Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na kładce, która połączy nowy dworzec z Głogowską powstaną schody ruchome - tylko do góry - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na kładce, która połączy nowy dworzec z Głogowską powstaną schody ruchome - tylko do góry
26-03-2014 17:10   Janusz Ludwiczak
Wiosną ma ruszyć budowa kładki, która połączy budynek nowego dworca kolejowego z peronami 4, 5 i 6 oraz ulicą Głogowską. Okazuje się, że prowadzące do niej schody ruchome będą jeździć tylko do góry. Podróżni i pasażerowie będą skazani na noszenie ciężkich bagaży po zwykłych stopniach, jednak mają powstać windy, którymi będzie można na perony 4, 5 i 6.

W połowie lutego Wojewoda Wielkopolski wydał pozwolenie na budowę kładki, która połączy budynek nowego dworca kolejowego z peronami 4, 5 i 6 oraz ulicą Głogowską. Półtora miesiąca temu wyburzono już schron przeciwlotniczy z połowy XX wieku, który znajdował się przy Dworcu Zachodnim. Na jego wyburzenie zgodziła się miejska konserwator zabytków.

Budowa kładki może ruszyć dopiero po uzgodnieniu z PKP S.A. oraz PLK PKP. Przedmiotem uzgodnienia są aż trzy planowane w tym samym miejscu inwestycje: budowa kładki, modernizacja peronów IV, V i VI oraz przebudowa starego budynku dworca. Te trzy inwestycje trzeba precyzyjnie zaplanować i przeprowadzić, aby w jak najmniejszym stopniu zdezorganizować ruch pociągów i obsługę pasażerów. Kładka będzie budowana podobnie jak nowy dworzec głównie w nocy, przy wyłączonej trakcji elektrycznej. Budowa kładki może potrwać od 6 do 8 miesięcy. Realny termin to koniec 2014 roku - wskazuje Przemysław Terlecki, rzecznik inwestora, firmy Trigranit.

Okazuje się, że prowadzące do niej schody ruchome będą jeździć tylko do góry. Podróżni i pasażerowie będą skazani na noszenie ciężkich bagaży po zwykłych stopniach.

Według naszych projektantów wybudowanie ruchomych schodów prowadzących w obu kierunkach jest niemożliwe. Kładka nie będzie potężną konstrukcją, nie może być przez to obudowana jakąś wielką infrastrukturą. Na peronie muszą się przede wszystkim zmieścić pasażerowie, I tak, podobnie jak to było na peronach I, II i III musimy występować do ministerstwa o odstępstwo od obowiązujących przepisów, bo wymagana przepisami budowlanymi odległość od schodów do skrajni peronów jest nieco mniejsza. Przy dwóch ruchomych schodach (góra i dół) i obowiązkowych schodach kamiennych (jedyna dopuszczana przepisami droga ewakuacyjna), byłoby to w ogóle niemożliwe. To nie jest oszczędność czy jakieś widzimisię inwestora, wszytko jest obwarowane przepisami i wymogami bezpieczeństwa. Domaganie się ruchomych schodów wbrew obowiązującym przepisom to populizm. Kto weźmie odpowiedzialność za życie i zdrowie pasażerów, jeśli okaże się, że z powodu naruszenia przepisów ktoś wpadnie pod pociąg? - tłumaczy Przemysław Terlecki z Trigranitu.

Każdy peron będzie skomunikowany z kładką pojemną, nowoczesną, mogącą pomieścić 10-12 pasażerów z bagażem windą. Ma to ułatwić życie pasażerom i tym, którzy nie są w stanie poruszać się po schodach. Kładka będzie pełnić rolę uzupełniającą w stosunku do przejścia podziemnego - dodaje Przemysław Terlecki.

Jednak schody ruchome "na dół" pojadą się za to przy wejściu na kładkę od strony ulicy Głogowskiej. Tam pojawią się dwie pary ruchomych schodów.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania zwracają uwagę, że dojście do planowanej kładki prowadzącej z Dworca Zachodniego na Poznań Główny prowadzić będzie przez parking obok jeżdżących samochodów oraz przez przejście o szerokości 2 metrów.

Martwi nas planowana kładka, która połączy nowy dworzec z Dworcem Zachodnim. Prowadzić będzie ona z parkingu, gdzie pasażerowie z walizkami będą poruszać się obok jeżdżących samochodów. W dodatku na swojej drodze trafią na wąskie przejście o szerokości 2 metrów - wskazuje Paweł Sowa, prezes Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Nadal funkcjonować będzie również przejście podziemne, łączące Dworzec Zachodni z peronami. Dodatkowo pojawią się windy, którymi podróżni wjadą na perony 4, 5 i 6.


Komentarze (1)

27-03-2014 23:39:09
Szczur
Jasne, po co schody w dół ;) w znoszeniu walizek na dół pomoże grawitacja - wystarczy je zrzucić z góry. Paranoja...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
14

gru

do 15-12-2019
Hala widowiskowo-sportowa Arena ul. Wyspiańskiego 33 Park Kasprowicza
Giełda Minerałów, Muszli i Wyrobów Jubilerskich

13:00
Park Kasprowicza - ogród społeczny Kolektyw Kąpielisko (przy boisku do streetballu i wybiegu dla psów)
Ptasia sobota - warsztaty edukacyjne dotyczące dokarmiania miejskich ptaków

16:00
Palmiarnia Park Wilsona
Gwiazdka w Palmiarni
w godz. 16:00-21:00

15

gru

Palmiarnia Park Wilsona
Dzień Herbaty - proces powstawania, warsztaty
w godz. 11:00-14:00

18

gru

18:30
Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
X sesja (uroczysta) Rady Osiedla Święty Łazarz
► porządek obrad

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: