśniewskim nikt się nie zgłosił. Trzeba wprowadzić rozwiązania, które sprawdziły się w wielu miastach na świecie. Poszerzenie dróg nie rozwiąże problemów korków. Problemem jest zbyt duża liczba samochodów – przekonuje prezydent Jacek Jaśkowiak.

Na piątkowej demonstracji pojawili się również mieszkańcy, który nie chcą zmian na ulicy Grunwaldzkiej.

Likwiduje się jeden pas ruchu na całej ulicy Grunwaldzkiej od ronda Jeziorańskiego do Kaponiery. Mówimy o korkach, a proszę zobaczyć, jest piątkowe popołudnie, ulica Grunwaldzka jest przejezdna. Tramwaje jeżdżą normalnie. Jeżdżę tędy codziennie i jest podobnie. Korki tworzą się tylko podczas Targów – uważa Michał Lewandowski, mieszkaniec Grunwaldu.

ZOBACZ WIDEO w niższej jakości (dla wolniejszego łącza)


Komentarze (8)

07-03-2016 19:07:33
Tomek
Ok, ale wszystko należy robić rozsądnie. Może warto zastanowić się nad likwidacją jednego pasa w stronę Bałtyku od Matejki oraz zmiany parkowania z prostopadłego na równoległe? Ruch jest tam mniejszy, można by wtedy przesunąć i wydzielić torowisko, droga rowerowa by się zmieściła, a chodnik pozostałby szeroki. Nie mielibyśmy wtedy problemu ze skrętem z Grunwaldzkiej w Szylinga (pas do lewoskrętu) oraz jadąc z drugiej strony ze skrętem w Matejki. Tramwaje stoją praktycznie tylko na odcinku od Śniadeckich do Matejki, dalej nie ma problemu. Jeden pas można zlikwidować od Szylinga do Wojskowej i wtedy przejdziemy wąskie gardło przy kinie Olimpia. Mamy wtedy dwa pasy przed Matejki (lewy do skrętu, prawy do jazdy prosto, to samo w drugą stronę. Co o tym sądzicie?
06-03-2016 19:00:14
Z Arciszewskiego
do M.Lazarz mieszkam przed ul. Palacza, także jeszcze na łazarzu :) Stanowiska rady osiedla nie znałem, muszę przyznać że jestem pozytywnie zaskoczony, po ostatnim remoncie "chodnika" na ul. Matejki można się było spodziewać stanowiska rady o zamknięciu torowiska ... Martwi mnie jedynie brak znajomości topografii miasta szanownej rady :) od ul. Matejki w kierunku Bałtyku owy drugi pas dla samochodów biegnie nie inndziej jak dokładnie po torowisku :) do Marek mówiąc zupełnie poważnie był bym zachwycony, mieszkam tam i uwierz mi że teraz przy dwóch pasach ruchu w porywach trzech przed skrzyżowaniami samochody stoją w korkach :) poszerzanie ulic tak jak już wcześniej napisałem nie przynosi żadnego pozytywnego skutku. Jest to dokładnie tak jak z mieszkaniem do którego cały czas będziemy dokupować nowe rzeczy, czy po jakimś czasie stwierdzicie że macie za małe mieszkanie :) ? czy może że macie za dużo gratów, i celowo używam słowa gratów starych wypierdzianych niemieckich gratów, 15, 20 letnich gratów, które już dawno powinny zostać zutylizowane a one nadal jeżdżą nie spełniają żadnych norm stężenia spalin i przede wszystkim KRADNĄ wspólną przestrzeń miejską. Mam fajny filmik z youtuba o tym jak ewoluowało myślenie o przemieszczaniu się w Holandii podaje link https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
06-03-2016 11:06:54
Marek
@Z Arciszewskiego: ciekawe co byś powiedział gdyby na ul.Arciszewskiego też zlikwidowano jeden pas ruchu i utworzono na nim drogę rowerową. Ciekawe jak długo nie przeszkadzałyby tobie spaliny od korków.
06-03-2016 09:54:33
M.Łazarz
Ul.Arciszewskiego tylko w części znajduje się na Łazarzu ,, ale to drobiazg, nie jest ona małą nieprzystosowaną do potoku samochodów ulicą, a one najbardziej ucierpią na zmianie .I proszę wczytać się w stanowisko Rady ,jesteśmy za wydzieleniem torowiska a przeciw zwężeniu Grunwaldzkiej.
06-03-2016 00:04:36
Z Arciszewskiego
do m.łazarz, tak był ktoś z łazarza. Mieszkam na ul. Arciszewskiego i gorąco popieram tą zmianę, po pierwsze dlatego że obecnie tramwaj którym jadę do centrum i z powrotem stoi za samochodami, które blokują tory (tramwaj nr 27) jeżdżę tak dlatego żeby uniknąć jeżdżenia ul Głogowską która mnie osobiście napawa obrzydzeniem, właśnie przez samochody. Po drugie przy okazji tego remontu zostaną wyremontowane chodniki i rozdzielony zostanie ruch pieszy od rowerowego co uważam za bardzo pozytywną zmianę. A po trzecie już dawno udowodniono, że poszerzanie dróg prowadzi do jeszcze większej chęci korzystania z samochodu i rezygnacji np z tramwaju właśnie na rzecz samochodu, dlatego polepszenie warunków dla tramwajów i rowerzystów może skłonić do wyboru właśnie alternatywnych wobec samochodu sposobów przemieszczania się i zmniejszyć zakorkowanie miasta.
05-03-2016 22:15:26
Tomek
Skoro oni zebrali tylko 740, to my zmierzamy ich więcej. Nie można postępować wbrew woli większości.
05-03-2016 11:46:59
M.Łazarz
W poniedziałek na spotkaniu klubu PO i rad osiedli zadałem pytanie: "Kto przyjechał transportem publicznym?" W poniedziałek chyba byłam na innym spotkaniu, bo pragnę poinformować że jeżdżę transportem publicznym codziennie, nie mam samochodu.Ale każdy słyszy to co chce .Ciekawa jestem ilu mieszkańców Grunwaldu ( Łazarza)było na rowerowym proteście.Bo chyba rowerzyści z Wildy , Świerczewa .... często po tej ulicy nie jadą.
05-03-2016 09:43:47
max
Dlaczego chcecie zabrać jedną nitke i zlikwidować lewoskręt w Szylinga. Tam są korki przez cały dzień. Wystarczy zobaczyć na zdjęciach.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
08

sie

11:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

12

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

19

sie

18:00
Park Kasprowicza (boisko do street workoutu)
Bezpłatne zajęcia sportowe z trenerami

22

sie

tymczasowe targowisko Rynek Łazarski (boisko Zespołu Szkół Muzycznych)
Ekotargowisko - warsztaty tworzenia doniczek z materiałów recyklingowych. Uczestnicy spotkania będą mogli zabrać do domu wykonaną doniczkę wraz z nasionami, by stworzyć swój własny zielnik

do 23-08-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Instal Moto Expo" - Zjazd pojazdów branżowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: