Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Grunwald chce poprowadzenia autobusu "45" przez Wyspiańskiego do Dworca Zachodniego - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Grunwald chce poprowadzenia autobusu "45" przez Wyspiańskiego do Dworca Zachodniego
01-08-2013 01:37   Janusz Ludwiczak
Rada Osiedla Grunwald Południe wydała pozytywną opinię w sprawie zmiany trasy linii nr 45 i poprowadzenia autobusów przez Rondo Jeziorańskiego, Reymonta, Wyspiańskiego i Głogowską do nowego przystanku PeSTki przy Dworcu Zachodnim.

ZTM przedstawił Radom Osiedli: Św. Łazarz, Stary Grunwald, Grunwald Południe i Jeżyce propozycję w sprawie zmiany trasy autobusu linii nr 45. "Czterdziestkapiątka" miałaby do Dworca Zachodniego i przedłużonej PeSTki dojeżdżać ulicami Marcelińską, Przybyszewskiego, Reymonta, Wyspiańskiego i Głogowską.

Poparliśmy tę propozycję jednomyślnie jako zarząd os. Grunwald Południe. Dlatego tym bardziej jestem ciekaw obiekcji Łazarza, którego mieszkańcy w okolice Świtu, czy nawet stadionu mieliby relatywnie ułatwiony dojazd - tłumaczy Włodzimierz Nowak, wiceprzewodniczący Zarządu Rady Osiedla Grunwald Południe, członek Stowarzyszenia My-Poznaniacy.

Sieć połączeń autobusowych na Grunwaldzie jest wyłącznie pochodną dysfunkcji systemu tramwajowego, który powinien obejmować odnogę z Osiedla Kopernika na Grunwaldzką i/albo na Górczyn (w ostateczności na Arciszewskiego, ale to - choć pożyteczne przez połączenie Raszyna - i melodia przyszłości, i najdroższe rozwiązanie) oraz tramwaj w Grochowskiej i Bukowskiej. Powinno być jednak obwarowanie śluzami na Strusia przy Głogowskiej (lewoskręt z pasa na wprost, który jest małoobciążony) oraz jazda na wprost z pasa do prawoskrętu na Berwińskiego przy Matejki. Oba są możliwe na tej samej fazie sygnalizacji, tylko trzeba skrócić postój taksówek na drugiej. Do rozważenie rozwiązanie ekstremalne, czyli zbicie w jeden pas prawo i lewoskrętu na Wyspiańskiego oraz stworzenie buspasa z lewego oraz podobny manewr na Marcelińskiej (nie można wydzielić 3 pasów, ale można wydzielić nieformalny prawy pas z ruchu dopuszczając ruch autobusów po części wydzielonej z ruchu, co prowadziłoby do przeciskania się autobusu i jego przyspieszenia. Obie ulice prowadzą w przeważającej mierze ruch tranzytowy i zmartwieniem nie powinno być jego upłynnianie, ale jego wyrugowanie (np. przecięcie możliwości jazdy na wprost za wyjątkiem autobusów i rowerów w przypadku Marcelińskiej oraz przecięcie jazdy na wprost po Jarochowskiego, Małeckiego i Kanałowej zasilających tranzyt międzydzielnicowy po Wyspiańskiego). Śluzy autobusowe to rzecz wielce niedoceniana. W przypadku wjazdu w Głogowską wystarczy wprowadzić dwa równoległe pasy skręcające, czyli samochody pozostałe z lewego pasa będą musiały się zmieścić na lewym pasie Głogowskiej (przepustowość spadnie o 1-2 samochody na cykl). Przy Berwińskiego może być konieczny zakaz postoju na Wyspiańskiego za skrzyżowaniem na odcinku ok. 50 m. Ale i tak ruch tam wyreguluje reguła prawej ręki i autobus ruszając będzie miał pierwszeństwo wobec równolegle ruszających samochodów - uważa Włodzimierz Nowak.

Jak już informowaliśmy pomysł zmiany trasy linii autobusowej nr 45 popiera natomiast Rada Osiedla Stary Grunwald.

Na ostatniej sesji nasi radni zaopiniowali projekt pozytywnie. Z dwóch powodów. Jeden to, że w końcu będziemy mogli z tej części Grunwaldu dojechać bezpośrednio do Dworca Głównego. Drugi powód to taki, że dzieci z naszego osiedla będą mogły dojechać do Gimnazjum 33 autobusem (w przypadku złej pogody). Nadal preferujemy rower jako środek transportu, dlatego będziemy dążyli do wykonania dwóch ścieżek rowerowych, jednej wzdłuż ul. Marcelińskiej na odcinku od Grochowskiej do Przybyszewskiego oraz na ul. Grunwaldzkiej od Grochowskiej do Reymonta. Mamy jeszcze dwa postulaty. Pierwszy to taki, jedna z linii autobusowych z ulicy Bukowskiej po zakończeniu remontu Kaponiery została przekierowana na ulicę Kraszewskiego, a potem Zwierzyniecką, tak aby ułatwić dojazd do Rynku Jeżyckiego (z przesiadką na 64 na Kraszewskiego). Drugi, aby maksymalnie ułatwić dojazd z Grunwaldu do szpitala na Rusa (to dla osób dojeżdżających do przychodni przy Szwajcarskiej) - objaśnia Grzegorz Steczkowski, przewodniczący Rady Osiedla Stary Grunwald.

Natomiast przeciwny projektowi poprowadzenia autobusów linii nr 45 przez ul. Wyspiańskiego jest Zarząd Osiedla Św. Łazarz.

Proponowana trasa linii autobusowej nr 45 może i jest potrzebna, ale na terenie Łazarza autobus, który jechałby wąską i zatłoczoną ulica Wyspiańskiego, a wracał ulicą Berwińskiego, która jest w tej chwili już tak wąskim gardłem, przelotowym dla samochodów jest pomysłem nietrafionym. Uważamy, że autobus jest niepotrzebny na ul. Wyspiańskiego. Mieszkańcy mają blisko do tramwaju. Ten autobus powinien być skierowany inną trasą - tłumaczy Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla Św. Łazarz.

Natomiast cała Rada Osiedla Św. Łazarz podejmie chwałę w sprawie propozycji zmiany trasy autobusu linii nr 45 podczas środowej sesji.

Do połowy sierpnia opinię w sprawie zmiany trasy linii autobusowej nr 45 mają wydać Rady Osiedli: Św. Łazarz, Stary Grunwald, Grunwald Południe i Jeżyce. Ponadto do 15 sierpnia Rady Osiedli: Św. Łazarz, Wilda i Stare Miasto mają wydać opinię w sprawie propozycji nazw przystanków w rejonie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego i przedłużonej trasy szybkiego tramwaju do Dworca Zachodniego.


Komentarze (3)

06-08-2013 10:05:11
w
Włodzimierz ma rację - podobny problem spotyka mieszkańców Kasprzaka, Łukaszewicza, Dmowskiego, Kolejowej. Często w godzinach rannych i popołudniowych jest na nich większy ruch niż na Głogowskiej.
05-08-2013 23:36:43
Włodzimierz Nowak, My-Poznaniacy
Ulice są zbyt przepustowe. Właśnie dlatego część kierowców postanawia sobie nimi robić skróty przez dzielnicę. Szacuję, że 80% samochodów jadących w porannym szczycie po ul. Jarochowskiego na łazarskim odcinku to kierowcy robiący skrót z Hetmańskiej na Reymonta albo na Jeżyce.
01-08-2013 12:10:49
Ircyś
Autobus na pewno jest potrzebny, a ulice mamy mało przepustowe. Może na Berwinskiego dla taksówek trzeba przeznaczyć część chodnika (na nim i tak parkują samochody)
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

lut

do 20-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mody - wiosna/lato 2020

25

lut

do 28-02-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mebli
"Home Decor" - Targi Wnętrz
"Specjal Days" - Targi Produktów Świątecznych i Okazjonalnych
"Arena Design"

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Wernisaż wystawy "Fotografie i nie tylko..."

26

lut

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przez żołądek do kultury - Armenia". Spotkanie międzykulturowe, realizowane przez wolontariuszy, obcokrajowców mieszkających w Poznaniu

06

mar

do 08-03-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi edukacyjne
Poznańskie targi książki
"Rybomania" - targi wędkarskie

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: