Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramwaj na os. Kopernika nie pojedzie przez Arciszewskiego? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramwaj na os. Kopernika nie pojedzie przez Arciszewskiego?
08-04-2015 08:16   Janusz Ludwiczak
Społecznicy z Grunwaldu: Arkadiusz Borkowski i Włodzimierz Nowak postulują, by tramwaj na osiedle Kopernika został poprowadzony od ul. Grunwaldzkiej przez Jawornicką. Trasa miałaby niecały kilometr, a jej budowa miałaby kosztować ok. 30 mln zł. Od ponad 25 lat linię tramwajową na os. Kopernika projektuje się jednak od skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej przez szeroki pas rozdziału ulicy Arciszewskiego. Inwestycja ta zapisana jest w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Od trzech dekad mówi się o budowie trasy tramwajowej od skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej przez szeroki pas rozdziału ulicy Arciszewskiego. Dzięki tej inwestycji, która zapisana jest w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego bimbą mielibyśmy dojechać również na Raszyn, a także cmentarz Górczyński.

Społecznicy z Grunwaldu: Arkadiusz Borkowski i Włodzimierz Nowak postulują, by tramwaj na osiedle Kopernika został poprowadzony od ul. Grunwaldzkiej przez Jawornicką. Trasa miałaby niecały kilometr, a jej budowa miałaby kosztować ok. 30 mln zł.

Osiedle Kopernika jest drugim po Naramowicach dużym skupiskiem mieszkańców pozbawionych dobrej oferty transportu publicznego. Nie traktowano tych potrzeb mieszkańców poważnie nie tylko przez ostatnie 16 lat, ale i przez okres PRL. A Osiedle Kopernika wciąż się powiększa. W ostatniej dekadzie wiele tysięcy nowych mieszkańców zasiedliło domy przy ul. Smardzewskiej, Krośnieńskiej, Międzyborskiej, Przepiórczej i Giżyckiej dołączając do 10 tys mieszkańców dotychczasowej zabudowy wysokiej na Os. Kopernika. Mieszkańcy Ci mogą podróżować tylko kluczącymi po ulicach autobusami albo przesiadać się przy Grunwaldzkiej, Arciszewskiego, bądź Grochowskiej na wyjątkowo nieprzyjaznych dla przesiadek rozległych skrzyżowaniach wielopasmowych ulic. Mogą też oczywiście wygodniej wsiąść w samochód. Zaopatrzenie w możliwi krótkim terminie Osiedla Kopernika w linię tramwajową jest jednym z najważniejszych zadań samorządu poznańskiego w zakresie transportu - wskazuje Włodzimierz Nowak.

Plany miejskie przewidują budowę bardzo potrzebnego połączenia przez Raszyn po ulicach Arciszewskiego - Zamkniętej - Pogodnej - Raszyńskiej - Promienistej. Dodatkowo pojawiają się też wg nas zasadne głosy, że pętlę Promienista należy w takim przypadku powiązać z ulicą Grunwaldzką łącznikiem po ulicy Jawornickiej. Jednak realizacja takiego całościowego projektu na pewno nie nastąpi szybko o czym przesądza koszt, który zapewne przekroczy 150 milionów złotych. Ale jest rozwiązanie, które chcieliśmy Państwu przedstawić. Pomysł nasz nazwaliśmy: Chybki tramwaj na Osiedle Kopernika, czyli tramwaj na szagę - zapowiada Arkadiusz Borkowski.

Według grunwaldzkich społeczników trasa tramwajowa z Grunwaldzkiej przez Jawornicką na os. Kopernika miałaby 900 metrów długości, a czas podróży np. z os. Kopernika do Kaponiery skróciłby się prawie o połowę.

Szacujemy, że nastąpi wzrost wykorzystania MPK przez mieszkańców o 10 punktów procentowych. Przy wzroście liczby pasażerów o 1200 osób i zakupach biletów sieciowych na poziomie 60% dałoby to dodatkowe roczne wpływy z biletów wartości 0,86 mln zł - wskazuje Włodzimierz Nowak.

Autorzy uważają, że inwestycja mogłaby otrzymać dofinansowanie unijne nawet na poziomie 70%. Projekt został przekazany już Prezydentowi Jaśkowiakowi i Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania.


R E K L A M A

Komentarze (1)

08-04-2015 10:32:42
Włodzimierz Nowak
Tramwaj na Kopernika przez Raszyn-Arciszewskiego jest niezbędny i jego pełen potencjał ujawni się dopiero, gdy dokończona zostanie tramwajowa II rama na północy, symetrycznie do torowiska tramwajowego z Zawad przez Zamenhofa-Hetmańską-Przybyszewskiego. Natomiast wielu specjalistów od dłuższego czasu wskazuje potrzebę połączenia planowanej pętli Promienista z ul. Grunwaldzką, a także z Górczynem w przyszłości, gdy tamte tereny staną się inwestycyjnymi. W naszej propozycji chodzi przede wszystkim o to by - ze względu na możliwości finansowe i skalę zapóźnień - zacząć od końca, od łącznika. Po co? Aby mieszkańcom dać w możliwie najkrótszym czasie możliwość poprawy warunków jazdy po mieście. Natomiast rozbudowa układu transportowego i jego wzmocnienie przez tramwaj Raszyn-Arciszewskiego jest oczywista. Pozdrawiam, Włodzimierz Nowak
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: