Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na tramwajach nie będzie już reklam - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na tramwajach nie będzie już reklam
19-10-2015 23:54   Janusz Ludwiczak
Prezydent Jacek Jaśkowiak zapowiedział, że na tramwajach i autobusach nie będzie już reklam.

Zdaniem prezydenta Jacka Jaśkowiaka w ten sposób uporządkowana zostanie przestrzeń i miejska estetyka.

Mieszkańcy wielokrotnie sygnalizowali mi potrzebę uporządkowania przestrzeni miasta. Plastyk miejski pracuje nad tym, byśmy wykorzystali zapisy ustawy krajobrazowej. Na przestrzeni roku będziemy mogli wyeliminować sporą część reklam. Wielu poznaniaków chciałoby przywrócenia estetyki miasta, by reklamy na tramwajach nie były tak agresywne lub nie było ich w ogóle. Na tramwajach i autobusach powinien być herb Poznania – powiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Zamieszczenie nośników na tramwajach i autobusach kosztuje reklamodawców w zależności od wielkości powierzchni oraz typu pojazdu od 400 do 2 210 zł miesięcznie. Każdego dnia MPK ma ponad 5 tysięcy złotych przychodu z tytułu reklam, w ubiegłym roku poznański przewoźnik za reklamach zarobił blisko 2 miliony złotych, co pozwala na zakup chociażby dwóch autobusów.

Przychody z reklam na tramwajach i autobusach współfinansują funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Odbywa się to podobnie zresztą jak reklama na pociągach, która wspiera komunikację świadczoną przez PKP czy też reklama przy okazji różnych spotkań, koncertów, imprez masowych, która wspiera finansowo lub wręcz umożliwia organizację tego typu wydarzeń. W przypadku rezygnacji z reklamy na taborze lub znacznego jej ograniczenia pojawi się konieczność innego pozyskania brakujących środków. Na przełomie lat 2013-2014 zyski z reklam równały się kwocie ok. 3 658 000 zł – tłumaczy Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
18

lut

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie z Marcinem Kostrzyńskim - miłośnikiem przyrody, twórcą filmów, edukatorem, autorem książek
- "PrzyRoda przyKręgu"
wstęp wolny

07

mar

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan - nabożeństwo ekumeniczne z okazji Światowego Dnia Modlitwy

21

mar

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
II Konkurs Piosenek Disneya

25

kwi

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

17

maj

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Wiosenny Konkurs Młodych Instrumentalistów

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: