Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Progi spowalniające rozwiążą problem wypadków na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Progi spowalniające rozwiążą problem wypadków na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego?
24-02-2016 07:46   Janusz Ludwiczak
Nie ma tygodnia, by na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego dochodziło do wypadków. Jednym z rozwiązań mogłaby być sygnalizacja świetlna, jednak jej montaż kosztował pół miliona złotych, a na to funduszy nie ma. Włodzimierz Nowak zaproponował, by skrzyżowanie to zostało wyniesione lub na ulicy Chociszewskiego pojawiły się progi spowalniające.

W poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego zderzyły się dwa samochody osobowe. Na miejsce przybyły dwa radiowozy drogówki i karetka pogotowia. Na szczęście nikomu nic poważnego się nie stało. Ostatni poważny wypadek w tym miejscu miał miejsce na początku lutego. W wyniku zderzenia Hyundai z Renault jedna osoba została poszkodowana. Przez godzinę nieprzejezdna była ulica Kasprzaka pomiędzy Chociszewskiego a Potworowskiego, autobusy linii nr 64 musiały jeździć objazdem. Później przez dwie godziny ruch odbywał się wahadłowo.

Nie ma miesiąca, by na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego nie dochodziło do kolizji lub wypadku. Wielu kierowców, którzy wyjeżdżają z ulicy Chociszewskiego ignoruje znak "STOP" i wymusza pierwszeństwo na jadących ulicą Kasprzaka.

Bezpieczeństwo w tym miejscu mogłaby poprawić sygnalizacja świetlna. Już w 2007 roku Rada Osiedla Święty Łazarz zwracała się do Zarządu Dróg Miejskich o możliwość zamontowania w tym miejscu sygnalizacji świetlnej.

Otrzymaliśmy wtedy odpowiedź z ZDM, że jest to uwzględnione w najbliższych planach inwestycyjnych. Uzyskaliśmy odpowiedź, że jest sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego znajduje się na liście niezbędnych do wykonania, jednak nie wcześniej niż w roku 2014. Koszt jej instalacji wyniósłby pół miliona złotych – tłumaczyła Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Święty Łazarz.

Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego znajduje się w katalogu potrzeb ZDM. Dokładny koszt sygnalizacji świetlnej zostanie ustalony po przeprowadzeniu procedur przetargowych na wykonanie projektu i robót budowlanych. Przedstawiona radzie osiedla kwota została oszacowana na podstawie wybudowanych w ostatnim czasie sygnalizacji świetlnych. Budowa tej sygnalizacji świetlnej nie znajduje się w tym roku w naszych planach inwestycyjnych – wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.

Na początku 2014 roku przy skrzyżowaniu tym zamontowano lustro, które miało poprawić bezpieczeństwo i polepszyć widoczność na poprzeczną ulicę oraz umożliwić kierowcom włączenie się do ruchu. Rozwiązanie to jednak nie okazało się skuteczne.

Włodzimierz Nowak, społecznik i jeszcze do nie dawna członek Stowarzyszenia My Poznaniacy zaproponował, by skrzyżowanie to zostało wyniesione lub na ulicy Chociszewskiego pojawiły się progi spowalniające.

We wtorek spotkaliśmy się razem z radnymi Osiedla Św. Łazarz. Będę zabiegał, by kosztem zmniejszenia w paru miejscach znaleźć dwa progi na ul. Chociszewskiego między Bogusławskiego a Kasprzaka. Zadaję sobie pytanie czy między Bogusławskiego a Jarochowskiego, czy Jarochowskiego a Szymborskiej? To zależy od tego skąd nadjeżdża więcej pojazdów w szczycie porannym, a skąd w popołudniowych. Nikt poza mieszkańcami bezpośredniej okolicy nie zna lepiej odpowiedzi na to pytanie – wyjaśnia Włodzimierz Nowak.

Radzie osiedla zaproponowałbym krótkie i proste stanowisko w sprawie Chociszewskiego - między Szymborską i Reymonta wytyczenie po jednej ze stron miejsc postojowych w jezdni i zakaz parkowania na chodniku wsparty np. doniczkami czy krzewami. Rewaloryzacja zieleni na dniach, wiec tym pilniejsza to sprawa. Autobus jedzie tam w jedną stronę, więc nie ma żadnego uzasadnienia dla takiej szerokości jak dzisiaj. 5m wystarczy.
Na całym świecie nie wiem jak jest. Na pewno w Europie ulicę lokalne się zawęża, by kierowcy jeździli wolniej. To prosta psychologiczna prawidłowość. Z troski o miasto i jego mieszkańców przeciążonych nadmiernym ruchem samochodowym. Ta ulica ma koszmarne 8-9 m. Normy dopuszczają 5,5 m
– dodaje Włodzimierz Nowak.


R E K L A M A

Komentarze (10)

24-02-2016 20:58:24
Autor
Tak w ogóle to wszystkim NIBY tak zależy na bezpieczeństwie??? To ja się pytam dlaczego do dziś nikt nie zainteresował się skrzyżowaniem Chociszewskiego/Reymonta, gdzie samochody jadące Chociszewskiego i skręcające w Reymonta w stronę Grunwaldzkiej dostają zielone światło równocześnie z pieszymi przechodzącymi przez Reymonta. Dodam, że jest to przejście, gdzie przechodzi dużo dzieci idących do szkoły podstawowej. Ale dopóki jakieś dziecko nie zostanie poważnie ranne lub ktoś nie zginie, to nikt się problemem nie zainteresuje........ale WSZYSCY UDAJĄ, że zależy im na bezpieczeństwie!!!
24-02-2016 20:52:10
Autor
Pan NOWAK jedź sobie Pan do tej europy i zostaw Poznań w spokoju! Jak ktoś będzie chciał jechać szybko, to nawet wąska uliczka mu w tym nie przeszkodzi. Wystarczy spojrzeć na kierowców jadących Potworowskiego od Jarochowskiego. Ulica jednokierunkowa, po obu stronach zaparkowane samochody ale to wszystko nie przeszkadza kierowcom, żeby z impetem przejechać Bogusławskiego, pomimo, iż nie mają pierwszeństwa. Jak ktoś nie patrzy na znaki i nie przestrzega przepisów, to jedyne rozwiązanie, to ustawić policję i straż miejską i karać takich piratów wysokimi mandatami.
24-02-2016 18:09:12
j74
Do Łazarznina: ani słowem nie wspomniałem o zwężeniu ulicy , tylko o progach
24-02-2016 13:45:58
Negatyw
Jak może nie być pieniędzy, na ochronę ludzkiego życia...?!! Statystyki dla tego skrzyżowania są koszmarne, więc trzeba zainwestować pieniądze i tyle.
24-02-2016 12:33:02
Łazarzanin
@ krscp napisał "@j74: Nie tyle progi, co tzw. poduszki berlińskie, czy inaczej progi płytowe. Mieszczą się między kołąmi autobusu, a od kierowcy samochodu osobowego wymagają wolnego przejazdu. @Łazarzanin: Wąska ulica to wolniejsza jazda. Nie ma tu żadnej herezji. Przy czym ze względu na mijające się autobusy, Chociszewskiego można zwęzić tylko na odcinku od Szymborskiej do Reymonta. Drogi rowerowe nie są planowane, choć akurat natężenie ruchu rowerowego na Chociszewskiego jest bardzo duże, bo pozwala ominąć niebezpieczną Hetmanską na tym wąskim odcinku." >>> @krscp - Uważam, że to BARDZO CIEKAWA propozycja, te poduszki berlińskie (nie znałem takiego rozwiązania) i takie coś powinno być zastosowane na WSZYSTKICH ulicach po których poruszają się autobusy - a piszę to jako zmotoryzowany użytkownik. >>> Natomiast @j74 - źle doczytałeś. NIE JESTEM za zwężaniem ulic, bo uważam, że to niewiele da. Natomiast wprowadzanie na siłę rowerów na drogi to NIEMĄDRA DECYZJA.
24-02-2016 11:58:01
krscp
@j74: Nie tyle progi, co tzw. poduszki berlińskie, czy inaczej progi płytowe. Mieszczą się między kołąmi autobusu, a od kierowcy samochodu osobowego wymagają wolnego przejazdu. @Łazarzanin: Wąska ulica to wolniejsza jazda. Nie ma tu żadnej herezji. Przy czym ze względu na mijające się autobusy, Chociszewskiego można zwęzić tylko na odcinku od Szymborskiej do Reymonta. Drogi rowerowe nie są planowane, choć akurat natężenie ruchu rowerowego na Chociszewskiego jest bardzo duże, bo pozwala ominąć niebezpieczną Hetmanską na tym wąskim odcinku.
24-02-2016 09:41:16
j74
Uważam że progi to dobre rozwiązanie ale utrudnią bardziej jazdę autobusom.Trudny problem,wina leży po stronie "gapkowatych"kierowców. 900a
24-02-2016 09:09:17
Mieszkaniec
Cokolwiek Państwo zadecydujecie, ważne byście nie utrudnili życia mieszkańcom ulicy Chociszewskiego, tylko rozwiązali ich problemy. Na chwilę obecną trudno przejść na drugą stronę ulicy osobom starszym, przeprowadzić dzieci, a o włączeniu się czasem do ruchu autem nie wspomnę.
24-02-2016 08:44:12
Łazarzanin
Mam propozycję, aby na to feralne skrzyżowanie oraz okoliczne "przenieść" sygnalizacje z lokalizacji gdzie jest niepotrzebna lub zlikwidowana. Mam na myśli NIEPOTRZEBNY sygnalizator obok dawnego McDonalds na ul. Głogowskiej prawie vis a vis Poczty Polskiej lub te np. z ul. Marcinkowskiego.
24-02-2016 08:37:30
Łazarzanin
Zwężenie ulic ??? Czyżby miała powstać tam ścieżka dla rowerów ??? Może w całym mieście na każdej ulicy zrobimy ścieżki dla rowerów ??? ??? ??? Dokąd te "pomysły" doprowadzą ? Uważam, że nie tędy droga.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: