Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Ciche" nawierzchnie obniżyły hałas nawet o 5 decybeli - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Ciche" nawierzchnie obniżyły hałas nawet o 5 decybeli
30-08-2012 01:03   Janusz Ludwiczak
Dzięki "cichym" nawierzchniom hałas na niektórych ulicach, m.in. na Hetmańskiej i Reymonta obniżył się nawet o 5 dB.

Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął mycie ulic z tzw. "cichą nawierzchnią". Brud, zanieczyszczenia, osady z mikroprzestrzeni nawierzchni zostaną kilkukrotnie wypłukane wodą pod ciśnieniem.

Pierwsza "cicha" nawierzchnia pojawiła się w Poznaniu, w 1999 roku na ulicy Reymonta, a już rok później ten rodzaj nawierzchni zastosowano na ulicy Hetmańskiej (od Głogowskiej do Arciszewskiego).

"Cicha" nawierzchnia jest mieszanką mineralno-asfaltową, która redukuje hałas do 5 decybeli.

"Ciche" nawierzchnie wykazują właściwości tłumiące hałas samochodowy. Jednocześnie charakteryzują się dobrą odpornością mechaniczną i parametrami przeciwpoślizgowymi, zdolnością do odprowadzania wód opadowych. Dla kierowców oznacza to zwiększenie komfortu jazdy. Nie bez znaczenia są też walory estetyczne. Warto zaznaczyć, że wszystkie inwestycje drogowe wymagają spełnienia bardzo rygorystycznych norm środowiskowych, w tym tych dotyczących emisji hałasu - informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Badania przeprowadzone na początku roku 2000 przez zespół Instytutu Akustyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, pod kierownictwem prof. zw. dr hab. Rufina Makarewicza, potwierdziły skuteczność zastosowanej technologii. Zespół prof. R. Makarewicza zwrócił uwagę, że "cicha" nawierzchnia zastosowana na ul. Hetmańskiej absorbuje również hałas wywołany przez tramwaj na wydzielonym torowisku. Spostrzeżenia te pozwoliły na rozszerzenie stosowania masy absorbującej jako wypełnienie międzytorza i opaski przy torach tramwajowych. Przykładowe wyniki badań akustycznych przeprowadzonych na ul. Hetmańskiej wykazały, iż po zastosowaniu tego rozwiązania emisja hałasu zmniejszyła się o ok. 3 dB, zaś badania ankietowe przeprowadzone wśród mieszkańców ul. Hetmańskiej udowodniły, że zmniejszenie hałasu komunikacyjnego o 3 dB daje odczucie ograniczenia natężenia ruchu samochodowego. Ankietowani stwierdzili, że zmalała dokuczliwość hałasu - dodaje ZDM.


Komentarze (1)

30-08-2012 22:50:31
JACEK
Proponuję pilnie zmierzyć hałas po remoncie torowiska Wyspiańskiego-Reymonta. W chwili obecnej to naprawdę MASAKRA!!! F16 to pikuś w porównaniu z ŁOMOTEM przejeżdżających tramwajów po remoncie.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

maj

Międzynarodowe Targi Poznańskie
Festyn rodzinny "Bądźmy razem"

24

maj

18:00
Galeria Ego ul. Wyspiańskiego 41/3
"Żółty po raz ostatni" - wernisaż wystawy Ewy Kuryluk

19:00
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
Srebrny Jubileusz Kapłaństwa ks. dyr. Piotra Kusia

27

maj

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Legendy poznańskie - impreza dla dzieci

31

maj

do 03-06-2022
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
"Modernlog 2022" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: