Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zabytkowe tramwaje opuściły zajezdnię przy Głogowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zabytkowe tramwaje opuściły zajezdnię przy Głogowskiej
14-12-2015 01:03   Janusz Ludwiczak
W minionym tygodniu ulicą Głogowską przejechał niecodzienny transport. Odbyła się wielka przeprowadzka oczekujących remontu historycznych bimb z zajezdni przy ulicy Głogowskiej, do przyszłego Muzeum Komunikacji w zajezdni przy ulicy Madalińskiego.

Transportowany był wagon silnikowy KSW Heidelberg z 1944 roku oraz produkcji gdańskiej Stoczni Północnej wagon typu N z 1951 roku.

Od wielu lat pojazdy te oczekiwały remontu na tyłach zajezdni tramwajowej przy ulicy Głogowskiej z napisem "Nie Ciąć! Historyczny". By nie zajmować miejsca innym tramwajom, stały one bezpośrednio na ziemi, przy skarpie od strony ulicy Dmowskiego. Oczekiwanie na remont w takich warunkach nie sprzyjało wagonom, które z każdym rokiem niszczały coraz bardziej. Sytuacja uległa zmianie w ostatnim tygodniu – wyjaśnia Błażej Brzycki z Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.

Transport tramwajów nie był prosty, dlatego nieocenione okazało się doświadczenie pracowników MPK, którzy w pierwszej kolejności musieli wkoleić tramwaje na tory. W tym celu wykorzystano specjalny holownik. Następnie po oględzinach podwozi tramwajów, mogły one zostać przeciągnięte przez pojazd Zakładowej Służby Ratowniczej – Mercedes Unimog. Transport pojedynczych wagonów ulicami Głogowską, Matyi i Wierzbięcicami nadzorowany był każdorazowo przez służby techniczne MPK. W czwartkowe popołudnie ostatni z wagonów zawitał w hali zajezdni Madalińskiego. Dzięki tej przeprowadzce, zajezdnia Madalińskiego wzbogaciła się o ważne dla historii komunikacji miejskiej pojazdy, które teraz o wiele lepszych warunkach czekać będą na swoją kolej powrotu do floty sprawnych tramwajów historycznych – tłumaczy Błażej Brzycki.

Od początku istnienia Klub Miłośników Pojazdów Szynowych, zabiega o pozostawianie pojedynczych egzemplarzy wycofywanych z eksploatacji wagonów tramwajowych. Dzięki przychylności władz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, w ten właśnie sposób udało się zachować ostatnie egzemplarze wagonów typu 102N, 102Na czy niemieckiego GT6. Tramwaje te zasilają obecnie flotę wagonów historycznych miejskiego przewoźnika.


R E K L A M A

Komentarze (1)

14-12-2015 18:53:59
Hania
Bardzo sie ciesze, ze te tramwaje zostana odrestaurowane a nie pociete. To nasza poznanska historia i lazarska tez.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
31

sty

Polska * Poznań * Łazarz
29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

11

lut

do 14-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Cavaliada Winter Tour

18

lut

do 21-02-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Cavaliada Winter Tour

12

mar

do 13-03-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

18

kwi

Poznań * Łazarz
13. Poznań Półmaraton

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: