Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Czy na Łazarzu powinna być strefa płatnego parkowania? - zapraszamy na debatę - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Czy na Łazarzu powinna być strefa płatnego parkowania? - zapraszamy na debatę
05-11-2012 18:47   Janusz Ludwiczak
W przyszłym roku miasto planuje wprowadzić strefę płatnego parkowania na Łazarzu. Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu Klub Dyskusyjny "Łazarski Fyrtel", podczas którego będą mogli Państwo uzyskać więcej informacji, a także wziąć udział w dyskusji. Na spotkanie zaproszeni zostali: wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński, Radni Miasta Poznania, przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich oraz Rady Osiedla Św. Łazarz.

Czy strefa płatnego parkowania będzie na Łazarzu? Jest to coraz bardziej prawdopodobne. We wrześniu Zarząd Dróg Miejskich zwrócił się do Rady Osiedla Św. Łazarz z prośbą o składanie uwag i propozycji do projektu zmian wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu. Według projektu strefa płatnego parkowania miałaby objąć obszar objęty ulicami: Bukowską, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańską i torami kolejowymi aż do ulicy Roosevelta. ZDM chciałby równocześnie na Łazarzu wprowadzić "Strefę 30", która miałaby ograniczyć prędkość pojazdów do 30 km/h w wyznaczonym obszarze.

W październiku Rada Osiedla Św. Łazarz przygotowała na wniosek ZDM propozycje dotyczące poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz. Osiedlowi radni proponują, by strefa parkowania objęła swoim zasięgiem całą dzielnicę i sięgała aż do ulicy Palacza i Krauthofera. Ponadto na całym terenie osiedla miałaby zostać wprowadzona "strefa Tempo 30". Ulice Graniczna, Calliera, Mottego, Łukaszewicza, Lodowa, Winklera, Iłłakowiczówny i Ułańska według pomysłu radnych miałyby stać się jednokierunkowe. Część radnych zaproponowała również, by ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu, co miałoby przyczynić się do budowy drogi rowerowej.

Czy na Łazarzu powinna być strefa płatnego parkowania? O tym będziemy chcieli porozmawiać podczas kolejnego spotkania w ramach cyklu Klub Dyskusyjny "Łazarski Fyrtel", który odbędzie się we wtorek, 13 listopada o godz. 18:00 w gościnnych progach Klubu Osiedlowego "Krąg", przy ul. Dmowskiego 37. Na spotkanie zaproszeni zostali: wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński, Radni Miasta Poznania, przedstawiciele Rady Osiedla Św. Łazarz. Swój udział w spotkaniu potwierdził już Zarząd Dróg Miejskich.


Komentarze (11)

26-12-2012 00:47:17
Wildzianin
Co by było obiektywnie, na FB są dwa profile Wilda i Łazarz Przeciw SPP 370 laików oraz Wilda i Łazarz Popiera SPP 40 laików Sami wybierzcie jaki macie pogląd na sprawę.
07-11-2012 06:22:03
DK
@w Dowożę dzieciaka do babci. I noe widzę powodów, abym z tego tytulu musiał 2 razy dziennie korzystać z mobiletu. W zimie czy w deszczu nie mam zamiaru drałować z dzieckiem za rękę i torbą z parkingu. Niech miasto stworzy więcej miejsc w przedszkolach. Ten i inne argumenty przedstawię zresztą na zebraniu. Będziesz?
07-11-2012 01:31:24
K
@W - bo to rada osiedla chce rozszerzenia strefy parkowania do Palacza i zwężenia Głogowskiej do jednego pasa? ZDM wyszedł z propozycją SPP, a radni ze swoimi postulatami (było ich chyba 13 czy 14). Niestety w żadnym nie było mowy o inwestycjach które pozwoliłyby na utrzymanie (lub zwiększenie) aktualnej ilości miejsc parkingowych. Łazarz to nie Stare Miasto, nie róbmy z tej dzielnicy deptaka bo i bez tego się wyludnia, a tych co tu mieszkają w dużej mierze nie stać na korzystanie z lokali handlowo-usługowych (jak np. restauracje). Zresztą wyburzenie kilku pustostanów i budowa w ich miejsce parkingów wielopoziomowych to nie taki zły pomysł. Ulice powinny być poszerzane tak by utrzymać aktualną ilość pasów na jezdni dla samochodów i żeby zmieściły się ścieżki rowerowe po bokach. Arena - jakiś czas temu były plany kompletnej przebudowy albo nawet i wyburzenia - nie wiem na ile to aktualne, ale jeśli będzie przeprowadzana tego typu inwestycja i nie zostanie utworzony parking podziemny pod nową Areną to uznam to za porażkę inwestora i osoby wydającej pozwolenie.
07-11-2012 00:35:09
w
Pytanie: jak radni (właściwie dlaczego radni a nie zdm?) mieliby zapewnić miejsca postojowe? 1.Burzyć kamienice i poszerzać ulice? 2.Likwidować chodniki i tworzyć nowe parkingi? 3.Wyasfaltować Arenę? 4.Zbudować porządne parkingi w kluczowych punktach dzielnicy (to akurat popieram, ale co na to osoby chcące odwieźć dziecko do babci pod drzwi lub chcące po dniu ciężkiej pracy komfortowo zaparkować tuż pod domem, jeżeli okaże się, że od parkingu dzieli ich np. 500m [kilka minut pieszo]?)
06-11-2012 23:46:15
K
@MS - bo na wielu ulicach miejsc parkingowych jest tyle że nie zaspokajają potrzeb mieszkańców, a co dopiero mówić o punktach handlowo-usługowych. Ale nasi wspaniali radni zamiast coś z tym zrobić chcą wprowadzić strefę (dzięki czemu mieszkańcy będą musieli płacić, a miejsca i tak pewnie dla siebie nie znajdą; nie wspominając już o przedsiębiorcach - nie oszukujmy się, wiele z nich jest nastawionych na klienta nie tylko z najbliższej okolicy ale także na tych którzy dojeżdżają. Jeśli klient nie będzie mógł przyjechać do danego punktu - bo nie będzie miał gdzie zaparkować - to obroty spadną) i zmniejszyć ilość miejsc parkingowych (planowane kontrapasy dla rowerów, zmiana sposobu parkowania ze skośnego na prostopadłe).
06-11-2012 23:38:58
MS
Czy zastanawiał się kiedyś ktoś - jakim cudem kamienice świecą pustkami a miejsca parkingowego nie uświadczysz... Ale opłaty też nowych miejsc nie stworzą, tylko kolejny podatek będziemy płacić.
06-11-2012 23:36:22
Slawek
A gdzie byłaby mądrym pomysłem...? Dobrze postawione pytanie brzmi dlaczego jeszcze jej nie ma.
06-11-2012 19:10:18
DK
Strefa na Łazarzu to głupi pomysł. A garść argumentów przedstawię na spotkaniu.
06-11-2012 14:02:32
REDAKCJA
@Łazarzenin: Nie odpowiem teraz na to pytanie. Swój udział potwierdził Zarząd Dróg Miejskich, więc na pewno na spotkaniu pojawi się ktoś z przedstawicieli ZDM. Pozdrawiam i zapraszam.
06-11-2012 12:29:15
Łazarzenin
Czy na spotkaniu będą przedstawiciele SM Grunwald?
05-11-2012 22:47:50
Poznaniak
NO tak Grobelny potzrebuje kasy za EURO więc sciąga skąd sie da.. Kolej przyszla na Łazarz i został jeszcze górczyn, os.Kolernika etc
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
07

maj

do 08-05-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

02

lip

do 03-07-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

27

sie

do 28-08-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

22

paź

do 23-10-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: