Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Będą zmiany w parkowaniu na Chełmońskiego.Pojawi się więcej słupków zabezpieczających zieleń uliczną - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Będą zmiany w parkowaniu na Chełmońskiego.Pojawi się więcej słupków zabezpieczających zieleń uliczną
13-12-2013 08:34   Janusz Ludwiczak
Podczas ostatniej w tym roku sesji Rada Osiedla Św. Łazarz podjęła uchwałę w sprawie zmiany sposobu parkowania z ukośnego na równoległe na ulicy Chełmońskiego na odcinku od Siemiradzkiego do Grottgera.

Ponadto łazarscy radni dokonali zmian w budżecie na 2014 rok. Pierwotnie Rada Osiedla Św. Łazarz planowała przekazać Zarządowi Dróg Miejskich 8 tysięcy złotych na ustawienie 3 dystrybutorów na worki na nieczystości po psach i zakup worków. Okazało się, że ZDM w porównaniu do Zarządu Zieleni Miejskiej nie realizuje takich inwestycji. Dlatego planowane środki zostaną przeznaczone na inne zadanie - montaż słupków zabezpieczających zieleń przed parkowaniem.

Słupki, które mają sprawić, że kierowcy nie będą parkować bezpośrednio przy drzewach i krzewach zostaną w przyszłym roku zamontowane w siedmiu miejscach:

  • ul. Kasprzaka na odcinku Chociszewskiego-Morawskiego - strona zachodnia (po stronie przychodni)
  • ul. Kasprzaka na odcinku Chociszewskiego-Niegolewskich - strona wschodnia
  • ul. Jarochowskiego na odcinku Sczanieckiej-Wyspiańskiego - strona zachodnia (po stronie Parku Kasprowicza)
  • ul. Polna na odcinku od Bukowskiej do Marcelińskiej
  • ul. Marcelińska na odcinku od Przybyszewskiego do Wojskowej
  • ul. Dmowskiego od Przedszkola nr 44 do ul. Stablewskiego
  • ul. Wojskowa na odcinku od Marcelińskiej do Grunwaldzkiej.


R E K L A M A

Komentarze (11)

16-12-2013 10:58:16
kierowca
Zresztą urzędnicy mieli okazję się wykazać i poprawić sytuację parkingową w mieście. Uchwalili "cudowny" normatyw parkingowy który i tak nie jest przestrzegany - jak to wygląda można zobaczyć np. na ul. Wojskowej, tuż obok Biedronki. W normatywie powinno być zapisane że developer zobowiązany jest zapewnić w cenie mieszkania przynajmniej 1 miejsce parkingowe na mieszkanie - teraz jest tak że i owszem, miejsca często są ale dodatkowo płatne (i to kosztujące kilkadziesiąt tysięcy zł). Przez takie działanie ludzie nie wykupują tych miejsc bo ich najzwyczajniej w świecie nie stać na to (i tak większość mieszkań jest kupowana na kredyt - ale to już zasługa naszego narodowego socjalizmu i wysokich podatków oraz kosztów pracy). Oczywiście kolejnym kwiatkiem na Łazarzu jest Arena - ogromna hala bez odpowiedniej infrastruktury. Przy każdym większym wydarzeniu wszystkie okoliczne uliczki są zastawione nieprawidłowo zaparkowanymi samochodami - dlaczego wtedy policja czy straż miejska nie interweniuje? SPP - chętnie zapłacę nawet i 100zł miesięcznie jeśli zostaną stworzone porządne (czyt. nie namalowane farbą na chodniku) miejsca parkingowe dla mieszkańców Łazarza. Ale jeśli wprowadzenie strefy nie ma mieć żadnego związku z inwestycjami to podziękuję.
16-12-2013 10:51:41
kierowca
@Łukasz - i z którego z tych zadań miasto się dobrze wywiązuje? Z żadnego. Z komunikacji miejskiej nie korzystam bo jest za droga (mimo iż dotowana m.in. z moich pieniędzy), niepunktualna i nigdy nie mam pewności że dojadę na miejsce (zdarzało się że jechałem nocnym, autobus się zepsuł na środku trasy i koniec - kierowca zadzwonił do dyspozytorni i dowiedział że się autobusu zastępczego nie przyślą, a następny pojedzie za pół godziny). Do tego co chwila zmieniane są trasy połączeń lub wprowadzane ustrojstwa typu PEKA którą trzeba będzie odbijać przy każdym wejściu/wyjściu do pojazdu (naprawdę? nie można było zastosować jakieś technologii radiowej która sama by sprawdzał bilet przy przekroczeniu progu autobusu?). Tak więc nie przesiądę się na MPK bo samochód jest tańszy, szybszy, wygodniejszy i bardziej niezawodny. Jeśli chodzi o politykę parkingową - to jest jakaś kpina, od wielu lat mówi się o budowie parkingów Park&Ride ale nic się w tym kierunku nie dzieje. Poza tym miejsc parkingowych nie zabierają "PZty" - zbliżają się święta, proszę w nocy 25 grudnia przejść się po dzielnicy i policzyć ile jest wolnych miejsc parkingowych. Zaparkowane będą samochody mieszkańców, a nie tych którzy dojeżdżają do Poznania do pracy.
15-12-2013 12:41:14
Łukasz Prymas
@kierowca Miasto właśnie musi zapewnić transport publiczny, dbać o zieleń i ład przestrzenny, to są zadania własne gminy. Dobrze jakby budowało również parkingi dla mieszkańców ale w mieście a zwłaszcza tej śródmiejskiej części nie ma tyle miejsc wolnych by wszystkich zadowolić. Radą na to jest tylko sprawna, punktualna i czysta komunikacja miejska a nie samochody. W Poznaniu dochodzi już do kuriozalnej sytuacji, gdzie na 1000 mieszkańców jest przeszło 500 samochodów (a tak naprawdę to pewnie już z 750 samochodów na 1000 kierowców) a w takim Berlinie jest 300 samochodów na 1000 mieszkańców. Dopóki nie odwrócimy tych proporcji to będzie tak jak jest na m.in Johov Gelande, gdzie piesi nie mają jak przejść a samochody zajmują każdą wolną przestrzeń co za tym idzie nie ma ładnego widoku z okna i nie ma dobrej jakości życia mieszkańców...wszystkich również tych co mają samochody. Niestety ale czasem musimy wprowadzać pewne ograniczenia dla samochodów bo jeszcze parę lat i nie będzie już miejsca na nic tylko na samochody. Zgadzam się, że często miejsca parkingowe zajmują tzw. pezety ale często są to również mieszkańcy okolicznych bloków/kamienic. Mają takie samo prawo parkować i nie można ich dyskryminować. Trzeba dbać o każdego mieszkańca i nie faworyzować 1 grup przeciwko innym. Dlatego Rada Osiedla jest za wprowadzeniem Strefy Płatnego Parkowania jak pisałem już we wcześniejszym komentarzu, jednak taką decyzję może podjąć jedynie Rada Miasta. A miasto nie ma aktualnie pieniędzy na wprowadzenie SPP bo nie problemem jest wymalować pasy i już, tylko muszą za tym iść również inne inwestycje poprawiające warunki zamieszkania wszystkich ludzi z osiedla Św. Łazarza. Wprowadzenie SPP planowane jest za parę lat...pytanie ilu mieszkańców będzie za a ilu jak zwykle przeciw. Zgadzam się, że jak kogoś stać na samochód to na pewno stać go również na zapłatę za to parkowanie w wysokości niecałych 2 litrów paliwa.
15-12-2013 00:01:16
JS
@pieszy A gdzie w okolicach Chełmońskiego jest jakiś "ogrodzony i strzeżony plac"? Dopóki nie będzie strefy będą rozjeżdżane chodniki. Zobacz jak poprawiła się jakość parkowania na Jeżycach. Samochodów nagle ubyło, brak zawalidróg na chodnikach i wszelkiej maści PZ-tów a piesi najbardziej z tego rozwiązania zadowoleni. Psioczą tylko ci, którym żal wydać 10zł miesięcznie na postojówkę dla mieszkańca strefy. Stać na auto = stać na 10zł / mc.
14-12-2013 20:45:17
pieszy
czy my piesi i rowerzysci niszczymy wasze drogi?! nie każdy ma samochód więc nie nie rozumiem dlaczego miasto miało by na preferencyjnych zasadach traktować jedną grupę? wiesz ile kosztuje metr gruntu w mieście? chcesz parkować są parkingi ogrodzone i strzeżone płać abonament parkuj ...
14-12-2013 12:48:08
kierowca
@M. - miasto nie musi też zapewnić zieleni, chodników, ścieżek rowerowych, parków, placów zabaw dla dzieci, transportu miejskiego i wielu innych rzeczy. Niemniej jednak chyba normalnym jest że skoro żyje się w danym miejscu i płaci podatki to oczekuje się czegoś w zamian za to - prostego chodnika, ładnego widoku z okna, ścieżki rowerowej, sprawnej komunikacji miejskiej czy też miejsca - gdzie można bezpiecznie i w sposób nie wadzący pozostałym - zostawić swój samochód. Piesi, kierowcy i rowerzyści mogą żyć i funkcjonować obok siebie w spokoju, tylko trzeba zadbać o odpowiednią infrastrukturę dla wszystkich tych grup.
13-12-2013 22:51:42
m
i to jest bardzo dobra wiadomość, aż żal patrzyć jak kierowcy niszczą nasze chodniki
13-12-2013 15:44:00
Kamil
Nareszcie, tylko kiedy ta zmiana wejdzie w życie? Tej ważnej daty brakuje mi w tej informacji.
13-12-2013 15:19:05
M.
Nie widzę konieczności wykupywania placów pod budowę nowych parkingów. W Berlinie poszczególne dzielnice ograniczają liczbę miejsc parkingowych. Co więcej, za parkowanie w podwórzach, na wydzielonych miejscach trzeba wykupić od swojej spółdzielni abonament. Przeważnie pozostawia się tylko jedno darmowe miejsce. Nie wiem skąd u nas wzięło się przekonanie, że jak już kupiło się samochód, to władze miasta/dzielnicy muszą jego właścicielowi zapewnić miejsce parkingowe tuż pod oknami mieszkania...
13-12-2013 09:28:05
Łukasz Prymas
Rada Osiedla nie może "wykupić" placu pod parking, nie mamy takich uprawnień. Po 2 wprowadzenie strefy zależy od Rady Miasta i Prezydenta. A także woli mieszkańców. Póki co żadna ze stron nie wyraża takiej woli. Były robione przymiarki do wprowadzenia strefy ale na razie sprawa upadła. Rada Osiedla jest za wprowadzeniem strefy na Osiedlu ale pod pewnymi warunkami, które były składane do ZDM. Przede wszystkim inwestycyjnymi a nie tylko zabraniającymi parkować w niektórych miejscach. Po 3, wprowadzenie ukośnego parkowania ma na celu, co widać na załączonym zdjęciu uwolnienie chodnika od samochodów a tym samym usprawnienie przejścia dla pieszych, bo jak sama nazwa chodnika mówi, służy do chodzenia przez ludzi a nie stania na nich samochodami. Czas wreszcie zacząć wprowadzać rozwiązania niemieckie w tym względzie. Poza tym, chodnik jest nowo położony a parkujące samochody są najczęstszym powodem jego zniszczeń, a na naprawy chodników z budżetu RO idą pokaźne sumy.
13-12-2013 08:53:13
AlBe
Pięknie, że zielono ma być. Ale czy wobec tego Rada zdecydowała się wykupić jakiś plac pod parking? Czy Rada nasili starania o strefę na Łazarzu?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: