Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Poszerzą strefę parkowania? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Poszerzą strefę parkowania?
22-12-2008 00:32   Janusz Ludwiczak
W ubiegły piątek w Szkole Podstawowej nr 26 przedstawiciele dwóch samorządów pomocniczych - Rady Osiedla Św.Łazarza oraz Rady Osiedla Targowego uczestniczyli w badaniu Pentora na zlecenie Urzędu Miasta dotyczącego poszerzenia strefy parkowania. Radni wymieniali też problemy komunikacyjne w dzielnicy.

W piątek, 12 grudnia przedstawiciele dwóch samorządów pomocniczych miasta Poznania - Rady Osiedla Świętego Łazarza oraz Rady Osiedla Targowego spotkali się w Szkole Podstawowej nr 26, by podczas badania przeprowadzanego przez firmę Pentor, zleconego przez Urząd Miasta Poznania. Rafał Janowicz z Pentoru pytał radnych o opinie w sprawie poszerzenia strefy parkowania oraz co sądzą o samej strefie mieszkańcy. Podczas spotkania omówione zostały także problemy komunikacyjne i możliwości ich rozwiązania.

Radni zwrócili uwagę na problemy z parkowaniem zwłaszcza przy szkołach. Miejsc parkingowych brakuje chociażby przy Szkole Podstawowej nr 69, przy której mogłyby znaleźć się zatoki postojowe. Padła propozycja, aby fragment ulicy Jarochowskiego , w pobliżu szkoły zrobić jednokierunkowy.
Podobny problem jest przy Szkole Podstawowej nr 26. Dwoje radnych Osiedla Świętego Łazarza - Paweł Kirchner i Ewa Garasz zaproponowało zwężenie chodnika po stronie Parku Wilsona, a w jego miejscu przeniesienie postoju taksówek. Dzięki temu na ulicy Berwińskiego powstałby dodatkowy pas jezdni, który pozwoliłby na utworzenie miejsc parkingowych.

Problem z brakiem miejsc parkingowych jest także na ulicy Wyspiańskiego, w pobliżu Zespołu Szkół Gimnazjalno-Licealnych oraz nowego osiedla mieszkaniowego oraz galerii handlowej City Park.

Z kolei Jerzy Jaskiej, Przewodniczący Rady Osiedla Targowego zwrócił uwagę na problemy z parkowaniem na ulicy Grunwaldzkiej oraz Marcelińskiej - przy redakcji "Głosu Wielkopolskiego" i biurowcu Spółdzielni Mieszkaniowej "Grunwald".

Większość osiedlowych radnych jest przeciwna poszerzeniu strefy parkowania. Tymczasem projekt poszerzenia obszaru płatnych miejsc do parkowania miasto analizuje od 2005 roku. Poszerzenie strefy parkowania dla Łazarza oznaczałoby zwiększenie jej obszaru na ulicę Głogowską, Hetmańską, Jarochowskiego, Reymonta, Ułańską, Przybyszewskiego czy Grunwaldzką.

O poszerzenie strefy parkowania wokół Rynku Łazarskiego (a także Wildeckiego i Jeżyckiego), a także jego pobliżu już kilka lat temu postulowało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji.

Strefa parkowania oprócz zysków dla miasta (opłaty z parkowania przeznaczane są m.in. na utrzymanie dróg i ich remonty) oznacza ograniczenie problemów z parkowaniem, gdyż część kierowców nie chce parkować w płatnej strefie. Niektórzy zmotoryzowani wybierają się do centrum np. komunikacją tramwajową co jest niekiedy tańsze.

W dzielnicy zdecydowanie brakuje miejsc do parkowania. Największy problem jest zawsze podczas targów oraz imprez organizowanych w Arenie. Wtedy wolnych miejsc do parkowania brakuje na pobliskich ulicach, a kierowcy parkują po prostu wokół hali Arena i w Parku Kasprowicza.

W marcu tego roku ogłoszone zostały wyniki oceny i opinii mieszkańców Jeżyc w sprawie planowanego poszerzenia strefy o Rynek Jeżycki, ulicę Polną i inne rejony dzielnicy. 57% mieszkańców Jeżyc uznało propozycję za zły pomysł.

Obecnie strefa parkowania na Łazarzu obejmuje głównie okolice Międzynarodowych Targów Poznańskich - fragment ulicy Roosevelta i Głogowskiej na odcinku od Bałtyku do Śniadeckich, ulicę Grunwaldzką od Bukowskiej do Matejki, fragment Śniadeckich (od Grunwaldzkiej do Orzeszkowej) oraz cały odcinek ulicy Konopnickiej i Orzeszkowej. Za parkowanie kierowcy płacą od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 18 złotówkę za każdą godzinę. Mieszkańcy mogą wykupić niedrogi abonament.

Czy miasto powinno poszerzyć o Łazarz strefę płatnego parkowania? Zapraszamy do dyskusji.


Fot: Janusz Ludwiczak

Komentarze (8)

17-01-2009 12:10:05
poznaniak
Wacku z Łazarza, jasne najlepiej wóź się swoim autkiem i stój sobie w korkach. Nie raz jestem szybciej tramwajem z Rataj na Grunwald niż miałbym stać w gigantycznych korkach na Hetmańskiej. Po za tym trzeba myśleć ekologicznie i jak tylko zrobi się ciepło wyjeżdżam rowerkiem.
15-01-2009 14:07:07
Wacek z Lazarza
... szczur i poznaniak chetnie zaplaca abonament za parkowanie prywatnych aut pod swoim blokiem (kamienica) , do tego zakupia bilet na komunikacje miejska ktora niby wszedzie dojada - BOGACI JESTESCIE !!! ; lub mieszkacie na wsi poza Poznaniem i panicznie boicie sie poruszac po duzym miescie samochodem. Strefa na Lazarzu - tylko i wylacznie tam gdzie znajduja sie banki, urzędy, duza ilosc sklepow bardzo blisko siebie itp. (gdzie istnieje duza rotacja klientow, petentow od poniedzialku do piatku)! Strefa np pod kosciolem jest bez sensu, bo w niedziele kiedy tam sa tlumy ludzi i tak nie obowiazuje! - co zrobic z takimi ulicami jak np Glogowska?!? - to temat odrebnej powaznej dyskusji o Strefie - Zdecydowanie NIE dla STREFY w miejscach gdzie 95% to mieszkania. np na ulicy Kolejowej , Lukaszewicza, Kanalowej, czy Granicznej. W takich przypadkach Strefa jest tylko kolejnym podatkiem pod obrzydliwym haslem pro publico bono.
06-01-2009 19:00:20
poznaniak
szczur masz rację. Powinno się promować komunikację miejską a nie wspierać ruch samochodowy. Dlatego częściowo jestem za poszerzeniem strefy parkowania.
06-01-2009 18:05:09
szczur
Kompletne wariactwo! Wszystkie wolne miejsca w mieście państwo kierowcy najchętniej by zajęli pod parkingi dla swoich blaszaków. Jasne, zlikwidować chodniki, skwery, i co się tylko da. A może by tak zrobić jak w wielkich miastach na Zachodzie, i wprowadzić raczej restrykcje dla ruchu i parkowania samochodów? Naprawdę, możliwość nieskrępowanego poruszania się wszędzie blaszakiem nie należy do niezbywalnych praw człowieka....W dodatku to nie ma prawa działać - nie udało się nawet w USA, choć tamtejsze miasta były od początku pod samochód projektowane.
04-01-2009 18:54:54
gaj123
Ciągle to samo,jak wykasować właścicieli samochodów,może są inne mozliwości. Miasto nigdy nic od siebie nie proponuje,a pózniej winni sa za to mieszkańcy.Przy Ułańskiej trzeba było zatrzymać część gruntu na parkowanie a nie sprzedawać developero całość.Mieszkańcy mieszkający w pobliżu mieli by gdzie parkować,chodniki są coraz bardziej zapełnione.A tak w ogóle to nas opodadkujcie od razu w tym Nowym Roku.
23-12-2008 22:25:36
kasia
Oj z pewnością chodzi im o kasę, zwłaszcza, że ZDM musiałby zakupić parkometry. I tak ostatecznie zdecyduje o tym Rada Miasta.
22-12-2008 20:59:45
stokrotka
czy na pewno chodzi im o miejsce do parkowania, czy po prostu o kasę!!!
22-12-2008 14:19:30
dzikus
Problem skończyłby się, gdyby miasto wybudowało parking podziemny, a takowych brakuje. Sam Plac Wolności to za mało. Trzeba zmusić też kierowców do korzystania z takowych miejsc do parkowania.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

gru

do 06-12-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Cavaliada" - Targi Sprzętu i Akcesoriów Jeździeckich
Festiwal Sztuki i Przedmiotów Artystycznych
ODWOŁANE

02

lut

do 05-02-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Budma

11

lut

do 14-02-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Gardenia" - Międzynarodowe Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: