Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramino wozi pasażerów "szóstki" i "czternastki" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramino wozi pasażerów "szóstki" i "czternastki"
27-08-2011 15:31   Janusz Ludwiczak
Od połowy sierpnia Tramino wozi już regularnie pasażerów. Najpierw kursował na trasie linii nr 14, później jeździł po trasie "piętnastki", a ostatnio obsługiwał linię nr 6. Tymczasem w piątek na ulice wyjechało drugie Tramino w zielono-żółtych barwach MPK.

Po bardzo szczegółowych wręcz drobiazgowych i wieloetapowych odbiorach technicznych Tramino wyjechało na trasę w podróż z pasażerami. Nie jest to jeszcze normalna obsługa pasażerska tylko ostatni etap odbiorów technicznych. W myśl podpisanej z producentem umowy, Tramino musi bezawaryjnie przejechać 30 dni z pasażerami. Dopiero potem nastąpi ostateczny odbiór - tłumaczy Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.

Początkowo Tramino jeździło po trasie linii nr 14, kilka dni później najnowszy nabytek MPK obsługiwał linię nr 15, a ostatnio "szóstkę".

Tramwaj kierowany będzie na rożne linie. Chodzi o to, by sprawdził się na różnych trasach. Ma to być swoisty poligon doświadczalny - wyjaśnia Iwona Gajdzińska z MPK.

Natomiast w piątek na ulice wyjechało drugie Tramino w zielono-żółtych barwach, oznaczone numerem bocznym 516. Oprócz tego po torowiskach kursuje jeszcze prototypowe Tramino (LF 32 / S100), które MPK wypożyczyło od Solarisa. W sumie do Euro 2012 poznaniaków będzie wozić 45 nowych bimb.

Tramwaj S105P, czyli Tramino ma prawie 32 metry długości, składa się z pięciu członów i jest w całości niskopodłogowy oraz klimatyzowany. Pojazd na pokład może zabrać 229 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących.

Każdy wagon wyposażony będzie w dwa biletomaty, dzięki czemu pasażerowie nie będą musieli już szukać kiosków czy automatów biletowych, w których kupią bilety na przejazd tramwajem. Tramwaj posiada też najszersze w Europie drzwi, których wymiar wynosi 1,5 metra.

Jeden pojazd kosztuje 2 mln euro. W sumie Poznańskie MPK za nowe tramwaje zapłaci 314 mln zł, z czego 156 mln zł pokryła Unia Europejska.


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: