Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Przy nowym dworcu kolejowym powstanie przystanek tramwajowy i przejście podziemne - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Przy nowym dworcu kolejowym powstanie przystanek tramwajowy i przejście podziemne
11-10-2012 16:11   Janusz Ludwiczak
TriGranit, który w maju oddał do użytku nowy dworzec kolejowy i buduje obecnie nowy dworzec autobusowy PKS oraz galerię handlową Poznań City Center otrzymał pozwolenie na budowę nowego skrzyżowania ulic Towarowej, Matyi i Przemysłowej oraz budowę nowego przystanku tramwajowego przy zjeździe z Mostu Dworcowego oraz przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Matyi.

W środę Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania wydał inwestorowi, firmie TriGranit pozwolenie na przebudowę skrzyżowania ulic Towarowej, Matyi i Przemysłowej, budowę dróg dojazdowych do Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego i galerii handlowej Poznań City Center oraz budowę nowego przystanku tramwajowego przy zjeździe z Mostu Dworcowego i przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Matyi.

Pasażerowie nowego przystanku MPK będą mieli do dyspozycji schody oraz windy. Piesi oraz rowerzyści, także osoby niepełnosprawne i matki z wózkami zyskają bezkolizyjne, bezpieczne przejście w bardzo ruchliwej części miasta. Nowy fragment drogi wraz z nowym skrzyżowaniem udrożni ruch samochodów jadących w kierunku Rataj i do centrum miasta. Prace powinny jednak rozpocząć się jeszcze jesienią. Precyzyjnych uzgodnień wymaga między innymi organizacja ruchu samochodów i tramwajów w trakcie przebudowy skrzyżowania. Szczegółowe rozwiązania oraz dokładny harmonogram etapów konkretnych prac związanych z robotami drogowymi będzie ustalał ze służbami drogowymi i ZTM-em wybrany przez Inwestora wykonawca - mówi Przemysław Terlecki, rzecznik inwestora, firmy TriGranit.

Przeciwko budowie przejścia podziemnego przy Moście Dworcowym byli członkowie Stowarzyszenia My Poznaniacy oraz Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Przejścia podziemne są złe z założenia w krajobrazie miasta. Wymuszają schodzenie ludzi do środowiska, w którym na co dzień nie funkcjonują. Większość miast na zachodzie Europy wycofała się z pomysłów realizacji przejść podziemnych. Nie można faworyzować ruchu samochodowego kosztem ruchu pieszego i komunikacji miejskiej, co się obecnie robi w Poznaniu. W tym rejonie powinno być przejście dla pieszych. Tutaj absolutny priorytet ma transport zbiorowy. Przemieszcza się tędy 21 milionów pasażerów, a liczba ta po zakończeniu budowy centrum handlowego na pewno wzrośnie. Już teraz jest zbyt mało miejsca na chodniku dla pieszych na Moście Dworcowym. Również źle zlokalizowane są przystanki tramwajowe. - uważa Paweł Sowa, prezes Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Oba stowarzyszenia złożyły do prezydenta Poznania skargę na dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w sprawie nieprzestrzegania procedur podczas konsultowania projektu układu drogowego przy Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym na stacji Poznań Główny.

"W toku prowadzonych konsultacji nie zostały zastosowane w należytym zakresie zapisy Zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania nr 837/2009/P z 31 grudnia 2009 roku w sprawie sposobu opiniowania projektów zadań drogowych realizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu" - czytamy w uzasadnieniu.

Według stowarzyszeń: My Poznaniacy oraz Inwestycje dla Poznania zamiast przejścia podziemnego pod ul. Matyi powinno pojawić się przejście dla pieszych, a nowy przystanek tramwajowy powinien być zlokalizowany przy wejściu na nowy dworzec kolejowy Poznań Główny

Nowe inwestycje drogowe według założeń mają zostać oddane do użytku za rok, jesienią 2013 roku. Do końca tego roku ma być natomiast gotowy stan surowy otwarty całego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego (galeria handlowa Poznań City Center, parking na ponad tysiąc miejsc postojowych nad peronami 1, 2 i 3 oraz nowy dworzec autobusowy PKS) .


Komentarze (2)

12-10-2012 08:44:43
RAUBER
Przejścia podziemne i nowy układ drogowy. Toż to wynurzenia prawdziwego idioty, w krajach cywilizowanych czegoś takiego się nie robi, nie wywala się pieniędzy w błoto!
11-10-2012 18:52:17
Slawek
Podziemne przejście do nadziemnego dworca...absolutny hit,
Aktualności
Niezapominajka
21

wrz

do 23-09-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi stomatologiczne "Cede"

do 22-09-2019
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi mieszkaniowe, domów i nieruchomości

Skwer Eki z Małeki (Małeckiego/Łukaszewicza/Graniczna)
"Psy psom" - rzeźba psów dla psów
w godz. 12:00-16:00

Skwer Eki z Małeki (Małeckiego/Łukaszewicza/Graniczna)
Park(ing) Day Poznań 2019

22

wrz

12:00
Rynek Łazarski
Sprzątanie Łazarza
zbiórka: Skwer Kazimierza Nowaka (Lejek Łazarski

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: