Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Tramwaje są zmuszone do stania w korku" - powstała petycja do prezydenta ws. Grunwaldzkiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Prezydentem Poznania będzie nadal Jacek Jaśkowiak, który uzyskał 70,67% głosów, na Łazarzu - 69,48%. Zbigniew Czerwiński ze Zjednoczonej Prawicy uzyskał 30,52% głosów wśród mieszkańców Łazarza, w skali miasta - 29,33% Frekwencja na Łazarzu wyniosła 35,37%, a w skali miasta - 41,38%
"Tramwaje są zmuszone do stania w korku" - powstała petycja do prezydenta ws. Grunwaldzkiej
29-02-2016 01:19   Janusz Ludwiczak
Blisko 700 osób podpisało się pod petycją kierowaną do prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka w sprawie wydzielenia torowiska tramwajowego oraz utworzenia drogi rowerowej na ulicy Grunwaldzkiej.

Zarząd Dróg Miejskich jeszcze w poniedziałek czeka na opinie, sugestie i uwagi mieszkańców w sprawie zmian w ciągu ulicy Głogowskiej, które zakładają wydzielenie torowiska tramwajowego pomiędzy hotelem Sheraton a szpitalem klinicznym przy zbiegu z ul. Stolarską oraz wytyczeniu drogi rowerowej od ul. Roosevelta do ronda Skubiszewskiego (ul. Smoluchowskiego).

Tymczasem Stowarzyszenia: Inwestycje dla Poznania, Prawo do Miasta, Ulepsz Poznań, Sekcja Rowerzystów Miejskich i Partia Zieloni - koło poznańskie wystosowały do prezydenta Poznania petycję, w której czytamy:

"W związku zamieszczonymi na stronie Zarządu Dróg Miejskich koncepcjami zmian na ulicy Grunwaldzkiej, obejmującymi budowę drogi rowerowej od ronda Skubiszewskiego do ul. Roosevelta oraz wydzielenie torowiska tramwajowego, chcielibyśmy wyrazić poparcie dla tych projektów oraz liczymy na ich szybkie wprowadzenie w życie.

Nowoczesne miasto powinno stawiać na środki transportu alternatywne dla samochodu, takie jak tramwaje, autobusy, kolej metropolitalna czy rowery. Z zadowoleniem przyjęliśmy propozycje wsparcia transportu publicznego oraz rowerzystów.

Aktualnie na ulicy Grunwaldzkiej, pomiędzy przystankami „Matejki” oraz „Bałtyk” tramwaje dzielą torowisko wraz z pasami ruchu dla innych pojazdów. W przypadku występowania zatorów, spowodowanych przez zbyt dużą liczbę samochodów na tej ulicy, także tramwaje są zmuszone do stania „w korku”. Powoduje to znaczne wydłużenie czasu ich przejazdu, na czym cierpią zarówno pasażerowie, jak i MPK. Warto zauważyć, że ulicą Grunwaldzką kursują aż 3 linie tramwajowe (6, 13 i 15), dlatego opóźnienia tramwajów generowane na tej ulicy skutkują pogorszeniem transportu publicznego także w innych częściach miasta. Opracowana w listopadzie 2012 r. na zlecenie władz miasta analiza (sporządzona przez Politechnikę Krakowską) wskazała zasadność wydzielenie torowiska tramwajowego od ul. Matejki do przystanku Bałtyk. Niestety, ówczesnym władzom miasta zabrakło determinacji we wprowadzeniu zmian.

Grunwald jest także „białą plamą” na miejskiej mapie sieci dróg rowerowych. Powstanie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej na całej jej długości bez wątpienia przyczyni się do poprawy warunków ruchu dla rowerzystów. Wierzymy, że przyczyni się to do znacznego wzrostu zainteresowania tym środkiem transportu, jak to miało miejsce m. in. wzdłuż ulicy Bukowskiej, gdzie powstała spójna i wygodna infrastruktura rowerowa. Na zmianach skorzystają także piesi. Wraz z budową dróg rowerowych zakładany jest także remont chodników. Nie ma też co ukrywać, że obecnie spora grupa rowerzystów jadących ulicą Grunwaldzką porusza się chodnikami (z obawy o swoje bezpieczeństwo) – piesi na pewno z zadowoleniem przyjmą uwolnienie chodników od jednośladów.

Zdajemy sobie sprawę, że proponowane zmiany mogą budzić opór kierowców. Wierzymy jednak, że z czasem część z nich zrezygnuje z samochodu na rzecz tramwaju czy roweru, które powinny być promowane w mieście stawiającym na zrównoważony transport.

Do tej pory pod petycją podpisało się 681 osób.


R E K L A M A

Komentarze (1)

01-03-2016 19:47:22
Negatyw
Kpina w pień. Tylu ludzi w tramwaju, stoi w korku przez bydlaka w blachosmrodzie...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: