Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Michał Kucharski: "Nie wyobrażam sobie siadania na ulicy na której auta kłębią się na dwóch pasach" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Michał Kucharski: "Nie wyobrażam sobie siadania na ulicy na której auta kłębią się na dwóch pasach"
08-04-2014 12:19   Redakcja
"Nie wyobrażam sobie siadania na ulicy na której auta kłębią się na dwóch pasach w każdą stronę. Oczywiście ławka ma sens, gdy osoba starsza musi przysiąść w drodze do sklepu. To zresztą zrozumiałe bo sklep jest coraz dalej - sporo lokali na Głogowskiej pustoszeje. Ławki pustoszenia ulicy jednakże nie zatrzymają. Żeby Głogowska miała szanse musi doczekać się zmian radykalnych – kosztem jednego pasa ruchu poszerzamy chodnik, stawiamy ławki, sadzimy dużo zieleni, tworzymy niewielkie skwery, i cześć pasa ruchu przeznaczamy dla rowerów, notabene wzdłuż drogi stawiając regularnie stacje roweru miejskiego" - pisze Michał Kucharski ze Społecznej Inicjatywy Wyborczej "Poznaniacy".

Czy na pewno propozycja dla Głogowskiej, która teraz powstała jest realną szansą dla tej ulicy? Wiadomo, że będzie konkurs na zagospodarowanie ulicy małą architekturą i zielenią. Jak podkreślał przedstawiciel Rady Osiedla w mediach, będą to swego rodzaju wyspy. Ważne pytanie – gdzie powstaną? Z pewnością w obszarze chodnika, a ten w wielu miejscach na Głogowskiej jest bardzo wąski. Ławki i odrobina zieleni nie rozwiążą jednak problemów. Nawet radni dostrzegają, że to za mało. Ale kiedy pada kwestia co więcej i kiedy słychać, że bez budowy Dolnej Głogowskiej nie ma mowy o innych zmianach, w tym ograniczeniu ruchu.

No ale właściwie w tej sytuacji jakie znaczenie mają te ławki? Nie wyobrażam sobie siadania na ulicy na której auta kłębią się na dwóch pasach w każdą stronę. Oczywiście ławka ma sens, gdy osoba starsza musi przysiąść w drodze do sklepu. To zresztą zrozumiałe bo sklep jest coraz dalej - sporo lokali na Głogowskiej pustoszeje. Ławki pustoszenia ulicy jednakże nie zatrzymają. Żeby Głogowska miała szanse musi doczekać się zmian radykalnych – kosztem jednego pasa ruchu poszerzamy chodnik, stawiamy ławki, sadzimy dużo zieleni, tworzymy niewielkie skwery, i cześć pasa ruchu przeznaczamy dla rowerów, notabene wzdłuż drogi stawiając regularnie stacje roweru miejskiego.

Tymczasem na Dolną Głogowską będziemy czekali latami. Te pieniądze mogłyby nam spaść tylko z nieba. Ale nie spadną. O Dolnej Głogowskiej nie ma mowy nigdzie poza hasłową i mocno marzycielską Strategią Poznania do 2030. Nie ma też źródeł finansowania z UE. Co można byłoby jednak zrobić? Tworzyć centrum przesiadkowe na Górczynie i Junikowie. Tymczasem w pierwszym przypadku główną inwestycją okazuje się wiadukt drogowy, brakuje parkingu czy dobrego dojścia do dworca kolejowego, w drugiej pętla tramwajowa jest oddalona od kolei o kilometr.

Siłą działań władz miasta mieszkańcy przedmieść muszą więc wjeżdżać Głogowską w miasto. Ale jeśli nie podejmie się radykalnych działań dla tej ulicy to tylko będziemy mogli patrzeć na jej śmierć. Może nieco opóźnioną – jednak nieuchronną. Przed kilkoma laty można było z czystym sumieniem znaleźć tam większość rzeczy których kupno jest niezbędne dla życia codziennego. Dziś sklepy to się pojawiają w miejscu tych, które istniały tam „od zawsze”, to znikają – tak o rzeczywistości, codziennym życiu mówią mieszkańcy tych okolic.

Michał Kucharski
Społeczna Inicjatywa Wyborcza "Poznaniacy


R E K L A M A

Komentarze (7)

10-04-2014 18:00:42
John
Włodarze są okropnymi tchórzami, dlatego ich rewitalizacja jest taka zachowawcza. Należy zrobić na Głogowskiej po jednym pasmie i nie budować żadnej dolnej Głogowskiej, bo w śródmieściu ruch samochodowy się ogranicza, a nie rozbudza.
09-04-2014 23:54:07
sara
Nie bardzo rozumiem w wizualizacji,, jak bedzie'' tego ruchu auto osobowych po lewej stronie, wrowadzony bedzie ruch lewostronny:D? chyba jakis bład w rysunku. Powiem tak, byłoby cudownie gdyby można było zmniejszyć ruch na głogowskiej, gdyby była dorga dla rowerów i wiecej zieleni, aleee nie zapominajmy że to jedna z głowniejszych ulic poznania, początek drogi wylotowej na Wrocław, również głogowską dociera sie z jednej czesci miasta do drugiej i nie ma w tym wypadku alternatywnej drogi... Wzdłuz ulicy jest mnóstwo sklepów, i innych firm usługowych, nie ma chwili zeby prawy pas nie był zajety przez auto z rozładunkiem itp.. Pozbawiając Głogowską jednego z pasów mielibyśmy doczynienia z totalnym zakorkowaniem całej arteli... Jeden Pas na taki ruch( którego nie idzie zmienszyć ) to zdecydowanie za mało. Niestety Taki urok dużych miast i mieszkania przy lub w obrębie głownych ulic miasta... Nawet 100 lat temu była to droga głowna i łatwo mozna było przewidzieć jak to bedzie wyglądac w przyszłości... Mieszkałam wiele lat na łazarzu, nigdy nie lubiłam chodzic głogowską ani przedzierac sie przez nią idać w strone Areny.. Ale trudno, to jest miasto, aglomeracja, muszą byc drogi - Zamias inwestować w drzewka które i tak mało dadzą, bo charakteru tej ulicy nie da się zmienic, park z tego marny, a pomys z ławkami całkiem poroniony, to lepij zainwestowac w bezpieczenstwo, oznawkoania, równy asfalt, załatanie dziur i zabezpieczenie przystanków by były bezpieczne dla pasażerów i tyle... Może kosztem chodnika wydzielić wąski pas dla rowerów, ale nie na drodze- przy tym ruchu którego się nie zmieni rower na drodze to niebezpieczenstwo dla obu kierowców.
09-04-2014 06:58:05
voit
Pomysł może i ciekawe ale... Coraz mniej mieszkańców jest na Łazarzu i coraz starsza jest jego społeczność - kto ma spacerować Głogowską? (ja wolę spacerować w Parku Wilsona lub na Arenie). Coraz więcej lokali zmienia swój charakter z mieszkaniowego na komercyjny - to proces nieodwracalny. Ile będzie kosztowało utrzymanie infrastruktury zielonej? Kto za to zapłaci? Już w tej chwili w niektórych porach dnia Głogowska się korkuje - którędy pojadą samochody przy jednym pasie w każdą stronę? Matejki-Kasprzaka? Kolejowa-Gąsiorowskich? Czy ktoś widziała jakiś parking buforowy dla Łazarza? Lub chociaż jego plan? (A jak już powstanie to oczywiście płatny).
09-04-2014 06:23:05
M.
Nie wyobrażam sobie siadania na ulicy na której auta kłębią się na dwóch pasach w każdą stronę. - Ja też nie wyobrażam sobie siadania na ulicy, ale na ławce tak. Młody człowiek ma widocznie ograniczoną wyobrażnię.Zapraszam na ulicę Dądrowskiego, Przybyszewskiego ,Działyńskich,27 grudnia lub skwer na Wildzie tam ławki się sprawdziły i już nikogo nie dziwią.hociaż nie warto chyba przekonywać młodego człowieka bo on ma utrwalone poglądy i programowo musi być na NIE,
08-04-2014 15:55:26
brynnam
Dzięki temu,ze RadaOsiedla zadzialala w sprawie lawek i kilku drzew, to zaczęto wreszcie mówić o tej ulicy. Brawo! Jak ktoś ma problemy z poruszaniem się. (emeryci,renciści itd) to te laski i drzewa doceni. Dzięki nim będzie mieć mozliwosc pokonania drogi do parku czy sklepu. Tylko mlodzi i zdrowi nie wiedzą jak ciężko jest przejść czasem kilkaset metrów.
08-04-2014 15:48:34
gosc
Pomysł fajny tylko niestety na chwilę obecną nierealny - nie ma póki co żadnej alternatywy dla Głogowskiej, a komunikacja miejsca pozostawia wiele do życzenia. Poza tym dopóki nie powstaną darmowe (tzn. darmowe dla posiadaczy długookresowych biletów lub płatne ale w cenie parkingu bilet MPK) parkingi Park&Ride o których mówi się od wielu lat to ludzie dalej będą dojeżdżać do pracy samochodami bo jakoś muszą. Niestety w tym mieście planów jest sporo tylko z realizacją gorzej...
08-04-2014 13:49:31
Adam
Zgadzam się z panem Michałem w stu procentach, ulicę głogowską uratują tylko radykalne zmiany, a nie postawienie paru ławek i zasadzenie kilku drzew.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: