Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Utworzyli "zebrę" na Moście Dworcowym - można było przejść z przystanku tramwajowego na dworzec - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Utworzyli "zebrę" na Moście Dworcowym - można było przejść z przystanku tramwajowego na dworzec
17-06-2014 13:17   Janusz Ludwiczak
W poniedziałkowe popołudnie społecznicy z poznańskich stowarzyszeń i organizacji stworzyli przejście dla pieszych na Moście Dworcowym. Piesi mogli w końcu przejść drogą naziemną z przystanku tramwajowego "Poznań Główny" na dworzec kolejowy.

Dlaczego to my musimy ta zebrę uwalniać? Dzisiaj pokażemy, jak powinny wyglądać. Panie Ryszardzie w tym miejscu powinno być przejście dla pieszych - wskazywał Andrzej Białas ze Stowarzyszenia Prawo do Miasta.

Chciałbym zwrócić uwagę, że to skrzyżowanie jest niebezpieczne. Tutaj dołożono wszelkich starań, żeby auta nadjeżdżające z Mostu Dworcowego przyśpieszyć. Stworzono absurd, który jest niebezpieczny zarówno dla pieszych jak i dla kierowców. Proszę sobie spojrzeć na trawę, ona jest naszym rzecznikiem. Proszę zobaczyć, jak jest wydeptana, mimo istnienia tych barierek. Pokazuje to bankructwo myślenia osób, które zgodziły się na powstanie tego układu komunikacyjnego. Aż dziwne, że barierki jeszcze nie są pod prądem - zauważył Paweł Sowa ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.Głównym argumentem przeciw była przepustowość skrzyżowani. Wystarczy sprawdzić jak długo pali się czerwone światło na sygnalizatorach, by dowieść, że mamy wystarczająco dużo czasu by piesi mogli przejść bezpiecznie na drugą stronę ulicy. Jest kilka przykładów w Poznaniu, gdzie przejścia są zlokalizowane ulicach, gdzie auta mogą jeździć jeszcze szybciej niż tutaj - stwierdził Jeremi Rychlewski z Politechniki Poznańskiej.

Wszystkie miejsca użyteczności publicznej powinny być dostępne dla wszystkich. Dziś, mam nadzieję, pokażemy, jak wprowadzić zasadę uniwersalnego projektowania w życie - podsumowała Aleksandra Sołtysiak-Łuczak ze Stowarzyszenia Konsola.

Społecznicy poprzez happening "Uwalniamy zebrę" chcieli zwrócić uwagę władzom miasta, że przejście naziemne na Moście Dworcowym (które już funkcjonowało podczas przebudowy ul. Matyi) jest najkrótszą drogą dojścia z przystanku tramwajowego "Poznań Główny" na dworzec kolejowy.

Droga omijałaby galerię handlową, czego niektórzy w żaden sposób zaakceptować nie są w stanie, a do tego przez nią kierowcy musieliby czasem zatrzymać się na światłach, co wykracza poza wyobrażenia władz miejskich, bo byłby to w Poznaniu spory ewenement - informuje Dorota Bonk-Hammermeister ze Stowarzyszenia Prawo do Miasta.

Władze miejskie wybrały najdłuższą możliwą, blisko półkilometrową, i "piętrową" drogę nadziemno-podziemną, prowadzącą przez dwa piętra nowego mega-sklepu. W celach krajoznawczych, czy dla interesu? Podróżnego, czy raczej sklepu? Dla kogo te władze pracują wpuszczając podróżnych w Poznaniu w ten sklep, wart ponoć miliard? Gdy wpycha się kogoś pod ziemię, do tunelu, na schody w górę i w dół, na przedłużoną trasę dookoła, to dzieje się tak faktycznie dla jego wygody i bezpieczeństwa? Czy nie chodzi o komfort kogoś innego – kierowców samochodów, jadących śródmiejską „autostradą”, którzy musieliby zatrzymać się na dodatkowych światłach przy nowym przejściu dla pieszych, by przepuścić podróżnych idących najkrótszą drogą na dworzec? - zauważa Lech Mergler, stowarzyszenie Prawo do Miasta.

W 2012 r. domagaliśmy się w konsultacjach społecznych "zebry" z przystanku do dworca, po ulicy, zamiast tunelu dookoła. Ale było „za późno”, projektu zmienić „nie było można”. Skargę stowarzyszeń My Poznaniacy i Inwestycje dla Poznania w tej sprawie odrzuciła Rada Miasta, która potrzebowała 1,5 roku, ekspertyzy z Politechniki Krakowskiej m.in. o wyższości przejścia w ulicy, wielu protestów społecznych i akcji medialnych, by uznać potrzeby mieszkańców. Zebra znalazła się w budżecie na 2014 rok wbrew prezydentowi, który idzie w zaparte i wciąż odmawia jej racji bytu - dodaje Maciej Wudarski.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
18

lut

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie z Marcinem Kostrzyńskim - miłośnikiem przyrody, twórcą filmów, edukatorem, autorem książek
- "PrzyRoda przyKręgu"
wstęp wolny

07

mar

18:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan - nabożeństwo ekumeniczne z okazji Światowego Dnia Modlitwy

21

mar

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
II Konkurs Piosenek Disneya

25

kwi

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

17

maj

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Wiosenny Konkurs Młodych Instrumentalistów

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: